abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:30:09 #1
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13457203
Het begint vanavond, het belangrijkste rallyevenement van Nederland:
De GTR, oftewel de Golden Tulip Rally. (voorheen Hellendoorn Rally).

Wederom in het oosten des lands, waar zich de mooiste parcoursen banen over zand, klinkers en asfalt.

quote:
bron: www.goldentuliprally.nl
De voor het Europees Rally Kampioenschap meetellende GoldenTulip Rally zal dit jaar plaats vinden op 26 en 27 september.
Op het Henri Dunantplein te Nijverdal zal vrijdag om 18:01 de eerste deelnemer van start gaan.
Onder commentaar van de Belgische presentator Jean-Paul Klinkers zullen alle deelnemers het start podium betreden, waarna ze zich zullen begeven naar de eerste proef. Ook dit jaar zal er op zaterdag een ronde van het kampioenschap voor de Classic Cars weer worden verreden.
Grote favoriet is het duo Wevers/Poel, welke een "thuiswedstijd" rijden.
Na vorig jaar wegens een hevige crash "slechts" 2e te worden hopen ze dit jaar voor het eerst eens op de eerste plaats te eindigen.

(Een aantal deelnemers en auto's hieronder weergegeven zijn te vinden op zijn website, www.erikwevers.com)

Om een overzicht te krijgen van alle deelnemers is deze link beschikbaar:
http://www.goldentuliprally.com/NEDgtr2/deelnGTR.htm

erik wevers, Corolla Spec 2000

Dirk boers, Subaru Impreza.
Ook voor hem een thuiswedstrijd!

Dominique Bruyneel, Toyota celica GT4

Jan de winkel, Golf 4 Kitkar

Xavier Bouche,Mitsubishi Lancer EVO 7

Joost Kusters & Aaldert, Toyota celica gt4

quote:
bron:www.rallysport.nl
Wordt het Erik Wevers, Dirk Boers of een andere regionale favoriet, wordt het een Fin, een Belg of een rijder uit Ierland, of gaat bijna-Nederlands kampioen Jan de Winkel er straks met de overwinning in de Golden Tulip Rally vandoor? Op zaterdagavond 27 september om half acht zullen we het weten, dan mag de winnaar van de belangrijkste rally van Nederland in het centrum van Nijverdal met de champagne spuiten.

Dat geen Nederlandse rally-equipe de Golden Tulip Rally wil missen, blijkt wel uit het deelnemersveld. Liefst 75 teams schreven in voor het tweedaagse evenement, voor de Classic Golden Tulip Rally, die op zaterdag aansluitend aan de gewone rally verreden wordt, meldden zich nog eens 43 equipes aan. Nationale rallygrootheden als Erik Wevers met zijn Toyota Corolla WRC, Dirk Boers (Subaru Impreza WRC) en Peter Bijvelds (Mitsubishi Lancer Evo) doen een gooi naar de overwinning, terwijl Jan de Winkel bij een goed resultaat zijn spectaculaire VW Golf Kitcar op zaterdagavond als nieuwe Nederlands kampioen het finishpodium kan oprijden. Uit Finland komt het jonge talent Jouni Ampuja met een Toyota Corolla WRC aan de start, uit België Dominique Bruyneel en uit Denemarken Kristian Poulsen (beiden met een Toyota Celica GT Four) en uit Ierland een heel regiment rijders met potente Subarus Impreza WRC. Ook in de standaardklasse, de groep N, ligt een internationale strijd in het verschiet. De Nederlanders Nelis Verkooijen (Subaru Impreza WRX), Dirk Garvelink en Henk Vossen (beiden Mitsubishi Lancer Evo) krijgen concurrentie van onder meer de Belg Bob Colsoul en enkele Ieren, allen met een Mitsubishi Lancer Evo.

De Golden Tulip Rally gaat op vrijdagavond om precies 18.01 uur van start in het gezellige centrum van Nijverdal. Daar is na de eerste etappe ook de aankomst, om een uur of één s nachts. Zaterdag staat vanaf 9.31 uur de beslissende tweede etappe op het programma. De winnaar wordt om 19.30 uur gehuldigd, ook weer in de grote tent die in het centrum van Nijverdal staat opgesteld. Een andere belangrijke plek tijdens het evenement is het centrale servicepark op industrieterrein t Lochter in Nijverdal. Na iedere twee of drie klassementsproeven komen de deelnemers daar terug en kunnen de monteurs banden verwisselen en de auto verder in conditie houden. Naast de klassementsproeven is dit voor het publiek een mooie plaats om een kijkje te komen nemen.

Wie gaat er heen toevallig? Ik zeerzeker, aangezien het zo'n beetje in mijn achtertuin zal worden verreden. Ik zal proberen een aantal foto's te maken als ik een digicam kan lenen.
pi_13457280
ik zou wel willen, alleen heb ik geen vervoer
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:43:28 #3
20410 Oei
Gas met die bak!
pi_13457590
Misschien dat ik wel heen ga, maar weet iemand misschien de straten waar gereden wordt? Ik kom namelijk nooit in Nijverdal.
pi_13457671
kom net van de keuring terug..en d'r staat weer mooi spul tussen moet ik zeggen.
Voor info over waar de proeven precies liggen kun je bij 't GULF-talkstation op industrieterrein 'T Lochter een info-pakket halen voor 15 Euro. Daarin zit tevens een toegangsbewijs voor 't service-park.heb alweer de nodige plaatjes geschoten
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:53:24 #5
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_13457810
ben dur

lekker dichtbij en ik ga al jaaaaaaaaaaaaren . Wordt .

Life is too short don't stress every day
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:57:55 #6
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13457927
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:53 schreef Kolkie het volgende:
ben dur

lekker dichtbij en ik ga al jaaaaaaaaaaaaren . Wordt .

Goeiemorgen wat dichtbij
pi_13457933
Als het morgen even kan ben ik er
kijk trouwens uit voor flitscontroles van de plaatselijke hermandad

[Dit bericht is gewijzigd door slashme op 26-09-2003 13:59]

[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_13457967
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Goeiemorgen wat dichtbij

Buurman?
  vrijdag 26 september 2003 @ 14:13:59 #9
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13458349
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:58 schreef slashme het volgende:
Als het morgen even kan ben ik er
kijk trouwens uit voor flitscontroles van de plaatselijke hermandad
Als jij nou eens uitkijkt naar een celica met vleugel, dan kijk ik uit naar een kadett...

Enneh, volgens mij ken ik Kolkie niet, maar het zou mijn buur kunnen zijn jah. als hij 80 is tenminste

pi_13458470
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:13 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Als jij nou eens uitkijkt naar een celica met vleugel, dan kijk ik uit naar een kadett...

Het probleem is dat er wel erg veel kadetten en celica's op af komen. Alle merken met een rally verleden zullen buiten de proefen te bewonderen zijn.
pi_13459019

Wat is dat toch een fokking mooie auto zeg.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 26 september 2003 @ 14:46:06 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13459157
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:40 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]

Wat is dat toch een fokking mooie auto zeg.

Haha zeker. er doen er 4(!) mee zelfs.
De auto is ontwikkeld samen met zijn grote broer, de supra MKIV. ik weet niet of je dat wat zegt?
  vrijdag 26 september 2003 @ 14:48:29 #13
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13459237
weet iemand het parcours? Kan ik even kijken waar ik wil gaan staan... gratis toch???????
Zodra wij geloven dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje...
  vrijdag 26 september 2003 @ 14:52:13 #14
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13459355
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:48 schreef CdFMarshall het volgende:
weet iemand het parcours? Kan ik even kijken waar ik wil gaan staan... gratis toch???????
Je kunt een boekkie kopen, kost even ¤15.
Mijn pa kopieert ff voor me een aantal parcoursen uit de gids voor hulpverlening. (zit bij de brandweer, moet dan op cruciale punten staan.)

Toegang is idd gratis ja. en vaak helpt het ook wel om achter de massa aan te rijden/lopen. Er is meestal wel iemand met een kaartje die je even vragen kunt. gemütlichkeit voorop he!

vrijdag 26 september 2003 @ 15:08:26 #15
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13459864
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:52 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Je kunt een boekkie kopen, kost even ¤15.
Mijn pa kopieert ff voor me een aantal parcoursen uit de gids voor hulpverlening. (zit bij de brandweer, moet dan op cruciale punten staan.)

Toegang is idd gratis ja. en vaak helpt het ook wel om achter de massa aan te rijden/lopen. Er is meestal wel iemand met een kaartje die je even vragen kunt. gemütlichkeit voorop he!

Okay, maar wat is in de algemeenheid het parcours? Rondom Nijverdal begrijp ik??

offtopic: Rijd je een Passeo?

vrijdag 26 september 2003 @ 16:15:35 #16
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13461734
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:08 schreef CdFMarshall het volgende:

[..]

Okay, maar wat is in de algemeenheid het parcours? Rondom Nijverdal begrijp ik??

offtopic: Rijd je een Passeo?

Rondom nijverdal idd. Op het lochter (industrieterrein) is altijd samenkomst. Er wordt gereden bij marle, den ham, nijverdal, en nog veel meer plaatsen daar in de buurt.

Vorig jaar reed ik bij mijn huis weg, kwam die golf kitcar me ff tegemoet. was nog even aan 't testen gaaf is dat zeg!

Offtopic: nee, Celica en Corolla. hoezo?

vrijdag 26 september 2003 @ 16:17:03 #17
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_13461775
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Goeiemorgen wat dichtbij

klopt, koninginneweg 2b precise. jij? (ben jij trouwens die gozert met die XL spoiler achter op die celica die gistermorgen in Enschede vlakbij drienerlo reed en bij het nieuwe UT-gebouw naar binnendraaide??)(zo nee, dan is dr nog iemand met een zilveren celica en zo'n mega ding op de kofferbak)

Life is too short don't stress every day
  vrijdag 26 september 2003 @ 16:31:15 #18
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13462113
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:15 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Rondom nijverdal idd. Op het lochter (industrieterrein) is altijd samenkomst. Er wordt gereden bij marle, den ham, nijverdal, en nog veel meer plaatsen daar in de buurt.

Offtopic: nee, Celica en Corolla. hoezo?

Misschien dat ik morgen eens ga kijken, kan ik meteen mijn ouders weer eens gedag zeggen

off-t: Je pic leek er wat op, kon niet geheel uit opmaken wat t is...

pi_13462552
ik zal d´r zijn! (alleen zaterdag helaas)
  vrijdag 26 september 2003 @ 16:54:26 #20
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13462732
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:31 schreef CdFMarshall het volgende:

[..]

Misschien dat ik morgen eens ga kijken, kan ik meteen mijn ouders weer eens gedag zeggen

off-t: Je pic leek er wat op, kon niet geheel uit opmaken wat t is...

pi_13465846

[Dit bericht is gewijzigd door Ultimora op 26-09-2003 19:21]

2825cc Single Turbo Beast
pi_13473880
Was hier dolgraag heen gegaan, maar ik ga niet in mijn remy en die gast met wie ik zou gaan moest werken.

Maar goed, nu zondag maar naar Full speed.

Renault Clio 1.5 dCi
pi_13484365
ben net terug en hetr was ZEEER gaaf! heb op 2 plaatsten gestaan, maar wel de beste plaatsen volgens velen zelf echt genoten van het vele gedrift en zo! echt top weer!
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:02:55 #24
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13484395
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:01 schreef Ultimora het volgende:
ben net terug en hetr was ZEEER gaaf! heb op 2 plaatsten gestaan, maar wel de beste plaatsen volgens velen zelf echt genoten van het vele gedrift en zo! echt top weer!
het was zeeer zeker gaaf. Ben ook net terug, heb 4 proeven gepakt vandaag en gister, en heb een paar foto's geschoten, ik zal deze zsm proberen online te krijgen.
pi_13484941
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:02 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

het was zeeer zeker gaaf. Ben ook net terug, heb 4 proeven gepakt vandaag en gister, en heb een paar foto's geschoten, ik zal deze zsm proberen online te krijgen.

was jij trouwens met de corolla die kant op gegaan? want ik zag op het gegeven moment een zwarte GTSi rijden, zoals jij volgens mij ook hebt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')