abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13811829
Oke, ik zou dus een schuld van 448euro hebben, omdat ik een te hoge toelage zou hebben.

Deze toelage zou 209euro volgens hun zijn, maar moet 160 euro zijn ook volgens hun....

Maar ik krijg maar 180 euro per maand...

Hmm, volgens mij is hun administratie nog een grotere puinhoop dan die van mij. (had geeneens gezien dat op m'n 1e brief dat ik een toelage had van 209, nam altijd aan dat die 180 goed was)

No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 17:55:00 #2
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_13811843
Doe eerst wat aan je topic titel, ja?
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_13811857
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 17:55 schreef Rodie83 het volgende:
Doe eerst wat aan je topic titel, ja?

Ik ben blij voor je dat jij NOOIT een typo maakt!

† In Memoriam † zaterdag 11 oktober 2003 @ 17:56:15 #4
43556 miss_dynastie
pi_13811859
Ik heb nog nooit problemen gehad met de IBG en vind hun administratie goed. Als je ze even belt is het vast zo opgelost (via mail krijg je ook snel antwoord)!
pi_13811905
Ik vind het wel begrijpelijk dat er soms iets misgaat. Zelf nooit problemen gehad...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:01:17 #6
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_13811938
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 17:56 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Ik ben blij voor je dat jij NOOIT een typo maakt!

Happerd . Verder vervelend voor je, maar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, gewoon lullig. Ff langs een regiokantoor en ze pluizen het ff voor je uit.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:02:43 #7
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_13811967
ben je ook zelf niet een beetje schuldig hieraan? niet kijken of je het bedrag ontvangt wat je zou moeten krijgen?

bij dit soort instanties moet je altijd checken en dubbel checken

#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_13812000
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:01 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Happerd . Verder vervelend voor je, maar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, gewoon lullig. Ff langs een regiokantoor en ze pluizen het ff voor je uit.

Was gewoon een beetje kwaad, niet op jouw hoor.

Maar kom je thuis van het werk, open je die brief staat er:
"Kortlopende Schuld 448" heb je toch zoiets van WTF

pi_13812040
Heb je ze al eens gebeld ?

[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 11-10-2003 18:09]

pi_13812053
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:02 schreef werkeend het volgende:
ben je ook zelf niet een beetje schuldig hieraan? niet kijken of je het bedrag ontvangt wat je zou moeten krijgen?

bij dit soort instanties moet je altijd checken en dubbel checken

Volgens mij heb ik dat wel gedaan, want ik heb die 180 ook ergens op een brief voorbij zien komen. Maar die ben dus kwijt, of m'n moeder heeft hem.

Maar ik was allang blij met die 180.

pi_13812110
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:06 schreef detulp050 het volgende:
A. volgens hen
B. Ik kan er geen touw aan vastknopen
C. Wat een vreselijk taalgebruik.

Heb je ze al eens gebeld ? Je kunt het beste langsgaan, daar zijn ze altijd heel schappelijk

A: mjah oke
B: de rest wel...
C: Vind je?

Maar idd ik bel ze maandag wel ff

pi_13812340
Hmm die 181,74 klopt wel

Stond een btje vaag, maar ik heb dus een schuld volgens hen. Er zou wat veranderd in m'n ouders situatie zijn, en die weten van niks

Maar goed de bijdrage van m'n pa klopt iig niet, volgens de brieven die ik hier heb, dus daar zit het ergens fout.

pi_13812514
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:10 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

A: mjah oke
B: de rest wel...
C: Vind je?

Maar idd ik bel ze maandag wel ff

Na het de 3e keer rustig gelezen te hebben vatte ik het al

Meestal is het zo dat er een beschikking is n.a.v. informatie die ze hebben. Als blijkt dat er een wijziging is geweest (over thuis of uitwonen, deeltijd of voltijdstudie etc.) dan kan het soms even duren voor je het correcte bedrag krijgt. Daarom kan er soms dus een verrekening zijn. Maar wel vervelend dat je schuld hebt opgebouwd zonder het te weten.

pi_13812703
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:33 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Na het de 3e keer rustig gelezen te hebben vatte ik het al

Meestal is het zo dat er een beschikking is n.a.v. informatie die ze hebben. Als blijkt dat er een wijziging is geweest (over thuis of uitwonen, deeltijd of voltijdstudie etc.) dan kan het soms even duren voor je het correcte bedrag krijgt. Daarom kan er soms dus een verrekening zijn. Maar wel vervelend dat je schuld hebt opgebouwd zonder het te weten.

Hmm maar er is dus niks veranderd dat is het vreemde, en de bijdrage van m'n vader is op een brief van mij bijv 98 euro, tewijl hij een brief krijgt dat ie 130 euro moet betalen, maar in die brief van vandaag staat er weer dat ie 177 moet dokken.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 19:34:05 #15
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_13813609
quote:
Maar kom je thuis van het werk, open je die brief staat er:
"Kortlopende Schuld 448" heb je toch zoiets van WTF
ja inderdaad, in de brief die ik vanmorgen kreeg stond dat ik ineens een kortlopende schuld heb van 700 euro. Er zou iets veranderd zijn in de situatie van mijn moeder, maar volgens mij heeft t eerder iets met de situatie van mijn vader te maken. En mijn ouders weten van niks. In de brief wordt verder over die verandering ook niks uitgelegd. Maandag maar es bellen.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 19:38:35 #16
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_13813724
De administratie is nooit veel geweest daar.

Het is inmiddels 16 jaar geleden dat ik 18 jaar werd en de IBG (toen nog Informatiseringsbank geheten) werd opgericht.

Het was een zooitje, het is een zooitje, zal ook wel een zooitje blijven.

ps.
Ik twijfel nu of toen de IBG werd opgericht, of dat toen de OV kaart werd ingevoerd. Hoe dan ook: een zooitje!

pi_13813782
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 19:34 schreef Petra76 het volgende:

[..]

ja inderdaad, in de brief die ik vanmorgen kreeg stond dat ik ineens een kortlopende schuld heb van 700 euro. Er zou iets veranderd zijn in de situatie van mijn moeder, maar volgens mij heeft t eerder iets met de situatie van mijn vader te maken. En mijn ouders weten van niks. In de brief wordt verder over die verandering ook niks uitgelegd. Maandag maar es bellen.

Zelfde als mij dus, en ik d8 mischien m'n stage. Maarrrrrrrrr.

Dat heeft punt 1 niks met m'n ouders te maken, en het is een onbetaalde stage.

zondag 12 oktober 2003 @ 04:19:19 #18
18911 trekpop
Zusje van Tjeerd
pi_13822399
0505997755
hou je rustig, rustig, rustig.... hou je rustig, kalm en stil.
  zondag 12 oktober 2003 @ 10:35:19 #19
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13823403
Och, als jij je papieren goed invult, dan had dit waarschijnlijk allemaal voorkomen kunnen worden. Jij verstrekt immers de gegevens waar zij je beurs van berekenen. En als die gegevens achteraf niet blijken te kloppen... sja...

Niet meteen met je vingertje naar de IBG wijzen, dus.

(Un)masking for the greater good.
pi_13823695
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 10:35 schreef Natalie het volgende:
Och, als jij je papieren goed invult, dan had dit waarschijnlijk allemaal voorkomen kunnen worden. Jij verstrekt immers de gegevens waar zij je beurs van berekenen. En als die gegevens achteraf niet blijken te kloppen... sja...

Nee, gegevens goed invullen ivm overlijden van vader.
Aangetekend weg doen, na 1,5 maand bellen hoe het zit en dan claimen dat ze het nooit hebben ontvangen
  zondag 12 oktober 2003 @ 11:29:59 #21
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_13823931
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 10:35 schreef Natalie het volgende:

Als, op dit gebied, zéér ervaren ex-student moet ik je nu dus KRACHTIG tegenspreken!!!!

IBG is in staat om de simpelste en duidelijkste dingen volkomen te verprutsen. Na mijn studie, toen ik mijn &(*#%^*&# studieschuld afbetaald had (ik heb dus mijn complete BASISBEURS, wat in principe een GIFT was moeten terugbetalen), toen heb ik de hele stapel brieven van zeker 20 cm dik ritueel verbrand.

