abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 1 oktober 2003 @ 20:12:37 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13580124
Mabel Wisse Smit was bevriend met Klaas Bruinsma

Deel 1 stond in OOG, maar momenteel is het meer Show.

Even wat quotes:

quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 06:23 schreef SunChaser het volgende:
Mabel Wisse Smit ontkent liefdesaffaire met Bruinsma

DEN HAAG - Mabel Wisse Smit, de verloofde van prins Friso, ontkent een liefdesaffaire te hebben gehad met de in 1991 vermoorde topcrimineel Klaas Bruinsma. Dat heeft ze de Rijksvoorlichtingdienst dinsdag laten melden.

Het Algemeen Dagblad meldde dinsdagochtend dat misdaadverslaggever Peter R. de Vries deze week op tv komt met een lijfwacht van Bruinsma die beweert dat Mabel wel degelijk de minnares van de crimineel was en dat ze ook van zijn drugshandel zou hebben geweten.

Mabel Wisse Smit, de verloofde van prins Friso.
"Op verzoek van mevrouw Mabel Wisse Smit" deelt de dienst mee: " Mevrouw Wisse Smit heeft geen liefdesrelatie gehad met Klaas Bruinsma. Dit is haar reactie naar aanleiding van een publicatie in het Algemeen Dagblad van heden. Hierin wordt gesteld dat de verloofde van Prins Friso volgens een ex-lijfwacht van Bruinsma een maandenlange liefdesaffaire met de crimineel heeft gehad. Dit zou blijken uit een interview van misdaadverslaggever Peter R. de Vries met deze lijfwacht, een zekere Charlie. Mevrouw Wisse Smit laat weten uit de naaste omgeving van de heer Bruinsma zich geen Charlie te kunnen herinneren."

Mabel heeft vragen van Peter R. de Vries beantwoord "ervan uitgaande dat de antwoorden herkenbaar hun plaats in de uitzending zullen vinden" . De uitzending is donderdag.

De RVD herhaalde dinsdag nog eens eerdere mededelingen over Mabel: " Mevrouw Wisse Smit heeft reeds geruime tijd geleden een aantal mensen uit haar omgeving, onder wie leden van het Koninklijk Huis, op de hoogte gebracht van haar contacten met de heer Bruinsma. Ook de minister-president is hierover ingelicht. De contacten met Bruinsma vonden gedurende enige maanden plaats in haar studententijd, toen zij ook deelnam aan zeilwedstrijden. Nadat mevrouw Wisse Smit zich realiseerde met welke praktijken Bruinsma zich bezighield besloot zij deze contacten te beëindigen. Het betrof overigens geen zakelijke of intieme relatie."

De Tweede Kamer vroeg dinsdag op initiatief van de PvdA opheldering aan minister-president Balkenende over de berichtgeving. Volgens PvdA'er Kalsbeek is het van belang dat er duidelijkheid komt. "We moeten geruchtvorming tegengaan." Partijen als GroenLinks, D66, LPF, SP en ChristenUnie steunden de PvdA.

CDA, VVD en SGP wilden daarentegen liever wachten op de toestemmingswet voor het huwelijk om vragen te stellen over de achtergronden van de verloofde van prins Friso. VVD-fractievoorzitter Van Aartsen sprak zijn collega-parlementariërs vermanend toe: "Dit is weer typisch een voorbeeld van een Tweede Kamer die zich laat opheuen door een berichtje in een of andere krant." Uiteindelijk heeft de Kamer Balkenende gevraagd in een brief duidelijkheid te verschaffen.

Prins Johan Friso wil naar verluidt op 24 april volgend jaar in Delft trouwen met Mabel. De prins is dan na de baby van Willem-Alexander en Máxima derde in de lijn van troonopvolging. De prins heeft te kennen gegeven dat hij toestemming voor het huwelijk van de Verenigde Vergadering der Staten-Generaal wil. Bij toestemming houdt hij zijn plek in de troonopvolging. Wanneer de regering het voorstel voor de toestemmingswet indient, is nog niet bekend. Het zal vermoedelijk nog dit jaar zijn. Direct na de verloving deze zomer liet de Tweede Kamer doorschemeren het paar geen strobreed in de weg te zullen leggen. Het parlement was echter toen slechts op de hoogte van de relatie van Mabel met oud-ambassadeur bij de Verenigde Naties van Bosnië Muhamed Sacirbey, die nu van fraude wordt verdacht.

Sacirbey, ook voormalige Bosnisch minister van Buitenlandse Zaken, werd eerder dit jaar in New York gearresteerd. Tegen de topdiplomaat liep een internationaal arrestatiebevel. De Bosnische overheid beschuldigt Sacirbey ervan honderdduizenden dollars van de Bosnische VN-vertegenwoordiging achterover te hebben gedrukt.

quote:
Klaas Bruinsma & Mabel Wisse Smit

Heeft de toekomstige echtgenote van prins Johan Friso nu wel of niet een relatie gehad met maffiabaas Klaas Bruinsma?

Voornamelijk anonieme bronnen spraken zich tot nog toe uit over de relatie tussen de topcrimineel en Mabel Wisse Smit. En dat was voor Peter R. de Vries reden om deze verhalen te verifiëren bij mensen die eind jaren '80/begin jaren '90 Klaas Bruinsma van nabij meemaakten.

Want sprak Mabel Wisse Smit wel de waarheid? Wist deze als intelligent en briljant omschreven vrouw daadwerkelijk niet met wie ze eind jaren '80 in zee ging, zoals ze zelf verklaarde? Peter R. de Vries traceerde tot in Latijns-Amerika mensen uit de directe omgeving van Bruinsma.

En zo hoorde hij van Bruinsma's voormalige lijfwacht Charlie da Silva alles over Bruinsma's relaties met vrouwen. En over de relatie van de topcrimineel met Mabel Wisse Smit. Ook een voormalig financieel adviseur van Klaas Bruinsma bevestigt dat er meer was dan een vriendschappelijke relatie tussen Bruinsma en het toekomstig lid van het Koninklijk Huis.

Morgenavond in Peter R. de Vries.

promo

quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 17:55 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Als de beschuldigingen hard kunnen worden gemaakt kun je het m.i. niet maken als politiek om een dergelijk huwelijk goed te keuren en daarmee de mogelijkheid open laten dat Mabel ooit koningin van Nederland kan worden.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat Friso niet met haar mag trouwen, maar als hij dat wil moet hij zijn aanspraken op de troon ervoor opgeven.

quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 19:59 schreef Brammetje het volgende:
Net op Sbs6 was de vriendin van Bruinsma weer.

Zij is nu met een boek bezig en verklapte dat ze een open relatie had met Bruinsma. Zij bevestigde nu dat hij een relatie had met haar en Mabel. Klaas heeft zelfs een keer een trio voorgesteld

En ze heeft ook fotos, dus dat wordt nog smullen

woensdag 1 oktober 2003 @ 20:16:30 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_13580237
stoute mabel, al zal het wel geen grote gevolgen hebben denk ik.
owja die promo met die gast met zijn geweer, die ziet er erg nep uit... alsof het gespeeld is..
pi_13580430
Nu komt de grote vraag: WATTHEF*CK BOEIT HET???

Ze moeten gewoon niet zo zeiken, als je van iemand houd en daarmee wilt trouwen dan doe je dat!

woensdag 1 oktober 2003 @ 20:24:33 #4
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_13580472
Wat ik niet begrijp van Mabel is dat ze zoiets niet vantevoren uit de wereld helpt, nu wordt er alleen maar meer aandacht aan besteed...

stel je eens voor dat ze had gezegd: Ja ik heb Klaas geneukt en zelfs dat trio met zijn vriendin sprak me ook wel aan". Heel Nederland had er schande van gesproken en was daarna weer verder gegaan met zijn of haar eigen ding.

offtopic
de zakken chips zijn gekocht, het krat bier staat koud, de videorecorder op scherp... ik ben er helemaal klaar voor morgenavond
/offtopic

Neerkomen wel!
  Redactie Frontpage woensdag 1 oktober 2003 @ 20:24:38 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13580476
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:23 schreef boyv het volgende:

Ze moeten gewoon niet zo zeiken, als je van iemand houd en daarmee wilt trouwen dan doe je dat!

