abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13468568
En we gaan door !

vervolg van Wat is de Islam precies?

quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:26 schreef convinced het volgende:

maar jij hebt niet de behoefte je te onderwerpen aan god, op de manier van de qoran. jij hebt totaal andere belangen. een vrouw kan misschien voor zichzelf zorgen, maar de vrouwen die voor zichzelf zorgen zijn vaak geen vrome moslima\'s. en dat is het eerste doel in het leven.

daar verschillen we dan van mening. waarom moet de vrouw een vrome moslima zijn en hoeft de man niet net zo vroom te zijn. Of andersom ? Waarom mogen ze dat niet zelf kiezen ? Jij zal misschien zeggen de keus hebben ze wel, maar dan kiezen ze niet voor Allah. Waarom heeft Allah een voorkeur voor bovenstaande situatie ?

[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 26-09-2003 22:12]

fokschaap
pi_13468664
Welke specifieke richting van de Islam gaat het hierover, er zijn tenslotte talloze verschillende intrepetaties
pi_13468679
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:39 schreef gargamel het volgende:
Welke specifieke richting van de Islam gaat het hierover, er zijn tenslotte talloze verschillende intrepetaties
de richting van de gene waarmee ik in discussie ben/was, convinced

[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 26-09-2003 21:40]

fokschaap
pi_13468680
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En als die wetten weer verbogen worden, wordt er dan weer iemand gezonden om het geloof weer puur te maken ?

de laatste groep gelovigen zal alleen nog maar de kennis la illaha ilallah hebben. geen qoran niets. deze zaken sttan allemaal geschreven.
PE#1
pi_13468744
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:28 schreef Mirage het volgende:

[..]

hoezo niet vroom ?

niet vroom in de zin van afwijkend van islamitische richtlijnen
PE#1
  vrijdag 26 september 2003 @ 21:46:28 #6
58703 the_emporor
sexy & o so sweet
pi_13468770
alle godsdiensten zuigen kont....allemaal hebben ze wel 1 of meerdere keren een oorlog veroorzaakt.....kappen met die teringzooi zeg ik......vh Geloof is nog geen 1 mens beter geworden.....vooral dankzij de zogenoemde 'leiders'......vb: Religieuze leider van Hamas steunt alle zelfdoders die met bommen bussen vol burgers opblazen....heeft er iemand ooit een 'leider' dat zien doen? Neee...natuurlijk niet....diegelooft zijn eigen fabeltje (martelaar als je jezelf opblaast en je krijgt fijn een hoop maagden in het hiernamaals! Ook leuk voor de vrouw vd zelfbommer trouwens)......Alle geloven moeten kappen met hhun verspreiding van doem!!!!!!
Santa Claus does not excist and there is no Easter Bunny. You''ll find out when you grow up that Big Bird isn't funny || Life's gonna suck when you grow up ||
pi_13468818
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:33 schreef Viola_Holt het volgende:
En we gaan door !
[..]

daar verschillen we dan van mening. waarom moet de vrouw een vrome moslima zijn en hoeft de man niet net zo vroom te zijn. Of andersom ? Waarom mogen ze dat niet zelf kiezen ? Jij zal misschien zeggen de keus hebben ze wel, maar dan kiezen ze niet voor Allah. Waarom heeft Allah een voorkeur voor bovenstaande situatie ?

de man moet net zo vroom zijn. en ik ben van mening dat dat voor een man gemakkelijker is in deze wereld. vraag me niet naar argumenten, het is puur gevoelsmatig. iedereen mag zelf kiezen in dit leven. de voorkeur van god? ik durf niets te zeggen over de voorkeur van god, dat ligt absoluut buiten mijn kennis, en die van elk mens
PE#1
  vrijdag 26 september 2003 @ 21:51:14 #8
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13468838
Kan in de vorige topic quote-foutje niet herstellen en Lord_Vetinari mag best reageren
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De mensen die voor de Profeten in het Opperwezen geloofden zijn in de hemel, degenen die dat niet dede, zijn in de hel
Dubbel idioot.
1. Het is al idioot om te geloven dat een God alleen maar mensen die in hem gelovig zijn naar de hemel laat gaan. God zou dan met een pedofiel als profeet alle moeite doen om iemand als mij (ik doe niemand kwaad) toch nog in de hel te laten belanden.
2. Dus alle mensen die in verschillende opperwezens geloofden gaan dan van dat ene opperwezen dat echt zou bestaan dan toch allemaal naar de hemel. Vreemd. Dus als in verschillende opperwezens gelovende mensen elkaar om die ene reden elkaar afmaken gaan ze naar de hemel en ongelovigen die elkaar niets aandoen gaan naar de hel. Haha.
quote:
Ik heb niet de illusie dat ik je hiermee van je religie-fobie afhelp, maar ik kan in ieder geval aanvoeren dat ik het geprobeerd heb
Ik ben zelf gelovig

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 26-09-2003 21:53]

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_13468861
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:49 schreef convinced het volgende:

[..]

de man moet net zo vroom zijn. en ik ben van mening dat dat voor een man gemakkelijker is in deze wereld. vraag me niet naar argumenten, het is puur gevoelsmatig.

een gevoel kan vals zijn. zijn maar wat chemische reakties in je lichaam.
quote:
iedereen mag zelf kiezen in dit leven. de voorkeur van god? ik durf niets te zeggen over de voorkeur van god, dat ligt absoluut buiten mijn kennis, en die van elk mens
Allah openbaart aan Mohammed dat de vrouw een huiselijke rol krijgt toebedeeld. Dat is dan toch z'n voorkeur ?
fokschaap
pi_13468904
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:52 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

een gevoel kan vals zijn. zijn maar wat chemische reakties in je lichaam.

voor mij is een gevoel het woord van mijn hart.
quote:
Allah openbaart aan Mohammed dat de vrouw een huiselijke rol krijgt toebedeeld. Dat is dan toch z'n voorkeur ?
misschien heeft dat te maken met mijn gevoel. een stukje islam in mijn hart dat spreekt
PE#1
  vrijdag 26 september 2003 @ 21:56:11 #11
60090 Akkersloot
pi_13468922
En dit is een vervolg van Wat is de Islam precies?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  vrijdag 26 september 2003 @ 21:57:01 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_13468936
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:51 schreef Akkersloot het volgende:
Kan in de vorige topic quote-foutje niet herstellen en Lord_Vetinari mag best reageren
Ik ben zelf gelovig
Ik wil niet eens weten wat je gelooft, maar gezien je post-geschiedenis heb ik zo mijn vermoedens...

Leef lekker verder in je beperkte denkwereldje.

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_13468945
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:33 schreef Viola_Holt het volgende:
En we gaan door !
[..]

Waar staat dat een man niet vroom moet zijn? Waarom mogen wij zielige moslimmannen niet gewoon naar naakte vrouwen kijken bijvoorbeeld? *huillie *

spoiler:

Ik zoek aandacht bij jullie westerlingen, wanneer nemen jullie het eens voor mij op, de onderdrukte moslimman
  vrijdag 26 september 2003 @ 22:02:30 #14
60090 Akkersloot
pi_13469027
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik wil niet eens weten wat je gelooft, maar gezien je post-geschiedenis heb ik zo mijn vermoedens...

Leef lekker verder in je beperkte denkwereldje.

En dat beperkte denkwereldtje is dat een God geen ongelovigen gaat straffen. Hij kan immers alles. Wat interesseert hem nou dat de mensen nu wel of niet in hem geloven. Bovendien zou het feit dat mensen niet in hem geloven zijn eigen fout moeten zijn. Had hij maar goede profeten moeten zenden.

En wat jouw vermoedens wat mijn geloof is, is voor jou ook maar een geloof. Ook maar een proces van aannamens enz.

pi_13469033
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:57 schreef Youssef het volgende:

[..]

Waar staat dat een man niet vroom moet zijn? Waarom mogen wij zielige moslimmannen niet gewoon naar naakte vrouwen kijken bijvoorbeeld? *huillie *

spoiler:

Ik zoek aandacht bij jullie westerlingen, wanneer nemen jullie het eens voor mij op, de onderdrukte moslimman

ik ben een westerling en ik neem het op voor mijn broeder
PE#1
pi_13469048
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:55 schreef convinced het volgende:

[..]

voor mij is een gevoel het woord van mijn hart.

Een dergelijk gevoel zal Kogando ook hebben. Ik heb met hem gediscussieerd over de bijbel en hij baseert z'n diepste geloof op een gevoel alsof zijn hart brand. Herkenbaar ?
fokschaap
pi_13469060
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 22:02 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En dat beperkte denkwereldtje is dat een God geen ongelovigen gaat straffen. Hij kan immers alles. Wat interesseert hem nou dat de mensen nu wel of niet in hem geloven. Bovendien zou het feit dat mensen niet in hem geloven zijn eigen fout moeten zijn. Had hij maar goede profeten moeten zenden.

En wat jouw vermoedens wat mijn geloof is, is voor jou ook maar een geloof. Ook maar een proces van aannamens enz.

Het is heel simpel, er zijn mensen die geleidt worden door de duivel en de mensen die worden geleidt door Allah. Eerlijk zullen we alles delen zal de duivel wel gedacht hebben...

Bovendien, ben je alleen gemaakt om hem te aanbidden.

pi_13469082
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 22:02 schreef convinced het volgende:

[..]

ik ben een westerling en ik neem het op voor mijn broeder

In dit geval deed ik even een sarcastische posting. Wat ik wilde zeggen is dat er altijd maar vrouwen en homo's in discussies moeten worden aangeroepen, terwijl iedere moslim toch zijn plichten heeft?

pi_13469094
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 22:02 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

als iedereen zich perfect zou overgeven aan Allah soebhana wa ta'ala, zou Hij het hele volk wegvagen en een nieuw volk plaatsen dat moeite zou moeten doen om tot een goede islam te komen.
PE#1
pi_13469102
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:57 schreef Youssef het volgende:

[..]

Van mij mag je hoor ! Succes. Post ff wat foto's in B&H
quote:
spoiler:

Te beginnen bij jezelf ! Misschien kan jij de eerste moslim huisman worden met een succesvolle moslima aan zijn zijde !
fokschaap
pi_13469123
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 22:05 schreef Youssef het volgende:

Wat ik wilde zeggen is dat er altijd maar vrouwen en homo's in discussies moeten worden aangeroepen, terwijl iedere moslim toch zijn plichten heeft?

kan een homo moslim zijn ?
fokschaap
pi_13469156
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 22:03 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Een dergelijk gevoel zal Kogando ook hebben. Ik heb met hem gediscussieerd over de bijbel en hij baseert z'n diepste geloof op een gevoel alsof zijn hart brand. Herkenbaar ?

nou nee, ik heb niet het gevoel dat mijn hart brandt. mijn geloof in god is iets wat niet alleen in mijn hart zit, maar het zit overal. overal
PE#1
pi_13469191
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 22:09 schreef convinced het volgende:

[..]

nou nee, ik heb niet het gevoel dat mijn hart brand. mijn geloof in god is iets wat niet alleen in mijn hart zit, maar het zit overal. overal

in ieder geval hebben jullie allebei een gevoel wat jullie toeschrijven aan jullie God. Wie interpreteert z'n gevoel op de juiste manier ?
fokschaap
pi_13469210
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 22:08 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

kan een homo moslim zijn ?

Ja dat kan, maar hij mag geen seks hebben met een man. Netzoals een ongetrouwde man nooit seks mag hebben met een vrouw. Simple as that.
pi_13469215
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:56 schreef Akkersloot het volgende:
En dit is een vervolg van Wat is de Islam precies?
dankjewel, OP aangepast
fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')