abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13812064
Er is nu (za, 18:00) een programma op Discovery over 'Extreme Machines'. Ze hebben het daar over de X35B 'Joint Strike Fighter'.

Er wordt namelijk gesteld dat de X35B een VTOL is (vertical take-off and land). Dat wist ik niet. Worden die die Nederland gaat aanschaffen (of alweer niet meer?) ook zo?

zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:10:41 #2
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_13812116
Nee Nederland krijgt geen VTOL enkel de reguliere één- en tweezitters.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:10:42 #3
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_13812117
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:07 schreef mdeen het volgende:
Er is nu (za, 18:00) een programma op Discovery over 'Extreme Machines'. Ze hebben het daar over de X35B 'Joint Strike Fighter'.

Er wordt namelijk gesteld dat de X35B een VTOL is (vertical take-off and land). Dat wist ik niet. Worden die die Nederland gaat aanschaffen (of alweer niet meer?) ook zo?

Niope, die stijgen conventioneel op.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_13812251
Alleen voor carriers worden STOVLs gemaakt.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_13812302
jsf is zo'n cool vliegtuig
pi_13812366
die eurofighter is nog vetter
pi_13812377
Op National Geographic ook al over de JSF

Ik denk echter dat we meer hebben aan tanks dan aan de JSF met het oog op de toekomst

zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:30:11 #8
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_13812450
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:25 schreef Bauhaus het volgende:
Op National Geographic ook al over de JSF

Ik denk echter dat we meer hebben aan tanks dan aan de JSF met het oog op de toekomst

Andersom imho.
pi_13815738
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:30 schreef eXistence het volgende:

[..]

Andersom imho.

Bwa je moet wel bekijken wat zoal de taken van het Nederlandse leger zijn, de hoofdtaak is vooral beschermen enzo want zelf een land aanvallen mja Eerder in de Balkan enzo en daarvoor heb je geen vliegtuigen nodig maar kan je evengoed met patrouillevoertuigen rondknallen
  zondag 12 oktober 2003 @ 00:43:26 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_13819749
De JSF zal in 3 hoofdversies gemaakt worden.
Er komt een luchtmacht versie, deze stijgt gewoon op als elk ander vliegtuig, en krijgt vaste vleugels.
Er komt een versie die op den duur de F-18 op vliegdekschepen moet gaan vervangen, deze krijgt een versterkt frame om deklandingen beter te doorstaan, en iets grotere opvouwbare vleugels.
En er komt een V/STOL versie, die bij het Amerikaanse korps Mariniers, en de Engelse Marine de Harrier moet geen vervangen.

Van alle 3 zal naar verwachting ook een kleine batch aan tweezitters worden gemaakt voor training, net zoals dat bij de huidige types gebeurd is.

Zie ook de site van Lockheed en de site van de Pentagon JSF Program Office

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 12 oktober 2003 @ 00:47:38 #11
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_13819836
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:23 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Bwa je moet wel bekijken wat zoal de taken van het Nederlandse leger zijn, de hoofdtaak is vooral beschermen enzo want zelf een land aanvallen mja Eerder in de Balkan enzo en daarvoor heb je geen vliegtuigen nodig maar kan je evengoed met patrouillevoertuigen rondknallen

De afgelopen 10-15 jaar is het luchtwapen van doorslaggevend belang geweest. Een (grond) leger kan niet meer zonder ondersteuning vanuit de lucht. De JSF is dan ook zeker nodig. We zijn geen Belgen die nergens aan mee doen, en ALS ze het al doen pas heel erg laat.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_13821458
10-15 ???

Al vanaf WWII hoor.

Je kunt een oorlog alleen niet winnen via de lucht, da's probleem.
Je hebt uiteindelijk landtroepen nodig om daadwerkelijk iets te bezetten.

Maar eerste in moderne oorlogen is luchtoverwicht bereiken zodat je vanuit lucht de hele bende kunt uitschakelen.

Overigens zijn wij ontzettend veel Leopard IIs kwijt, ik meen van 900 naar minder dan 300 en qua F-16s zijn we van rond de 200 naar de 100/130 gegaan denk ik laatste 10 jaar, en ook nu met sluiting van Twente dadelijk. 5 sqns over dan, 306(R)/311/312/322/323.

Pakweg jaar of 15 geleden was het nog 306/311/312/313/315/322/323 met F-16 en 314/316 met NF-5. Kortom, we gaan van 200 F-16s en 75 NF-5s naar pakweg 5x25 F-16.

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_13822531
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 00:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De afgelopen 10-15 jaar is het luchtwapen van doorslaggevend belang geweest. Een (grond) leger kan niet meer zonder ondersteuning vanuit de lucht. De JSF is dan ook zeker nodig. We zijn geen Belgen die nergens aan mee doen, en ALS ze het al doen pas heel erg laat.

Oh ja, de Nederlandse luchtmacht voert constant precisiebombardementen uit hč
pi_13827762
Nou .. eigenlijk doet Nederland dat voortdurend de afgelopen 10 jaar.
  zondag 12 oktober 2003 @ 18:52:04 #15
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_13831044
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 04:41 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Oh ja, de Nederlandse luchtmacht voert constant precisiebombardementen uit hč

De laatste keer dat NL niet geleide bommen afwierp tijdens een conflict was in 95 boven Bosnië. NL-vliegers waren daarbij echter zo goed getraind dat ze met dome bommen (maar slimme vliegtuigen) rijdende doelen uitschakelden. Sinds de Kosovo-crisis gooien ze met slimme bommen uit nog slimmere vliegtuigen, simpelweg omdat het "per ongeluk" bombarderen van een willekeurige ambassade -bijvoorbeeld de Chinese- politiek niet meer te verkopen is. Ook boven Afghanistan wordt met slimme bommen gevlogen.

Check je feiten voor je met of begint te strooien. Kom je wat slimmer over.

- Privacy Matters
pi_13833402
Dit zijn altijd van die prachtige discussies, mensen die er niks van weten geven hun mening en mensen die discovery kijken geven hun mening, leuk!

Nou, ik behoor dus tot de catogorie discovery kijkers en weet er ook niks van! Mijn toevinging aan dit verhaal: de JSF is de opvolger van de f16, waarom dan nog doorlullen over de f16? Ik vind het zonde dat we langzaam maar cker de complete defensie macht in de prulebak flikkeren. Maargoed, behalve in navo verband, doen we er eigelijk nietzoveel meer mee. Ik denk dat het belangerijk is om een mobiel leger te hebben dat kan helpen bij internationale dingen zoals de balkan en nu dan Irak/Afganistan. Ik vrees dat het voor ons kikkerlandje nix meer inhoud dan politie agentje spelen. Daar horen geen leopards bij. Waarschijnlijk wel slimme vliegtuigen. En een stel mooie chinooks

Biertje?!?!?
pi_13833529
Kom, we kopen op kosten van de belastingbetaler een heel nieuw leger met allemaal mooie (het gaat erom dat ze mooi zijn, niet dat ze goed kunnen vliegen) vliegtuigjes en andere leuke tierelantijntjes. Oja vooral stealth bommenwerpers zijn "cool".

Als we dat dan allemaal hebben kunnen we pief paf poef zeggen tegen iedereen die WIJ niet aardig vinden (wie is wij? politiek? leger? burgers?)... En dát lost natuurlijk álle problemen op!

Gooooo politiek, go burgers en andere SCHAPEN DIE ELKAAR MAAR NABLATEN en potdomme nergens verstand van hebben...

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_13835204
Nee.. elke keer bezet worden als een bepaald buurland de kriebels krijgt. Of hulpeloos toekijken hoe onschuldigen in andere landen worden afgeslacht.

De TAAK van het leger (verdedigen, assisteren, UN) kan het leger niet uitvoeren met een katapult, niet?

Calm down, please!
pi_13838075
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 21:24 schreef Googolplexian het volgende:
Nee.. elke keer bezet worden als een bepaald buurland de kriebels krijgt. Of hulpeloos toekijken hoe onschuldigen in andere landen worden afgeslacht.

De TAAK van het leger (verdedigen, assisteren, UN) kan het leger niet uitvoeren met een katapult, niet?

Oog om oog, tand om tand niet?
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_13843101
Is het Lockhead dat nu de JSF gaan maken. I had jaren geleden dat Lockhead (Skunk Works) en Boeing (Phantom Works) allebei JSF prototypes gemaakt hadden. Ik kan mij helemaal niet herinneren wie er nou gewonnen had. Ik heb alleen het gevoel dat Lockhad had gewonnen
pi_13843140
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:24 schreef None het volgende:
Denk dat de Eurofighter een beetje tussen de JSF en de F22 Raptor zit. de F22 dat is echt de "daddy".

EDIT. ik zie net na het lezen van een van de links dat Lockhead Martin dus de F35 maakt. Lockhead martin wint bijna altijd met de prototypes de laatste tijd. De YF-22 werd gekozen over de YF-23, X-35 JSF wint over het model van Boeing. ze maken ook de Stealth Fighter en ik denk ook nog de B2 bomber. gaat goed met dat bedrijfje

maandag 13 oktober 2003 @ 09:45:27 #22
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_13843181
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:31 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Kom, we kopen op kosten van de belastingbetaler een heel nieuw leger met allemaal mooie (het gaat erom dat ze mooi zijn, niet dat ze goed kunnen vliegen) vliegtuigjes en andere leuke tierelantijntjes. Oja vooral stealth bommenwerpers zijn "cool".

Als we dat dan allemaal hebben kunnen we pief paf poef zeggen tegen iedereen die WIJ niet aardig vinden (wie is wij? politiek? leger? burgers?)... En dát lost natuurlijk álle problemen op!

Gooooo politiek, go burgers en andere SCHAPEN DIE ELKAAR MAAR NABLATEN en potdomme nergens verstand van hebben...

Gelukkig weet jij alles beter
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_13844798
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:24 schreef None het volgende:
En die Franse straaljager is ook erg VET! (ben even de naam vergeten, iemand? )
  maandag 13 oktober 2003 @ 11:24:08 #24
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_13844896
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 11:18 schreef HPoi het volgende:

[..]

En die Franse straaljager is ook erg VET! (ben even de naam vergeten, iemand? )

rafale toch?
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_13845142
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 11:24 schreef Lexcorp het volgende:

[..]

rafale toch?

oh ja, die was het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')