Gisteren was het weer zover, het was tijd voor de afhaal Chinees. Gebeurt zo'n 1 a 2 keer per maand. Ik haal bijna altijd hetzelfde namelijk:
-1 bami goreng;
-een combinatie-menu: babi pangang; foe jong hai en bami (dat is dus van alles een 'half' bakje)
-een bakje zoetzure sauce.
Nou komt het, ik neem altijd i.p.v. de bami bij het combinatie-menu gewoon witte rijst. Zodoende heb ik voor ieder thuis wat wils.
Het probleem is alleen dat ik voor deze combo hetzelfde betaal als dat ik zou doen bij de levering van bami bij de combo. Dit is in mijn ogen een beetje vreemd. Bami is immers duurder dan rijst.
Als je een portie babi pangang bijvoorbeeld zou nemen, wordt dit standaard geleverd met witte rijst (lijs) als je i.p.v. witte rijst bami of nasi wil, moet je bijbetalen.
Dus als je bij het menu i.p.v. de bami witte rijst wil, moet je hetzelfde bedrag in mindering krijgen, lijkt me niet meer dan normaal.
Ik heb de afhaalspleet hiervan proberen te overtuigen, maar hij ziet dit anders. Volgens hem is het zelfs duurder!! Extra loonkosten etc. Verhalen als het menu is al een voordeelmenu, wijzigingen daaraan kosten toch extra enzo.
Volgens mij kost het 'intappen' van een bak rijst niet meer dan het 'intappen' van een bak bami?
Kortom ik kom hier niet uit. Er zit bij ons nog een afhaal, maar die is beduidend minder dus da's geen optie.
Wat is volgens jullie een goede motivatie om de Chinees te overtuigen van mijn gelijk.
Alvast bedankt voor de reacties.
Burner uit.
quote:Nou je zou 's kunnen proberen normaal te doen tegen die man en je niet als een typische lompe, zuinige, zeikende hollander gedragen.
Op woensdag 17 september 2003 11:23 schreef RoofingBurner het volgende:de afhaalspleet
Wat is volgens jullie een goede motivatie om de Chinees te overtuigen van mijn gelijk.
andes haal je voortaan ergens anders als je er zo tegen aan hikt
Je zo druk maken over het verschil in kosten tussen een bakje bami en rijst
dus jij wijkt af dus eigenlijk zou je bij moeten betalen
quote:Chinees heeft gelijk, ipv op de automatische piloot het voordeelmenuutje samen te stellen moet hij nu nadenken en witte rijst ipv bami toevoegen, daar heb je dus je extra handelingen die nodig zijn bij het vervaardigen van je menuutje. Gelukkig is witte rijst goedkoper dus blijft de prijs gelijk.
Op woensdag 17 september 2003 11:23 schreef RoofingBurner het volgende:Wat is volgens jullie een goede motivatie om de Chinees te overtuigen van mijn gelijk.
Om hoeveel geld gaat het eigenlijk? 10% van 't totaalbedrag ofzo?
quote:Uhhh... je hebt geen gelijk...
Op woensdag 17 september 2003 11:23 schreef RoofingBurner het volgende:Wat is volgens jullie een goede motivatie om de Chinees te overtuigen van mijn gelijk.
Alvast bedankt voor de reacties.
Burner uit.
quote:Ga dan lekker naar die andere chinees!
Op woensdag 17 september 2003 11:29 schreef RoofingBurner het volgende:
Hier schiet ik natuurlijk niks mee op, er zijn vast meer mensen met hetzelfde probleem. Het gaat toch om zo'n twee euro per keer, en het principe natuurlijk, kutchinees.
Kuthollander die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten!
quote:Het gaat om twee euro, dat staat gelijk aan 4,40 keiharde guldens!!!
Op woensdag 17 september 2003 11:29 schreef Sambal het volgende:[..]
Chinees heeft gelijk, ipv op de automatische piloot het voordeelmenuutje samen te stellen moet hij nu nadenken en witte rijst ipv bami toevoegen, daar heb je dus je extra handelingen die nodig zijn bij het vervaardigen van je menuutje. Gelukkig is witte rijst goedkoper dus blijft de prijs gelijk.
Om hoeveel geld gaat het eigenlijk? 10% van 't totaalbedrag ofzo?
ik zou me doodschamen
quote:Inderdaad!
Op woensdag 17 september 2003 11:29 schreef killer_mac het volgende:
onzin jij wijkt af van de standaard menu keuze, (dit is waarschijnlijk groter ingekocht anders staat het niet standaard op het menu)dus jij wijkt af dus eigenlijk zou je bij moeten betalen
quote:http://forum.fok.nl/profile.php?id=29427
Op woensdag 17 september 2003 11:25 schreef RoofingBurner het volgende:[..]
Leg uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |