quote:Dat is ook het moeilijkste van het soepen. De donorauto moet vanuit een goede hoek zijn gefotografeerd.
Op woensdag 22 oktober 2003 13:20 schreef TUX2 het volgende:
Bedankt voor jullie uitleg en ik zal een volgende keer meer opletten dat de donorauto in dezelfde richting 'kijkt'.
Zo iets als deze:
[Dit bericht is gewijzigd door _laytsskylighter_ op 23-10-2003 17:09]
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:41 schreef jazza het volgende:[..]
wat is dit nou weer voor een BS! noemen jullie je nou Photoshoppers. ik bedoel de foto te donker!? man ooit van Niveaus aanpassen gehoord, mietjes!
quote:WTF? en wie ben jij om ook maar IETS te zeggen over het photoshop-wedstrijdtopic? En heb je mij ook maar ERGENS mezelf Photoshopper zien noemen? En je moet eens leren lezen: er staat niet dat de foto te donker is, maar het contrast is op de foto van zichzelf al te hoog.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:49 schreef jazza het volgende:
ik zit nu op werk, en misschien dat ik vanavond nog wel een gooi doe... maar dat commentaar over een slechte foto, slaat natuurlijk compleet op stront! een beetje fotosoeper, moet hier ook wel wat mee kunnen!
quote:Ja sorry
Op donderdag 23 oktober 2003 17:53 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Henkmanz is back
Iemand wat tips??
quote:Kijk hier eens http://forum.fok.nl/misc.php?action=faq
Op donderdag 23 oktober 2003 18:16 schreef dadra het volgende:
Hallo, ben nu ook wat aan het proberen met photoshop, maar hheb geen flauw ideehoe ik m'n autootjes kan laten zien in dit forum.
Iemand wat tips??
quote:ok, ok was wat te overdreven mijn reactie. maar ik blijf bij mijn punt. ik heb ook de vorige soeps nu bekeken en idd er zijn er genoeg die er wat van kunnen. maar moet je de foto dan fucking helemaal voorgekauwd krijgen zodat je klakkeloos het een op de ander kan plaatsen. en plekjes op de bumper nou en...
Op donderdag 23 oktober 2003 17:41 schreef Henkmanz het volgende:[..]
[..]WTF? en wie ben jij om ook maar IETS te zeggen over het photoshop-wedstrijdtopic? En heb je mij ook maar ERGENS mezelf Photoshopper zien noemen? En je moet eens leren lezen: er staat niet dat de foto te donker is, maar het contrast is op de foto van zichzelf al te hoog.
Kijk die donkere kutplekken bij die bumper, daar is niet tegenop te photoshoppen. De deadline is morgen om 15:00 al hoor, en het is nou niet zo dat iedereen hier zeeën van tijd heeft, we zijn niet allemaal nerds met een pc als enige vriend.
oftewel:
Als jij zo de man bent en wij niet laat dan maar eens wat zien met je grote bek.
zeeen van tijd...
pc enige vriend...
de man... geen tijd voor...
quote:Ik ga deze ook niet soepen, omdat het een eigen gemaakte foto is.
Vraagje dan maar!
Wie photoshopt deze auto nu? Als niemand dat doet stel ik voor dat er gewoon een nieuwe auto gekozen wordt.Discussieren hierover? Hier dus.
Heb je suggesties?
Hier dus.
quote:je moet ook de link naar het plaatje posten, niet de URL van de foto.
Op donderdag 23 oktober 2003 19:57 schreef dadra het volgende:
[afbeelding]ff proberen of t lukt
niet gelukt
zo dus:
code:en niet[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TADrAjYY7MHVPJRTFm8Y5S3JciBYI
Lt5HcA!umUmBzXRX5aWt03r4ywtCQFvJRqTJ*rAgeu!B9m!
4rgWs7DRzvZy94C1MmkymTsSgNB9!De2XtRcJgZUAg/focus-
tuned.jpg?dc=4675444148875632713[/img]
code:Want een HTMLpagina heeft natuurlijk niks te maken met een foto.[img]http://groups.msn.com/joep-photoshop/photoshop.msnw?
action=ShowPhoto&PhotoID=1[/url]
Snap je?
maar trouwens, gephotoshopte auto's moet je in het Photoshop Auto's Deel 3 topic posten.
(1MB, originele 1600x1200 resolutie)
Kom op zeg, het maakt toch niet uit dat de foto niet door een professionele fotograaf met een 14mp DSLR is gemaakt.
Wees eens een beetje aardiger alsjeblieft. Ik vind dat jullie een beetje overdrijven allemaal hoor. Als die bumper donkere vlekken heeft, dan zet je toch een andere bumper op
[Dit bericht is gewijzigd door TUX2 op 23-10-2003 20:33]
quote:thanx
Op donderdag 23 oktober 2003 20:23 schreef Henkmanz het volgende:[..]
je moet ook de link naar het plaatje posten, niet de URL van de foto.
zo dus:
code:en niet[url=http://groups.msn.com/_Secure/0TADrAjYY7MHVPJRTFm8Y5S3JciBYI
Lt5HcA!umUmBzXRX5aWt03r4ywtCQFvJRqTJ*rAgeu!B9m!
4rgWs7DRzvZy94C1MmkymTsSgNB9!De2XtRcJgZUAg/focus-
tuned.jpg?dc=4675444148875632713][afbeelding][/url]code:Want een HTMLpagina heeft natuurlijk niks te maken met een foto.[img]http://groups.msn.com/joep-photoshop/photoshop.msnw?
action=ShowPhoto&PhotoID=1[/url]Snap je?
maar trouwens, gephotoshopte auto's moet je in het Photoshop Auto's Deel 3 topic posten.
quote:Als je kijkt naar de voorgaande 14 delen moet ik jouw toch ongelijk geven
Op donderdag 23 oktober 2003 20:30 schreef TUX2 het volgende:
Kom op zeg, het maakt toch niet uit dat de foto niet door een professionele fotograaf met een 14mp DSLR is gemaakt.
quote:In dit topic is gebleken dat iedereen gelijk wil hebben en het laatste woord wil hebben. Maar een gewone foto was toch niet te veel moeite? Dit kon je wel verwachten. Kijk alweer eerst even goed in de voorgaande delen. Dan begrijp je dit soort reacties.
Op donderdag 23 oktober 2003 20:30 schreef TUX2 het volgende:
Wees eens een beetje aardiger alsjeblieft.
Maar ik zal het proberen!!!
De foto's hebben een hoge resolutie en zijn scherp genomen vanuit een middelhoog camerastandpunt. Doordat de meeste autofoto's op die wijze genomen worden, kan je als je dat wilt (ik doe het zelf meestal niet) makkelijk 'donor-onderdelen' vinden om de auto wat op te leuken.
De scherpte maakt het makkelijker om de auto een mooie nieuwe kleur te geven. Nu kan je altijd roepen: "als je een echte fotoshop held bent, shop je alles tot wat moois" of "je doet je best maar" Dat slaat de plank echter volledig mis, ik ga het niet eens meer uitleggen, kijk in de topics en je ziet het. Ik kan er niet tegen als mensen dit beginnen te roepen, ik ben IMHO bovengemiddeld vaardig met Adobe Fotoshop en er al een paar jaar veel mee bezig. Dat leer je vanzelf als je een foto ziet, wanneer er iets echt moois van te maken valt en wanneer niet.
Fotoshop is een handige tool, het is echter geen wondermiddel.
Dus doe een beetje moeite bij het uitkiezen van een foto en kies niet je eigen auto, of een ferrari etc die je heel mooi vindt, maar blader wat langer door en zoek een foto met potentie.
I rest my case.
Maar het is nogsteeds zo dat de winnaar de volgende foto uitzoekt.
Als je um niet leuk vindt of wat dan ook, soep um dan gewoon niet! Ga niet lopen zeiken dat ie een andere foto moet uit gaan zoeken, want dan is heel het idee weg van dit topic.
Alleen moet ik wel nog even zeggen dat het inderdaad niet echt de bedoeling was van het wedstrijdtopic om je eigen auto te laten soepen. Daar hebben we Photoshop Auto's Deel 3 voor.
Zo....
quote:Ja, dat bedoel ik dus!! Gewoon niet soepen, klaar.
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:07 schreef zerrocool het volgende:
(niet dat ik het een leuke foto vond, maar ik sla deze beurt dan ook gewoon over)
quote:Ik geef je ook gelijk hoor SiNz, maar ik had net als jij het gevoel dat TUX2 onterecht de poll won en daarmee zijn auto op liep te dringen. Gewoon niet eerlijk. Ik heb overigens respect voor de manier waarop jij zo rustig kan blijven
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:26 schreef SiNz het volgende:[..]
Ja, dat bedoel ik dus!! Gewoon niet soepen, klaar.
Jij snapt um!
quote:Tsja....ik maak me tegenwoordig helemaal niet meer zo druk over dit topic. Kheb wel wat beters te doen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:38 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Ik geef je ook gelijk hoor SiNz, maar ik had net als jij het gevoel dat TUX2 onterecht de poll won en daarmee zijn auto op liep te dringen. Gewoon niet eerlijk. Ik heb overigens respect voor de manier waarop jij zo rustig kan blijven
.
Ik moet en zal zeggen wat ik denk in dit soort situaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |