abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13460026
Ik ga binnenkort 5 maanden door India trekken. Nou heb ik wel een route, en me verdiept in het land, maar vraag me af of mijn route zo alles van India laat zien. Sla ik iets over? In het midden is ook meteen het minst te doen ofniet?

Ik plaats maar ff een link, het plaatje is 683kb groot en dat kan ik de modemgebruikers niet aandoen!

http://www.xs4all.nl/~famhuys/india.htm

When was the last time you did something for the first time?
pi_13460433
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:14 schreef moonflower343 het volgende:
Ik ga binnenkort 5 maanden door India trekken. Nou heb ik wel een route, en me verdiept in het land, maar vraag me af of mijn route zo alles van India laat zien. Sla ik iets over? In het midden is ook meteen het minst te doen ofniet?

Ik plaats maar ff een link, het plaatje is 683kb groot en dat kan ik de modemgebruikers niet aandoen!

http://www.xs4all.nl/~famhuys/india.htm

Nooit geweest, ziet er stoer uit.
Ik denk dat je ter plekke ook met mensen moet praten om uit te vinden of je wat mist.
Dus niet te hard aan de kaart vasthouden.
(wel aan het thuisfront laten weten als je afwijkt natuurlijk)
pi_13460659
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk! We hebben wel het idee om in ieder geval "rond het lijntje" te blijven.

Jammer dat er zo weinig mensen naar India gaan, het loopt nog niet echt storm met de reacties...

pi_13460787
Misschien moet je de titel van het topic veranderen.......
In eerste instantie dacht ik (ook) dat je iemand was die liep te pronken.
"zie mij nou eens, ik ga naar India".
pi_13460863
Hmm volgens mij kan je de titel niet meer veranderen... Zou waarschijnlijk ook moeilijk modden zijn.

we w88 af

vrijdag 26 september 2003 @ 15:54:03 #6
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13461187
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:43 schreef moonflower343 het volgende:
Hmm volgens mij kan je de titel niet meer veranderen... Zou waarschijnlijk ook moeilijk modden zijn.

we w88 af

Wow, lijkt me echt een ervaring, ik heb een aantal Indische collega's die me ook naar India proberen te krijgen, ik heb alleen mijn zinnen gezet op trektocht door China. Wat ik weet is dat India 54? provincies heeft, en dat die erg van elkaar verschillen. Ik kan je er weinig over vertellen, maar ik wens je iig erg veel plezier! (Oh ja, en denk aan inentingen enzo)
pi_13462650
Hoe ga je deze reis doen? Met een auto?

Ik ben nog nooit in India geweest, maar als ik krijg naar rondreizen van verschillende reisorgansaties (via india.pagina.nl) krijg ik het idee dat zij juist meer in het binnenland reizen.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 september 2003 @ 16:52:44 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13462674
trouwens, je bent niet van plan om even een bezoekje aan Sri Lanka te brengen? Ik hoorde dat het op het moment vrij veilig was.
pi_13463338
quote:
Hoe ga je deze reis doen? Met een auto?
zoveel mogelijk met de trein en als het niet anders kan met de bus.
autorijden in India lijkt me niet echt een goed idee
quote:
trouwens, je bent niet van plan om even een bezoekje aan Sri Lanka te brengen? Ik hoorde dat het op het moment vrij veilig was.
Neuh in India is genoeg te zien! En dan zou ik op en neer moeten vliegen naar sri lanka da's vast ook niet gratis!
pi_13463408
Dit zou misschien ook leuk passen in:
[centraal] India

Ik ben 3 weken naar India geweest, dus dat is weer een heel ander soort reis.

De kust van Karnataka lijkt mij niet zo interessant, weinig over gehoord in ieder geval. In de plaats van dat kun je misschien wel wat meer naar het binnenland gaan naar Bangalore. Van wat ik er van heb gehoord is het een erg moderne stad, misschien wel fijn om even wat bij te komen.

Verder weet ik ook niet wat er op de kust van Andhra Pradesh te beleven is, misschien kun je daar ook wat meer richting de stad Hyderabad toegaan. Ik weet niet precies wat daar nu allemaal te zien is, maar er zijn in ieder geval plannen om veel toeristen te trekken naar die stad.

Verder reis je ook ergens door Bihar/Jharkand. Dat is één van de onveiligste gebieden van India (geldt volgens mij ook een negatief reisadvies voor).

Verder zou je ook wat verder noordelijker kunnen reizen met bijvoorbeeld Chandigarh/Amritsar en Simla.

pi_13466001
@VAK

Hardstikke bedankt voor je reactie! Helaas heb ik de lonely planet niet bij de hand maar ik ga het morgen meteen checken / aanpassen!

pi_13479588
Je site lijkt erg op die van mij...ben ook van plan een dergelijk reis te maken in de toekomst.

Zie voor mijn voorlopige route:
http://www.kielp.com/~kielp02/images/india-reis.jpg

Je blijft opvallend veel bij de kust....heeft dat een reden? Khajuraho is misschien een interessante optie om nog te bezoeken.

Zaken als tandpasta en wax zou ik niet in dergelijke hoeveelheden meenemen, je kunt het daar gewoon kopen lijkt me, net als bijv. 2 washandjes beetje veel is misschien.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_13497252
@lordnoc

Wij verw88 niet dat je alle luxe artikelen overal kan krijgen (vooral meer richting zuiden & binnenland). Waarom we helemaal rond de kust gaan? Lijkt een mooie route, ook veel rails langs de kust en we houden nogal van zee. Aangezien het ook relaxed moet blijven is het wel makkelijk als je er zo ff in kan plonzen De route zal in werkelijkheid ook wel anders liggen omdat ik een lijn tussen de plaatsen getrokken heb. Ik kan niet echt een goed railskaartje vinden.

Grappig dat jij dezelfde plannen hebt! Khajuraho lijkt me vooral boeiend in maart, als dat dancefestival er is. Helaas zitten we in maart in calcutta of die kant op...

zondag 28 september 2003 @ 15:27:38 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_13498604
gaaf! Ik wil zeker ook nog een keer naar India terug emn dan de hele zuikst en via het oosten naar calcutta! De route ziet er goed uit denk lijkt me..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_13515967
nogmaals @vak:
De kust van Karnataka lijkt me best leuk, zie linkje:
http://kstdc.nic.in/frames8.htm
Is misschien nog niet zo toeristisch, dat spreekt me dan ook wel aan!

Bangalore is inderdaad een mogelijkheid die we openhouden. Ik weet eigenlijk alleen dat daar veel computer-mensen vandaan komen, het lijkt me nogal industrieel daar.

andra pradesh komen we gewoon doorheen, terug op weg naar boven. Op het kaartje staat idd niet zo veel
( http://www.kamat.com/kalranga/andhra/map.htm ) Ik heb WEER de LP niet bij de hand dus ga het nog ff nakijken.

Ik heb ook het laatste reisadvies opgezocht: http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=14AB26B4408B49928790A99B434D7463X1X64355X09

quote:
De deelstaten Assam (terroristische activiteiten) en Bihar (banditisme) zijn onveilig.

Toestemming van het Indiase Ministerie van Buitenlandse Zaken is nodig om te reizen naar:

de deelstaten Mizoram, Manipur, Nagaland, Arunachal Pradesh, bepaalde gedeeltes van Sikkim, bepaalde gedeeltes van Jammu en Kashmir, het gebied ten westen van de National Highway no. 15 in Rajasthan, de Union Territory Laksha Dweep (Laccadive Islands, Minicoy and Amindivi Islands) en de Union Territory Andaman en Nicobar Islands.

Iemand ervaring met het vragen van toestemming voor bovenstaande gebieden? Hoe gaat zoiets in z'n werk? En waarom moet je toestemming vragen? Zijn dit ook gevaarlijke gebieden? (jammu/kashmir = bekend)
pi_13525394
quote:
Op maandag 29 september 2003 11:30 schreef moonflower343 het volgende:
nogmaals @vak:
De kust van Karnataka lijkt me best leuk, zie linkje:
http://kstdc.nic.in/frames8.htm
Is misschien nog niet zo toeristisch, dat spreekt me dan ook wel aan!
Ik zie nog niet echt iets bijzonders daarop... Door niet-toeristische gebieden reis je volgens mij genoeg als je die hele route gaat volgen. Maar als je 't je leuk lijkt moet je vooral gaan, ik weet alleen dat het niet zo bekend is...
quote:
Bangalore is inderdaad een mogelijkheid die we openhouden. Ik weet eigenlijk alleen dat daar veel computer-mensen vandaan komen, het lijkt me nogal industrieel daar.
Bangalore is inderdaad de Silicon Valley van India, dus veel IT-ers. De stad schijnt daarom ook erg modern te zijn met veel uitgaansgelegenheden etc. Misschien wel fijn als afwisseling om daar ook even door heen te gaan als je net door afgelegen en minder ontwikkelde gebieden bent gereisd.
quote:
Ik heb ook het laatste reisadvies opgezocht: http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=14AB26B4408B49928790A99B434D7463X1X64355X09
[..]

Iemand ervaring met het vragen van toestemming voor bovenstaande gebieden? Hoe gaat zoiets in z'n werk? En waarom moet je toestemming vragen? Zijn dit ook gevaarlijke gebieden? (jammu/kashmir = bekend)

Geen toestemming gevraagd voor die gebieden, maar de redenen:

- Mizoram, Manipur, Nagaland, Arunachal Pradesh, bepaalde gedeeltes van Sikkim,
Terrorisme (grotendeels). Ik zou daar op dit moment zeker niet heengaan aangezien het erop lijkt dat binnenkort de terroristische basissen die nu in Bhutan gevestigd zijn aangevallen zullen worden.
- het gebied ten westen van de National Highway no. 15 in Rajasthan,
Dicht bij Pakistan.
- de Union Territory Laksha Dweep (Laccadive Islands, Minicoy and Amindivi Islands) en de Union Territory Andaman en Nicobar Islands.
Ik denk dat is vanwege de bescherming van de natuur.

pi_13555327
Als ik in de LP kijk heb je idd gelijk over de kust van Andhra Pradesh!
Wellicht dat we dat wat aanpassen!

Bihar / jharkand: idd niet de meest gezellige plaats voor toeristen volgens LP. De natuur schijnt daar wel ok te zijn, dus da's jammer. We willen in ieder geval vanuit calcutta naar varanassi dus die route gaan we nog ff checken.
Chandigarh/Amritsar vind ik wel aardig dicht bij Pakistan. Waarschijnlijk merk je er weinig van daar maar toch, geen fijn idee.

Ik kan in ieder geval weer verder met m'n plannetjes!

pi_13601836
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 21:07 schreef moonflower343 het volgende:
(...)
Chandigarh/Amritsar vind ik wel aardig dicht bij Pakistan. Waarschijnlijk merk je er weinig van daar maar toch, geen fijn idee.

Amritsar misschien wel wat te dichtbij, maar Chandigarh is volgens mij wel erg veilig. Maar goed, erg bijzonder is die stad volgens mij niet. Dat is een vrij nieuwe stad. Zal niet al te veel verschillen van Bangalore / Hyderabad denk ik.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 19:39:32 #19
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_13630273
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 21:07 schreef moonflower343 het volgende:
Als ik in de LP kijk heb je idd gelijk over de kust van Andhra Pradesh!
Wellicht dat we dat wat aanpassen!

Bihar / jharkand: idd niet de meest gezellige plaats voor toeristen volgens LP. De natuur schijnt daar wel ok te zijn, dus da's jammer. We willen in ieder geval vanuit calcutta naar varanassi dus die route gaan we nog ff checken.

In Andhra Pradesh ligt de voormalige franse kolonie Pondicherry. Men spreekt daar nog steeds frans in bepaalde gebieden en het schijnt dat dit gebied meer op Zuid-Frankrijk lijkt dan op Zuid-India!

In Bihar zijn er best een hoop dingen te zien en beleven maar zolang 'Laloo' daar zijn scepter zwaait is het geen goed idee om daar heen te gaan. Er is veel banditisme in die omgeving. En bovendien kom je genoeg natuur tegen dus je hoeft niet speciaal naar Bihar te gaan vanwege de natuur.

Dat Amritsar en Chandigarh dicht bij Pakistan liggen wil niet zeggen dat het daar mortieren regent. Mocht je naar Amritsar gaan dan kan je natuurlijk naar Wagah-border gaan, wat net buiten Amritsar ligt. Daar vind 's avonds een ceremonie plaats waarbij de grens wordt gesloten en van wacht wordt gewisseld. De ceremonie begint ergens rond half 7 als ik me niet vergis, maar het publiek kan ruim een uur eerder naar binnen om plaats te nemen in de tribunes. Aan de andere kant kan je Pakistanen zien zitten die evenals de Indiërs dagjesmensen zijn en naar dit spektakel komen kijken. Op dat moment merk je aan de ene kant dat er eigenlijk helemaal geen verschil is tussen de twee, maar als je dan de soldaten keihard ziet marcheren en hun strakke blikken ziet dan blijkt wel hoe het leger daar over denkt. Overigens is de rivaliteit vooral schijn en op het laatst salueren ze en geven ze een hand en dan gooien ze het hek dicht.

Ook een leuke plek om te bezoeken is het Ram Tirath-complex. Volgens de Ramayana heeft Sita, de vrouw van Ram, hier gewoond en ook zijn Ram's 2 zonen (Lav en Kuch) hier geboren. Lav wordt ook wel de stichter van Lahore genoemd.

Dit complex bestaat uit een kunstmatig meer met er omheen allemaal tempels. Het is hier enorm schoon en kalm. Als je niet van drukte houdt is dit een goed alternatief voor de drukke tempels. Er is geen toerist te bekennen en de meeste Indiërs hebben zelfs nog nooit van deze plek gehoord. Dit is een mooi punt omdat hierom geen massa-toerisme e.d. heerst. Het is hier 1 keer per jaar onwijs druk en dat is in April. Dan is er een festival ter ere van Ram, het festival heet 'Ram Naumi'. Ik denk dat dat ook wel interessant kan zijn dan vanwege de gezellige sfeer.

In Chandigarh schijnt niet zo interessant te zijn. Het is een nieuwe stad die in 1953 gebouwd is. De architect was een fransman genaamd Le Corbusier. Deze stad zit vol met parken en zo. Voor een Westerling is dit denk ik niet zo interessant aangezien we hier ook veel van dit soort zaken hebben.

Rondom deze gebieden is het veilig. Vanaf de stad Jammu (Jammu&Kashmir) wordt het pas riskant. (Niet dat ik daar wat gemerkt heb of zo, ben er 2 keer geweest) Maar nu is het niet aan te raden. Bovendien zijn er betere alternatieven.

"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_13640167
Waarom volg je in het zuiden alleen de kust?
Ik heb zelf 2 maanden in India gewerkt (dat is alweer 8 jaar geleden), dat was vlak bij Pondicherry in zuid India. In die tijd heb ik ook wat uitstapjes gemaakt naar o.a. Mahabalipuram (beroemde kust trempels), Madurai (spectaculair tempelcomplex) en Kodaikanal (frisse berglucht). De reis naar Kodaikanal en terug was landschappelijk heel erg mooi (bergen, oerwoud achtig). Trouwens, op mijn dagelijkse ritje naar het werk zag je ook de apen in de bomen hangen. Prachtig gebied.
pi_13640197
Mooi
Bush: "Ik hou het er toch op dat de rest van de wereld gek is" [b] Loesje [/b]
pi_13640315
Een rondje India ... lijkt me heel boeiend alhoewel je wellicht wat snel zult moeten reizen om de cirkel in vijf maanden tijd te sluiten.

Ikzelf had het geluk een stukje van je route te doen, misschien heb je iets aan mijn praktisch reisverslag : http://www.hansrossel.com/reisgids/indiaPR.html

Veel succes met je reis,
Hans

www.hansrossel.com - reisverhalen, voorbereiding en reisgids van 30 landen in Azie, Midden-Oosten, Rusland, Caucasus, Centraal-Azie en Afrika
pi_13705702
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 07:59 schreef hansrossel het volgende:
Een rondje India ... lijkt me heel boeiend alhoewel je wellicht wat snel zult moeten reizen om de cirkel in vijf maanden tijd te sluiten.

Ikzelf had het geluk een stukje van je route te doen, misschien heb je iets aan mijn praktisch reisverslag : http://www.hansrossel.com/reisgids/indiaPR.html

Veel succes met je reis,
Hans

Bedankt voor je reactie! Ik ga straks thuis ff op m'n gemak je site bestuderen!
pi_13755602
Ik ben zelf 3 maanden in India geweest en met moeite ongeveer de helft van jouw route af kunnen leggen. De oostkust heb ik zelf niet gezien, maar ik hoorde van veel mensen die er geweest waren dat het wat eentonig was. Misschien de moeite waard om wat meer landinwaarts te kijken.

Een aanrader is Hampi (onder central Karnataka in de Lonely Planet), 'vlakbij' Hubli, vlakbij Goa. Hier is een bijna buitenaards landschap, vol met oude tempels, eigenaardig gevormde rotsblokken en bergen, en een rivier. Je komt er echt voor de omgeving en niet voor het stadje. Ga er niet heen als het warm is, het is daar nl. poepieheet in vergelijking met Goa. Zoek maar eens op Hampi met Google-afbeeldingen.

Verder vond ik het allermooiste van mijn reis Parbatti Valley (Himachal Pradesh). Ik ben daar in Kasol en Manikaram geweest. Geweldig om te wandelen, dan kom je ook geen toerist tegen. En er is in Kasol een jawel...heerlijk, goed Italiaans restaurant! En geloof me: als je al een tijdje rondreist, wil je daar 's ochtends, s'middags en 's avond pizza, broccollisoep, pasta met olijfjes, parmezaanse kaas etc . Ik kan me er nu weinig meer bij voorstellen.
Ook in het noorden: Nagar, tussen Kullu en Manali. Ook mooi, minder steile bergen en goed te wandelen enzo. Maar in Parbatti Valley was het een stuk mooier en minder verpest. Kullu: geen bal aan, gewoon een suffe stad tussen geëroseerde (heet dat zo?) berghellingen. Shimla: wel grappig voor een paar dagen.
Heel leuk: treinrit tussen Chandigarh en Shimla. Volgens treinfanaten een van de mooiste ritten ter wereld. Verwacht geen topsnelheid, maar wel adembenemende uitzichten en langzaam 3.000 meter stijgen (of 2000 meter, kweenie precies meer).
Sowieso kan ik je aanraden om naar dat gebied te gaan in maart/april: rond de 20 graden, net voor de toeristen uit Goa de hitte ontvluchten, dus nog redelijk rustig. En vergeet je geitenwollen sokken niet.

Agra staat geloof ik op je kaart? De Taj Mahal en het paleis in Agra waren velen malen mooier dan ik me kon voorstellen, moet je gezien hebben. Na 2 dagen kun je meteen weer verder, want de sfeer in Agra is niet te pruimen. In vergelijking met de rest van India erg agressieve (lees: opdringerige en niet weg te slaan) riksja-rijders en andere figuren die alles van je willen. Waarschijnlijk omdat er veel rijke toeristen naar toe gaan die alles kopen voor de vraagprijs.
Wel heb ik Agra voor een prikkie in een hotel op de hoogste vedieping gezeten, met dakterras en uitzicht op de Taj Mahal...dat was nog eens een uitzicht bij het opstaan! (wel ff goed zoeken en je niks wijs laten maken door de chauffeur)

In plaats van de hele oostkust af te gaan, kun je ook overwegen om een binnenlandse vliegtuigreis / treinrit (24 uur in de trein ofzoiets) te maken vanuit het zuiden naar bijv. Calcutta. Echt veel zul je niet missen aan de oostkust, als ik de verhalen mag geloven. Inwaarts is er waarschijnlijk meer te zien. Dan heb je in het noorden wat meer tijd en kun je nog naar de Parbatti-Valley via het treinritje van Chandigarh naar Shimla

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen,

pi_13767556
quote:
In plaats van de hele oostkust af te gaan, kun je ook overwegen om een binnenlandse vliegtuigreis / treinrit (24 uur in de trein ofzoiets) te maken vanuit het zuiden naar bijv. Calcutta. Echt veel zul je niet missen aan de oostkust, als ik de verhalen mag geloven. Inwaarts is er waarschijnlijk meer te zien. Dan heb je in het noorden wat meer tijd en kun je nog naar de Parbatti-Valley via het treinritje van Chandigarh naar Shimla
Bedankt voor je tips!! Over de oostkust heb ik idd nog weinig bijzonders gehoord, dus wellicht dat we naar calcutta vliegen. Zeker omdat jij zegt dat je de helft van mijn route krap doet in 3 maanden. M'n india topografie is (nog) niet zo, dus ik lees het vanavond nog ff door met de lonely planet in de hand!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')