In december gaan we een aantal wkn naar New York.
Heeft iem. misschien tips over de do's en don'ts?
Ik ben vooral nog op zoek naar een goed pretpark daar (in de buurt), met lekker veel en goede achtbanen..
thnx
quote:Dat bedoel je sarcastisch neem ik aan ?
Op woensdag 17 september 2003 15:13 schreef apophis4u het volgende:
Niet zomaar de straat oversteken zoals dat heel gewoon is in NL. jaywalken wordt niet zo geapprecieerd daar.
En volgens mij ligt six flags magic mountain vlakbij, zoek eens op www.sixflags.com ?
trouwens, als je in december gaat lijkt mij de kans dat de pretparken open zijn gering aangezien het daar in de winter nogal eens wil sneeuwen ed.
quote:ik was er half januari en toen was het -15 graden celcius. Min inderdaad...
Op woensdag 17 september 2003 15:25 schreef watkanikwel het volgende:[..]
Dat bedoel je sarcastisch neem ik aan ?
En volgens mij ligt six flags magic mountain vlakbij, zoek eens op www.sixflags.com ?
trouwens, als je in december gaat lijkt mij de kans dat de pretparken open zijn gering aangezien het daar in de winter nogal eens wil sneeuwen ed.
Oh ja, het belangrijkste, neem 2x zoveel geld mee als je van plan bent, want alles is duur! behalve de taxi dan.
quote:Taxi goedkoper ?
Op woensdag 17 september 2003 15:35 schreef Nepalist het volgende:
Maak gebruik van de taxi ipv metro. Is makkelijker en goedkoper.
Ga naar de empire state building op een dag met goed zicht!Oh ja, het belangrijkste, neem 2x zoveel geld mee als je van plan bent, want alles is duur! behalve de taxi dan.
Weekkaart voor de metro (en de bus) kost bij mijn weten 21 dollar, zeer goedkoop en ook makkelijk als je overdag reist.
quote:ik had geen weekkaart en ik was met nog 3 man. Overal waar we heen gingen (in Manhattan) koste het ongeveer 6 dollar. Dus 1,5 dollar p.p.! En dan zit je lekker in de auto boven de grond, kun je nog wat zien. Ik zat wel op een ideale plek, 100 meter van het Empire state building, dat is dus aardig in het midden van Manhattan.
Op woensdag 17 september 2003 15:43 schreef watkanikwel het volgende:[..]
Taxi goedkoper ?
Weekkaart voor de metro (en de bus) kost bij mijn weten 21 dollar, zeer goedkoop en ook makkelijk als je overdag reist.
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:35 schreef Nepalist het volgende:
Maak gebruik van de taxi ipv metro. Is makkelijker en goedkoper.
Ga naar de empire state building op een dag met goed zicht!Oh ja, het belangrijkste, neem 2x zoveel geld mee als je van plan bent, want alles is duur! behalve de taxi dan.
een harlem toer maken is echt een aanrader, zo'n ontzettend interessant, ook s'avonds goed te doen zoals diverse etens kraampjes ,live muziek en de sfeer is ook erg goed.......
dingen die je moet doen zijn uiteraard schaatsen in central park (mocht je daarvan houden)
boot tocht om manhattan
sport wedstrijden bezoeken
winkelen totdat je erbij neer valt
niet doen is central park of wel ander park dan ook s'avonds laat
Offtopic: ben er al 4 jaar niet geweest, iemand naar new york geweest voor 11 september en na 11 september? zal graag willen weten wat het grote verschil nu is ,afgezien van het wtc die er niet meer staat
Central park, daar ben ik onbedoeld tijdens de schemering doorheen gelopen en dat vond ik al eng, al was het om de weg terug te vinden WTC is voor mij gewoon een bouwput omdat ik niet weet hoe het er van tevoren uitzag. Het leven is er geweldig, maarja, als je er bent ben je natuurlijk niet 24/7 toerist (als je er woont dus). Er is zooooveeeeel te beleven en het is zo indrukwekkend, voor een pretpark ben je er op de verkeerde plek volgens mij. New York is "an sich" (
uitdrukking) al een pretpark
Het is de hele wereld in een stad. En absoluut veilig, als je tenminste in levendige gebieden komt en idd geen steegjes oid inloopt. Ik ben er een week geweest, maar het was enorm actief, ik kon m'n kont niet keren of we gingen weer naar huis. Het is een enorrrrrme stad, maar de mensen zijn zo toegankelijk, en als je ergens binnenkomt dan merk je niks van dat massale,. van dat enorme. Zelfs in een drukke metro spraken mensen ons aan, waar we vandaan kwamen enzo
quote:zoals deze: New York
Op woensdag 17 september 2003 16:21 schreef k_man het volgende:
Wat was er mis met het bestaande New York topic?
Schijnt echt super te zijn daar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |