abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13268344
De RIAA is weer lekker bezig hoor.
In de strijd tegen illegale mp3's werd eerder al een boete van een paar duizend dollar opgelegd aan een kind van 12 jaar...

En nu zijn (U2) bootlegs sites aan de beurt.
De ene na de andere wordt gedwongen te stoppen. www.u2bloodredsky.com bijvoorbeeld.
Offline gehaald na dreigementen van de RIAA.
Geweldige site, viel ontzettend veel te downloaden, maar geen commercieel materiaal.
Alleen bootlegs, meeste ook nog van ontzettend brakke kwaliteit.
U2 verkoopt er echt geen cent minder door, sterker nog het downloaden van U2 bootlegs heeft mij alleen maar meer fan gemaakt, en ik ben niet de enige.
Manager en bandleden hebben al in verschillende interviews aangegeven geen enkel probleem met bootlegs te hebben, zolang niemand er geld aan verdient en de fans niet afgezet worden.
Sinds de opkomst van internet is daar allang geen sprake meer van, niemand verdient er wat aan, niemand loopt geld mis, kortom iedereen blij.

Todat de RIAA zich ermee gaat bemoeien. MP3's? Illegaal! Verwijderen!

Kijk dat ze wat doen aan het op grote schaal aanbieden van mp3's en films aanpakken: ok, begrijp ik.
Maar dat ze nu vol de aanval openen op bootleg sites?
Wat denken ze daar nou mee te bereiken dan?

Kutzooi.

donderdag 18 september 2003 @ 17:30:16 #2
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_13268389
fuck! Op die site kwam ik ook weleens

aanstellers bij de RIAA

De Narcis van Gabon
pi_13268405
Ik denk omdat de p2p-users nogal moeilijk te pakken zijn (doordat het er zoveel zijn en geen centrale server enz.). Een site die alles op één plek aanbiedt is wat dat betreft dan makkelijker aan te pakken.

-edit- Wat ik me wel afvraag: Wat vond U2 van de site, en van deze actie?

FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_13268503
Vreselijk domme vraag: Wat zijn bootlegs
pi_13268547
maar p2p zullen ze nooit pakken!
Camera 1... 1!
pi_13268572
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
-edit- Wat ik me wel afvraag: Wat vond U2 van de site, en van deze actie?
Heb U2 nooit over die site gehoord, maar met bootlegs hebben ze geen probleem. Wat U2 van deze actie vind? geen flauw idee.. maar de eerst volgende keer dat ze weer een online chat o.i.d. geven zal deze vraag zeker gesteld worden, fans zijn er alles behalve blij mee. ben ook wel benieuwd wat ze zeggen.
pi_13268576
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:34 schreef idontlikepizza het volgende:
Albums die door mensen tijdens concerten stiekem opgenomen en uitgebracht zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_13268636
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:34 schreef idontlikepizza het volgende:
Een onoffiële en niet commercieel beschikbare CD.
Niet uitgebracht door de artiest zelf dus.

Gaat meestal om concerten, of studioopnamen, radio opnamen e.d.

pi_13268688
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:37 schreef Elevation het volgende:
Heb U2 nooit over die site gehoord, maar met bootlegs hebben ze geen probleem. Wat U2 van deze actie vind? geen flauw idee.. maar de eerst volgende keer dat ze weer een online chat o.i.d. geven zal deze vraag zeker gesteld worden, fans zijn er alles behalve blij mee. ben ook wel benieuwd wat ze zeggen.
Ik dus ook, als die site al zo lang bestond, dan had U2 er vast geen problemen mee. Dat de RIAA nu die site aan gaan pakken doen ze dus waarschijnlijk niet in opdracht van de "rechthebbende" zeg maar, en dat vind ik vreemd. Van Metallica oid had je dit nog wel kunnen verwachten, gezien het hele Napster-verhaal.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_13268740
Heel simpel: koop gewoon geen enkele CD meer.

Doe ik al jaren, als iedereen dat nou deed dan was die RIAA snel weg.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_13268864
ik is zo lang [-------------]
  donderdag 18 september 2003 @ 18:05:38 #12
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_13269118
Ja heel slim en dan nog wel denken dat er cds worden gemaakt. (als je bedoelt dat je ze alleen nog maar kopieerd ). Maar ja, niet dat ik kopieer hoor maar het is gewoon illegaal en ik denk dat er wel degelijk minder cd's worden verkocht door het kopieren. Ik ken overigens niemand die meer cds koopt dan kopieerd, ookal zeggen onderzoeken dat. Als je aangeklaagd word is dat je eigen schuld zelfs bij een 12jarig meisje, die weet onderhand wel dat dat niet mag. Maar om nou zulke hoge boetes te gaan opleggen. En tja nogmaals, ik kopieer ook en als de muziekindustrie naar z'n gootje gata is dat me eigen schuld. Overigens download ik meer muziek van onbekende bands (niet commercieel) die meestal beter zijn dan de commerciele troep.
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
  donderdag 18 september 2003 @ 18:08:42 #13
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_13269182
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:52 schreef Dat_Drink_Ik_Op het volgende:

Gekloond: ♫
  vrijdag 19 september 2003 @ 10:51:13 #14
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_13283101
Sterker nog, U2 heeft zelfs ooit bij een Propaganda (hun fanclub magazine) een hoesje gedaan van een bootleg die nogal fanatiek circuleerde op het internet... Als ik het goed heb waren dat opnames van de Achtung Baby sessies, Salome genaamd.

Het lijkt me niet dat je zoiets doet als je tegen bootlegs bent.

En er zijn zoveel goede bootlegs van U2...
Snif...

pi_13283255
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:52 schreef Dat_Drink_Ik_Op het volgende:
[afbeelding]
pi_13429732
Het wordt tijd dat die mensen die bij de RIAA werken, eens ingezet gaan worden om echt terrorisme te bestrijden
  donderdag 25 september 2003 @ 11:28:39 #17
68156 Ko-Ko
Ko-Ko snoot (GRAPPIG :P)
pi_13429786
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het wordt tijd dat die mensen die bij de RIAA werken, eens ingezet gaan worden om echt terrorisme te bestrijden
Nou doe maar niet. Ik heb liever dat ze terrorisme ook goed gaan aanpakken. Denk niet echt dat hun daar de juiste mensen voor hebben.
De kip of het ei, doe mij maar allebij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')