Maar dan moeten ze ook geen toestemming aan de 2e kamer vragen, zoals ze dat nu wel doen.
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2003 @ 23:57:05 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_13586666
quote:
Die ex van Bruinsma zou theoretisch wel onze koningin kunnen worden.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_13586706
argh, ieder mens kom in contact met "verkeerde mensen" al die fucking ophef

Laat dat mens toch gewoon zijn leven lijden.

mmmmja
  donderdag 2 oktober 2003 @ 00:00:19 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_13586746
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 23:58 schreef boeiend007 het volgende:
in contact
Hangt er alleen vanaf op welke manier.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 2 oktober 2003 @ 00:02:11 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_13586784
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 23:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Die ex van Bruinsma zou theoretisch wel onze koningin kunnen worden.

Nou en??
Kzie de rede van ophef gewoon niet..
Jij bent hier bijvoorbeeld ook in een gezagsfunctie, mag je nu geen bier meer drinken?
Natuurlijk wel.. zolang niemand daar dan last van ondervind.
Nou voor hetzelfde geld is het 1 grote orgie in het paleis.. nou ja boeien, als ze maar zwaaien op het juiste moment.
The truth was in here.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2003 @ 00:04:17 #10
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_13586833
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 00:02 schreef Bastard het volgende:
Nou en??
Kzie de rede van ophef gewoon niet..
Jij bent hier bijvoorbeeld ook in een gezagsfunctie, mag je nu geen bier meer drinken?
Ja, maar niet op jouw kosten, neem ik aan?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_13586852
Een relatie met een crimineel is toch niet verboden? Wat is dan het probleem?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 2 oktober 2003 @ 00:05:09 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_13586853
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 00:04 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, maar niet op jouw kosten, neem ik aan?

Tuurlijk wel... mits je Grolsch drinkt dan.
The truth was in here.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2003 @ 00:23:22 #13
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_13587267
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 00:05 schreef Tikorev het volgende:
Een relatie met een crimineel is toch niet verboden? Wat is dan het probleem?
We zouden niet graag willen dat ze straks de halve rijksbegroting voor het Koninklijk Huis wegsnuift. Beatrix moet wel wat overhouden voor een nieuw hoedje op z'n tijd.
pi_13587286
quote:

donderdag 2 oktober 2003 @ 00:25:59 #15
15080 static
pi_13587319
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 00:24 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Ik moet opeens weer denken aan het quoten zonder iets toe te voegen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2003 @ 00:55:55 #16
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_13587703
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 00:24 schreef yohan.nl het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten ze dat vooral doen, dat is het punt niet. Vraag is of wij, de belastingbetalers, dat allemaal moeten betalen, zonder eisen te mogen stellen.
pi_13587725
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 00:55 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten ze dat vooral doen, dat is het punt niet. Vraag is of wij, de belastingbetalers, dat allemaal moeten betalen, zonder eisen te mogen stellen.

Wat voor enorm belangrijke functie gaat Friso bekleden, en hoeveel geld ontvangt ie van de staat ?
pi_13587753
Uit Algemeen Dagblad (www.ad.nl)
1 oktober 2003:

'Ze was getuige van Bruinsma's bedrijfsvoering'
Mabel kent geen lijfwacht Charlie

Door Bert Huisjes

Een oppervlakkige kennismaking na een leuke zeilwedstrijd, meer was het niet, zegt de verloofde van prins Johan Friso. Ook gisteren herhaalde zij dit. ,,Mevrouw Wisse Smit heeft geen liefdesaffaire gehad met Klaas Bruinsma'', stelt de Rijksvoorlichtingsdienst. En bovendien: ,,Mevrouw Wisse Smit laat weten uit de naaste omgeving van de heer Bruinsma zich geen Charlie te kunnen herinneren.''

Maar Charlie da Silva (47) herinnert zich háár wel. Haarscherp zelfs. ,,Een leuke, lieve meid'', zei hij vorige week, toen misdaadverslaggever Peter R. de Vries hem had opgespoord in zijn geboorteland Chili. ,,Ze was zonder twijfel verliefd op hem'', zegt Charlie. ,,En Klaas zeker ook op haar.''

De affaire duurde volgens hem geen maanden, maar langer. Ze logeerde bij Bruinsma op zijn schip, de Neeltje Jacoba. Dat zij het contact zou hebben verbroken, kan hij niet plaatsen. ,,Het staat me niet bij dat de relatie ooit is afgebroken'', zegt de lijfwacht voor de camera van De Vries. SBS6 zendt het interview morgenavond uit. De Vries: ,,Volgens hem was ze nog gewoon in beeld toen Bruinsma werd geliquideerd in juni 1991.''

De lijfwacht werkte jarenlang voor de Amsterdamse capo di tutti capi, de baas der bazen. Waar in het milieu Klaas Bruinsma bekend stond als 'de Dominee', was hij de bodygaurd die iedereen kende als 'Charlie de Chileen'. Hij was een van de drie vaste lijfwachten, samen met Geurt Roos (die in 1990 in ongenade viel) en Tony Thines (die later omkwam bij een mysterieus ongeluk). Da Silva vergezelde zijn baas 24 uur per dag.

Charlie da Silva, die als zeeman was beland in de Amsterdamse onderwereld, leerde Bruinsma kennen toen deze al was uitgegroeid tot een van de grootste drugsbazen in Nederland. Bruinsma was in 1983 betrokken bij een schietpartij, waarbij vier mensen gewond raakten, onder wie hijzelf. Hij moest drie jaar de gevangenis in. Daar ontmoette hij Da Silva, die net acht jaar uitzat voor een liquidatie. Vanaf een motor had hij bij een haringkraam een man doodgeschoten.

,,Charlie werd benaderd door Bruinsma, die zijn reputatie kende'', zegt Peter R. de Vries. ,,Bruinsma vroeg Charlie voor hem te werken. Eerst in de gevangenis, om vreemde types op afstand te houden. Hij bood Charlie werk aan, zodra hij vrijkwam. Vanaf eind jaren 80 was hij er bij. Ook toen ik zelf Bruinsma voor het eerst ontmoette, zat hij er naast.''

Wanneer precies Mabel Wisse Smit in beeld kwam, kan Da Silva niet zeggen. In elk geval was zij er, toen Bruinsma zich steeds vaker terugtrok op de Neeltje Jacoba, na jarenlang in dure hotels te hebben verbleven. Volgens de lijfwacht bleef Mabel Wisse Smit er slapen, en maakte ze de 'bedrijfsvoering' gewoon mee. Voor de godfather waren het, achteraf gezien, zijn nadagen.

Bruinsma had de reddingsboot in december 1989 gekocht, naast zijn zeilschip Amsterdamned, waarmee hij meedeed aan wedstrijden. Mabel Wisse Smit zegt bij zo'n wedstrijd 'alleen oppervlakkig' met Bruinsma in contact te zijn gekomen. Bruinsma was toen al van plan de misdaad vaarwel te zeggen. Hij wilde nog eenmaal een grote hoeveelheid hasj importeren ('de Grote Berg'), die 400 miljoen gulden moest opleveren, daarna zou hij gaan rentenieren.

In die periode nam Mabel de topcrimineel zelfs een keer mee naar een studentenfeest aan de Keizersgracht in Amsterdam. ,,Het was typisch zo'n bijeenkost met bier, zakken chips en plastic potten huzarensalade'', verklaarde onlangs een studiegenoot tegenover HP/De Tijd. ,,De reden waarom ik het heb onthouden, is de aanwezigheid van Bruinsma. Het viel op ja, hij had een bodyguard bij zich. Bruinsma was er volkomen out of place.''

Bruinsma was op dat moment overigens al in beeld als topcrimineel die, met de opkomst van de coffeeshops, als eerste een ware maffiaorganisatie in Nederland had opgebouwd. Het Parool had in november 1988 zijn imperium onthuld, wat leidde tot grote artikelen in dag- en weekbladen. Hij leek daarbij op het hoogtepunt van zijn macht.

Op zakelijk vlak had hij echter al te maken met grote tegenslagen. Zo mislukte de invoer van de Grote Berg, die bij Leusden werd onderschept. In feite begon zijn macht al te tanen. Ook raakte hij in conflict met Joegoslavische criminelen, van wie de leider was geliquideerd.

