quote:Meestal het laatste..
Op 07 april 2001 17:59 schreef Tinkepink het volgende:
Boeken van Brusselmans: soms geniaal, soms niet doorheen te komen.
quote:Soms geniaal, meestal lekker weg te lezen. Kortom: een wereldschrijver.
Op 07 april 2001 17:59 schreef Tinkepink het volgende:
Boeken van Brusselmans: soms geniaal, soms niet doorheen te komen.
quote:Ja, en in Nederland vakantieland missen we zo'n schrijver, hij heeft schijt aan de litteraire codes. In Nederland proberen ze het wel, maar Gifhart en Groenberg mogen de potloden van Meneer Brusselmans niet eens slijpen,
Op 07 april 2001 17:36 schreef Vintersorg het volgende:
Is Brusselmans een nuilerige, neurasthene, neurotische, arrogante en bovenal megalomane kutschrijver?
ook niet voor niks.
Nu ben ik niet gek op de romans van Zwagerman, maar ik hoor hem graag praten. De romans van Brusselmans kan ik evenmin waarderen. Praten hoor ik hem niet graag. Hm, op de radio misschien. Is nog niet voorgekomen iig. Enkele columns van zijn hand daarentegen vind ik ijzersterk. Misschien heb ik meer met de vorm van de beide heren dan met de inhoud.
Tussen Grunberg en mij daarentegen is het vuurwerk.
quote:jammer dat je niet verder leest,
Op 10 april 2001 08:41 schreef YPPY het volgende:
Heb ongeveer een jaartje geleden Kou van jou gekocht, op aanraden van een kennis.
Het eerste deel van ik niet leuk (als ik het me goed herinner: bier, vrouwen, ex-vrouw, bier, ex-vrouw, bier, vrouwen). Het is me toch gelukt het uit te krijgen. Het tweede deel begon hetzelfde, daar ben ik dus al bijna een jaar mee bezig en voorlopig blijft het lekker op de kast staan
Bij vlagen wel aardig, maar vooral veel te dik en zonder ook maar enige lijn. Het moedigde iig niet aan om meer van hem te gaan lezen.
quote:Dit had ik zelf kunnen schrijven! Nuance: ik vond het eerste deel wel leuk om te lezen, maar dat bier, vrouwen, exvrouwen, bier etc. begon me op een gegeven moment tegen te staan. Boek een jaar later nog steeds niet uit.
Op 10 april 2001 08:41 schreef YPPY het volgende:
Heb ongeveer een jaartje geleden Kou van jou gekocht, op aanraden van een kennis.
Het eerste deel van ik niet leuk (als ik het me goed herinner: bier, vrouwen, ex-vrouw, bier, ex-vrouw, bier, vrouwen). Het is me toch gelukt het uit te krijgen. Het tweede deel begon hetzelfde, daar ben ik dus al bijna een jaar mee bezig en voorlopig blijft het lekker op de kast staan
quote:
Op 10 april 2001 08:54 schreef Killer_Mom het volgende:overloos gezwam is het inderdaad over zijn vriendinnen, zijn vrouw en de kroeg..
edit: / vergeten
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 10-04-2001 10:44]
[mag iemand anders in muziek het topic openenen dat John Lennon vandaag 60 had kunnen worden (of was het nou 61?)]
quote:De boekenlegger zit nog steeds op dezelfde plek
Op dinsdag 10 april 2001 08:41 schreef YPPY het volgende:
Veel ander werk van Brusselmans kwam ik maar moeilijk doorheen (de ex-reeks)
Ben nu net begonnen aan Logica Voor Idioten. Valt niet tegen.
Maar zoals-ie zelf al zei; de beste schrijver van het Nederlands taalgebied. Dus...
Maar in Rails stond ooit een kort verhaal van hem wat ik echt helemaal niks vond. En da's de reden dat ik nooit aan zijn romans heb durven beginnen, ik heb zo'n vermoeden dat de bewondering die ik nu nog wel heb voor hem, dan gauw minder wordt.
En dat wil ik niet
De drie Guggenheimer boeken zijn natuurlijk fantastisch, ook de man die werk vond en nog drie keer slapen..met Louis Tinner in de hoofdrol zijn om van te smullen!
quote:hmmm, dan moet ik toch maar eens overstag...
Op dinsdag 10 april 2001 14:54 schreef Lestat het volgende:
Ik vind Brusselmans dezelfde meuk als Giphart, Zwagerman en Grunberg.
Ik vind Giphart geweldig, maar ik heb een keer een interview met Brusselmans gelezen en dat vond ik verschrikkelijk..
maar nogmaals, dus nog nooit een boek van hem gelezen
quote:Definieer 'zinloze dingen'...
Op zondag 21 oktober 2001 19:04 schreef freya99 het volgende:
Brusselmans is voor mij onmogelijk om te lezen. Te veel zinloze dingen op één pagina. Zwagerman lees ik wel graag. In de lijn van het genre ligt Paul Mennes met zijn eerste drie boeken Tox, Soap en Web.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |