quote:
Mabel Wisse Smit sliep op schip van vermoorde Bruinsma
RIJSWIJK - De verloofde van prins Friso, Mabel Wisse Smit, geeft in antwoorden op vragen van misdaadverslaggever Peter R. de Vries toe, dat ze drie tot vier keer op het schip Neeltje Jacoba van de in 1991 vermoorde topcrimineel Klaas Bruinsma heeft verbleven. Dat was met "anderen".De verloofde van prins Friso geeft ook toe dat ze daar soms heeft overnacht. Ze benadrukt echter dat ze geen liefdesrelatie met Bruinsma heeft gehad. Dat bleek donderdagavond uit een reportage van De Vries over de relatie tussen Mabel Wisse Smit en Bruinsma. Hierin zeggen twee mensen die destijds nauw contact met 'De Dominee' onderhielden, dat er wel degelijk sprake was van een intieme relatie.
Eerder deze week bleek al dat een voormalig lijfwacht van Bruinsma beweert dat Mabel wel de minnares van de crimineel was en dat ze ook van zijn drugshandel zou hebben geweten. Ook de voormalige 'financiële man' van Bruinsma, Ed S., verklaart tegen De Vries dat hij "vrijwel zeker" weet dat Klaas Bruinsma intiem contact met Mabel Wisse Smit had. S. zegt dit nooit zelf te hebben waargenomen. "Ik maakte het op uit wat hij zei, hoe hij zich gedroeg." S. kwam niet in beeld, maar werd door De Vries in de uitzending geciteerd.
Volgens S. moet de verloofde van prins Friso hebben geweten dat Bruinsma een crimineel was. "Hij had altijd bodyguards om zich heen en was zelf ook altijd bewapend." Mabel Wisse Smit ontkent dus nadrukkelijk de liefdesaffaire met Bruinsma. Verder gaf ze in haar reactie aan dat ze Bruinsma in de loop van 1989 voor het eerst heeft ontmoet. Ze ging toen enkele maanden met hem om. Nadien zijn er volgens de verloofde van Friso nog enkele ontmoetingen geweest.
Een van de lijfwachten van Bruinsma, Charlie da Silva, zegt in de reportage dat de relatie tussen Mabel Wisse Smit en zijn baas tot aan het einde van zijn leven (1991) duurde. Bruinsma woonde volgens Da Silva met Mabel achter in zijn schip Neeltje Jacoba.
http://nu.nl/news.jsp?n=213311&c=10
quote:Wat is het probleem nu eigenlijk?
Mabel Wisse Smit had relatie met Klaas Bruinsma #4
Bruinsma zou stapelverliefd op haar zijn geweest (en laten we aannemen andersom ook), zij was een jaar of 17 toen en wist wellicht dat hij in dubieuze zaken zat, moet haar dat na al die jaren aangerekend worden?
Ik kan me ergens wel voorstellen dat Mabel zich tot die man aangetrokken voelde (hij zag er erg ok uit) en op die leeftijd de evt praktijken van Bruinsma haar gevoelens niet in de weg liet staan, zeker gezien haar vader met hem bevriend was heeft ze de hele handel misschien toen anders ingeschat dan ze waren, daarmaast begeven zovele onderwereldfiguren zich tussen de upperclasse, ik denk dat Mabel geen uitzondering is.
quote:Dat ze niet voldoende betrouwbaar is en minstens de schijn tegen zich heeft?
Op vrijdag 3 oktober 2003 05:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Wat is het probleem nu eigenlijk?
quote:
Bruinsma zou stapelverliefd op haar zijn geweest (en laten we aannemen andersom ook), zij was een jaar of 17 toen en wist wellicht dat hij in dubieuze zaken zat, moet haar dat na al die jaren aangerekend worden?
Ik kan me ergens wel voorstellen dat Mabel zich tot die man aangetrokken voelde (hij zag er erg ok uit) en op die leeftijd de evt praktijken van Bruinsma haar gevoelens niet in de weg liet staan, zeker gezien haar vader met hem bevriend was heeft ze de hele handel misschien toen anders ingeschat dan ze waren, daarmaast begeven zovele onderwereldfiguren zich tussen de upperclasse, ik denk dat Mabel geen uitzondering is.
quote:Sorry, iets fout gegaan bij mijn vorige reply.
Het probleem is dat Die Lange lichaamsdelen van levende mensen afsneed en ze vervolgens in de beton goot en dat hij diverse malen personen heeft neergeknald. En dat als je met zo iemand naar bed gaat die dit doet je zelf ook niet helemaal spoort en geen normbesef hebt en zeker niet geschikt bent om koningin te worden. Als J.F. dus met haar wil verder gaan, zal hij troonafstand moeten doen.
Ongelooflijk dat mensen na de uitzending van gisterenavond zich nog afvragen wat het probleem is. Dit is geen dealertje in jointjes op het schoolplein, nee dit was een van de grootste misdadigers die Nederland ooit heeft gekend. Een moordenaar! Het lijkt wel of veel mensen al hun relativeringsvermogen kwijt zijn doordat in veel films de misdaad geromantiseerd wordt. Hallo, dit is de echte wereld hoor! Maar als er iemand in de eigen omgeving iets wordt aangedaan schreeuwt iedereen moord en brand.
quote:De affaire wordt haar niet aangerekend.
Ze heeft blijkbaar gelogen over deze affaire, daar gaat het om.
Het feit dat ze nu vóór de uitzending van Peter R. de Vries terugkomt op een eerder gedane verklaring geeft aan dat ze de bui nu echt voelt hangen , er lichte paniek is en probeert te redden wat er te redden valt.
Dacht je dat ze toestemming zouden krijgen voor het huwelijk en troonopvolger konden blijven als ze meteen had gezegd, ja ik ben zijn vriendin geweest en heb maanden met hem vertoefd op zijn boot?
quote:De affaire wordt haar niet aangerekend, in die zin, dat ze gewoon kan trouwen met Friso...had ze het gewoon meteen eerlijk verteld...
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:33 schreef bloodymary het volgende:
Natuurlijk wordt de affaire haar wel aangerekend.Dacht je dat ze toestemming zouden krijgen voor het huwelijk en troonopvolger konden blijven als ze meteen had gezegd, ja ik ben zijn vriendin geweest en heb maanden met hem vertoefd op zijn boot?
Ik vraag me echt af of Friso (al dan niet oiv Trix) nu niet helemaal afziet van een huwelijk.
Trouwen met een vrouw, om je geaardheid te verdoezelen is 1 ding, maar dan heeft hij, denk ik, liever één die zonder leugens en bedrog het huwelijk in gaat daarmee ook zijn reputatie schade toe brengend.
quote:Ja, maar geeft niets als je maar niets terugneemt en alles eerlijk toegeeft (zie Arnie), ook al heb je het eerst glashard ontkend (zie Clinton).
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:34 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Als ik later de heerser over heel Europa ben, zal er dan ook gekeken worden naar mijn posts op Fok?
quote:Niet als je er consequenties voor de gezondheid aan verbind.
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:34 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Als ik later de heerser over heel Europa ben, zal er dan ook gekeken worden naar mijn posts op Fok?
quote:Maar dat is toch nooit hard gemaakt? Sterker, de RVD heeft ooit officieel gemeld dat ie hetero is (kan ik me herinneren.)
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:39 schreef milagro het volgende:
om je geaardheid te verdoezelen
Waar zijn die geruchten eigenlijk op gebaseerd?
quote:Dat op zich is al reden genoeg om de geruchten serieus te nemen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:45 schreef SunChaser het volgende:[..]
Sterker, de RVD heeft ooit officieel gemeld dat ie hetero is (kan ik me herinneren.)
quote:Friso schijnt nogal eens te freqenteren in de gay scene in London, zich onbespied wanend.
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:45 schreef SunChaser het volgende:[..]
Maar dat is toch nooit hard gemaakt? Sterker, de RVD heeft ooit officieel gemeld dat ie hetero is (kan ik me herinneren.)
Waar zijn die geruchten eigenlijk op gebaseerd?
Maar dat zijn geruchten idd.
Het feit dat de RVD een officiele verklaring doet uitgaan werkt wmb alleen maar averechts
Bovendien we hebben gisteren wel gezien dat wat de RVD zegt slechts een mening betreft, een versie op verzoek van, geen waarheid.
Maar goed, in verstandshuwelijken als deze is de vrouw natuurlijk volkomen inwisselbaar.
quote:Juist, en je merkt dat ook de RVD zichzelf nu in aan het dekken is. Ze spreken niet meer namens haar zoals in het verleden maar fungeren nu gewoon als doorgeefluik voor haar verklaringen. Blijkbaar wil men de vingers niet meer aan Mabel Smith & Wesson branden.
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:39 schreef milagro het volgende:
Maar nu heeft ze (blijkbaar) tegen iedereen gelogen, AIVD, RVD, Friso en Trix.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 03-10-2003 10:57]
quote:Besef je je nu wel dat je hetzelfde zegt als een sp'er.
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:54 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Juist, en je merkt dat ook de RVS zichzelf nu in aan het dekken is. Ze spreken niet meer namens haar zoals in het verleden maar fungeren nu gewoon als doorgeefluik voor haar verklaringen. Blijkbaar wil men de vingers niet meer aan Mabel Smith & Wesson branden.
quote:Ik denk dat ik hetzelfde observeer als een sp'er.
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:55 schreef ShaoliN het volgende:
Besef je je nu wel dat je hetzelfde zegt als een sp'er.
quote:true
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:36 schreef RoofingBurner het volgende:
Mabel is gewoon een mafiahoer.
quote:Nou dat we straks een troonopvolgster krijgen die naar bed is geweest met Neerlands grootste crimineel.
Op vrijdag 3 oktober 2003 05:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:Wat is het probleem nu eigenlijk?
Kijk op zich is er NIETS mis mee, wat iedereen doet moeten ze zelf weten. Maar laat ze dan wel afstand doen van de troon. Dan kunnen ze volgend jaar lekker trouwen.
Het parlement moet dus niet akkoord gaan met dit huwelijk.
quote:Precies.
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:52 schreef SunChaser het volgende:
Maar dan hebben Mabel en Frisooooooooo een werelddeal. Hij die wijf van die Lange en zij aanzien en geld.Maar goed, in verstandshuwelijken als deze is de vrouw natuurlijk volkomen inwisselbaar.
quote:Dat zeg ik, prima op dr plek dus.
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:04 schreef Brammetje het volgende:[..]
Nou dat we straks een troonopvolgster krijgen die naar bed is geweest met Neerlands grootste crimineel.
Het zijn immers allemaal criminelen.
Van vage zeilvriend is e.e.a. nu al gevorderd tot vermeende (langdurige) liefdespartner. Wat nu als er in de toekomst nog kwalijker zaken aan het licht komen? Dat hoeft natuurlijk niet, maar het valt op dit moment ook absoluut niet uit te sluiten.
Ik betwijfel het, die man is toch jaren in de gaten gehouden.
Persoonlijk denk ik dat ze het wisten, maar Mabel toch om een of andere reden graag in de familie hadden en dachten dat ze het wel konden verzwijgen. De meesten die dat toen hadden meegemaakt zijn toch al dood, ja behalve Charlie dan, maar die zit ver weg in Chili......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |