abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2004 @ 00:02:42 #51
73895 RjD2
Hiphop is what you make of it
pi_16118002
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 23:01 schreef JaWi het volgende:
Zelf aangegeven ?
De wigger
Iedereen kent hem in NYC, dus vluchten voor de smeris houdt ie misschien 3 uur vol
slimste keuze, maar jeweet deze gastheeft hersenen
6. Memory Lane "I drop the ancient manifested hip-hop, straight off the block"
  zondag 11 januari 2004 @ 19:16:00 #52
73895 RjD2
pi_16161610
quote:
Nas z'n Bravehearts gaan niet goed.

Blijkbaar hebben Jungle en Wiz hun verses op de door Lil Jon geassisteerde track "Quick To Back Down" voor niet genoeg stijging in de sales gezorgd. De track heeft wel wat airplay gehad op BET en Radio maar de slechte promotie heeft ervoor gezorgd dat het Bravehearts debuut album slechts op nummer 82 van de Billboard's Hot top 100 is gekomen. Naast de slechte verkopen wordt er ook op de straten gesproken over de slechte kwaliteit van de CD. Door de matige promotie en de matige lyrics van Jungle en Wiz wordt er al gesproken over de eerste flop van 2004.

Niet de cd van Nas zelf maar van zn clic, vergelijk het met 50 cent en G-Unit, 2pac met de Outlawz, Eminem met Obie Trice (eerst)om maar een k*tvoorbeeld te geven .
Ik heb het album nog niet gechecked puur omdat ik die Bravehearts zo waardeloos vind, maarja
pi_16167083
Dat Bravehearts album is inderdaad niet echt goed, maar superwack vind ik het ook niet. Lyrisch gezien zijn Jungle en Wiz gewoon niet echt interessant, maar sommige tracks hebben wel een dope beat, of een feature van Nas.

Het album begint met een saaie intro en het nummer dat daarop volgt, "B Train" is een mislukte Clipse - Grindin imitatie naar mijn mening. "Quick To Back Down" heeft een dope verse van Nas, beat door Lil Jon. Track vier, "Twilight", is ook featuring een dope Nas - de beat is ook goed te pruimen IMHO. "Bravehearted" heeft een hele dope beat, produced by Jungle volgens mij. Kleine dope babyscratches in de hook, en wederom Nas op de track.. tot nog toe beste track van het album.

Dan volgt een vervelende en oninteressante "For The Love Interlude". De volgende track, "Buss My Gun", featuret Nashawn.. beat is niet echt interessant, en Nashawn kan ook niet boeien. Daarnaast vind ik het door een of andere onbekende chick gezongen "buss my guns for the one I love" ook vrij corny klinken. "Cash Flow" is lyrisch gezien erg lachwekkend (first the studio/then a video/then we do a show/count my cash flow/then I fuck a hoe/roll up then smoke/jump in that range rov'/brand new clothes/I got all the hoes/on the east coast/to the west coast/y'all know how we go), maar de beat heeft een dope flute sampletje dat ik wel dig. Next track is "Situations" featuring Nas & Jully Black. Een chille laid back beat, gelaced met de dope sweet vocals van Jully Black.. Nas komt weer dope - de tracks waar hij op zit, lijken de betere van het album te zijn.

Dan weer een neppe (Freak Off) Interlude.. gevolgd door "I Wanna". Rustige beat, maar de eerste teksten die mij ter ore komen doen mij dit nummer skippen.. één of ander vrouwtje zingt het volgende: "Baby, I wanna fuck/I'll be your down ass slut/You know I like it rough/You can do it in my butt" .. nou ben ik niet snel onder de indruk van dit soort teksten, maar dit klinkt zo ongelofelijk corny dat ik dit nummer niet eens verder wil luisteren. De volgende track, "Sensations", komt weer op die sextip ("I get sensations when you suck my dick/And you lick my balls/Gimme that good pussy..") .. maar de beat onder deze track vind ik écht dope. Ondanks het feit dat de lyrics niet echt interessant zijn, dig ik Jungle's en Wiz' flow wel op deze beat. Naar mijn mening toch één van de dopere tracks. "Realize" ft. Nashawn komt ook met een vrij rustige beat, hook weer gelaced door een of ander vrouwtje. Niet wack, maar ook geen supertrack.

Eén-na-laatste track dan alweer, "I Will". Drums doen me een beetje denken aan die beat van Biggie's "I Got A Story To Tell" .. maar dan is dit een mindere variant, met een flute sampletje erin. Niet echt interessant deze track. Laatste track lijkt een vulling van de tijd, want dat is namelijk "Oochie Wally" .. met één van de weinige wacke verses uit Nas' career. Al met al dus zeker geen super album, maar ik zou zeggen tjek in ieder geval de tracks met Nas, plus die Sensations track.

pi_16167299
Ik heb het album ook gehoord en het is minder erg dan ik verwacht had, maar al met al denk ik dat Nas hier toch de fout in gaat. Leuk dat z'n vriendjes ook wat mogen uitbrengen, maar dat mochten G-Unit, D-12 en in een verder verleden iedereen op het No Limit label ook. Resultaat was altijd een zeer matig album dat weinig toe te voegen had binnen het bestaande genre. Nas begeeft zich op glad ijs
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 4 februari 2004 @ 19:07:59 #55
73895 RjD2
pi_16888516
quote:
Kelis en Nas gaan trouwen

De opvallende 'I Hate You So Much Right Now' zangeres Kelis stapt in het huwelijksbootje met rapper Nas. Er is al een datum voor de bruiloft geprikt, maar die is het stel niet van plan vrij te geven. Kelis, die momenteel een hit heeft met het nummer Milkshake, en Nas gingen zo'n twee jaar geleden voor het eerst samen uit. Kelis ziet een toekomst met veel kids helemaal zitten, maar wil toch nog wel even wachten met proberen zwanger te raken. De 23-jarige zangeres vreest namelijk met grote vrezen dat ze dan haar mooie figuurtje kwijtraakt.

pi_16890952
ah ik vind ze toch wel een ultiem hip-hop koppel
  woensdag 4 februari 2004 @ 20:52:36 #57
73895 RjD2
pi_16891766
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 20:27 schreef Mellone het volgende:
nah dat zou toch meer zoiets zijn als Russel Simmons met die van Salt n Pepa
pi_16896392
NAS Ilmatic

Life's a bitch

pi_16898330
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 22:38 schreef Dizzee het volgende:
NAS Ilmatic

Life's a bitch

And then you Die
pi_16920291
Kelis is lekker.. nice
  donderdag 5 februari 2004 @ 19:49:39 #61
32000 HENNESSY
Be water my friend
pi_16921919
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:31 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

And then you Die

Thats Why We Get High
pi_16922027
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:49 schreef HENNESSY het volgende:

[..]

Thats Why We Get High

Cuz you never know
pi_16922183
persoonlijk vind ik Jay z Stukken beter, maar desperado van nas is heerlijk plaatje
Doctor, your bulova plant needs special tending to
Doctor, we need more oxygen we need more co2
Doctor, dr. greenthumb you’re needed
pi_17127206
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:58 schreef Snoop_Dogg het volgende:
persoonlijk vind ik Jay z Stukken beter, maar desperado van nas is heerlijk plaatje
dat ken
pi_17170729
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:53 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Cuz you never know

When You Gotta Go
pi_17811513
Illmatic heeft ie natuurlijk nooit meer overtroffen. ik heb It was written ook, maar dat album is retecommercieel en gladjes en kan ik echt niet meer horen op een enkel nummer na. Illmatic is gewoon een funky underground hiphopklassieker, groot verschil tussen die twee.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_25068446
*kick*

Zijn volgende album Street Disciple is immidels uit en het is een behoorlijk album geworden

nieuwe clip is btw ook uit

Nas ft Quan - Just a moment
pi_25073171
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 20:27 schreef Mellone het volgende:
Leuk stel idd.
  zondag 13 februari 2005 @ 15:35:48 #69
111854 Chrishop
t'peau flekter
pi_25073291
Nas is ill lijkt me, maar wie durfde hier te zeggen dat I am een slecht album is.... en dmx naar murder inc? de frontman van Ruff Ryders naar een ander label, en dan ook nog het label met wie hij mot heeft? lijkt me niet
[b]lauw[/b] (bn.)
[b]1[/b] Kieren terwijl je vrouw in het gebouw is.
[b]2[/b] Met je matties bellen terwijl je midden in die riet zit.
pi_47502274
Ik kick dit topic maar eens goed: Nas in de Melkweg, Amsterdam op 14 mei. Sinds 2005 doet hij Nederland weer eens aan. Ik heb mijn kaartjes in ieder geval al besteld!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')