abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13711865
Hier mag het verder.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:19:44 #2
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_13711914
Mijn openings post was mooier

Duikelaaar of zo goed als VanBasten?

Goede speler of alleen goede spits?

Hier verder

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_13711922
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:11 schreef heronimus het volgende:
Dus die verwijzingen dat wij als M.U. moeten gaan spelen alleen voor RvN van dienst te zijn, nee, lijkt me totaal niks.
Hier wil ik ff op terugkomen.

Wie heeft gezegd dat Oranje als ManU moet gaan spelen? Het enige wat Van Nistelrooy heeft gezegd, is dat die bal eens wat sneller naar voren moet, in plaats van dat oeverloze getik en passjes breed. En daar heeft hij groot gelijk in.

quote:
(ja in de CL scoorde ie ook wel eens).
Sorry, ik wil er nog eens om lachen.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:20:24 #4
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_13711930
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:19 schreef Doc het volgende:

noem Pooboy aub niet in 1 zin met MARCO VAN BASTEN
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_13711949
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:19 schreef Doc het volgende:
Mijn openings post was mooier

Goede speler of alleen goede spits?

Hier verder

Geen duikelaar, maar ook niet zo goed als Van Basten.

pi_13711969
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:20 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Waar komt dat Pooboy toch in godsnaam vandaan?
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:23:02 #7
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_13712012
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:21 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Waar komt dat Pooboy toch in godsnaam vandaan?

uit Engeland misschien?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_13712027
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:23 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

uit Engeland misschien?

Smartass.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:24:23 #9
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_13712054
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:23 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Smartass.

NAAR HET ANDERE FORUM!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:25:02 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_13712073
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:20 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Qi deed dat wel: ik noem alleen de extremen hier

De waarheid ligt natuurlijk in het midden.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:25:39 #11
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_13712090
Ruud moet gewoon nooit meer voor Oranje uitkomen zolang Advocaat bondcoach is.
Let yourself go and enjoy the bassline...
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:25:51 #12
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_13712099
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Qi is verder een goeie jongen maar hij overdrijft weleens
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_13712539
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:02 schreef heronimus het volgende:
Macnester is eigenlijk volgens NL'se maatstaven maar een ordinair counterploegie waarbij het middenveld en de verdediging zelden druk durft te zetten tot en over de middenlijn.
Dit stukje diskwalificeert je eigenlijk al als discussiepartner, ik ben blij dat ik daarnet de discussie niet aan ben gegaan. O'Shea, Neville, Silvestre & Fortune, zetten vrijwel iedere wedstrijd druk naar voren, en vaak ver over de middenlijn. Je moet eens weten hoeveel voorzetten van O'Shea & Fortune afkomen, en Silvestre kon daar ook wat van toen hij nog linksback speelde. De enige verdediger die nog weleens blijft hangen is Ferdinand. Daarnaast is United zeker geen counter ploeg, juist heel erg opbouwend vanuit de verdediging. Ferdinand --> Keane --> Scholes --> Van Nistelrooy --> Goal.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Hohoho, ik zei daar wel bij als Ruud gaat presteren in Oranje. Vooralsnog komt Ruud nog niet in de buurt van Marco Goalo. En laten we ook niet doen alsof Ruud zo verschrikkelijk slecht presteert in Oranje, met een goal gemiddelde van 0,41 per wedstrijd valt dat nog best wel mee. Het kan inderdaad een stuk beter, maar we moeten niet overdrijven.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:45:00 #14
65457 heronimus
Hero of the past.
pi_13712698
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:39 schreef Qi het volgende:

[..]

Dit stukje diskwalificeert je eigenlijk al als discussiepartner, ik ben blij dat ik daarnet de discussie niet aan ben gegaan. O'Shea, Neville, Silvestre & Fortune, zetten vrijwel iedere wedstrijd druk naar voren, en vaak ver over de middenlijn. Je moet eens weten hoeveel voorzetten van O'Shea & Fortune afkomen, en Silvestre kon daar ook wat van toen hij nog linksback speelde. De enige verdediger die nog weleens blijft hangen is Ferdinand. Daarnaast is United zeker geen counter ploeg, juist heel erg opbouwend vanuit de verdediging. Ferdinand --> Keane --> Scholes --> Van Nistelrooy --> Goal.

Ik zou nog maar eens beter kijken als het echt gaat om de pegels, tegen de grote jongens. Hoe ze dan spelen. Dan loopt het hun dun door de broek.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:20 schreef zjroentje het volgende:

Wie heeft gezegd dat Oranje als ManU moet gaan spelen?

Dat wordt gesuggereerd. Door Qi o.a.
quote:
Het enige wat Van Nistelrooy heeft gezegd, is dat die bal eens wat sneller naar voren moet, in plaats van dat oeverloze getik en passjes breed. En daar heeft hij groot gelijk in.
Beetje blind naar voren rossen dus. Kick and Rush. En Ruud denkt echt dat dat op internationaal niveau werkt. Sja, echt slim is ie niet altijd nee.
Respect.
pi_13712801
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:45 schreef heronimus het volgende:

[..]

Ik zou nog maar eens beter kijken als het echt gaat om de pegels, tegen de grote jongens. Hoe ze dan spelen. Dan loopt het hun dun door de broek.

Praat eens niet zo'n onzin.
quote:
Beetje blind naar voren rossen dus. Kick and Rush. En Ruud denkt echt dat dat op internationaal niveau werkt. Sja, echt slim is ie niet altijd nee.
Wie heeft het nu weer over kick en rush?

In plaats van een bal breed, kan hij ook wel eens direct naar de spits. Of een verdediger zou ook eens het lef kunnen tonen door een bal op een spits te geven, in plaats van terug op de keeper. Dat jij dit als kick en rush bestempeld, zegt meer over jouw voetbalintellect.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:57:07 #16
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_13713056
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:25 schreef Speed1971 het volgende:
Ruud moet gewoon nooit meer voor Oranje uitkomen zolang Advocaat bondcoach is.
Makaay moet gewoon vaste waarde worden bij NL imho!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_13713111
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:25 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Qi is verder een goeie jongen maar hij overdrijft weleens

Ach, we overdrijven allemaal weleens

Mijn vergelijking Ruud - Marco was momenteel misschien een beetje overtrokken, maar ik ben ervan overtuigt dat Van Nistelrooy Marco kan evenaren als hij deze lijn bij ManUtd. doorzet en als hij in Oranje gaat presteren.

quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:45 schreef heronimus het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij zeg. Real Madrid werd zwaar onder druk gezet, evenals Juventus. En Barcelona werd in een recent oefenpotje ook nog weggetikt. Nee, de 2e club van Europa hoeft voor niemand bang te zijn. Ik denk dat JIJ iets beter moet gaan kijken.
quote:
Dat wordt gesuggereerd. Door Qi o.a.
Niet precies zoals United, dat zal ook niet gaan want we hebben niet exact dezelfde spelers, maar een formatie als deze zou het heel goed doen:

Van der Sar

Reiziger, Stam, Bouma, Van Bronckhorst

Van der Meyde, Van Bommel, Cocu, Overmars

Van der Vaart

Van Nistelrooy

Behoorlijk wat knelpunten weggewerkt dacht ik zo. Vleugels goed benutten, en Van Nistelrooy als enige spits met Van der Vaart er vlak achter.

pi_13713146
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:58 schreef Qi het volgende:
Hoe kom je erbij zeg. Real Madrid werd zwaar onder druk gezet, evenals Juventus.
Waarbij de goals wel vielen uit een counter.
pi_13713225
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarbij de goals wel vielen uit een counter.

Misschien eentje, dat is zelfs twijfelachtig, maar de andere goals:

-Vanuit een corner intikker van Beckham.
-Vrije trap Beckham.
-Vanuit de kluts een intikker van Van Nistelrooy (uit wedstrijd).

pi_13713276
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:48 schreef zjroentje het volgende:

In plaats van een bal breed, kan hij ook wel eens direct naar de spits. Of een verdediger zou ook eens het lef kunnen tonen door een bal op een spits te geven, in plaats van terug op de keeper. Dat jij dit als kick en rush bestempeld, zegt meer over jouw voetbalintellect.

Man U speelt niet direct 'kick and rush' maar wel counter voetbal. Ze spelen vanuit een snelle omschakeling en snel de bal naar voren om zo gebruik te maken van de ruimte. Uitgespeelde kansen creeren zoals AC Milan, Juventus, Real Madrid, etc zul je Manchester niet zo snel zien doen.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:04:47 #21
65457 heronimus
Hero of the past.
pi_13713303
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:48 schreef zjroentje het volgende:

Praat eens niet zo'n onzin.

Het is pas echt onzin als je gaat claimen dat M.U. als het om het echie gaat vol druk zet zoals Oranje dat doet. Qi heeft het hier over voorzetten. Dat geeft al aan dat ie het zelf even niet begrijpt. Voorzetten geef je in balbezit. Als je het hebt over druk zetten dan gaat dat over de posities die je team inneemt bij balverlies.

M.U. heeft wat dat aangaat gewoon een ouderwets engelse verdediging die achteruit loopt.

quote:

In plaats van een bal breed, kan hij ook wel eens direct naar de spits.

En dan krijgt ie em eindelijk, maar doet alsof er 220V op staat.
quote:
Of een verdediger zou ook eens het lef kunnen tonen door een bal op een spits te geven, in plaats van terug op de keeper.
Alsof ze dat nooit doen. Maar je hebt gelijk dat het veel te veel breed gaat. Dat ligt echter meer aan dat ze de bal niet kwijtkunnen en Advocaats gebrek aan lef om buitenspelers verder door te schuiven, of ze uberhaupt op te stellen.
quote:
Dat jij dit als kick en rush bestempeld, zegt meer over jouw voetbalintellect.
Hoge ballen hebben nog nooit gewerkt voor ons voetbal en onze spelers. En over de grond meteen aanspelen is allemaal veel te doorzichtig. Je denkt zeker dat de tegenstander met hun dubbele dekking dom is ofzo. Over voetbalintellect gesproken.

Ruud krijgt vaak zat de bal, maar kan vervolgens geen kant op of verspeeld hem. Daarom moet ie juist plaatsmaken, want bijna alle goals vallen bij ons door snelle combinaties en driehoekjes waar hij maar niet in mee lijkt te kunnen denken. Het is vervelend om te constateren maar het gebrek aan Ajaxscholing is merkbaar.

Wij winnen het in ieder geval sowieso niet fysiek, of in de lucht. We zijn in '88 niet kampioen geworden door opportunistisch voetbal.

[Dit bericht is gewijzigd door heronimus op 07-10-2003 14:07]

Respect.
pi_13713311
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:03 schreef nikk het volgende:

[..]

Man U speelt niet direct 'kick and rush' maar wel counter voetbal. Ze spelen vanuit een snelle omschakeling en snel de bal naar voren om zo gebruik te maken van de ruimte. Uitgespeelde kansen creeren zoals AC Milan, Juventus, Real Madrid, etc zul je Manchester niet zo snel zien doen.

En hoe definieer jij countervoetbal?
pi_13713458
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:05 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En hoe definieer jij countervoetbal?

Bal afpakken (al dan niet op de eigen helft), snelle omschakeling, en binnen enkele tellen voor het doel van de tegenstander staan.
pi_13713480
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:58 schreef Qi het volgende:

[..]

Van der Sar

Reiziger, Stam, Bouma, Van Bronckhorst

Van der Meyde, Van Bommel, Cocu, Overmars

Van der Vaart

Van Nistelrooy

Van de Meyde - Zenden
Overmars - Robben in de toekomst

Toppertje nix meer aan doen

mmmmja
pi_13713512
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:03 schreef nikk het volgende:

[..]

nikk, je maakt jezelf echt belachelijk zo. Kijk je uberhaupt weleens wedstrijden van United? United is alles behalve een counter ploeg. United gaat altijd vol op de aanval, die gaan niet wachten totdat de tegenstander gaat aanvallen om vervolgens te counteren. Manchester United speelt juist erg opbouwend vanuit de verdediging. De centrale verdedigers geven de bal aan het middenveld en die geven de ballen weer door aan de vleugels of opkomende backs. Afwachtend is United zeker niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')