Wederom in het oosten des lands, waar zich de mooiste parcoursen banen over zand, klinkers en asfalt.
quote:Grote favoriet is het duo Wevers/Poel, welke een "thuiswedstijd" rijden.
bron: www.goldentuliprally.nl
De voor het Europees Rally Kampioenschap meetellende GoldenTulip Rally zal dit jaar plaats vinden op 26 en 27 september.
Op het Henri Dunantplein te Nijverdal zal vrijdag om 18:01 de eerste deelnemer van start gaan.
Onder commentaar van de Belgische presentator Jean-Paul Klinkers zullen alle deelnemers het start podium betreden, waarna ze zich zullen begeven naar de eerste proef. Ook dit jaar zal er op zaterdag een ronde van het kampioenschap voor de Classic Cars weer worden verreden.
(Een aantal deelnemers en auto's hieronder weergegeven zijn te vinden op zijn website, www.erikwevers.com)
Om een overzicht te krijgen van alle deelnemers is deze link beschikbaar:
http://www.goldentuliprally.com/NEDgtr2/deelnGTR.htm
erik wevers, Corolla Spec 2000
Dirk boers, Subaru Impreza.
Ook voor hem een thuiswedstrijd!
Dominique Bruyneel, Toyota celica GT4
Jan de winkel, Golf 4 Kitkar
Xavier Bouche,Mitsubishi Lancer EVO 7
Joost Kusters & Aaldert, Toyota celica gt4
quote:Wie gaat er heen toevallig? Ik zeerzeker, aangezien het zo'n beetje in mijn achtertuin zal worden verreden. Ik zal proberen een aantal foto's te maken als ik een digicam kan lenen.
bron:www.rallysport.nl
Wordt het Erik Wevers, Dirk Boers of een andere regionale favoriet, wordt het een Fin, een Belg of een rijder uit Ierland, of gaat bijna-Nederlands kampioen Jan de Winkel er straks met de overwinning in de Golden Tulip Rally vandoor? Op zaterdagavond 27 september om half acht zullen we het weten, dan mag de winnaar van de belangrijkste rally van Nederland in het centrum van Nijverdal met de champagne spuiten.Dat geen Nederlandse rally-equipe de Golden Tulip Rally wil missen, blijkt wel uit het deelnemersveld. Liefst 75 teams schreven in voor het tweedaagse evenement, voor de Classic Golden Tulip Rally, die op zaterdag aansluitend aan de gewone rally verreden wordt, meldden zich nog eens 43 equipes aan. Nationale rallygrootheden als Erik Wevers met zijn Toyota Corolla WRC, Dirk Boers (Subaru Impreza WRC) en Peter Bijvelds (Mitsubishi Lancer Evo) doen een gooi naar de overwinning, terwijl Jan de Winkel bij een goed resultaat zijn spectaculaire VW Golf Kitcar op zaterdagavond als nieuwe Nederlands kampioen het finishpodium kan oprijden. Uit Finland komt het jonge talent Jouni Ampuja met een Toyota Corolla WRC aan de start, uit België Dominique Bruyneel en uit Denemarken Kristian Poulsen (beiden met een Toyota Celica GT Four) en uit Ierland een heel regiment rijders met potente Subarus Impreza WRC. Ook in de standaardklasse, de groep N, ligt een internationale strijd in het verschiet. De Nederlanders Nelis Verkooijen (Subaru Impreza WRX), Dirk Garvelink en Henk Vossen (beiden Mitsubishi Lancer Evo) krijgen concurrentie van onder meer de Belg Bob Colsoul en enkele Ieren, allen met een Mitsubishi Lancer Evo.
De Golden Tulip Rally gaat op vrijdagavond om precies 18.01 uur van start in het gezellige centrum van Nijverdal. Daar is na de eerste etappe ook de aankomst, om een uur of één s nachts. Zaterdag staat vanaf 9.31 uur de beslissende tweede etappe op het programma. De winnaar wordt om 19.30 uur gehuldigd, ook weer in de grote tent die in het centrum van Nijverdal staat opgesteld. Een andere belangrijke plek tijdens het evenement is het centrale servicepark op industrieterrein t Lochter in Nijverdal. Na iedere twee of drie klassementsproeven komen de deelnemers daar terug en kunnen de monteurs banden verwisselen en de auto verder in conditie houden. Naast de klassementsproeven is dit voor het publiek een mooie plaats om een kijkje te komen nemen.
lekker dichtbij en ik ga al jaaaaaaaaaaaaren . Wordt
.
quote:Woonplaats: Vroomshoop.
Op vrijdag 26 september 2003 13:53 schreef Kolkie het volgende:
ben dur![]()
lekker dichtbij en ik ga al jaaaaaaaaaaaaren
. Wordt
.
[Dit bericht is gewijzigd door slashme op 26-09-2003 13:59]
quote:Buurman?
