abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14050336
Ik heb geen probleem met comentaar hoor. Is alleen maar goed.
Door die lijntjes zie ik het wat duidelijker. Het is volgens mij meer dat de bumper aan de linkerkant op de foto iets lager zou moeten zitten, dan dat de bumper een veel grotere hoek heeft dan de auto. Als je kijkt naar de koplampen en grill (die onaangepast zijn) en dan naar de plaats van de mistlampen en luchthapper dan zitten ze er naar mijn idee best op de juiste plaats onder, uitgaande van de 'bolling' van de auto en de kijkhoek. Maar omdat meerdere personen het zeggen ligt het gewoon aan mij.
Bedankt voor jullie uitleg en ik zal een volgende keer meer opletten dat de donorauto in dezelfde richting 'kijkt'.
pi_14050941
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:20 schreef TUX2 het volgende:
Bedankt voor jullie uitleg en ik zal een volgende keer meer opletten dat de donorauto in dezelfde richting 'kijkt'.
Dat is ook het moeilijkste van het soepen. De donorauto moet vanuit een goede hoek zijn gefotografeerd.
pi_14083442
Kom maar eens met een auto die goed gefotografeerd is en een afbeelding van minstens 1024 x 768. Dan praten we verder. Doe desnoods een officiele foto.

Zo iets als deze:

[Dit bericht is gewijzigd door _laytsskylighter_ op 23-10-2003 17:09]

pi_14084468
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:41 schreef jazza het volgende:

[..]

wat is dit nou weer voor een BS! noemen jullie je nou Photoshoppers. ik bedoel de foto te donker!? man ooit van Niveaus aanpassen gehoord, mietjes!

quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:49 schreef jazza het volgende:
ik zit nu op werk, en misschien dat ik vanavond nog wel een gooi doe... maar dat commentaar over een slechte foto, slaat natuurlijk compleet op stront! een beetje fotosoeper, moet hier ook wel wat mee kunnen!
WTF? en wie ben jij om ook maar IETS te zeggen over het photoshop-wedstrijdtopic? En heb je mij ook maar ERGENS mezelf Photoshopper zien noemen? En je moet eens leren lezen: er staat niet dat de foto te donker is, maar het contrast is op de foto van zichzelf al te hoog.
Kijk die donkere kutplekken bij die bumper, daar is niet tegenop te photoshoppen. De deadline is morgen om 15:00 al hoor, en het is nou niet zo dat iedereen hier zeeën van tijd heeft, we zijn niet allemaal nerds met een pc als enige vriend.
oftewel:
Als jij zo de man bent en wij niet laat dan maar eens wat zien met je grote bek .
pi_14084762
Henkmanz is back
pi_14084825
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:53 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Henkmanz is back
Ja sorry als niemand wat zegt doe ik dat wel.
Beetje opvliegend mag toch
  donderdag 23 oktober 2003 @ 18:08:11 #107
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14085063
Gebeurd niet vaak maar in deze ben ik het volledig met je eens

** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_14085194
Hallo, ben nu ook wat aan het proberen met photoshop, maar hheb geen flauw idee hoe ik m'n autootjes kan laten zien in dit forum.

Iemand wat tips??

donderdag 23 oktober 2003 @ 18:27:21 #109
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_14085371
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 18:16 schreef dadra het volgende:
Hallo, ben nu ook wat aan het proberen met photoshop, maar hheb geen flauw idee hoe ik m'n autootjes kan laten zien in dit forum.

Iemand wat tips??

Kijk hier eens http://forum.fok.nl/misc.php?action=faq
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  donderdag 23 oktober 2003 @ 19:22:57 #110
63036 Mons
Opgezwolle de Volle
pi_14086512
ik soep 'em niet
"Even langs de kapper, hij pakt de tondeuze, shit is simpel plus gewoon goedkoopste keuze"
pi_14086953
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:41 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

[..]

WTF? en wie ben jij om ook maar IETS te zeggen over het photoshop-wedstrijdtopic? En heb je mij ook maar ERGENS mezelf Photoshopper zien noemen? En je moet eens leren lezen: er staat niet dat de foto te donker is, maar het contrast is op de foto van zichzelf al te hoog.
Kijk die donkere kutplekken bij die bumper, daar is niet tegenop te photoshoppen. De deadline is morgen om 15:00 al hoor, en het is nou niet zo dat iedereen hier zeeën van tijd heeft, we zijn niet allemaal nerds met een pc als enige vriend.
oftewel:
Als jij zo de man bent en wij niet laat dan maar eens wat zien met je grote bek .

ok, ok was wat te overdreven mijn reactie. maar ik blijf bij mijn punt. ik heb ook de vorige soeps nu bekeken en idd er zijn er genoeg die er wat van kunnen. maar moet je de foto dan fucking helemaal voorgekauwd krijgen zodat je klakkeloos het een op de ander kan plaatsen. en plekjes op de bumper nou en...

zeeen van tijd...
pc enige vriend...
de man... geen tijd voor...

donderdag 23 oktober 2003 @ 19:53:13 #112
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_14087386
quote:
Vraagje dan maar!
Wie photoshopt deze auto nu? Als niemand dat doet stel ik voor dat er gewoon een nieuwe auto gekozen wordt.

