abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13466124
Ik weet niet of ik hier goed zit (eerste post in dit forum). Maar ik wil eigenlijk toch wel even mijn ei kwijt.

Mijn vriendin werkt momenteel part-time op een school. Twee dagen in de week en eventueel invallen. Pas vanaf Januari zou ze full-time kunnen gaan werken op die school.

Nu kreeg ze vanmiddag te horen dat ze waarschijnlijk al volgende week full-time kan gaan werken. "Hey, te gek!" zou je denken, tot je de reden hoort. Het dochtertje van een van die leraren is ernstig ziek, ze heeft iets aan haar longen waardoor deze langzaam met vocht vollopen. De laatste antibiotica-kuur is niet aangeslagen dus dat meisje zal in de loop van de week waarschijnlijk komen te overlijden. Die man is daar begrijpelijk helemaal overstuur van en zal waarschijnlijk de rest van het schooljaar niet meer kunnen terugkeren.

Nu zijn we allebei opgelucht dat zij full-time kan gaan werken (scheelt financieel best veel) maar aan de andere kant vinden we de reden wel heel erg lullig.

We hebben allebei zoiets van, "op zo'n manier had het niet gehoeven". Ik weet ook niet waarom ik dit hier schrijf. Ik ken die mensen voor de rest niet, dus persoonlijk raakt het me niet. Maar het lijkt me gewoon zo kut om op deze manier je kind te verliezen, gewoon langzaam zien doodgaan door verstikking. Ik merk dat mijn vriendin er ook erg mee zit (zij kent die man wel) en dat ze er erg tegenop ziet om in zijn schoenen te stappen door zijn klas over te nemen.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_13466162
Echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg naar om dat te horen, en het spijt me het te moeten zeggen maar het spreekwoord De een zijn dood is de ander zijn brood is niet voor niks verzonnen.
Niemand wil om deze reden een fulltime baan en je zal misschien wel ff een dubbel gevoel houden, maar als zij de baan niet neemt is er wel iemand anders.
pi_13466200
Maar je helpt die leraar toch door de klas van hem over te nemen, zodat hij zich daar geen zorgen meer over hoeft te maken. En waarschijnlijk ben je door andere gevraagd om het te doen, en vind iedereen het fijn dat jij dat kan oplossen.

En misschien wel erg hard, maar "de een zijn dood, is de ander zijn brood" of zoiets.

vrijdag 26 september 2003 @ 19:22:02 #4
65537 gimeone
you asked for an opinion?..
pi_13466223
die dingen gebeuren nou eenmaal.
pi_13466263
Als zij het werk niet zou overnemen, zou iemand anders het moeten doen. De situatie is natuurlijk om van te janken zo zielig, maar die kinderen hebben recht op educatie en het leven gaat weer verder.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  vrijdag 26 september 2003 @ 19:24:37 #6
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_13466266
Tja, inderdaad een beetje lullig maar bekijk het eens vanuit een andere positie:

Iemand moet die leerlingen opvangen en lesgeven. En die dankbare taak krijgt je vriendin. Blijkbaar heefgt de schoolleiding dus vertrouwen in je meissie

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')