abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13689304
Ik weet dat er al heel veel topic's zijn wat betreft spiraaltje/mirena... maar heeft iemand ervaring met het plaatsen van mirena onder verdoving... plaatselijke verdoving bedoel ik dan.....

Hoe was het plaatsen? Pijnlijk.. .. I know... hoe waren de eerste uren en de dagen erna?
Heb namelijk van mensen verschillende ervaringen gelezen... de een liep zo het ziekenhuis uit... de ander, lag 2 weken op bed met buikpijn...

Thanx

pi_13689653
buikpijn op een lage plaats denk ik
pi_13689691
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 15:09 schreef Ramoonus het volgende:
buikpijn op een lage plaats denk ik
quote:
Geslacht Man
Ervaring??
pi_13689807
mirena
You're next!
  maandag 6 oktober 2003 @ 15:14:50 #5
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_13689819
Verdoving lijkt mij nutteloos. Ja het is even een naar gevoel en je hebt er nog 2 dagen last van, maar kom op hè, je bent een vrouw, je moet wel tegen een stootje kunnen! Hoe wil je ooit een kind baren?
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_13689905
Weet ik... verdoving is misschien wel pijnlijker dan plaatsen zelf. Gynacoloog had het alleen over een verdoving... daarom mijn vraag!
  maandag 6 oktober 2003 @ 15:19:27 #7
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_13689941
Geldklopperij. Die van mij heeft het hele woord verdoving niet laten vallen. Een neurofennetje helpt ook prima.
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_13690397
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 15:10 schreef blieblie het volgende:

[..]

[..]

Ervaring??

gelukkig niet
pi_13692899
Bij mij is een tijdje geleden een mirena geplaatst en dat was onder plaatselijke verdoving. Alleen had ik die verdoving al gekregen voor iets anders en die mirena werd na die ingreep geplaatst.

Ik vond het plaatsen zeer pijnlijk en ik ben toch een heleboel gewend. Vooral het "opmeten" was pijnlijk, maar het zal ook aan de arts liggen die 'm plaatst.

Ik heb voor het hele gedoe een lading pijnstillers gekregen waarvan ik voor de ingreep er al twee moest slikken. Voor daarna had ik nog 8 (zeer stevige) pijnstillers over. Waarom ik die precies heb gekregen, weet ik niet. Het kan zijn dat ze vooral voor de ingreep waren die ik voor de plaatsing van de mirena moest ondergaan. Misschien dat je idd bij alleen het plaatsen van een mirena het al redt met een huis-tuin- en keuken-pijnstiller. Geen idee, dat zou je eens moeten navragen.

Na de plaatsing zou je nog zo'n dag of twee wat krampen hebben.

Ik had alleen 12 dagen gruwelijke pijn. . Maar ja, dat kreng was ook gaan "zweven" in mijn lijf en bleek in mijn baarmoederhals te hangen. Niet zo gek dat ik pijn had dus. .

Ik was trouwens pas de derde persoon bij wie de gynaecoloog dit had gezien, dus de kans dat dit bij jou gebeurt is niet zo groot. .

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_13736256
Nou, ik had wel gewild dat ik een verdoving had gekregen. Heb mijn Mirenaspiraaltje nu 3 weken en heb sinds een paar dagen geen last meer. Het plaatsen was behoorlijk pijnlijk en de dagen daarna heb ik ontzettend veel buikpijn gehad, maar dat is gelukkig nu over.
Achteraf hoorde ik dat als je nog nooit bevallen bent je inderdaad verdoofd moet worden omdat de baarmoedermond dan heel stug is.
Maar goed, de ervaring zal per persoon wel verschillen. Ik hoop in ieder geval dat ik er voorlopig geen last meer van zal hebben.

Ik had liever aan de pil gebleven maar door mijn bloedziekte mag ik deze niet meer slikken. De Mirena was nog de enige optie om niet zwanger te worden, terwijl ik dat eigenlijk wel zou willen...;(

Groetjes Kristel.

pi_13759992
Ik heb al 4 jaar de mirena en bij mij werd inderdaad de baarmoedermond plaatselijk verdoofd. Omdat mijn baarmoeder een andere vorm heeft als normaal ( achterovergekanteld) deed alleen het vasthouden van de baarmoeder pijn. Ik vond de rest eigenlijk wel meevallen en ik ben blij dat ik hem heb. Het grootste voordeel bij mij is namelijk dat ik niet meer ongesteld word. Fantastisch. Af en toe een heeeeeeeeel klein beetje maar dat is te verwaarlozen. Ben hiervoor wel naar een gyneacoloog geweest en deze vertelde dat het geen kwaad kon en dat ik er maar van moest genieten. Volgend jaar moet ik een nieuwe laten plaatsen.
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
pi_13845146
Ik heb net een maand de mirena met verdoving gekregen het plaatsen deed geen pijn en de verdoving deed geen pijn en ik vind een prikje in mijn vinger al pijn doen...en liep gewoon weer naar huis toe maar... s´nacht had ik verschrikkelijke krampen.. ( maar ja je moet iets overhebben om niet zwanger te raken) tip neem voor de verdoving uitgewerkt is wat ibuprofen en ga dan slapen.. verder heb ik geen last gehad... ik w8 nu op mijn eerste menstruatie maar de kans is groot dat het niet meer gebeurd, zelf vind ik dat erg ideaal, misschien een dagje maar dat maakt me niet uit vergeleken bij een volle week is het een feest ik ben er heel erg blij mee met de mirena omdat de pil niet bij me werkte maar toch vind ik het een raar idee dat je niks meer hoeft te slikken om niet zwanger te worden en dat er een spiraaltje in je lichaam zit vind het maar een raar idee maar dat zal wel wennen ik snap alleen niet hoe je weet dat het spiraal überhaupt nog werkt/ goed zit!!!!:?
pi_14000783
Bedankt voor jullie reactie.
Maar ik heb nog ff een vraagje aan Kattig. Jij zei dat je mirena onder verdoving hebt laten plaatsen.... maar mag ik vragen hoe ze je baarmoeder verdoven? Een spuit in je buik? Lijkt me namelijk vrij pijnlijk... de ingreep is misschien nog sneller gebeurt dan het verdoven zelf?? Of zie ik het verkeerd?
pi_14046434
De verdoving doet totaal geen pijn. Je krijgt een "eendebek" in je vagina en dan gaan ze je een paar spuitjes geven in je baarmoeder mond die doen geen pijn tenzij je er op gaat concenteren dan voel je ze maar mijn arts zei dat de tandarts pijnlijker was en daar heeft hij volkomen gelijk in, gewoon aan iets anders denken en bij mij ging de assistente de hele tijd tegen mij praten en dat ging over niks maar je gaat toch antoord geven uit beleefdheid. Mijn arts gaf me ook antibiotica voor
eventuele infecties vraag daar ook om want sommige artsen geven het niet, het is niet noodzakelijk maar wel verstandig want je hebt zo een infectie te pakken in je vagina.
sterkte en ben benieuwd hoe het inzetten bij jouw ging?
wanneer gaje het laten zetten
pi_32645736
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 15:10 schreef blieblie het volgende:

[..]

[..]

Ervaring??

van horen zeggen
pi_32647541
kijk eens op de 2 topics over dit onderwerp. hier staat nog meer info
  maandag 28 november 2005 @ 18:02:15 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32650448
Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen

In dit topic ook veel info.
pi_32650493
Ik ga a.s. woensdag een koperspiraal laten zetten, maar ik heb gekozen voor een roesje (hele lichte narcose dmv een mondkapje).
Dan merk ik er helemaal niet van! Dan maar een 'aansteller'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')