abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13499042
quote:
Op zondag 28 september 2003 15:26 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Doch boeken waar het zo duidelijk staat vormen daar een uitzondering op. "en bestrijd hen tot de godsdienst aan allah behoord" en "de vergelding voor hen die God en ZIjn boodschapper bestrijden is dat ze gedood moeten worden".

je kunt geen oprecht oordeel vellen over twee losse zinnen die onderdeel zijn van een geheel. je moet het geheel lezen, of tenminste het mbt onderwerp (bestrijden ongeloof) relevante geheel
PE#1
pi_13499172
quote:
Op zondag 28 september 2003 15:35 schreef convinced het volgende:

[..]

het is op de correcte wijze gebeurd. ook al merken wij dat nu misschien niet, het is niet voor niets zo gebeurd.

de correcte wijze ? omdat deze goddelijk is, is deze correct. alweer een cirkelredenatie.
fokschaap
pi_13499195
quote:
Op zondag 28 september 2003 15:27 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Hier spreek je jezelf tegen. Je zei dat de Islam o.a. een religie van liefde en gelijkheid is

een beetje wel hè. maar neem bijvoorbeeld de joden die hun geloof in frede konden uitoefenen.
quote:
Hoe kan dan de Qur'an een boek van liefde zijn, als anderen dan de Islamieten die liefde moeten tonen?!
ik begrijp je niet helemaal.
PE#1
pi_13499201
quote:
Op zondag 28 september 2003 15:43 schreef convinced het volgende:

[..]

je kunt geen oprecht oordeel vellen over twee losse zinnen die onderdeel zijn van een geheel. je moet het geheel lezen, of tenminste het mbt onderwerp (bestrijden ongeloof) relevante geheel

dat zeggen de christenen ook.
fokschaap
pi_13499500
quote:
Op zondag 28 september 2003 15:49 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

dat zeggen de christenen ook.

ik denk dat iedereen van mening is dat je als je een zin uit een tekst pakt je op basis van die ene zin niet de gehele tekst kan beoordelen
PE#1
  zondag 28 september 2003 @ 16:06:24 #231
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13499698
quote:
Op zondag 28 september 2003 15:43 schreef convinced het volgende:
Onzin.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 28 september 2003 @ 16:10:16 #232
60090 Akkersloot
pi_13499802
quote:
Op zondag 28 september 2003 15:38 schreef Youssef het volgende:

[Op zondag 28 september 2003 15:30 schreef Akkersloot het volgende:
En nu nog antwoord op de vraag waar in de koran staat dat Joden en Christenen de thora en de bijbel hebben veranderd]

Heb je zelf geen verstand om mee te kunnen denken. Wat mij betreft kun je daarvoor gewoon wat geschiedenisboeken voor opentrekken.

Gewoon antwoord op mijn vraag a.u.b. Dus in een objectief geschiedenisboek zou staan dat Joden en Christenen de thora en de bijbel hebben veranderd.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 28 september 2003 @ 16:11:49 #233
60090 Akkersloot
pi_13499837
quote:
Op zondag 28 september 2003 15:38 schreef Youssef het volgende:
Of wil je dat 'wij' ontkennen dat het in de Koraan staat en ons vervolgens beschuldigen als afvalligen van de islam?
Elke moslim die zegt dat de koran een boek voor vrede is is een afvallige want de koran is gewoon een haatboek, gelijkwaardig aan Mein Kampf van die andere "profeet".
pi_13499891
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:10 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Gewoon antwoord op mijn vraag a.u.b. Dus in een objectief geschiedenisboek zou staan dat Joden en Christenen de thora en de bijbel hebben veranderd.

Nee, gewoon hooguit dat rond de middeleeuwen veel bijbels zijn herschreven. En door middel van Trial & Error mag je van mij best 100 bijbels kopen en eens kijken welke precies hetzelfde zijn.
pi_13499922
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:11 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Elke moslim die zegt dat de koran een boek voor vrede is is een afvallige want de koran is gewoon een haatboek, gelijkwaardig aan Mein Kampf van die andere "profeet".

Als je uitgaat van hetgeen wat je op Fok! kan vinden over de Koran en dat je enige kennis is dan kan je misschien best dat idee krijgen. (en het liefst ook iedereen laten kennen dat je dat idee hebt) Maar jij leest wat mij betreft te weinig..
  zondag 28 september 2003 @ 16:47:48 #236
60090 Akkersloot
pi_13500681
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:13 schreef Youssef het volgende:
Nee, gewoon hooguit dat rond de middeleeuwen veel bijbels zijn herschreven. En door middel van Trial & Error mag je van mij best 100 bijbels kopen en eens kijken welke precies hetzelfde zijn.
Het gaat dan over de geschiedenis van de schepping van Adam en het ontstaan van de duivel bijvoorbeeld. Dat staat heel anders in de (huidige) bijbel. Dus zouden na 632 alle oorspronkelijke bijbels vervangen moeten zijn. Lijkt mij niet. Mohammed had het gewoon fout. Waarom dat niet gewoon toegeven i.p.v. met zo'n achterlijke verhaaltje te komen dat na 632 alle bijbels zijn veranderd.
  zondag 28 september 2003 @ 16:49:48 #237
60090 Akkersloot
pi_13500733
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:14 schreef Youssef het volgende:
Als je uitgaat van hetgeen wat je op Fok! kan vinden over de Koran en dat je enige kennis is dan kan je misschien best dat idee krijgen. (en het liefst ook iedereen laten kennen dat je dat idee hebt) Maar jij leest wat mij betreft te weinig..
Nee ik heb het over wat ik in de koran zelf lees. Zoals het vers 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden is dat ze gedood moeten worden". Zoiets verwacht ik meer in Mein Kampf dan in een boek van God.
  zondag 28 september 2003 @ 17:13:26 #238
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13501300
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:49 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee ik heb het over wat ik in de koran zelf lees. Zoals het vers 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden is dat ze gedood moeten worden". Zoiets verwacht ik meer in Mein Kampf dan in een boek van God.

Ja, dat geloof ik best, zowiezo alles wat jij post riekt naar de stijl van wijlen Adolfje. En wat alle fokkers ook erg aan je vinden is dat jij meer respect hebt voor Adolf Hitler dan voor de profeet Mohammed vzmh...

Jij hebt vast een gesigneerd exemplaar van mein kampf in je boekenkast

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 28 september 2003 @ 17:14:59 #239
17983 drraven
What? No hug?
pi_13501349
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:13 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat ik mijzelf altijd afvraag: als een opvatting uit een religieus boek zo belangrijk is, waarom moet deze dan vaak met tekstueele details worden onderbouwd...

Als de opvatting zo belangrijk was voor de schrijvers waarom is deze dan niet de 'kern' van de tekst?

"Will, I told you. You live with a hetero long enough, you're going to catch it. "
  zondag 28 september 2003 @ 17:19:01 #240
60090 Akkersloot
pi_13501436
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[Op zondag 28 september 2003 16:49 schreef Akkersloot het volgende:
Nee ik heb het over wat ik in de koran zelf lees. Zoals het vers 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden is dat ze gedood moeten worden". Zoiets verwacht ik meer in Mein Kampf dan in een boek van God.]

Ja, dat geloof ik best, zowiezo alles wat jij post riekt naar de stijl van wijlen Adolfje. En wat alle fokkers ook erg aan je vinden is dat jij meer respect hebt voor Adolf Hitler dan voor de profeet Mohammed vzmh...

Ik zeg alleen maar dat ik de koran het gelijke vind van Mein Kampf. Het zijn twee vuile rot boeken. Als jij daaruit leest dat ik meer respect heb voor Adolf Hitler is jouw probleem. Wederom ga je weer iets over de rand van het toelaatbare.
pi_13501624
quote:
Op zondag 28 september 2003 15:38 schreef convinced het volgende:

[..]

ja maar het is nog nooit (?) voorgekomen dat een niet moslim met zo'n plan kwam en al zou het gebeuren, dan zou er iets op te verzinnen zijn

Natuurlijk kan dat, maar het hoeft niet. En een dergelijk plan is eenvoudig ten uitvoer te brengen. Hoe heb je trouwens garantie dat de Koran zoals ie nu bekend is niet gemodificeerd is?
quote:
[..]

volgens mij is voor moslims dan ook alleen het evangelie tot jezus erkend.

Ik ken geen evangelie tot jezus (Of bedoel je hier iets anders?). De evangelien over jezus zijn dus door mensen opgeschreven, de Koran is gedicteerd. Waarom Allah plotseling besluit te gaan dicteren is me een raadsel wat ik je vraag te beantwoorden.
  zondag 28 september 2003 @ 17:34:40 #242
60090 Akkersloot
pi_13501733
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:13 schreef BansheeBoy het volgende:

Nou ik heb geen exemplaar van Mein Kampf. Voor het geval je je aantijgingen serieus meent.
Adolf Hitler was niet zo slim als "profeet" Mohammed. Hoewel er ook aanwijzingen zijn dat de nazi's net als Mohammed ook een godsdienst wilden stichten.
pi_13501758
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:29 schreef Mariel het volgende:

De evangelien over jezus zijn dus door mensen opgeschreven, de Koran is gedicteerd. Waarom Allah plotseling besluit te gaan dicteren is me een raadsel wat ik je vraag te beantwoorden.

Omdat Allah, de alwetende, de almachtige al wist dat de Joden en de Christenen (moedwillig) fouten zouden gaan maken in de teksten.
fokschaap
pi_13501777
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nou ik heb geen exemplaar van Mein Kampf. Voor het geval je je aantijgingen serieus meent.
Adolf Hitler was niet zo slim als "profeet" Mohammed. Hoewel er ook aanwijzingen zijn dat de nazi's net als Mohammed ook een godsdienst wilden stichten.

Hitler was slimmer
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13501784
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Heb je überhaupt Mein Kampf weleens gelezen?
pi_13501800
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:35 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Omdat Allah, de alwetende, de almachtige al wist dat de Joden en de Christenen (moedwillig) fouten zouden gaan maken in de teksten.

Was het verstandiger geweest om de teksten helemaal niet aan christenen en joden te geven, of eerder te besluiten te dicteren. Maargoed, da's mijn mening. Ik ben niet Allah. Tenminste, niet die Allah.
pi_13501805
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:36 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Hitler was slimmer

Zooo, Akkersloot. Zo blijkt maar weer dat je duidelijk uit je nek lulde.
pi_13501809
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:19 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat ik de koran het gelijke vind van Mein Kampf. Het zijn twee vuile rot boeken. Als jij daaruit leest dat ik meer respect heb voor Adolf Hitler is jouw probleem. Wederom ga je weer iets over de rand van het toelaatbare.

Ik heb beide boeken op m'n boekenplank staan en het zijn geen vuile rotboeken, eerder twee meesterwerken!
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13501856
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:38 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ik heb beide boeken op m'n boekenplank staan en het zijn geen vuile rotboeken, eerder twee meesterwerken!

het zijn zeker twee meesterwerken vanwege de grote ophef. maar dan wel beide menselijke meesterwerken.
fokschaap
  zondag 28 september 2003 @ 17:41:19 #250
60090 Akkersloot
pi_13501868
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:35 schreef Viola_Holt het volgende:
Dat kan toch ook gebeuren als je teksten dicteert ? "In naam van Allah, de haatzuchtigste hater". Auw wat is dit. Nee allah niet doen. Ik zal het nooit meer doen. Wat is dat, vuur auw auw (heb nog net op de invoer toets kunnen drukken en tekentje kunnen intypen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')