Geachte mijnheer Mulder,
Ik denk dat u zelfs een Amsterdamse trambestuurder met een volle tram nog zou beschuldigen van discriminatie als die op sommige trajecten bij een halte zou roepen dat er echt niemand meer bij kan. Kijk, u was, geloof ik, van beroep ooit voetballer - volgens kenners niet eens zo'n goeie. Nooit een vak geleerd dus en (net als Marcel van Dam) alleen nog geschikt voor bladvulling bij de Volkskrant en als pias bij de het duo stoffer en blik volgens het concept: "Jan wij doen het woord, jij steigert af en toe, wij roepen je tot de orde en dan ga jij voor de rest van de uitzending hevig verontwaardigd zitten mokken" (zoals bij VVD kamerlid Kamp over asielzoekers).
Ook ik las in de Volkskrant het stuk over mijnheer Gerbrands, directeur van de stichting Club van Tien Miljoen en uw reactie met de oproep om in het geweer te komen tegen de Volkskrant. Tenminste als ik - net als u - nog aanstoot nam aan "het gratis verstrekken van een reusachtige advertentieruimte aan de rechtse kretenclub van het volk". Ik moet u teleurstellen.
Na de zeeën van ruimte voor de zwaar gesubsidieerde gogen en logen van de onderzoeksmaffia die al jarenlang de zegeningen van de multicul op wetenschappelijke wijze door ieders strot probeert te duwen, geeft de Volkskrant eindelijk weer eens ruimte aan een ander geluid en iemand die echt wat te melden heeft. Eindelijk eens geen geklaag van Halsema of gemoraliseer van Rosenmöller en ....? Ja hoor, Jan Mulder krijgt schokbewegingen en schuim op de bek. En waarom eigenlijk?
Omdat Paul Gerbrands van de Club van Tien Miljoen in essentie niets anders zegt dat een alsmaar groeiende wereldbevolking uitdraait op een ramp en dat voor een klein land als Nederland 10 miljoen eigenlijk wel mooi genoeg is. En met een kompleet volgebouwde en nog verder met beton volgestorte Randstad heeft de man niet een beetje, maar natuurlijk volledig gelijk.
Maar ja, hoe leg je dat aan types als Jan Mulder uit? Want terwijl de Verenigde Naties al jarenlang waarschuwen voor de desastreuze gevolgen van onbelemmerd copuleren zit u nog steeds op de lijn van het Vaticaan. Of die van halve gare Ali Baba's met 5 vrouwen en 74 kinderen of macho's wier cultuur, traditie en haantjesgedrag nu eenmaal veel kinderen (en ongehuwde moeders) met zich meebrengt. Tja, en als die later niet allemaal voor een baantje bij de plaatselijke bibliotheek of dorpswinkel terecht kunnen, dan komen ze hier naar toe. Tenslotte rijden die ook liever in een auto dan op een kameel of ezeltje. Bovendien, hier zijn wel loketten voor kinderbijslag, huursubsidie, bijstand, bijzondere bijstand en voor sommigen niet onbelangrijk... begripsvolle rechters en cellen met goede faciliteiten. Als ze eeuwenlang je land hebben leeggehaald mag je best wel eens een scooter, gsm of tasje terugjatten.
En hoewel zelfs D66 pleit voor een "restrictief toelatingsbeleid", een Boris Ditrich-achtige manier om te zeggen dat vol eigenlijk wel vol is, slaan alleen bij Jan Mulder - zelfs na Fortuijn - nog de stoppen door als iemand het woordje "vol" in de mond neemt of wiens grootste misdaad is dat hij met enige regelmaat in een bescheiden advertentie aandacht vraagt voor zijn Club. (Of legt de Club in het geheim al gaskamers aan mijnheer Mulder?)
Niet alleen de betreffende journalist Sommer maar de hele Volkskrant moest het ontgelden omdat die zomaar, zonder waarschuwing, beperking of vermanende opmerking " de volle getallenlegers van het Volksempfinden (hoera, de link met Hitler Duitsland is gelegd) dwars door onze huiskamers liet marcheren". Hoewel het Volksempfinden van de Volkskrant in een reactie opmerkte dat in het hele betoog van Gerbrands niets werd gezegd dat een bestraffende vinger verdiende (de Volkskrant dus als maat der dingen!) moesten ze in hun correctheid en hypocrisie wel even kwijt dat directie en hoofdredactie de advertenties van de Club altijd met pijn in het hart hadden geplaatst en dat ze tot hun grote opluchting al lang niets meer van de Club hadden vernomen. De aandacht die ze de Club nu zelf gaven paste in een reeks over de vergrijzing! Ja, ja de verhalen over Ahold gaan eigenlijk ook alleen maar over pindakaas.
De Club zegt dingen die weliswaar niet te weerleggen zijn maar ook de Volkskrant is nog niet helemaal toe aan de erkenning dat er misschien wel teveel immigranten werden en worden toegelaten. En zeker niet altijd de fine fleur. En dus heeft de Club ook nog eens gelijk met de bewering dat het taboe op "vol is vol" langzaam begint te smelten. Niet bij Jan Mulder natuurlijk maar wel bij de Volkskrant die volgens u al zķ aangepast is dat ze "de denker en zijn rekensommen" de lezer zelfs "griezelig groot" liet aankijken. Wat is dat toch met u?
Ooit een keer hard tegen een doelpaal gekopt en teveel hersencellen beschadigd? Klem gezeten bij uw geboorte? Gepest op school? Mag je zonder eerst Bush te verketteren nog wel zeggen dat je Amerika een geweldig land vindt omdat je daar nog eindeloos over lege wegen kunt rijden, de stilte kunt horen en in veel plaatsen je auto en deur niet hoeft af te sluiten of is dat ook al een "griezelige" opmerking?
Toen de hoofddoekjes, loverboys en minaretten in Nederlands nog niet te zien waren en de maagdenvlieshersteloperatie nog niet in het ziekfonds zat, kregen Nederlanders al een oprotpremie als ze naar Canada of Australië gingen. De PvdA-regering van toen vond Nederland te druk werd. Dus als je als Club jaren later met veel betere argumenten vindt dat Nederland in opdracht van dominees en pastoors te vol werd geneukt, dan zit je natuurlijk niet te wachten op immigranten. Zeker niet op immigranten die dol zijn op grote gezinnen en nog minder op immigranten die - laten we het vriendelijk zeggen - niet in alle opzichten een aanwinst zijn voor de samenleving. In zijn boek "binnen zonder kloppen" becijferde Pieter Lakeman dat deze trek naar Nederland alleen al qua kosten/baten bakken vol geld, zo'n 70 miljard gulden heeft gekost. Uiteraard vonden de Rosenmöllers en Halsema's het een verkeerd en stemmingmakend boekje. Tja, want hoe leg je uit dat er voor de zegeningen van de multiculturele samenleving wel miljarden beschikbaar waren voor uitkeringen, huursubsidies, zinloze integratieprojecten en extra veiligheidsmaatregelen, maar geen geld voor bijvoorbeeld fatsoenlijke salarissen in verpleeg- of bejaardentehuizen. (Oei, dit voorbeeld riekt natuurlijk teveel naar "eigen volk eerst"). Dat valt ook niet uit te leggen dus negeer je de feiten en verketter je de boodschappers. Desnoods schiet je hem dood.
Als een bedreigde politieagent een dolgedraaide Marokkaan doodschiet is er sprake van racisme. Als je bezuinigt op uitkeringen of volstrekt zinloze subsidies afschaft is dat slecht voor de integratie en werkt dat racisme en criminaliteit in de hand. En als je het woordje vol gebruikt is dat helemaal een regelrechte provocatie, nietwaar mijnheer Mulder? We lokken de problemen met immigranten gewoon zelf uit. Daarom heeft Rob Oudkerk het binnenskamers over kutmarokkanen maar laat hij n.a.v. de discussie in Rotterdam over de allochtonenstop openlijk weten niet mee te doen aan "vol is vol". Maar ook Oudkerk weet dat je zeven jaar moet wachten als je voor je eerste baantje in Amsterdam een woning zoekt. Want immigranten vestigen zich nu eenmaal ook graag in Amsterdam, met uitkering, huursubsidie en kinderbijslag. En net als het CDA vindt ook u dat je van de kinderbijslag af moet blijven omdat je anders natuurlijk "de zwakste groepen in de samenleving treft" en die rijden ook graag auto.
Ik stel voor dat u in deze barre tijden met publicitaire steun van de Volkskrant en Barend en van Dorp onder de leuze "iedereen welkom" de Jan Mulder Club van 20 Miljoen opricht. In mijn ogen een solidariteitsfonds t.b.v. grote immigrantengezinnen waarin u en al die andere politiek correcte grootverdieners - buiten de belasting om - jaarlijks hun solidariteit tot uitdrukking brengen. Graag met openbaarmaking van de jaarcijfers want ik ben wel benieuwd hoe diep uw verontwaardiging en die van de vele Rosenmöllers en Halsema's zit, als daar een prijskaartje aan komt te hangen.
Vooruit Jan, laat eens zien dat die grote bek van je niet alleen goedkope protesten voorbrengt.
De harde waarheid..... dodelijk accuraat.
Van Gogh zou de politiek in moeten!
Jan Mulder zou ik zowiezo het liefst IN een doelpaal proppen, wat een irritant &*&*&-ventje is dat.