Discussieren hierover? Hier dus.
Heb je suggesties?
Hier dus.

Ik ga deze ook niet soepen, omdat het een eigen gemaakte foto is.
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
pi_14087512

ff proberen of t lukt

niet gelukt

pi_14088122
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 19:57 schreef dadra het volgende:
[afbeelding]

ff proberen of t lukt

niet gelukt

je moet ook de link naar het plaatje posten, niet de URL van de foto.

zo dus:

code:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TADrAjYY7MHVPJRTFm8Y5S3JciBYI
Lt5HcA!umUmBzXRX5aWt03r4ywtCQFvJRqTJ*rAgeu!B9m!
4rgWs7DRzvZy94C1MmkymTsSgNB9!De2XtRcJgZUAg/focus-
tuned.jpg?dc=4675444148875632713[/img]

en niet
code:
[img]http://groups.msn.com/joep-photoshop/photoshop.msnw?
action=ShowPhoto&PhotoID=1[/url]

Want een HTMLpagina heeft natuurlijk niks te maken met een foto.

Snap je?

maar trouwens, gephotoshopte auto's moet je in het Photoshop Auto's Deel 3 topic posten.

pi_14088222
ben ff aan het proberen op een oud topic van me
pi_14088294
Is deze groot genoeg? Ik heb 'm ook alvast een beetje bewerkt (niveaus iets aangepast en ruis verwijderd) voor jullie...

(1MB, originele 1600x1200 resolutie)

Kom op zeg, het maakt toch niet uit dat de foto niet door een professionele fotograaf met een 14mp DSLR is gemaakt.
Wees eens een beetje aardiger alsjeblieft. Ik vind dat jullie een beetje overdrijven allemaal hoor. Als die bumper donkere vlekken heeft, dan zet je toch een andere bumper op

[Dit bericht is gewijzigd door TUX2 op 23-10-2003 20:33]

pi_14088373
Weet je wat, ik vind het wel best...
Mark my words: morgen zijn er maar twee inzendingen ofzo.
Maar ik stop wel met party-pooper spelen, we zullen zien morgen.
pi_14088601
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 20:23 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

je moet ook de link naar het plaatje posten, niet de URL van de foto.

zo dus:

code:
[url=http://groups.msn.com/_Secure/0TADrAjYY7MHVPJRTFm8Y5S3JciBYI
Lt5HcA!umUmBzXRX5aWt03r4ywtCQFvJRqTJ*rAgeu!B9m!
4rgWs7DRzvZy94C1MmkymTsSgNB9!De2XtRcJgZUAg/focus-
tuned.jpg?dc=4675444148875632713][afbeelding][/url]

en niet
code:
[img]http://groups.msn.com/joep-photoshop/photoshop.msnw?
action=ShowPhoto&PhotoID=1[/url]

Want een HTMLpagina heeft natuurlijk niks te maken met een foto.

Snap je?

maar trouwens, gephotoshopte auto's moet je in het Photoshop Auto's Deel 3 topic posten.

thanx
hij staat nu op Photoshop Auto's Deel 3
pi_14091878
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 20:30 schreef TUX2 het volgende:
Kom op zeg, het maakt toch niet uit dat de foto niet door een professionele fotograaf met een 14mp DSLR is gemaakt.
Als je kijkt naar de voorgaande 14 delen moet ik jouw toch ongelijk geven
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 20:30 schreef TUX2 het volgende:
Wees eens een beetje aardiger alsjeblieft.
In dit topic is gebleken dat iedereen gelijk wil hebben en het laatste woord wil hebben. Maar een gewone foto was toch niet te veel moeite? Dit kon je wel verwachten. Kijk alweer eerst even goed in de voorgaande delen. Dan begrijp je dit soort reacties.

Maar ik zal het proberen!!!

donderdag 23 oktober 2003 @ 23:39:19 #120
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14094109
Ik vind het gewoon ubertriest en totaal niet in de sfeer van de wedstrijd passen om je eigen auto te posten. Als je daar een soep van wilt hebben loopt er al eeuwen een topic voor, je stelt een vraag en je krijgt antwoord. Dit is gewoon iets opdringen en nog op een vervelende manier ook.
Natuurlijk is iedere foto te bewerken, maar de ene foto is veel leuker om te veranderen dan de ander. Bij de wedstrijden gaat het erom om naar een zo mooi mogelijke soep te streven. Voorwaarde daarbij is een laagdrempelige foto, die het eenvoudig maakt om dingen te veranderen. Dat is een bepaald soort foto's, moeilijk te definieren, maar als je de topics er op na bladert kom je er wel achter wat voor foto's dat zijn:
- 3/4 van voren
- 3/4 van achter
- vol op de zijkant

De foto's hebben een hoge resolutie en zijn scherp genomen vanuit een middelhoog camerastandpunt. Doordat de meeste autofoto's op die wijze genomen worden, kan je als je dat wilt (ik doe het zelf meestal niet) makkelijk 'donor-onderdelen' vinden om de auto wat op te leuken.
De scherpte maakt het makkelijker om de auto een mooie nieuwe kleur te geven. Nu kan je altijd roepen: "als je een echte fotoshop held bent, shop je alles tot wat moois" of "je doet je best maar" Dat slaat de plank echter volledig mis, ik ga het niet eens meer uitleggen, kijk in de topics en je ziet het. Ik kan er niet tegen als mensen dit beginnen te roepen, ik ben IMHO bovengemiddeld vaardig met Adobe Fotoshop en er al een paar jaar veel mee bezig. Dat leer je vanzelf als je een foto ziet, wanneer er iets echt moois van te maken valt en wanneer niet.
Fotoshop is een handige tool, het is echter geen wondermiddel.
Dus doe een beetje moeite bij het uitkiezen van een foto en kies niet je eigen auto, of een ferrari etc die je heel mooi vindt, maar blader wat langer door en zoek een foto met potentie.

I rest my case.

** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 11:28:52 #121
29029 SiNz
of a twisted mind
pi_14100783
Sjezus, wat een gezeik zeg om een foto'tje.
Ik heb ook wel het idee dat die foto is opgedrongen en dat ie er alles aan gedaan heeft om de poll te winnen (no offence, maar je was gewoon onterecht de winnaar).
Maar goed, als je zo wil winnen....best...moet je zelf weten.

Maar het is nogsteeds zo dat de winnaar de volgende foto uitzoekt.
Als je um niet leuk vindt of wat dan ook, soep um dan gewoon niet! Ga niet lopen zeiken dat ie een andere foto moet uit gaan zoeken, want dan is heel het idee weg van dit topic.

Alleen moet ik wel nog even zeggen dat het inderdaad niet echt de bedoeling was van het wedstrijdtopic om je eigen auto te laten soepen. Daar hebben we Photoshop Auto's Deel 3 voor.

Zo....

Life suxx, deal with it!
pi_14101996
grappig dit, al die lappen tekst voor 1 foto, je had inmiddels allang wat leuks van die puma kunnen maken als jullie er niet zo'n probleem van hadden gemaakt. (niet dat ik het een leuke foto vond, maar ik sla deze beurt dan ook gewoon over)
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:26:15 #123
29029 SiNz
of a twisted mind
pi_14102623
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:07 schreef zerrocool het volgende:
(niet dat ik het een leuke foto vond, maar ik sla deze beurt dan ook gewoon over)
Ja, dat bedoel ik dus!! Gewoon niet soepen, klaar.
Jij snapt um!
Life suxx, deal with it!
pi_14102990
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:26 schreef SiNz het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik dus!! Gewoon niet soepen, klaar.
Jij snapt um!

Ik geef je ook gelijk hoor SiNz, maar ik had net als jij het gevoel dat TUX2 onterecht de poll won en daarmee zijn auto op liep te dringen. Gewoon niet eerlijk. Ik heb overigens respect voor de manier waarop jij zo rustig kan blijven .
Ik moet en zal zeggen wat ik denk in dit soort situaties .
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:41:21 #125
29029 SiNz
of a twisted mind
pi_14103074
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:38 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Ik geef je ook gelijk hoor SiNz, maar ik had net als jij het gevoel dat TUX2 onterecht de poll won en daarmee zijn auto op liep te dringen. Gewoon niet eerlijk. Ik heb overigens respect voor de manier waarop jij zo rustig kan blijven .
Ik moet en zal zeggen wat ik denk in dit soort situaties .

Tsja....ik maak me tegenwoordig helemaal niet meer zo druk over dit topic. Kheb wel wat beters te doen.
Als sommigen het niet helemaal eerlijk willen doen en op zo'n manier willen winnen...tsja...so be it.
Het kan natuurlijk ook best zijn dat we hem nu vals beschuldigen, maar daar komen we toch nooit achter.
Maar goed, laat ook maar....het is bijna weekend
Life suxx, deal with it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')