Duikelaaar of zo goed als VanBasten?
Goede speler of alleen goede spits?
Hier verder
quote:Hier wil ik ff op terugkomen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:11 schreef heronimus het volgende:
Dus die verwijzingen dat wij als M.U. moeten gaan spelen alleen voor RvN van dienst te zijn, nee, lijkt me totaal niks.
Wie heeft gezegd dat Oranje als ManU moet gaan spelen? Het enige wat Van Nistelrooy heeft gezegd, is dat die bal eens wat sneller naar voren moet, in plaats van dat oeverloze getik en passjes breed. En daar heeft hij groot gelijk in.
quote:Sorry, ik wil er nog eens om lachen.
(ja in de CL scoorde ie ook wel eens).
quote:noem Pooboy aub niet in 1 zin met MARCO VAN BASTEN
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:19 schreef Doc het volgende:
Duikelaaar of zo goed als VanBasten?
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:19 schreef Doc het volgende:
Mijn openings post was mooierDuikelaaar of zo goed als VanBasten?
Goede speler of alleen goede spits?
Hier verder
Geen duikelaar, maar ook niet zo goed als Van Basten.
quote:Waar komt dat Pooboy toch in godsnaam vandaan?
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:20 schreef DutchGooner het volgende:[..]
noem Pooboy aub niet in 1 zin met MARCO VAN BASTEN
quote:uit Engeland misschien?
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:21 schreef zjroentje het volgende:[..]
Waar komt dat Pooboy toch in godsnaam vandaan?
quote:Smartass.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:23 schreef DutchGooner het volgende:[..]
uit Engeland misschien?
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:23 schreef zjroentje het volgende:[..]
Smartass.
quote:Qi deed dat wel: ik noem alleen de extremen hier
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:20 schreef DutchGooner het volgende:[..]
noem Pooboy aub niet in 1 zin met MARCO VAN BASTEN
De waarheid ligt natuurlijk in het midden.
quote:Qi is verder een goeie jongen maar hij overdrijft weleens
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:25 schreef Doc het volgende:[..]
Qi deed dat wel: ik noem alleen de extremen hier
quote:Dit stukje diskwalificeert je eigenlijk al als discussiepartner, ik ben blij dat ik daarnet de discussie niet aan ben gegaan. O'Shea, Neville, Silvestre & Fortune, zetten vrijwel iedere wedstrijd druk naar voren, en vaak ver over de middenlijn. Je moet eens weten hoeveel voorzetten van O'Shea & Fortune afkomen, en Silvestre kon daar ook wat van toen hij nog linksback speelde. De enige verdediger die nog weleens blijft hangen is Ferdinand. Daarnaast is United zeker geen counter ploeg, juist heel erg opbouwend vanuit de verdediging. Ferdinand --> Keane --> Scholes --> Van Nistelrooy --> Goal.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:02 schreef heronimus het volgende:
Macnester is eigenlijk volgens NL'se maatstaven maar een ordinair counterploegie waarbij het middenveld en de verdediging zelden druk durft te zetten tot en over de middenlijn.
quote:Hohoho, ik zei daar wel bij als Ruud gaat presteren in Oranje. Vooralsnog komt Ruud nog niet in de buurt van Marco Goalo. En laten we ook niet doen alsof Ruud zo verschrikkelijk slecht presteert in Oranje, met een goal gemiddelde van 0,41 per wedstrijd valt dat nog best wel mee. Het kan inderdaad een stuk beter, maar we moeten niet overdrijven.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:25 schreef Doc het volgende:[..]
Qi deed dat wel: ik noem alleen de extremen hier
quote:Ik zou nog maar eens beter kijken als het echt gaat om de pegels, tegen de grote jongens. Hoe ze dan spelen. Dan loopt het hun dun door de broek.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:39 schreef Qi het volgende:[..]
Dit stukje diskwalificeert je eigenlijk al als discussiepartner, ik ben blij dat ik daarnet de discussie niet aan ben gegaan. O'Shea, Neville, Silvestre & Fortune, zetten vrijwel iedere wedstrijd druk naar voren, en vaak ver over de middenlijn. Je moet eens weten hoeveel voorzetten van O'Shea & Fortune afkomen, en Silvestre kon daar ook wat van toen hij nog linksback speelde. De enige verdediger die nog weleens blijft hangen is Ferdinand. Daarnaast is United zeker geen counter ploeg, juist heel erg opbouwend vanuit de verdediging. Ferdinand --> Keane --> Scholes --> Van Nistelrooy --> Goal.
quote:Dat wordt gesuggereerd. Door Qi o.a.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:20 schreef zjroentje het volgende:Wie heeft gezegd dat Oranje als ManU moet gaan spelen?
quote:Beetje blind naar voren rossen dus. Kick and Rush. En Ruud denkt echt dat dat op internationaal niveau werkt. Sja, echt slim is ie niet altijd nee.
Het enige wat Van Nistelrooy heeft gezegd, is dat die bal eens wat sneller naar voren moet, in plaats van dat oeverloze getik en passjes breed. En daar heeft hij groot gelijk in.
quote:Praat eens niet zo'n onzin.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:45 schreef heronimus het volgende:[..]
Ik zou nog maar eens beter kijken als het echt gaat om de pegels, tegen de grote jongens. Hoe ze dan spelen. Dan loopt het hun dun door de broek.
quote:Wie heeft het nu weer over kick en rush?
Beetje blind naar voren rossen dus. Kick and Rush. En Ruud denkt echt dat dat op internationaal niveau werkt. Sja, echt slim is ie niet altijd nee.
In plaats van een bal breed, kan hij ook wel eens direct naar de spits. Of een verdediger zou ook eens het lef kunnen tonen door een bal op een spits te geven, in plaats van terug op de keeper. Dat jij dit als kick en rush bestempeld, zegt meer over jouw voetbalintellect.
quote:Makaay moet gewoon vaste waarde worden bij NL imho!
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:25 schreef Speed1971 het volgende:
Ruud moet gewoon nooit meer voor Oranje uitkomen zolang Advocaat bondcoach is.
quote:Ach, we overdrijven allemaal weleens
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:25 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Qi is verder een goeie jongen maar hij overdrijft weleens
Mijn vergelijking Ruud - Marco was momenteel misschien een beetje overtrokken, maar ik ben ervan overtuigt dat Van Nistelrooy Marco kan evenaren als hij deze lijn bij ManUtd. doorzet en als hij in Oranje gaat presteren.
quote:Hoe kom je erbij zeg. Real Madrid werd zwaar onder druk gezet, evenals Juventus. En Barcelona werd in een recent oefenpotje ook nog weggetikt. Nee, de 2e club van Europa hoeft voor niemand bang te zijn. Ik denk dat JIJ iets beter moet gaan kijken.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:45 schreef heronimus het volgende:[..]
Ik zou nog maar eens beter kijken als het echt gaat om de pegels, tegen de grote jongens. Hoe ze dan spelen. Dan loopt het hun dun door de broek.
quote:Niet precies zoals United, dat zal ook niet gaan want we hebben niet exact dezelfde spelers, maar een formatie als deze zou het heel goed doen:
Dat wordt gesuggereerd. Door Qi o.a.
Van der Sar
Reiziger, Stam, Bouma, Van Bronckhorst
Van der Meyde, Van Bommel, Cocu, Overmars
Van der Vaart
Van Nistelrooy
Behoorlijk wat knelpunten weggewerkt dacht ik zo. Vleugels goed benutten, en Van Nistelrooy als enige spits met Van der Vaart er vlak achter.
quote:Waarbij de goals wel vielen uit een counter.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:58 schreef Qi het volgende:
Hoe kom je erbij zeg. Real Madrid werd zwaar onder druk gezet, evenals Juventus.
quote:Misschien eentje, dat is zelfs twijfelachtig, maar de andere goals:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:59 schreef nikk het volgende:[..]
Waarbij de goals wel vielen uit een counter.
-Vanuit een corner intikker van Beckham.
-Vrije trap Beckham.
-Vanuit de kluts een intikker van Van Nistelrooy (uit wedstrijd).
quote:Man U speelt niet direct 'kick and rush' maar wel counter voetbal. Ze spelen vanuit een snelle omschakeling en snel de bal naar voren om zo gebruik te maken van de ruimte. Uitgespeelde kansen creeren zoals AC Milan, Juventus, Real Madrid, etc zul je Manchester niet zo snel zien doen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:48 schreef zjroentje het volgende:
Wie heeft het nu weer over kick en rush?In plaats van een bal breed, kan hij ook wel eens direct naar de spits. Of een verdediger zou ook eens het lef kunnen tonen door een bal op een spits te geven, in plaats van terug op de keeper. Dat jij dit als kick en rush bestempeld, zegt meer over jouw voetbalintellect.
quote:Het is pas echt onzin als je gaat claimen dat M.U. als het om het echie gaat vol druk zet zoals Oranje dat doet. Qi heeft het hier over voorzetten. Dat geeft al aan dat ie het zelf even niet begrijpt. Voorzetten geef je in balbezit. Als je het hebt over druk zetten dan gaat dat over de posities die je team inneemt bij balverlies.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:48 schreef zjroentje het volgende:
Praat eens niet zo'n onzin.
M.U. heeft wat dat aangaat gewoon een ouderwets engelse verdediging die achteruit loopt.
quote:En dan krijgt ie em eindelijk, maar doet alsof er 220V op staat.
Wie heeft het nu weer over kick en rush?In plaats van een bal breed, kan hij ook wel eens direct naar de spits.
quote:Alsof ze dat nooit doen. Maar je hebt gelijk dat het veel te veel breed gaat. Dat ligt echter meer aan dat ze de bal niet kwijtkunnen en Advocaats gebrek aan lef om buitenspelers verder door te schuiven, of ze uberhaupt op te stellen.
Of een verdediger zou ook eens het lef kunnen tonen door een bal op een spits te geven, in plaats van terug op de keeper.
quote:Hoge ballen hebben nog nooit gewerkt voor ons voetbal en onze spelers. En over de grond meteen aanspelen is allemaal veel te doorzichtig. Je denkt zeker dat de tegenstander met hun dubbele dekking dom is ofzo. Over voetbalintellect gesproken.
Dat jij dit als kick en rush bestempeld, zegt meer over jouw voetbalintellect.
Ruud krijgt vaak zat de bal, maar kan vervolgens geen kant op of verspeeld hem. Daarom moet ie juist plaatsmaken, want bijna alle goals vallen bij ons door snelle combinaties en driehoekjes waar hij maar niet in mee lijkt te kunnen denken. Het is vervelend om te constateren maar het gebrek aan Ajaxscholing is merkbaar.
Wij winnen het in ieder geval sowieso niet fysiek, of in de lucht. We zijn in '88 niet kampioen geworden door opportunistisch voetbal.
[Dit bericht is gewijzigd door heronimus op 07-10-2003 14:07]
quote:En hoe definieer jij countervoetbal?
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:03 schreef nikk het volgende:[..]
Man U speelt niet direct 'kick and rush' maar wel counter voetbal. Ze spelen vanuit een snelle omschakeling en snel de bal naar voren om zo gebruik te maken van de ruimte. Uitgespeelde kansen creeren zoals AC Milan, Juventus, Real Madrid, etc zul je Manchester niet zo snel zien doen.
quote:Bal afpakken (al dan niet op de eigen helft), snelle omschakeling, en binnen enkele tellen voor het doel van de tegenstander staan.
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:05 schreef zjroentje het volgende:[..]
En hoe definieer jij countervoetbal?
quote:Van de Meyde - Zenden
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:58 schreef Qi het volgende:[..]
Van der Sar
Reiziger, Stam, Bouma, Van Bronckhorst
Van der Meyde, Van Bommel, Cocu, Overmars
Van der Vaart
Van Nistelrooy
Toppertje nix meer aan doen
quote:nikk, je maakt jezelf echt belachelijk zo. Kijk je uberhaupt weleens wedstrijden van United? United is alles behalve een counter ploeg. United gaat altijd vol op de aanval, die gaan niet wachten totdat de tegenstander gaat aanvallen om vervolgens te counteren. Manchester United speelt juist erg opbouwend vanuit de verdediging. De centrale verdedigers geven de bal aan het middenveld en die geven de ballen weer door aan de vleugels of opkomende backs. Afwachtend is United zeker niet.
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:03 schreef nikk het volgende:[..]
Man U speelt niet direct 'kick and rush' maar wel counter voetbal. Ze spelen vanuit een snelle omschakeling en snel de bal naar voren om zo gebruik te maken van de ruimte. Uitgespeelde kansen creeren zoals AC Milan, Juventus, Real Madrid, etc zul je Manchester niet zo snel zien doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |