abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13857253
de volgende tekst is in elkaar gezet om een andere visie op het geloof te geven aan de hand van geloven die niet zo gekleurd zijn als de bijbel, gedetailleerdere beschrijvingen bevatten en zelfs een veel oudere herkomst hebben. in dit stuk betrek ik de egyptenaren, de bijbel en de mahabharata erbij, een volgende keer zal ik de kaballah er ook bij betrekken, waar o.a. 50 paginas zijn besteed aan het beschrijven van de oude der dagen en de ark des verbonds, waarbij de ark des verbonds een generator blijkt te zijn die de oude der dagen van energie voorziet, die vervolgens het manna produceerde via een destillatieproces die de israëlieten gebruikten om de woestijn door te komen. omdat het echter niet meevalt om in vreemde godsdiensten te zoeken op het internet hou ik het eerst bij het volgende. graag jullie reacties nadat jullie het stuk gelezen hebben

het volgende is te vinden op de volgende website: http://users.skynet.be/therealjaffe/piramides.htm

de egyptenaren geloofden in een leven na de dood. ze dachten dat je ziel na je dood naar de sterren zou gaan. goede zielen zouden zich voegen bij de koning van de onderwereld, osiris genaamd. in één van de oudste hiëroglyfen staat dat de ziel van de dode farao naar het sterrenbeeld orion zou afreizen naar osiris toe.
de koning van de onderwereld, lucifer? de lucifer die ook 1/3e van de engelen achter zich kreeg en die waarschijnlijk de heilige graal in zijn bezit had die het eeuwige leven bezit?

sirius werd door de egyptenaren gezien als de ziel van godin isis.

nu gaan we het volgende stuk hierbij lezen

een dikke 20 jaar geleden kwam de ster sirius vreemd in de kranten. een afrikaanse stam in mali, de dogonstam, vertelde dat er ooit buitenaardse wezens afkomstig van sirius waren geweest. de dogonstam wist zelfs dat de ster sirius niet één ster was, maar dat er nog een hele kleine ster naast zat. ook wist de dogonstam te vertellen in hoeveel jaar de ster sirius om haar as draaide. pas in de jaren 80 bleek de dogonstam gelijk te krijgen! de krachtigste telescopen ontdekten toen inderdaad een andere kleine ster rond sirius. en de omlooptijd klopte ook...

de godin isis zou dus op een bepaalde manier aan die dogonstam duidelijk hebben moeten maken dat er nog een ster om sirius draaide en hoe de omlooptijd en omloopbaan verliepen. dat verwacht je niet van een god.

gaan we nu kijken naar de informatie die te vinden is op de volgende site: http://www.gnosis.org/naghamm/gosthom.html

dit is een overlevering die wetenschappelijk getest is op ouderdom en even oud blijkt te zijn als de andere overleveringen, met dit verschil dat deze niet geaccepteerd wordt door de kerken.

een aantal punten die erin staan:

1. and he said, "whoever discovers the interpretation of these sayings will not taste death."
2. jesus said, "those who seek should not stop seeking until they find. when they find, they will be disturbed. when they are disturbed, they will marvel, and will reign over all. [and after they have reigned they will rest.]"
3. jesus said, "if your leaders say to you, 'look, the (father's) kingdom is in the sky,' then the birds of the sky will precede you. if they say to you, 'it is in the sea,' then the fish will precede you. rather, the (father's) kingdom is within you and it is outside you.
when you know yourselves, then you will be known, and you will understand that you are children of the living father.
11. jesus said, "this heaven will pass away, and the one above it will pass away.
16. jesus said, "perhaps people think that i have come to cast peace upon the world. they do not know that i have come to cast conflicts upon the earth: fire, sword, war.

en zo gaat die tekst nog door tot vers 114.

naast dat het bovenstaande stelt dat
* je niet de dood zult proeven als je deze teksten goed interpreteert
* dat je verontrust zult zijn als je hebt ontdekt wat je zocht (waarom verontrust als god zo goed is?)
* dat je gaat rusten als men daarna heeft geregeerd over alles (apocalyps)
* dat er gesproken wordt over het vergaan van de hemel (dat verwacht je niet he)
* en dat jezus niet vrede komt brengen maar conflicten (zondvloed, verdrinken egyptische leger, apocalyps?) valt het volgende mij vooral op:

het dikgedrukte stuk tekst stelt uitdrukkelijk dat de vader zelf leeft. en wij zijn de levende kinderen van die levende god. de gelovigen stellen dat god overal is, dus een deel van jou en ook daarbuiten (zoals in 3. ook vernoemd wordt), punt is dat hier een duidelijke scheiding wordt gemaakt, namelijk de vader die daadwerkelijk zelf leeft en de levende kinderen.

gaan we dit vergelijken met de beschrijving van god door de dogonstam, dan komen we tot de conclusie dat zij hun god beschreven als wezens met vissenhuid, en hoe zouden zij aluminium bepakking anders hebben moeten beschrijven, terwijl het vooralsnog in verband moet kunnen worden gebracht met levende wezens?

hiernaast wil ik nog 113. hier vermelden
"it will not come by watching for it. it will not be said, 'look, here!' or 'look, there!' rather, the father's kingdom is spread out upon the earth, and people don't see it."
het koninkrijk van de god/goden (elohim = goden) is er al. wellicht is het koninkrijk onze eigen gehele beschaving, en merken we het niet op omdat we denken dat wij die hebben gemaakt? gaan we nu stellen dat wij naar het evenbeeld van god zijn geschapen, en hij ons met de apocalyps gaat vernietigen als we niet goed voldoen (zoals hij ook de zondvloed heeft laten plaatsvinden omdat hij eerst dacht dat we goed waren, om vervolgens het tegenovergestelde te concluderen), dan moeten we stellen dat we slechts een fokdier zijn (wat overeen stemt met de bevruchtingen zonder de daad) waardoor wij in principe hem zijn en ons eigen koninkrijk dus ook (hij zit ook in ons namelijk), wat ook weer overeenstemt met genetische modificatie (het naar het evenbeeld scheppen). als je dit stuk niet begrijpt vergeet het dan maar snel want we gaan door naar het volgende.

nu we bovenstaande hebben gelezen nog wat meer aandacht voor de bijbel

5:12 and the men that died not were smitten with the emerods: and the cry of the city went up to heaven. de ark van god (des verbonds) richte veel schade aan in de stad, en de mensen die niet gedood werden, werden met de emerods( ?) begooit, en het gehuil van de stad ging naar de hemel (buitenaardse wezens in de lucht?). http://www.godrules.net/library/kjv/kjv1sam5.htm

what meaneth the noise of this great shout in the camp of the hebrews? and they understood that the ark of the lord was come into the camp. 4:7 and the philistines were afraid, for they said, god is come into the camp. bang voor de ark des verbonds (god zelf)?
http://www.sacred-texts.com/bib/kjv/sa1004.htm#003

these are the gods that smote the egyptians with all the plagues in the wilderness.
de god van de bijbel, de kaballah en de egyptenaren is dus 1 en dezelfde god (de godin van sirius en de god van de vernietigende wapens, de dodelijke ark des verbonds e.d.)!!!

http://www.sacred-texts.com/bib/kjv/sa1004.htm#003

gaan we de volgende website bekijken http://fischinger.alien.de/artikel58.html

heute können wir erkennen, wenn in jahrtausende alten texten beschrieben werden, daß es sich um fortschrittlichste technologie handelt- von einem niveau, das wir erst in ferner zukunft erreichen können, das aber für die astronautengötter der vorzeit schon realität war.

ihm war klar, daß er auf eine technologie gestoßen war

het gaat hier over de technologieën die erich von daniken ook al beschrijft in het boek de goden waren astronauten-. voor de mensen die niet geloven dat er daadwerkelijk gehele geloven zijn die niet zo gekleurd zijn als de bijbel, en waar over nauwkeurig omschreven wapens worden gepraat, 3 soorten vliegtuigen e.d. gaan we door naar de volgende site.

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=utf-8&oe=utf-8&q=vymaanika-shaastra&lr=lang_nl

ja dat klopt dit is slechts een link naar een zoekactie van google, gaan we nu kijken naar de 2e link van onderen, dan zien we de volgende tekst onder de link staan:

... the vaimanika sastra (or vymaanika- shaastra) has eight chapters with diagrams,
describing three types of aircraft, including apparatuses that could neither ...

gaan we die site zelf bekijken dan zien we de volgende teksten

it would seem that the mahabharata is describing an atomic war! references
like this one are not isolated; but battles, using a fantastic array of weapons and aerial vehicles are common in all the epic indian books. one even describes a vimana-vailix battle on the moon! the above section very
accurately describes what an atomic explosion would look like and the effects of the radioactivity on the population. jumping into water is the only respite.

dus die overleveringen van de mahabharata beschrijven een atoomoorlog, waarbij wapens en vliegtuigen altijd weer terugkomen, en de effecten van de radio-activiteit (hoe wisten ze dat dat bestond?) op de bevolking.
(ps. even een side-note, vergelijk dit eens met het verhaal van mozes op de berg de sinai waarin hij na het ontmoet hebben van god helemaal opgloeit bij zijn gezicht, radio-activiteit?).

misschien is het ook wel mooi om het volgende te weten: http://www.hindunet.org/mahabharata
* it describes events that took place in ancient bhaarata around 5000 bce
* mahaabhaarata is the largest epic in the history of mankind

conclusies:

* dogonstam wist wat de wetenschap niet wist, via de goden
* egypte is gericht op de ster sirius, de ziel van de godin
* juist de goede zielen gaan naar de onderwereld, lucifer (brenger van het licht?)
* het gospel van thomas, en de vader leeft letterlijk
* dogonstam --- levende wezens met vissenhuid gaven hen die kennis over sirius
* het koninkrijk van de goden (elohim) is hier op aarde en we merken het niet
(terwijl de gelovigen god hier dus mee tegenspreken omdat ze het telkens merken)
* als je de tekst goed interpreteert zul je de dood niet proeven (hoezo (?), zit er dan een diepere boodschap in die de mensen pas zullen begrijpen wanneer ze technologisch verder geavanceerd zijn?)
* ark des verbonds (ark van god) was helemaal niet geliefd en zorgde voor veel dood
* dezelfde god zorgde voor de plagen in egypte (dus de god van de bijbel is ook de god van sirius)
* 3 vliegtuigen en vele technologieen worden beschreven door overleveringen die 7.000 jaar oud zijn (!!)
* beschrijving van een atoomoorlog, de wapens van de goden, en de verschillende vliegtuigen

ps. het is een lang stuk tekst, ik weet het, maar ik heb mijn best gedaan om zo beknopt mogelijk de belangrijkste dingen neer te zetten (daarom heb ik ook alle tegenstrijdigheden in de bijbel weggelaten en me meer gericht op andere geloven) en hoop dat jullie de moeite hebben genomen om het te lezen. (ik heb ook mijn best gedaan om het leesbaar te houden en wat plaatjes toegevoegd e.d.)

graag jullie reacties !!

pi_13857516
ik heb niet alles gelezen maar wat ik ervan gelezen heb is in een smiley perfect uit te drukken, alsof de smiley voor deze post gemaakt is:
  maandag 13 oktober 2003 @ 19:31:53 #3
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_13857519
dus dit is voor jou het bewijs dat er aliens op aarde zijn geweest?
Shocking is an art.
pi_13857606
quote:
op maandag 13 oktober 2003 19:22 schreef #ANONIEM het volgende:
* 3 vliegtuigen en vele technologieen worden beschreven door overleveringen die 7.000 jaar oud zijn (!!)
even naar die site geweest waar je 'vaimanika sastra' uit nam, en die heeft allerlei interessante linkjes. zoals dit.

daar staan o.a. leuke gephotoshopte hiëroglyfen op.

ik citeer: "resemble modern day flying machines". ik wist niet dat een glider uit starwars daar ook onder viel.

ik weet niet wat ik van de rest van de tekst moet geloven, dus dat doe ik dan ook maar niet.

pi_13857637
quote:
dus dit is voor jou het bewijs dat er aliens op aarde zijn geweest?
bewijs is een groot woord, en er is veel meer informatie die allemaal in het plaatje past. het past allemaal wel erg logisch in elkaar, een beetje te erg logisch, zeker als je de andere informatie erbij haalt.

maar vooralsnog, het is mijn gedachtegang, geen direct bewijs. is trouwens wel in principe direct bewijs maar dan kom je bij gesmolten steen uit op de heide, de kamers gevuld met kwikzilver in de kamers van egypte e.d. maar ik hou het liever bij dit stuk tekst eerst.

maandag 13 oktober 2003 @ 19:38:46 #6
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_13857652
haha, ja hoor, de egyptenaren hadden tanks, helicopters en ufo's
Shocking is an art.
pi_13857678
dank je _br_
pi_13857685
nog even een leuk citaat: one common thread that often runs between "alien kidnappings," "sex with aliens," and other "close encounters of a third kind" is a buzzing in the ears just before the encounter. according to many well informed people, this is a sure sign of telepathic hypnosis."

een piep in je oren is dus telepatische hypnose! pas op!

pi_13857715
quote:
haha, ja hoor, de egyptenaren hadden tanks, helicopters en ufo's
en als je dit stuk tekst serieus had genomen jij druif, dan had je wel doorgehad dat de egyptenaren dat niet hadden maar de goden.

alsjeblieft lees eerst even voordat je gaat praten ofzo

pi_13857759
ook mensen die serieus willen reageren?
  maandag 13 oktober 2003 @ 19:58:00 #11
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_13858111
ik vind het allemaal wel vrij diep gaan om er zo even een mening over te vormen. in ieder geval sta ik er niet afwijzend tegenover. er zitten wel degelijk elementen in, die vrij geloofwaardig zijn.

over die buitenaardse wezens. in het boek 'ezechiël' (al direct in hoofdstuk 1) wordt ook een uitvoerige beschrijving gegeven van een contact met een levensvorm. er is een theorie die zegt, dat hier eigenlijk een buitenaards vaartuig/buitenaardse wezens wordt/worden beschreven. en als je de beschrijving goed leest kun je je er wel vrij goed in vinden.

ik moet je aangeboden literatuur eens goed doorlezen (ook de gelinkte websites) om een goed beeld te kunnen vormen.

[dit bericht is gewijzigd door heronymus op 13-10-2003 19:58]

120 km/u
pi_13858190
dank je wel dat je het idee niet in ieder geval direct afwijst

ps. ik zal nog wel wat extra informatie opzoeken als je dat zou willen.

maandag 13 oktober 2003 @ 20:20:13 #13
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_13858689
ja ja, nu zitten de goden in tanks en helicopters. dan zijn die tegenwoordig ook maar ouderwets
Shocking is an art.
  maandag 13 oktober 2003 @ 20:23:03 #14
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13858756
ik zal zo even verder gaan lezen, maar eerst moet ik gtst en enterprise kijken, .
die hiëroglyf is een tekst, waar de combinatie van tekens toevallig een heel klein beetje lijkt op moderne spullen.
kernˇgeˇleerˇde (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13858868
bij het zoeken kwam ik de volgende site tegen http://www.swaveda.com/religion/vedas/rig/book%207.htm

waar de volgende teksten o.a. in staan (controle kan via het zoeken naar woorden binnen de website bewerken zoeken op deze pagina)

10 send to the gods the oblation, lord of forests, and let the immolator, agni, dress it.
he as the truer priest shall offer worship, for the god'sgenerations well he knoweth.
* gods generatie en de god van het bos.

1. bring forth your song of praise to mighty agni, the speedy messenger of earth and heaven,
vaisvanara, who, with those who wake, hath waxen great in the lap of all the gods immortal.
* de snelle boodschapper? hebben de profeten dan een bepaalde snelheid tussen hemel en aarde?

7 vaisvanara the god, at the sun's setting, hath taken to himself deep-hidden treasures:
agni hath taken them from earth and heaven, from the sea under and the sea above us.
* die verborgen geheimen in de hemel en vanuit de zee en de zee boven ons (blauwe hemel).

he hath reached gods, himself, with measured motion.
bright flames that love the gods have mounted upward.
* weer een bepaalde snelheid van de persoon die gemeten werd (measured) en heldere vlammen die van god houden (ruimteschepen die voor het vuur zorgen?).

hymn xlvi. rudra.
1. to rudra bring these songs, whose bow is firm and strong, the self-dependent god with swiftly-flying shafts,
en hier wordt het dus allemaal wel weer duidelijk, god is zelfstandig en verplaatst zich via snel vliegende schachten, pijlen? god verplaatst zich dus door middel van iets.

ps. deze overleveringen zijn dus weer oeroud en een stuk ouder dan de bijbel zelf.

pi_13858914
quote:
ja ja, nu zitten de goden in tanks en helicopters. dan zijn die tegenwoordig ook maar ouderwets
haha wel vliegtuigen die 40 biljoen km. af konden leggen in tegenstelling tot onze 300.000 (bemand) dat is ongeveer 100 miljoen maal zo ver als wij nu dus bemand kunnen doen, maar toch waren die goden ouderwets he
pi_13858944
quote:
op maandag 13 oktober 2003 19:41 schreef #ANONIEM het volgende:
en als je dit stuk tekst serieus had genomen jij druif, dan had je wel doorgehad dat de egyptenaren dat niet hadden maar de goden.

alsjeblieft lees eerst even voordat je gaat praten ofzo

de goden waren kosmonauten, he?
pi_13858964
quote:
die hiëroglyf is een tekst, waar de combinatie van tekens toevallig een heel klein beetje lijkt op moderne spullen.
ja toevallig een beetje heel erg veel, en het wordt toevallig ook nog even heel veel herhaald, en toevallig ook nog in alle andere geloven (zelfs de bijbel op de berg de sinai) maar het blijft allemaal toeval joh
  maandag 13 oktober 2003 @ 20:43:34 #19
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_13859269
quote:
op maandag 13 oktober 2003 20:29 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

haha wel vliegtuigen die 40 biljoen km. af konden leggen in tegenstelling tot onze 300.000 (bemand) dat is ongeveer 100 miljoen maal zo ver als wij nu dus bemand kunnen doen, maar toch waren die goden ouderwets he

hehe, ja ok, daar zit wat in maar ik denk dat god(en) geen voertuigen nodig heeft (hebben) om zich te verplaatsen
Shocking is an art.
pi_13859509
quote:
de goden waren kosmonauten, he?
ja, en dan vooral het 4e hoofdstuk (na bladzijde 180 is interressant).
pi_13859628
hehe, ja ok, daar zit wat in maar ik denk dat god(en) geen voertuigen nodig heeft (hebben) om zich te verplaatsen

the self-dependent god with swiftly-flying shafts
de god op de sinai kwam ook aan met vuur en veel gebulder
de kaballah spreekt over 3 soorten vliegtuigen
de egyptenaren spreken over vliegtuigen
de maya's spreken over vliegtuigen (en de bekende maya kalender)

maar ja als je de bijbel wil aanhouden die ontzettend gekleurd is door het feit dat de god/goden pure almachtigheid wordt toegewezen (dus oneindige almachtigheid) in plaats van de andere geloven is dat jouw keus

als we de geloven moeten volgen komen we echter tot de conclusie dat de goden zichzelf wel verplaatsten via vliegtuigen.

maandag 13 oktober 2003 @ 20:57:20 #22
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_13859673
ben er zelf erg in geinteresseerd.. heb het oude testament een aantal keer gelezen en de god in die boeken is niet perfect en almachtig, en lijkt zich voort te bewegen op allerlei manieren .. persoonlijk denk ik dat de goden uit vroegere tijden ķf een buitenaardse civilisatie is geweest, ķf een verloren beschaving op aarde zoals die van mû of atlantis.

heb ooit eens een verhaal gelezen over quetzalqoatl, een god van de tolteken en olmeken etc. en dat verhaal eindigde met quetzalqoatl die op een strand begint te huilen, in de fik vliegt en ten hemel opstijgt klinkt als een straaljager hehe

□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_13860022
quote:
op maandag 13 oktober 2003 20:51 schreef #ANONIEM het volgende:
ja, en dan vooral het 4e hoofdstuk (na bladzijde 180 is interressant).
het vierde hoofdstuk begint op bladzijde 63... het is trouwens een verschrikkelijk suggestief en onwetenschappelijk boek. leuk leesvoer, maar geen waarheid.
pi_13860134
quote:
het vierde hoofdstuk begint op bladzijde 63... het is trouwens een verschrikkelijk suggestief en onwetenschappelijk boek. leuk leesvoer, maar geen waarheid.
ik heb het boek hiernaast me en het 4e hoofdstuk ( de wapens van de goden) begint toch echt op bladzijde 180. haal het boek uit de bibliotheek en je zult het zien, en geloof me suggestief is het niet, want het staat letterlijk geschreven in het boek over die 3 vliegtuigen, de wapens nauwkeurig beschreven, 50 pagina's over de ark des verbonds (exacte verwijzing ernaar toe bedoel ik) e.d. denk dat je het verkeerde boek voor je hebt

erich von daniken
de goden waren astronauten

http://www.gayworld.be/lifestyle/boeken/degoden.php

pi_13860475
quote:
op maandag 13 oktober 2003 21:14 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

ik heb het boek hiernaast me en het 4e hoofdstuk ( de wapens van de goden) begint toch echt op bladzijde 180. haal het boek uit de bibliotheek en je zult het zien, en geloof me suggestief is het niet, want het staat letterlijk geschreven in het boek over die 3 vliegtuigen, de wapens nauwkeurig beschreven, 50 pagina's over de ark des verbonds (exacte verwijzing ernaar toe bedoel ik) e.d. denk dat je het verkeerde boek voor je hebt

erich von daniken
de goden waren astronauten

http://www.gayworld.be/lifestyle/boeken/degoden.php

jup, ik heb waren de goden kosmonauten? van von danicken naast me liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')