[offtopic]
Ik heb nog wel met succes een deel van het terugbetalen van mijn basisbeurs kunnen opvoeren als studiekosten bij mijn aangifte inkomstenbelasting! Dat maakte nog *iets* goed!
[/offtopic]

† In Memoriam † zondag 12 oktober 2003 @ 11:38:36 #22
43556 miss_dynastie
pi_13824043
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:09 schreef Apfel het volgende:

[..]

Aangetekend weg doen, na 1,5 maand bellen hoe het zit en dan claimen dat ze het nooit hebben ontvangen

Erg vaag, bij mij moest i.v.m. het overlijden van mijn vader vanalles veranderd worden, waaronder het peiljaar, maar dat is zonder problemen gebeurd. Een vaag dingetje: een begeleidend briefje waarin staat dat u (de vader dus) de formulieren moet ondertekenen, maar als u overleden bent, mag uw kind voor u tekenen.
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:10:07 #23
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13824432
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:29 schreef NT-T.BartMan het volgende:

Als, op dit gebied, zéér ervaren ex-student moet ik je nu dus KRACHTIG tegenspreken!!!!

En als voormalig werknemer van IBG kan ik hier dus hard om lachen (no offence)
quote:
IBG is in staat om de simpelste en duidelijkste dingen volkomen te verprutsen. Na mijn studie, toen ik mijn &(*#%^*&# studieschuld afbetaald had (ik heb dus mijn complete BASISBEURS, wat in principe een GIFT was moeten terugbetalen), toen heb ik de hele stapel brieven van zeker 20 cm dik ritueel verbrand.
Ik zeg niet dat IBG nooit fouten maakt. Want dat doen ze wel degeljik. Net als dat jij, de buurman, je vrienden ook wel eens iets fout doen. Over jouw zaak kan ik niets zeggen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het spijtig vindt dat het zo heeft moeten lopen en dat je -als je nog steeds zo pissed bent- misschien eens een bezoekje aan ze moet brengen.

Ik het geval van de TS: vaak gebeurt dit (meestal) omdat de gegevens die IBG ontvangt óf niet volledig zijn óf niet kloppen. Men komt daar vaak pas achter als het een jaar later is en er opnieuw gegevens moeten worden verstrekt. Dan is het: 'Heeej, hoe kan dit? Waarom verschillen die gegevens zo van vorig jaar?'
Briefje sturen of bellen en checken hoe de vork in de steek zit, en dan komt pas boven water dat de eerdere gegevens niet juist waren.

Als dit het geval is geweest, dan is het natuurlijk niet de schuld van de TS (hoe kon die weten dat iets bijv. niet goed was ingevuld) en niet de schuld van IBG (hoe kon die weten dat de TS bijv. moeite had met de formulieren), het enige wat het is, is knap irritant. Want niemand vraagt om zoiets.

Maar ik vind het wel heel erg 'makkelijk' om meteen de schuld aan IBG te geven ipv het ook eens van de andere kant te bekijken.

quote:
[offtopic]
Ik heb nog wel met succes een deel van het terugbetalen van mijn basisbeurs kunnen opvoeren als studiekosten bij mijn aangifte inkomstenbelasting! Dat maakte nog *iets* goed!
[/offtopic]
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:18:36 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13824552
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:09 schreef Apfel het volgende:

Dat is pijnlijk, inderdaad.
Mag ik je een advies geven? Als je nog eens belangrijke post naar IBG stuurt, stuur het dan aangetekend + handtekening retour. op die manier moeten zij tekenen voor ontvangst en wordt jij daarover bericht. Op die manier weet je zéker dat ze het hebben ontvangen.
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:24:44 #25
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_13825496
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:10 schreef Natalie het volgende:

[..]

[...]

Ik zeg niet dat IBG nooit fouten maakt. Want dat doen ze wel degeljik. Net als dat jij, de buurman, je vrienden ook wel eens iets fout doen. Over jouw zaak kan ik niets zeggen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het spijtig vindt dat het zo heeft moeten lopen en dat je -als je nog steeds zo pissed bent- misschien eens een bezoekje aan ze moet brengen.

[...]

Een aantal opmerkingen hierover:
- Ik spreek hier over een periode van ongeveer 8 jaar geleden
- Er kan natuurlijk inmiddels veel verbeterd zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')