Mijn vriendin die in Israël woont, komt begin November naar Nederland toe, voor iets meer dan een week. Nou wil ik haar toch best veel van Nederland laten zien, maar ik kom zeg maar nog wat inspiratie te kort. Daarom graag hulp!
Tja, 2 van de 10 dagen heb ik al in kunnen vullen. Één dag gaan we langs bij vrienden, kennissen e.d. en we gaan een dagje Amsterdam doen. Maar er zijn nog zoveel meer dingen die ik kan en wil laten zien, maar ik zie zeg maar door de bomen het bos niet meer.
Vandaar mijn vraag. Stel je zelf voor dat je vriend of vriendin, die in het buitenland woont, voor 10 dagen naar Nederland komt. Wat zou jij hem of haar allemaal willen laten zien?
[Dit bericht is gewijzigd door Infinity123 op 11-10-2003 20:33]
quote:ja en dan kan je de rest van de dagen in bed blijven
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:33 schreef Tarrel666 het volgende:
madurodam, typisch hollands plus ze heeft in één dag heel nl gezien
Probeer wat steden te laten zien, het platteland, eventueel industrieën en wat Nederlandse gewoontes (Drop, klompen, molens, etc.). Succes gegarandeerd. Ze zal zeker staan kijken naar het feit dat hier allemaal rijtjeshuizen zijn met grote voorramen enzo. Let maar op
En alvast heel veel succes gewenst!!
--{-{@ Nite
-je kan naar de efteling gaan of zo...'s avonds gezellig uit gaan....
-madurodam
-..
En wat wil je dan in die ene dag bekijken??
er is daar zooo veel te zien en het is toch wel de Hoofdstad van Nederland
ga gezellig door de binnenstad lopen of winkelen
pak een terrasje (als het weer het toe laat)
quote:helemaal mee eens
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:36 schreef schatje het volgende:
Ik zou Maastricht ook effe meepakken.
Nee effe serieus Amsterdam (2 dagen) efteling ,Maurodam , enkele oude katedralen en andere oude gebouwen ,museum (Van Gogh? )
enz ....
quote:ja want daar praten ze zo duidelijk
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:37 schreef pffffffff het volgende:[..]
helemaal mee eens
chotverdomme man
quote:ik wou het niet zeggen..
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:44 schreef Suikermais het volgende:
Coffeeshop...??
quote:Rlxde ideeën, thanx!
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:34 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen, dus toen mijn Oostenrijkse vriendin voor het eerst hier een maand was, liet ik oa. Antwerpen zien, de kust aan verschillende plekken, stormvloedkering, Middelburg, etc.
Ook waren we voor een lang weekend naar Parijs gereden, maar da's vast niet haalbaar in zo'n korte tijd denk ikProbeer wat steden te laten zien, het platteland, eventueel industrieën en wat Nederlandse gewoontes (Drop, klompen, molens, etc.). Succes gegarandeerd. Ze zal zeker staan kijken naar het feit dat hier allemaal rijtjeshuizen zijn met grote voorramen enzo. Let maar op
En alvast heel veel succes gewenst!!
--{-{@ Nite
Misschien ook leuk, een vriend van mij die werkt bij die snoepfabriek, van Melle ofzo, misschien leuk om te kijken of er een rondleiding inzit, en later dropproeven...
En hier in de buurt is een molen, maar kweetnie of die voor publiek toegankelijk is.
Efteling zat ik zelf ook al een beetje aan te denken, maar, ik weet niet of die dan nog open is, en om nou met guur Novemberweer naar de Efteling te gaan...
quote:Tuurlijk!! Meteen naar de shop!!! Doen!!
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:44 schreef Suikermais het volgende:
Coffeeshop...??
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:33 schreef Catwoman1986 het volgende:[..]
ja en dan kan je de rest van de dagen in bed blijven
quote:Nou, ik zal je wat vertellen, we hebben dus al afgesproken dat als ze hier is, dat we dan in Amsterdam in ieder geval naar de coffeeshop gaan, maar helaas niet om te smoken (Damn woman
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:53 schreef TurnTableJunkie het volgende:[..]
Tuurlijk!! Meteen naar de shop!!! Doen!!
Net als al die andere idiote toeristen die als debielen lopen te blowen!!
Vat ze vast positief op!!
quote:Greenhouse
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:56 schreef Tekno het volgende:[..]
Nou, ik zal je wat vertellen, we hebben dus al afgesproken dat als ze hier is, dat we dan in Amsterdam in ieder geval naar de coffeeshop gaan, maar helaas niet om te smoken (Damn woman
![]()
), maar ze wil daar gewoon een keer geweest zijn. Kweet wel dat ik dan naar La Canna ga, in Amsterdam... Of zijn er nog mooiere?
quote:Hehehe, mijn stad laten zien, nou dan hoeven we geen bus te nemen, da ken ik te voet wel doen, superklein dorpje. Maar da maakt niet uit, Ik weet niet of er iemand de Bauers van de week gezien heeft, en die Basiliek waar Fransje zijn moeder altijd kaarsjes aanstak, ligt dus in mijn dorp! En die gaan we ook zeker bezoeken.
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:52 schreef Macamba het volgende:
Je hebt idd ook echt van die touristendingen die je normaal als "nederlander" niet opvallen.
Wat idd heel simpel kan zijn is idd ook om bijvoorbeeld je stad te laten zien, stukje rijden.
Als je geen auto hebt kun je ook gewoon de stadsbus/tram nemen, krijgt ze toch een impressie.
Kun je in amsterdam bijv doen.
Ik denk dat je ook gewoon de simpele dingen moet laten zien die je zelf graag doet.
Maar efteling is idd wel leuk tussendoortje. Uniek.
Verder staan in Amsterdam dan op het programma:
- La Canna (de coffeshop dus)
- Madam Tusseads (of hoe de hell je dat ook schrijft)
- Huis van Anne Frank (omdat mijn vriendin ook Joods is)
- eeeh, tja, museumpje hier en daar, de Dam en andere monumenten.
- de grachten (misschien stukje wallen, maar kweetnie of ze dat wil zien...
quote:Waar zit die?
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:59 schreef TurnTableJunkie het volgende:[..]
Greenhouse
quote:de jordaan ??!!
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:02 schreef Tekno het volgende:[..]
Hehehe, mijn stad laten zien, nou dan hoeven we geen bus te nemen, da ken ik te voet wel doen, superklein dorpje. Maar da maakt niet uit, Ik weet niet of er iemand de Bauers van de week gezien heeft, en die Basiliek waar Fransje zijn moeder altijd kaarsjes aanstak, ligt dus in mijn dorp! En die gaan we ook zeker bezoeken.
Verder staan in Amsterdam dan op het programma:
- La Canna (de coffeshop dus)
- Madam Tusseads (of hoe de hell je dat ook schrijft)
- Huis van Anne Frank (omdat mijn vriendin ook Joods is)
- eeeh, tja, museumpje hier en daar, de Dam en andere monumenten.
- de grachten (misschien stukje wallen, maar kweetnie of ze dat wil zien...
quote:Oudezijds Voorburgwal maar ik zou met buitenlandse visite naar de Bulldog gaan op het Leideseplein zeker als je er niet heen gaat om te roken. Je kan boven lekkere cocktails drinken.
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:05 schreef Tekno het volgende:[..]
Waar zit die?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |