abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13751145
ik zat net even een stukje in de koran te lezen, en het enige wat er wordt gezegd is wie er allemaal ongelovigen zijn, wat er met de ongelovigen moet gebeuren, hoe de ongelovigen zijn te herkennen, etc etc

er wordt constant maar ingeramd hoe hard je gestraft wordt als je niet gelooft. (naar het voorbeeld van de profeet die een kind misbruikte en een paar honderd joden liet afslachten)

volgens mij is de enige reden dat mensen in de islam geloven, is dat ze bang zijn om niet te geloven. bang voor andere gelovigen die hun zullen straffen, of bang voor een eventuele god die hun zal straffen.

als je kijkt naar het christendom dan laat deze de mensen vrij te geloven wat ze willen, wanneer men een ongelovige ziet zal hij niet worden gestraft, hij zal worden voorgelicht over het geloof, en zal zelf de keuzen krijgen te kiezen voor het geloof.

hier de eerste blz uit de koran

quote:

[dit bericht is gewijzigd door marijnissen op 08-10-2003 22:19]

[b]Iedereen is gelijk[/b][br]Maar sommige zijn iets gelijker dan anderen
pi_13751214
ik denk dat je de bijbel nog maar eens goed moet doorlezen in dat geval:
quote:
dt.13:6 "if thy brother, the son of thy mother, or thy son, or thy daughter, or the wife of thy bosom, or thy friend, which is as thine own soul, entice thee secretly, saying, let us go and serve other gods, which thou hast not known, thou, nor thy fathers; namely, of the gods of the people which are round about you, nigh unto thee, or far off from thee, from the one end of the earth even unto the other end of the earth; thou shalt not consent unto him, nor hearken unto him; neither shall thine eye pity him, neither shalt thou spare, neither shalt thou conceal him: but thou shalt surely kill him; thine hand shall be first upon him to put him to death, and afterwards the hand of all the people. and thou shalt stone him with stones, that he die."
quote:
2 chr.15:13 "whosoever would not seek the lord god of israel should be put to death, whether small or great, whether man or woman."
bijvoorbeeld.

--edit: laat staan wat de bijbel op te merken heeft over andere zaken.

mijn excuus trouwens voor het engels, kon niet zo snel een nederlandse vertaling vinden, de boeken en versnummers zijn in ieder geval gelijk.

[dit bericht is gewijzigd door trence op 08-10-2003 21:48]

woensdag 8 oktober 2003 @ 21:47:32 #3
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_13751235
klopt en het ergste is nog dat er een heleboel extremisten zijn die letterlijk doen wat er in de koran staat
veel van de ellende in de wereld is hier direct de oorzaak van
en in ons land word het ook steeds erger let op mijn woorden
Shuffle up and deal!!!
pi_13751241
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 21:46 schreef trence het volgende:
ik denk dat je de bijbel nog maar eens goed moet doorlezen in dat geval:
[..]

[..]

bijvoorbeeld.

komt dit uit het nieuwe testament?
  woensdag 8 oktober 2003 @ 21:49:30 #5
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_13751302
volgens mij zijn zowel christendom als islam gebaseerd op angst zaaien, om de bevolking dom en onder de duim te houden.

andere geloven ken ik niet goed genoeg om daar over te oordelen.

somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_13751314
nee, niet het nt maar dat maakt voor het christendom niet zoveel uit toch? die grijpen uit beide boeken.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 21:50:42 #7
19357 Punica
pi_13751341
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 21:49 schreef trence het volgende:
nee, niet het nt maar dat maakt voor het christendom niet zoveel uit toch? die grijpen uit beide boeken.
nee, want het christendom is 'verlicht' net als veel andere geloven,en de islam dus niet.
pi_13751374
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 21:49 schreef punica het volgende:
volgens mij zijn zowel christendom als islam gebaseerd op angst zaaien, om de bevolking dom en onder de duim te houden.
hoe komt het dan dat het altijd oorlog, ellende en onderdrukking is bij de landen die islamitisch zijn?
de enige manier om mensen islamitisch te krijgen is via de jihad, onder dwang dus. ik hoor nooit over aanslagen van extreme christenen.
de christelijke religie accepteerd ook een aparte macht als wetgevende, of poltieke macht. de islam niet.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 21:52:55 #9
58135 DirtyCutFreak
Requiem for a Dream
pi_13751410
alle relegies moeten uit worden gebannen! nouja zo denk ik er over....

tis allemaal onzin! ook alles wat in de bijbel staat, de koran moeten ze al helemaal verbranden!

woensdag 8 oktober 2003 @ 21:54:14 #10
19357 Punica
pi_13751448
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 21:51 schreef marijnissen het volgende:

[..]

hoe komt het dan dat het altijd oorlog, ellende en onderdrukking is bij de landen die islamitisch zijn?
de enige manier om mensen islamitisch te krijgen is via de jihad, onder dwang dus. ik hoor nooit over aanslagen van extreme christenen.
de christelijke religie accepteerd ook een aparte macht als wetgevende, of poltieke macht. de islam niet.

mja dat bedoelde ik dus in me vorige post te zeggen, het christendom is verlicht, maar in het begin is het op precies 't zelfde gebaseerd als de islam.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 21:55:00 #11
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_13751468
in het nieuwe testement (wat trouwens de basis is voor het christendom, anders waren we nog allemaal joden) word er niet gesproken over mensen doden die niet geloven enzo (volgens mij) het is jezus die de liefde predikt (soort hippie eigenlijk ;-) . het is de inquisitie die angst en verderf zaaiden en de kruistochten die uit de naam van god het christendom een slechte naam hebben gegeven.
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_13751494
misleleidende topictitel en zwakke posten, de belichaming van gerechtigheid kent geen tijd, zoals antigone tegen creon, en dan durf je nog te zeggen dat je een een eigen mening hebt. ongelooflijk.

[dit bericht is gewijzigd door fatima op 08-10-2003 22:01]

woensdag 8 oktober 2003 @ 21:56:42 #13
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_13751526
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 21:51 schreef marijnissen het volgende:

[..]

wat dacht je dat in ierland een hele tijd gebeurde ? noord-ierland of is dat alweer vergeten ?
pi_13751561
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 21:43 schreef marijnissen het volgende:

als je kijkt naar het christendom dan laat deze de mensen vrij te geloven wat ze willen, wanneer men een ongelovige ziet zal hij niet worden gestraft, hij zal worden voorgelicht over het geloof, en zal zelf de keuzen krijgen te kiezen voor het geloof.

ff opnieuw in de geschiedenis boeken duiken aub..

net als met alles in de bijbel, moet je datgeen wat in de koran staat ook niet te letterlijk opvatten, sommigen doen dat wel en draaien door.. (geldt voor beide geloven)

geloof is deels onzin, het heeft zijn voordelen, maar ook zn nadelen, en die worden de laatste tijd steeds meer zichtbaar.. geloof in zn geheel afschaffen, dunno of dat gaat werken, ik zou er niet mee zitten als dit ging gebeuren..

pi_13751568
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 21:54 schreef punica het volgende:
mja dat bedoelde ik dus in me vorige post te zeggen, het christendom is verlicht, maar in het begin is het op precies 't zelfde gebaseerd als de islam.
dat betwijfel ik dus, als je alleen al naar de profeten (zegmaar de stichters van het geloof dus) kijkt dan zie je dat jezus al het goede voorstond en wijsheid wou brengen, terwijl mohammed alleen maar verkrachte en moorde, hij wou mensen onderdrukken

het is logisch dat deze verschillen uitwerking hebben in de bijbel en koran. het hele nieuwe testament is vrij beschaafd terwijl de koran niets anders dan haat predikt.

ik dacht vroeger ook altijd dat de bijbel en de koran in essentie hetzelfde waren, maar dat de cultuur eromheen verschilde, maar na het verdiepen in de koran ben ik toch echt van mening veranderd

pi_13751608
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 21:56 schreef vcb het volgende:

[..]

wat dacht je dat in ierland een hele tijd gebeurde ? noord-ierland of is dat alweer vergeten ?

neeeheeee dat zijn geen moslims, dus dan is het wel goed...
  woensdag 8 oktober 2003 @ 22:00:48 #17
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_13751677
maar om even op de islam terug te komen
in praktisch elk boek van geloof worden over represailles gesproken als je niet in het betreffende onzichtbare vriendje gelooft. hoe erg die zijn hing vaak van de ateur af en de situatie toendertijd en welke omstandigheden.
ik zie de geloofsboeken meer als wetboeken die toen handig waren in die tijd.
islam is een "woestijngeloof" om het even oneerbiedig te zeggen, en dan heb je elkaar meer nodig dan elders, dus ga je strenge regels bedenken om elkaar op het "pad" te houden.
pi_13751765
quote:
blaat
waarom hebben jullie dan als enige politieke partij op jullie website ook arabische informatie ? lekker hypo ben jij

offtopic: weet iemand waar kan ik (online) een nederlandse vertaling van de koran vinden. (gewoon belangstelling)

[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 8 oktober 2003 @ 22:03:29 #19
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13751771
quote:
(knip)
waar was jij toen de geschiedenisles had moeten krijgen? "christenen laten mensen geloven wat ze willen." jaja, wel eens van de inquisitie gehoord, bijvoorbeeld?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 8 oktober 2003 @ 22:03:44 #20
64125 realist
Meneer Realist voor jou !
pi_13751784
dit is wellicht interessant in deze discussie :
in naam van allah, de barmhartige, de genadevolle.
40.4. niemand betwist de woorden van allah behalve de ongelovigen. laat hun bedrijvigheid in het land u niet bedriegen.
40.5. het volk van noach voor hen en andere groepen na hen verloochenden ook en elk volk besloot zijn boodschapper te vangen en twistte door leugen om de waarheid er mee te niet te doen. dan greep ik hen en hoe verschrikkelijk was mijn straf!
40.6. zo werd het woord van uw heer bewaarheid ten opzichte van de ongelovigen: dat zij de bewoners van het vuur zouden zijn.

bron : koran (maroc.nl)

ik zit de koran nu eens te bekijken en het zoeken op 'doden' levert genoeg op om kotsmisselijk van te worden

[url=http://jpg2asc.hierklikken.com/]mijn nieuwe speledingetje[/url]
  woensdag 8 oktober 2003 @ 22:03:55 #21
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_13751792
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 21:57 schreef nullpointer het volgende:

[..]

ff opnieuw in de geschiedenis boeken duiken aub..

net als met alles in de bijbel, moet je datgeen wat in de koran staat ook niet te letterlijk opvatten, sommigen doen dat wel en draaien door.. (geldt voor beide geloven)

geloof is deels onzin, het heeft zijn voordelen, maar ook zn nadelen, en die worden de laatste tijd steeds meer zichtbaar.. geloof in zn geheel afschaffen, dunno of dat gaat werken, ik zou er niet mee zitten als dit ging gebeuren..

geloof afschaffen is zooo onzinnig ,onrealistisch, utopisch! iedereen gelooft iets! om niet meer te mogen geloven betekend dat je niet meer mag denken.
het is makkelijker om een geloofsgemeenschap te overtuigen via een paus of imam dan iedereen individueel ...
pi_13751839
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 22:03 schreef angel_of_dth het volgende:
waar was jij toen de geschiedenisles had moeten krijgen? "christenen laten mensen geloven wat ze willen." jaja, wel eens van de inquisitie gehoord, bijvoorbeeld?
staat dat in de bijbel? die werd alleen gebruikt door lokale machthebbers om de bevolking te onderdrukken, dat is bij de koran dus behoorlijk anders
pi_13751912
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 22:03 schreef babewatcher het volgende:
waarom hebben jullie dan als enige politieke partij op jullie website ook arabische informatie ? lekker hypo ben jij
wat heeft een taal met een religie te maken? mag ik ook geen nederlands gebruiken als ik niet in de bijbel geloof?
quote:
offtopic: weet iemand waar kan ik (online) een nederlandse vertaling van de koran vinden. (gewoon belangstelling)
ik kan wel even de eerste bladzij inscannen, dat geeft een idee
pi_13752121
quote:
op woensdag 8 oktober 2003 22:06 schreef marijnissen het volgende:

[..]

wat heeft een taal met een religie te maken? mag ik ook geen nederlands gebruiken als ik niet in de bijbel geloof?
[..]

ik kan wel even de eerste bladzij inscannen, dat geeft een idee

van de bijbel zijn meerdere vertalingen. ik heb hier zelf de statenvertaling, de enige die ik online heb kunnen vinden (en gedownload om makkelijk te kunnen zoeken op kernwoorden) en dat is volgens deskundigen een slechte vertaling

leven voor god/allah vraagt offers en die offers kunnen ook mensenlevens zijn. lees leviticus 20 maar eens

[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 8 oktober 2003 @ 22:16:17 #25
22999 Ultimate
Stupid Lama!
pi_13752240
ik ben eigenlijk gewoon een beetje anti-religie. niet speciaal anti-islam, maar gewoon alle geloven in principe. ik respecteer het absoluut wel als mensen willen geloven. ik geloof ook best dat veel mensen er steun uit kunnen halen e.d. maar in mijn ogen is dat een beetje raar.
religie (en dan bedoel ik dus de mensen die een religie aanhangen/misbruiken) zijn oorlogsoorzaak #1 op dit moment.
ik heb totaal geen verstand van religies trouwens, maar ik weet wel dat haat tegenover andere volkeren/religies geen bedoelingen waren in de eerste plaats. dit is helaas wel wat er door de eeuwen heen uit is voortgevloeid. ook de goeie dingen mogen niet vergeten worden natuurlijk, maar wegen ze wel op tegen de gruwelijke gebeurtenissen die ermee gepaard gingen?
om terug te komen op waarom ik het raar vind om te geloven: stel jezelf vragen als:
-wat is een religie?
-wie heeft ze opgericht?
-waarom hadden diegenen succes?

antwoorden op die vragen zijn uiteraard persoonlijk. ik vind vooral die laatste vraag belangrijk. waarom hadden die mensen eigenlijk succes? waarom kan ik niet op een dag opstaan, volgelingen zoeken, een goed verhaal ophangen en een aantal eeuwen later nog steeds aanbeden worden? als ik of iemand anders tegenwoordig iets dergelijks zou doen, zou me een grondig psychiatrisch onderzoek te wachten staan.
nu, met al onze kennis en technologie, moeten we ons naar mijn mening meer toeleggen op andere zaken om kracht uit te putten.
niet eens zo ver gezocht als een 'god' (hoe je god ook wilt definieren). gewoon de mensen om je heen en alles wat er in hen omgaat. laten we ons vooral daar druk om maken.

Gravity doesn't exist, the world just sucks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')