Op vrijdag 26 september 2003 13:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Goeiemorgen wat dichtbij
quote:Als jij nou eens uitkijkt naar een celica met vleugel, dan kijk ik uit naar een kadett...
Op vrijdag 26 september 2003 13:58 schreef slashme het volgende:
Als het morgen even kan ben ik er
kijk trouwens uit voor flitscontroles van de plaatselijke hermandad
Enneh, volgens mij ken ik Kolkie niet, maar het zou mijn buur kunnen zijn jah. als hij 80 is tenminste
quote:Het probleem is dat er wel erg veel kadetten en celica's op af komen. Alle merken met een rally verleden zullen buiten de proefen te bewonderen zijn.
Op vrijdag 26 september 2003 14:13 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Als jij nou eens uitkijkt naar een celica met vleugel, dan kijk ik uit naar een kadett...
Wat is dat toch een fokking mooie auto zeg.
quote:Haha zeker. er doen er 4(!) mee zelfs.
Op vrijdag 26 september 2003 14:40 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]Wat is dat toch een fokking mooie auto zeg.
quote:Je kunt een boekkie kopen, kost even ¤15.
Op vrijdag 26 september 2003 14:48 schreef CdFMarshall het volgende:
weet iemand het parcours? Kan ik even kijken waar ik wil gaan staan... gratis toch???????
Toegang is idd gratis ja. en vaak helpt het ook wel om achter de massa aan te rijden/lopen. Er is meestal wel iemand met een kaartje die je even vragen kunt. gemütlichkeit voorop he!
quote:Okay, maar wat is in de algemeenheid het parcours? Rondom Nijverdal begrijp ik??
Op vrijdag 26 september 2003 14:52 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Je kunt een boekkie kopen, kost even ¤15.
Mijn pa kopieert ff voor me een aantal parcoursen uit de gids voor hulpverlening. (zit bij de brandweer, moet dan op cruciale punten staan.)Toegang is idd gratis ja. en vaak helpt het ook wel om achter de massa aan te rijden/lopen. Er is meestal wel iemand met een kaartje die je even vragen kunt. gemütlichkeit voorop he!
offtopic: Rijd je een Passeo?
quote:Rondom nijverdal idd. Op het lochter (industrieterrein) is altijd samenkomst. Er wordt gereden bij marle, den ham, nijverdal, en nog veel meer plaatsen daar in de buurt.
Op vrijdag 26 september 2003 15:08 schreef CdFMarshall het volgende:[..]
Okay, maar wat is in de algemeenheid het parcours? Rondom Nijverdal begrijp ik??
offtopic: Rijd je een Passeo?
Vorig jaar reed ik bij mijn huis weg, kwam die golf kitcar me ff tegemoet. was nog even aan 't testen gaaf is dat zeg!
Offtopic: nee, Celica en Corolla. hoezo?
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Goeiemorgen wat dichtbij
klopt, koninginneweg 2b precise. jij? (ben jij trouwens die gozert met die XL spoiler achter op die celica die gistermorgen in Enschede vlakbij drienerlo reed en bij het nieuwe UT-gebouw naar binnendraaide??)(zo nee, dan is dr nog iemand met een zilveren celica en zo'n mega ding op de kofferbak)
quote:Misschien dat ik morgen eens ga kijken, kan ik meteen mijn ouders weer eens gedag zeggen
Op vrijdag 26 september 2003 16:15 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Rondom nijverdal idd. Op het lochter (industrieterrein) is altijd samenkomst. Er wordt gereden bij marle, den ham, nijverdal, en nog veel meer plaatsen daar in de buurt.
Offtopic: nee, Celica en Corolla. hoezo?
off-t: Je pic leek er wat op, kon niet geheel uit opmaken wat t is...
quote:avatar is een supra
Op vrijdag 26 september 2003 16:31 schreef CdFMarshall het volgende:[..]
Misschien dat ik morgen eens ga kijken, kan ik meteen mijn ouders weer eens gedag zeggen
off-t: Je pic leek er wat op, kon niet geheel uit opmaken wat t is...
Maar goed, nu zondag maar naar Full speed.
quote:het was zeeer zeker gaaf. Ben ook net terug, heb 4 proeven gepakt vandaag en gister, en heb een paar foto's geschoten, ik zal deze zsm proberen online te krijgen.
Op zaterdag 27 september 2003 20:01 schreef Ultimora het volgende:
ben net terug en hetr was ZEEER gaaf! heb op 2 plaatsten gestaan, maar wel de beste plaatsen volgens velenzelf echt genoten van het vele gedrift en zo! echt top weer!
quote:was jij trouwens met de corolla die kant op gegaan? want ik zag op het gegeven moment een zwarte GTSi rijden, zoals jij volgens mij ook hebt..
Op zaterdag 27 september 2003 20:02 schreef Tjabbo het volgende:[..]
het was zeeer zeker gaaf. Ben ook net terug, heb 4 proeven gepakt vandaag en gister, en heb een paar foto's geschoten, ik zal deze zsm proberen online te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |