abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13527840
AAAahh wat ben ik pissig. Ik moest 450 euro betalen aan gemeentebelastingen. Aangezien ik student ben, zal ik dat geld kwijtgescholden krijgen. Maar dan moet het wel eerst door de gemeente worden goedgekeurd. Tot die tijd, moet ik het bedrag via Nuon betalen.
Dat kan ik nooit in een keer ophoesten, dus ik spreek een afbetalingsregeling met ze af. Elke keer 50 euro.

Nou de eerste betaal ik ruim om tijd, maar de tweede betaling doe ik, omdat ik de rekening over het hoofd had gezien, 1 week te laat. Maar ik had hem toch betaald.
Krijg ik 2 weken daarna (zaterdag) een brief van een incasso bureau. Ze willen nu het complete bedrag + 50 euro incassokosten in rekening brengen omdat mijn betalingsregeling is vervallen!
Dus nu moet ik 400 euro ophoesten.

Verdomme! Alleen omdat ik wel betaald heb, maar 1 week telaat.
Wat ik nog het ergst vind is dat Nuon zich daar niet aan houdt.
Kijk maar hier: [NuoN] Ik wil m'n geld terug!

Als je ze geld schuldig bent dan kan je maar lekker blijven wachten op je geld, maar als zij geld van je willen en je betaald 1 week telaat, dan sturen ze de incassobureau op je af.
En het gaat toch om geld dat kwijtgescholden zal worden door de gemeente. Wanneer ik dit bedrag betaald heb en de gemeente scheldt het bedrag kwijt, krijg ik weer te maken met een nuon die mijn geld alsmaar niet terugbetaald..let maar op!

Maarja, mijn stroom zit nu gelukkig sinds april bij Shell . Zij betalen wel al het teveel ontvangen geld meteen terug.
Nu wachten tot mid 2004 tot de gasmarkt wordt opengegooid en ik kan overstappen naar een andere gasleverancier.

Maja dit is een lang verhaal geworden...maar ik ben dan ook echt pissig!
KLOTE NUON

pi_13527871
huilie
En weer een dag eerder bij mijn dood!
  maandag 29 september 2003 @ 19:30:14 #3
66280 Lintie
As mad as a cow
pi_13527895
En het verhaal uitleggen bij nuon helpt niet? Of ben je daar ook direct gaan schelden?
Es 't neet geit dan bokt 't maar
  maandag 29 september 2003 @ 19:30:50 #4
63302 rockstah
New World Disorder
pi_13527917
best wel grappig eigenlijk
pi_13527925
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:30 schreef Lintie het volgende:
En het vehaal uitleggen bij nuon helpt niet? Of ben je daar ook direct gaan schelden?
Jahoor uitgelegd..
Zeggen alleenmaar: meneer we kunnen niets meer voor u doen. U dient zich aan de afspraken te houden. We kunnen uw betalingsregeling niet meer voortzetten.
pi_13527964
Het is nog niet eens zeker dat je het niet hoeft te betalen. Toen wij nog allebei studeerden moesten we het ook gewoon betalen.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 29 september 2003 @ 19:33:18 #7
66280 Lintie
As mad as a cow
pi_13527977
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:31 schreef xman het volgende:

[..]

Jahoor uitgelegd..
Zeggen alleenmaar: meneer we kunnen niets meer voor u doen. U dient zich aan de afspraken te houden. We kunnen uw betalingsregeling niet meer voortzetten.

Tja, wat willen ze nu. Als je het geld niet hebt kun je het evengoed niet betalen. Dan kunnen ze beter elke keer 50 euro krijgen dan 1 x helemaal niets.
Es 't neet geit dan bokt 't maar
pi_13527992
Yes my precioussss, we hates them, those filthy little thieves.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_13527995
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:32 schreef Angeles het volgende:
Het is nog niet eens zeker dat je het niet hoeft te betalen. Toen wij nog allebei studeerden moesten we het ook gewoon betalen.
Ja je moet doorbetalen tot je een kwijtschelding krijgt. Dat wordt nu nog getoetst, dus ik zal moeten wachten. Daarom had ik Nuon gebeld om een betalingsregeling te treffen. Die ik wel betaalde.
pi_13528069
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:33 schreef Lintie het volgende:

[..]

Tja, wat willen ze nu. Als je het geld niet hebt kun je het evengoed niet betalen. Dan kunnen ze beter elke keer 50 euro krijgen dan 1 x helemaal niets.

Jawel hoor..ze kunnen de incassobureau op me af sturen.
Nou leen ik het geld van mijn ma en betaal ik alles in een keer. (Ben ik ff blij dat die optie er nog is)
Maar ze zijn nu wel één klan kwijt.
  maandag 29 september 2003 @ 19:37:37 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_13528088
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Yes my precioussss, we hates them, those filthy little thieves.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_13528098
Je hoort het gewoon te betalen. Nuon gaat accoord met een afbetalingsregeling en dan verpruts je het. Wat moet Nuon dan denk je?
pi_13528313
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:37 schreef sampoo het volgende:
Je hoort het gewoon te betalen. Nuon gaat accoord met een afbetalingsregeling en dan verpruts je het. Wat moet Nuon dan denk je?
Ze mochten een beetje coulanter zijn van mij.
Maar ze kennen daar geen klantvriendelijkheid. Ik heb nogmeer dingen met ze meegemaakt. Dat wil je niet weten.
Het zijn gewoon een stelletje monopolistische prutsers!
  maandag 29 september 2003 @ 22:00:15 #14
39446 303
(C) Roland
pi_13531831
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:46 schreef xman het volgende:

[..]

Ze mochten een beetje coulanter zijn van mij.
Maar ze kennen daar geen klantvriendelijkheid. Ik heb nogmeer dingen met ze meegemaakt. Dat wil je niet weten.
Het zijn gewoon een stelletje monopolistische prutsers!

Indead, de laatste keer dat ik belde met de Nuon gooide de telefoniste op een gegeven moment de hoorn op de haak omdast ik te lastig deed

Ze komen ook maar 1 keer per week in Ook dat nog... klote bedrijf, bijna even erg als UPC!

Installing a new program will always screw up at least one old one.
  Milf maandag 29 september 2003 @ 22:02:03 #15
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_13531891
maar jou betaling en de incasso die je hebt gekregen die hebben elkaar toch ruimshoots gekruisd? staat er niet iets op het formulier dat als de betaling al is geschied dat je dan de brief als niet verzonden kunt beschouwen
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_13534522
quote:
Op maandag 29 september 2003 22:02 schreef nikky het volgende:
maar jou betaling en de incasso die je hebt gekregen die hebben elkaar toch ruimshoots gekruisd? staat er niet iets op het formulier dat als de betaling al is geschied dat je dan de brief als niet verzonden kunt beschouwen
Dat gebeurd alleen als je een reguliere betaling mist. In dat geval nemen ze namelijk geen incassobureau mee. Je moet deze afbetalingsregeling zien als een middel die je gebruikt tegen 'wanbetalers'. Wanneer deze groep de afbetaling niet (tijdig) betaald stuur je een incassobureau om het bedrag te innen.
pi_13534744
*piep*

Ik ken het systeem waar Nuon mee werkt. Als je een betalingsregeling hebt getroffen, en je mist een deadline, vervalt de hele regeling plus dat ie automatisch in handen gegeven wordt van een incasso bureau.
Het 'systeem' is een beetje niet flexibel (understatement). Meestal kan je wel een nieuwe regeling treffen, maar dat hangt van de gemeente en haar afspraken met Nuon af. Niet alle gemeentes regelen de inning van de reinigingsheffing via Nuon. En zodra de vordering bij het incasso bureau ligt, moet je alle afspraken met hen maken, Nuon doet daar niets meer aan.

Dus, flux aantonen dat de vordering niet terecht is, dan moet de nachtmerrie stoppen.

Succes.

pi_17171523
Het aanpassen van een meerpersoonshuishouden naar een éénpersoonshuishouden is al te moeilijk voor ze. In de eerste brief die ik kreeg was er gewoon helemaal niks veranderd en in de tweede brief is wel de aanduiding EPH neergezet, maar is het bedrag ongewijzigd gebleven.
Nu moet ik dit de hele tijd gaan lopen melden. Ik hoop niet dat ze me bezig blijven houden met dit soort flapdrollerigheid.

Stelletje prutsers!

[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 14-02-2004 17:53]

pi_17179659
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:27 schreef xman het volgende:
AAAahh wat ben ik pissig. Ik moest 450 euro betalen aan gemeentebelastingen. Aangezien ik student ben, zal ik dat geld kwijtgescholden krijgen. Maar dan moet het wel eerst door de gemeente worden goedgekeurd. Tot die tijd, moet ik het bedrag via Nuon betalen.
Dat kan ik nooit in een keer ophoesten, dus ik spreek een afbetalingsregeling met ze af. Elke keer 50 euro.

Nou de eerste betaal ik ruim om tijd, maar de tweede betaling doe ik, omdat ik de rekening over het hoofd had gezien, 1 week te laat. Maar ik had hem toch betaald.
Krijg ik 2 weken daarna (zaterdag) een brief van een incasso bureau. Ze willen nu het complete bedrag + 50 euro incassokosten in rekening brengen omdat mijn betalingsregeling is vervallen!
Dus nu moet ik 400 euro ophoesten.

Verdomme! Alleen omdat ik wel betaald heb, maar 1 week telaat.
Wat ik nog het ergst vind is dat Nuon zich daar niet aan houdt.
Kijk maar hier: [NuoN] Ik wil m'n geld terug!

Als je ze geld schuldig bent dan kan je maar lekker blijven wachten op je geld, maar als zij geld van je willen en je betaald 1 week telaat, dan sturen ze de incassobureau op je af.
En het gaat toch om geld dat kwijtgescholden zal worden door de gemeente. Wanneer ik dit bedrag betaald heb en de gemeente scheldt het bedrag kwijt, krijg ik weer te maken met een nuon die mijn geld alsmaar niet terugbetaald..let maar op!

Maarja, mijn stroom zit nu gelukkig sinds april bij Shell . Zij betalen wel al het teveel ontvangen geld meteen terug.
Nu wachten tot mid 2004 tot de gasmarkt wordt opengegooid en ik kan overstappen naar een andere gasleverancier.

Maja dit is een lang verhaal geworden...maar ik ben dan ook echt pissig!
KLOTE NUON

Ik weet precies waar je het over heb met die KLOTE Nuon.

Ik heb 3.5 jaar geleden een jaar rekening gehad die ik binnen 48 uur moest betalen , 10.000 gulden die ik teveel zou hebben verbruikt.
Ik pissig en bellen met die etters, zegen ze dood leuk dat ik die rekening maar moet betalen anders zou ik worden afgesloten (prive en niet zakelijk).

Wat was nou het geval ze hadden de jaar rekening van mijn bedrijf en prive bij elkaar gedaan.... NUON is altijd GEZEIK

F**k Nuon

GOD is a DJ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')