(ik heb geen problemen met Jan zelf, want die weet het altijd wel lekker ter brengen , maar te tekst is waarheid als een huis!
quote:Inderdaad altijd commentaar op alles en iedereen maar zelf met concrete ideeen komen kan hij niet...
Nooit een vak geleerd dus...
Mateloos irritant ventje...
...alhoewel het natuurlijk wel erg saai is bij B&vD zonder hem
Ontopic: Goeie column!
Al is het wel altijd leuk om te zien hoe diep hij in de kont van Wouter Bos, Femke Halsema en vooral Jan Marijnessen kan kruipen.
quote:Dat hij in goed gezelschap is helpt ook.
Op woensdag 1 oktober 2003 09:33 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Ik krijg altijd de neiging op mijn TV te schieten als Mulder weer eens begint te kotsen.
Frits
"genocide"
Barend
quote:dat heb ik nou altijd als ik Theo van
Op woensdag 1 oktober 2003 09:33 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Ik krijg altijd de neiging op mijn TV te schieten als Mulder weer eens begint te kotsen.
quote:Ik voorspel altijd wanneer hij daar weer over begint en ik heb het 9 vd 10 keer goed.
Op woensdag 1 oktober 2003 09:36 schreef What het volgende:[..]
Dat hij in goed gezelschap is helpt ook.
Frits
"genocide"
Barend
quote:Dus mensen met geld mogen niet links zijn?
Op woensdag 1 oktober 2003 09:31 schreef Strolie75 het volgende:
Jan Mulder is de vleesgeworden linkse moralistische hypocrisie. Met een salaris van twee ton per jaar
En Van Gogh zit zeker zelf in de bijstand?
Dit begint overigens te lijken op het niveau van Patty Brard en Patricia Paay
quote:Als hij echt pro-SP zou zijn, zou hij de 72% van zijn salaris weigeren en in de gemeente terugpompen.
Op woensdag 1 oktober 2003 09:42 schreef theofiel172 het volgende:[..]
Dus mensen met geld mogen niet links zijn?
quote:En een echte VVD'er betaalt vrijwillig mee aan defensie? Van Gogh wil wel een steentje bijdragen (a 10.000) aan de JSF?
Op woensdag 1 oktober 2003 09:43 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Als hij echt pro-SP zou zijn, zou hij de 72% van zijn salaris weigeren en in de gemeente terugpompen.
quote:Ik stel voor dat u in deze barre tijden met publicitaire steun van de Volkskrant en Barend en van Dorp onder de leuze "iedereen welkom" de Jan Mulder Club van 20 Miljoen opricht. In mijn ogen een solidariteitsfonds t.b.v. grote immigrantengezinnen waarin u en al die andere politiek correcte grootverdieners - buiten de belasting om - jaarlijks hun solidariteit tot uitdrukking brengen. Graag met openbaarmaking van de jaarcijfers want ik ben wel benieuwd hoe diep uw verontwaardiging en die van de vele Rosenmöllers en Halsema's zit, als daar een prijskaartje aan komt te hangen.
Op woensdag 1 oktober 2003 09:42 schreef theofiel172 het volgende:
Dus mensen met geld mogen niet links zijn?
quote:Die doet niet alsof hij roomser dan de Paus is.
quote:Deze column is niet van Theo van Gogh maar van Paul Ruijs!
Op woensdag 1 oktober 2003 09:42 schreef theofiel172 het volgende:
Het komt wel van de site van Theo van Gogh, uit de rubriek "Al een brief van Ruijs gehad?"
Daar staan trouwens nog meer juweeltjes van zijn hand.
quote:Nee, die projecteert het op Jan Mulder zodat 'ie zelf lekker buiten schot blijft....
Op woensdag 1 oktober 2003 09:46 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Die doet niet alsof hij roomser dan de Paus is.
quote:Hallo, de column is niet van van Gogh!
Op woensdag 1 oktober 2003 09:49 schreef theofiel172 het volgende:[..]
Nee, die projecteert het op Jan Mulder zodat 'ie zelf lekker buiten schot blijft....
quote:Die VVD-er claimt dan ook niet supersociaal te zijn en beschuldigt niet iedereen met wat centen en/of die niet SP/GL/PvdA-stemt van egoisme ed.
Op woensdag 1 oktober 2003 09:45 schreef theofiel172 het volgende:[..]
En een echte VVD'er betaalt vrijwillig mee aan defensie? Van Gogh wil wel een steentje bijdragen (a 10.000) aan de JSF?
Jan Mulder wel.
Paul is echt een geweldige man, hij publiceert vaker brieven op theo van gogh z'n internetpagina.
quote:Theo heeft dit niet geschreven. Kan iemand de titel van dit topic veranderen?
Op woensdag 1 oktober 2003 09:51 schreef Chadi het volgende:
was zeker weer zat
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 01-10-2003 10:08]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |