USA wollen Abwehrraketen gegen Iran in Europa
Die USA erwägen nach Informationen der «Süddeutschen Zeitung» eine Stationierung von Abwehrraketen zum Schutz vor Iran in Europa. Washington prüfe in diesem Zusammenhang den Abschluss bilateraler Abkommen mit einzelnen europäischen Staaten, berichtet das Blatt in seiner Freitagausgabe unter Berufung auf das amerikanische Außenministerium. Willige Länder könnten im Gegenzug zu einer Stationierung Wirtschaftshilfe bekommen.
Einem hohen Diplomaten zufolge, so heißt es in dem Bericht weiter, würde Amerika zwar am liebsten gemeinsam mit Europa eine Raketenabwehr für beide Kontinente aufbauen. Die Aussichten, im Rahmen der NATO zu einer baldigen Einigung zu kommen, würden aber als gering eingeschätzt.
Der Sprecher des US-Außenministeriums, Richard Boucher, sagte vor Journalisten in Washington, ihm lägen keine Informationen dazu vor. Offensichtlich sei eine Raketenabwehr wichtig für die USA, fügte Boucher hinzu. Über den Stand einer Kooperation mit anderen Staaten könne er aber nichts sagen.
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Ype op 09-10-2003 21:43]
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 21:35 schreef tvlxd het volgende:
Niets mis mee, lijkt mij. Het zou alleen beter zijn wanneer dit initiatief vanuit Europa zelf komt.
quote:En door wie zouden die dan worden aangestuurd slimmie?
Op donderdag 9 oktober 2003 21:46 schreef Luvinsio het volgende:
netjus toch als we afweer raketten hebben, beter zou het zijn als we in europa zo'n anti raket schild zouden hebbendan zitten we tegen alle raketten veilig
1x raden!
quote:Nee, hoe meer Iraanse raketten er worden uitgeschakeld, hoe minder doden er vallen in Europese steden, mocht zoiets gebeuren.
Op donderdag 9 oktober 2003 21:49 schreef Ype het volgende:
Of zoals de NRA zou zeggen: "guns save lives"
Of in eigen woorden: "hoe meer wapens, hoe minder geweld"
quote:Nee, de Amerikanen maken de Europeanen ook bang zodat landen die tegenstribbelen weer achter amerika gaan staan.
Op donderdag 9 oktober 2003 21:51 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nee, hoe meer Iraanse raketten er worden uitgeschakeld, hoe minder doden er vallen in Europese steden, mocht zoiets gebeuren.
quote:Mocht het gebeuren ja.
Op donderdag 9 oktober 2003 21:51 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nee, hoe meer Iraanse raketten er worden uitgeschakeld, hoe minder doden er vallen in Europese steden, mocht zoiets gebeuren.
"And so... it really comes down to a very basic choice that we have to make as a civilization. Either: we will learn to bury the animosities of our ethnocentric, militant traditions and come down to understand that Earth's survival depends on our collective unified participationor we will sustain this cycle of violence and revenge until humanity is returned to the status of primitivity and, Earth, reduced to the rubble of antiquity. Its really up to us It really is up to us!
quote:Er hoeft helemaal niet bang gemaakt te worden, dit dient slechts een preventieve werking. Niets mis mee.
Op donderdag 9 oktober 2003 21:53 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Nee, de Amerikanen maken de Europeanen ook bang zodat landen die tegenstribbelen weer achter amerika gaan staan.
quote:Preventieve werking? Waarom praat men dan toevallig alleen over Iran? Echt puur bangmakerij.
Op donderdag 9 oktober 2003 21:54 schreef tvlxd het volgende:[..]
Er hoeft helemaal niet bang gemaakt te worden, dit dient slechts een preventieve werking. Niets mis mee.
quote:Omdat dat land op het moment het gevaarlijkst is.
Op donderdag 9 oktober 2003 21:57 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Preventieve werking? Waarom praat men dan toevallig alleen over Iran? Echt puur bangmakerij.
quote:Die is al honderden jaren oud.
Op donderdag 9 oktober 2003 21:58 schreef AngelWings het volgende:
Mijmert over de ''Sjah tijd van Persië'',
wie heeft die klo... naam ''Iran'' bedacht trouwens?
quote:Bullshit, van Irak zeiden ze ook dat het levensgevaarlijk was en dat ze binnenkort atoomwapens zouden hebben. Wat blijkt, Irak was voor niemand een gevaar.
Op donderdag 9 oktober 2003 21:58 schreef tvlxd het volgende:[..]
Omdat dat land op het moment het gevaarlijkst is.
quote:Het maakt mij niet uit wat 'ze' zeggen, of wat Irak er mee te maken heeft is mij ook onduidelijk. Iran is anti-Westers en beschikt over lange-afstandsraketten, voldoende motivatie om daar rekening mee te houden. Op dit moment zal er niets gebeuren, maar een raket plaatsen is onschuldig.
Op donderdag 9 oktober 2003 22:00 schreef Aurora025 het volgende:[..]
Bullshit, van Irak zeiden ze ook dat het levensgevaarlijk was en dat ze binnenkort atoomwapens zouden hebben. Wat blijkt, Irak was voor niemand een gevaar.
quote:anti-Westers is in de meeste gevallen anti-VS en niet per definitie anti-Europees. Ik denk dat die landen eerder blij zijn dat ze zoveel verdeeldheid in de wereld hebben gebracht in het geval van relatie Europa-VS dat ze niet iets tegen Europa gaan doen om ze volledig achter de VS te laten gaan staan.
Op donderdag 9 oktober 2003 22:02 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het maakt mij niet uit wat 'ze' zeggen, of wat Irak er mee te maken heeft is mij ook onduidelijk. Iran is anti-Westers en beschikt over lange-afstandsraketten, voldoende motivatie om daar rekening mee te houden. Op dit moment zal er niets gebeuren, maar een raket plaatsen is onschuldig.
(naar iemands post uit een ander topic)
GAO: Pentagon sold biolab gear
http://edition.cnn.com/2003/US/10/06/gao.pentagon/index.html
De amerikanen hebben intercontinentale raketten die elk meerdere kernkoppen hebben en elke stuk grond op aarde kunnen bereiken
quote:Een raket plaatsen is olie op het vuur gooien. En bovendien hebben amerikaanse raketten hier niks te zoeken. Als wij het nodig vinden raketten te plaatsen dan doen we dat zelf wel. We hebben geen problemen met Iran en ik zie ook niet waarom we dat ooit zouden moeten krijgen. We kunnen beter een paar raketten richten op de VS.
Op donderdag 9 oktober 2003 22:02 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het maakt mij niet uit wat 'ze' zeggen, of wat Irak er mee te maken heeft is mij ook onduidelijk. Iran is anti-Westers en beschikt over lange-afstandsraketten, voldoende motivatie om daar rekening mee te houden. Op dit moment zal er niets gebeuren, maar een raket plaatsen is onschuldig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |