abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13495343
quote:
Vader doodt dochter uit eerwraak

ALMELO - De 18-jarige Zarife uit Almelo blijkt op 12 augustus door haar vader met een jachtgeweer om het leven te zijn gebracht. Vader en dochter hadden al lange tijd ruzie over de traditionele opvoeding. De vader vond dat Zarife door haar gedrag de familie te schande maakte. Dat heeft de politie Twente zondag bevestigd.

De gemoederen liepen eerder dit jaar al zo hoog op dat Zarife naar een blijf-van-mijn-lijfhuis vluchtte. Eind juni leken de verhoudingen weer enigszins genormaliseerd en ging Zarife met haar vader mee op vakantie naar Turkije. Daar is ze om het leven gebracht. De vader is in Turkije aangehouden en zit in voorarrest.

De politie Twente was al geruime tijd op de hoogte van de spanningen binnen het gezin. Zij heeft volgens een woordvoerster een aanzienlijk dossier over de problemen in het gezin. De meeste contacten verliepen via de wijkagent. Uit het oogpunt van privacy wil de politie verder niet inhoudelijk op de zaak ingaan. Zarife was leerling van het ROC Twente Plus. Bij het opleidingsinstituut was niemand voor commentaar bereikbaar.

Mijn God.
Wat een drama.

Waar komt de gedachte toch vandaan dat een opvoeding de familie te schande maakt. Is dat geloof? Dat kan toch niet? Een meisje van 18! Een meisje van 18 heeft toch niet zoveel kwaad in haar dat ze de dood verdient?

pi_13495357
tjsa, turken he, met hun achterlijke cultuur

=edit=
maar dat mag je alleen maar denken en niet zeggen ofzo

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_13495364
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:11 schreef vosss het volgende:

=edit=

Rot op, stomme bij ikea sjoppende hollander
pi_13495367
quote:
en nou moeten wij allemaal reageren en zeggen dat je discrimineert, mooi niet dus.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_13495381
pi_13495384
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:12 schreef Redux het volgende:

[..]

Rot op, stomme bij ikea sjoppende hollander limburger

vindt jij het hele gebeuren normaal dan??

[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 28-09-2003 13:13]

vosss is de naam,
pi_13495386
quote:

=edit=

Maar je kunt het ook nuanceren

Turken zijn in ons land juist over het algemeen redelijk geintegreerd als je het vergelijkt met andere allochtone groepen. Dit is dan ook gewoon een extreme uitschieter.

Maarja dat is al triest genoeg. Eigenlijk hoop ik dat die man niet aan Nederland wordt uitgeleverd, maar lekker in Turkije berecht wordt. Lekkere hoge straffen daar.

It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_13495387
Ooit op discovery gezien dat een broer zijn zus had vermoord, omdat zij verkracht was. Zoiets was een schande voor zijn familie. Die broer was daarna de held van het dorp.
  zondag 28 september 2003 @ 13:14:01 #9
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_13495391
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:12 schreef Redux het volgende:

[..]

Rot op, stomme bij ikea sjoppende hollander

Haha grappig
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_13495397
quote:

Precies!
Je denkt dat alle turken dit voorval instemmend lezen?
Dit zijn gevallen die op zich zelf staan. Net als wanneer een nederlander een jong meisje ontvoerd. Bij zoiets ben jij toch ook niet meteen achterlijk en zit jij in een achterlijke cultuur? Of wel? Dat is toch ook een geval opzich.
  FOK!fossiel zondag 28 september 2003 @ 13:14:11 #11
8443 cptmarco
it's captain...
pi_13495400
als ik het bericht goed lees, dan wordt het daar ook niet echt geaccepteerd:
quote:
De vader is in Turkije aangehouden en zit in voorarrest.

[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 28-09-2003 13:15]

pi_13495408
ik reageer verder maar niet meer op dit topic, dalijk heb ik weer een ban aan mn broek hangen
vosss is de naam,
pi_13495416
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:13 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Maar je kunt het ook nuanceren

Turken zijn in ons land juist over het algemeen redelijk geintegreerd als je het vergelijkt met andere allochtone groepen. Dit is dan ook gewoon een extreme uitschieter.

Maarja dat is al triest genoeg. Eigenlijk hoop ik dat die man niet aan Nederland wordt uitgeleverd, maar lekker in Turkije berecht wordt. Lekkere hoge straffen daar.

Van mij mag-tie daar dan ook blijven samen met zn hele familie..
pi_13495424
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:14 schreef vosss het volgende:
ik reageer verder maar niet meer op dit topic, dalijk heb ik weer een ban aan mn broek hangen
en nog terecht ook, als je op dezelfde voet verder zou reageren.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_13495482
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:14 schreef Redux het volgende:

[..]

Precies!
Je denkt dat alle turken dit voorval instemmend lezen?
Dit zijn gevallen die op zich zelf staan. Net als wanneer een nederlander een jong meisje ontvoerd. Bij zoiets ben jij toch ook niet meteen achterlijk en zit jij in een achterlijke cultuur? Of wel? Dat is toch ook een geval opzich.

* okkieman is het hier mee eens
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_13495488
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:14 schreef SoesGSX600 het volgende:

[..]

Van mij mag-tie daar dan ook blijven samen met zn hele familie..

Van mij mag hij daar ook blijven. Maar waarom zijn familie ook? Het is zeer waarschijnlijk dat de moeder hier helemaal niet achter stond. Of denk je meteen dat broertjes, zusjes, moeder allemaal bloeddorstig op de dood van hun zus/dochter uit zijn?
  zondag 28 september 2003 @ 13:19:08 #17
29170 aakab
Karanliktan Aydinliga
pi_13495500
Hmm der staat te weinig in het artikeltje...kan er dus niet echt wat over zeggen.

Maarja..

zondag 28 september 2003 @ 13:20:05 #18
27257 qwerty_x
Tudo jķia !!
pi_13495518
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:18 schreef Redux het volgende:

[..]

Van mij mag hij daar ook blijven. Maar waarom zijn familie ook? Het is zeer waarschijnlijk dat de moeder hier helemaal niet achter stond. Of denk je meteen dat broertjes, zusjes, moeder allemaal bloeddorstig op de dood van hun zus/dochter uit zijn?

het feit dat dochter-/zuslief naar een blijf van m'n lijf huis moest zegt genoeg ...
zonnig Brasil
  zondag 28 september 2003 @ 13:20:15 #19
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_13495526
Hopelijk komt hij daar in de gevangenis . Stukken beter dan het 3-sterrenhotel waar je hier terechtkomt .
pi_13495529
Nou R@b, posten maar op de FP zou ik zeggen...
pi_13495541
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:18 schreef Redux het volgende:

[..]

Je zal dr maar naast wonen. Ik zou met niet prettig voelen..
  zondag 28 september 2003 @ 13:21:04 #22
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_13495542
Dit heeft helemaal NIKS met cultuur te maken. Het is schandalig, crimineel en daar zal elke gezonde turk, hollander whatever het eens mee zijn.
fluff for life
pi_13495558
quote:
Zarife (18) uit Almelo door vader gedood

Zarife (18) uit Almelo droeg een hoofddoekje op school, omdat haar vader dat wilde. Tevergeefs probeerde ze zich te ontworstelen aan de traditionele opvoeding. Het werd haar dood.

De vader van Zarife zit sinds half augustus vast in een Turkse cel. Hij wordt ervan verdacht zijn dochter tijdens de vakantie in de buurt van Ankara met een jachtgeweer te hebben gedood. Het motief was zeer waarschijnlijk eerwraak, het redden van de geschonden eer van de familie door middel van geweld. De Twentse politie wil niet ingaan op de aanhouding van de Almeloër.

Zarife, leerling van het ROC Twente Plus in Almelo, raakte in conflict met haar ouders over de opvoeding. Ze vluchtte - mede op advies van de politie - van huis, waarna de familie in Nederland een klopjacht inzette. Uiteindelijk ging Zarife toch mee op vakantie naar Turkije. Daar kwam het tot een fatale ruzie met haar vader.

Bij het ROC Twente Plus is geschokt gereageerd op de dood van Zarife. Een broer van de jonge vrouw is nog altijd leerling op school. Het ROC is de afgelopen jaren vaker geconfronteerd met uit de hand gelopen conflicten tussen allochtone meiden of jonge vrouwen en hun ouders. In een geval zou een Turkse leerling, die ernstig mishandeld werd door haar vader, zelfmoord hebben gepleegd. Directeur J. Krikke van het ROC weet zeker dat het probleem ook elders speelt. Andere scholen moeten hier ook mee te maken hebben, dat kan niet anders. Maar je hoort ze er nooit over. Dat is zeer teleurstellend. Je bewijst de maatschappij geen dienst door erover te zwijgen.

Het Steunpunt Minderheden Overijssel maakt zich zorgen over het probleem. De organisatie ziet een verband tussen het allochtone opvoedingsconflict en de mislukte integratie in Nederland. Het nieuws over de geschonden familie-eer gaat in een wijk met veel Turkse bewoners als een lopend vuurtje. De sociale druk is zo groot, dat de familie zich gedwongen voelt handelend op te treden, zegt senior adviseur R. Kovak van het SMO. Hij is bang dat er steeds meer allochtone meiden of jonge vrouwen in botsing komen met hun ouders.

Het SMO probeert met de inzet van allochtone leerlingenbegeleiders de situatie te verbeteren, maar veel scholen hebben daar geen behoefte aan.

Eerwraak in Turkije

www.tubantia.nl
pi_13495559
Afschuwelijk, zeg.

Daarbij, die vader maakt juist hiermee zijn familie - zijn hele cultuur! - te schande, door zulke dingen krijgt het een hele slechte naam.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_13495575
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:20 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

het feit dat dochter-/zuslief naar een blijf van m'n lijf huis moest zegt genoeg ...

Zegt niks over de moeder en broer.
Als de vader alleen deze instelling heeft, is het reden genoeg om te vluchten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')