Een nacht lang doordrinken in de bar van het Hilton, destijds een pleisterplaats voor criminelen, werd Bruinsma fataal. Bij het verlaten van het Hilton werd hij - zonder lijfwachten - in de vroege ochtend van 27 juni doodgeschoten. Charlie de Chileen keerde kort daarop terug naar zijn geboorteland. ,,Hij is daarna ook nooit in Nederland teruggeweest'', zegt De Vries. ,,Hij moest zelfs weer even wennen om Nederlands te praten.''

Bij zijn ontmoeting met De Vries was Da Silva aanvankelijk terughoudend met uitspraken over Mabel Wisse Smit. ,,Moet ik dit wel zeggen, het was een hartstikke lieve meid'', zei hij. ,,Ik mocht haar graag.'' De Vries: ,,Toen hij hoorde dat Mabel door haar huwelijk op het punt staat toe te treden tot het koningshuis, begreep hij ook wel dat dit geen aanbeveling was.''

De lezing van de lijfwacht wordt niet alleen door Mabel Wisse Smit ontkend. Ook de Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD) deed een uitgebreid onderzoek naar haar verleden en vond niets.

Dit zou al zijn gebeurd voordat Mabel, bij de begrafenis van prins Claus, met Johan Friso mee mocht bij de afdaling naar de crypte. Voor het publiek was dat de kennismaking met haar. Naderhand verschenen verhalen over haar briljante carrière. Wel kwam ook naar voren dat zij een relatie had met een VN-gezant die verdacht wordt van grote fraude.

De Vries stelt vragen bij de grondigheid van het veiligheidsonderzoek. ,,Het lijkt erop dat er is gekeken naar de lezing van één kant, de hare. Mensen uit het milieu die het konden weten, onder wie een tweede bron die donderdag naar buiten treedt, hebben nooit iemand van de AIVD gezien'', aldus De Vries.

Ook op de '20 vragen' die hij de RVD een week geleden stelde, heeft De Vries nog geen antwoord gekregen. De RVD zei gisteren dat Mabel vragen had beantwoord en dat de dienst er van uitgaat 'dat de antwoorden herkenbaar hun plaats in de uitzending zullen vinden'. De Vries: ,,Ik heb nog nagevraagd of ik iets had gemist. Nee, zeiden ze, ze heeft de vragen van de RVD beantwoord, dat is het. Maar misschien komen de antwoorden vandaag nog.''

Emmy denkt er het hare van.....

pi_13587771
In Barend en Van Dorp werd bekend gemaakt dat de weduwe van Klaas bekende wel eens triootjes gehad te hebben met Mabel! Remkes zat erbij en was 'not amused'!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 2 oktober 2003 @ 01:09:19 #20
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_13587794
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 01:05 schreef sizzler het volgende:
In Barend en Van Dorp werd bekend gemaakt dat de weduwe van Klaas bekende wel eens triootjes gehad te hebben met Mabel! Remkes zat erbij en was 'not amused'!
Ik snap al die mensen niet zo.. sex met haar hebben zou nou niet het eerste zijn wat in me opkomt als ik haar tegen zou komen

Eerder knoflook ophangen

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_13587830
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 01:09 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Eerder knoflook ophangen

Misschien dat ze er voor 1991 wat beter uitzag?

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2003 @ 01:19:27 #22
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_13587855
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 00:58 schreef gelly het volgende:
Wat voor enorm belangrijke functie gaat Friso bekleden, en hoeveel geld ontvangt ie van de staat ?
Weet ik veel. Ik heb het er over als-ie onverhoopt Koning zou worden: Linten knippen voor een paar miljoen per jaar.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 01:20:39 #23
15080 static
pi_13587861
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 01:09 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Ik snap al die mensen niet zo.. sex met haar hebben zou nou niet het eerste zijn wat in me opkomt als ik haar tegen zou komen

[afbeelding]

Eerder knoflook ophangen

Lekker makkelijk, iemand op zijn/haar uiterlijk afkraken.
pi_13587866
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 01:20 schreef static het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, iemand op zijn/haar uiterlijk afkraken.

Als maffia baas kies je toch wat lekkerders uit lijkt me.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2003 @ 01:23:37 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_13587875
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 01:22 schreef gelly het volgende:
Als maffia baas kies je toch wat lekkerders uit lijkt me.
Zij zal vast niet de enige geweest zijn. Sowieso had hij al een vrouw thuis zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')