abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2003 @ 12:57:18 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13178242
Ik las net een gedeelte uit nederlandse vertaling van de Koran. En in hoofdstuk 2 las ik het volgende vers:
quote:
120. En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien gij hun wensen volgt, nadat de kennis tot u is gekomen, zult gij aan Allah Vriend noch Helper hebben.
Toen ik dit las dacht bij mezelf, warempel, dit klopt echt. De moslims zijn de laatste tijd zo vaak in de media, en altijd negatief. En dit vers verteld gewoon eigenlijk: Wij vinden jullie pas tof als jullie net als ons zijn. En dit klopt ook nog volgens mij: zie bv. palestina/israel etc.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 15 september 2003 @ 13:05:56 #2
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_13178436
Sorry hoor maar christenen en andere gelovigen willen toch ook zoveel mogelijk mensen tot hun krijgen.
Ik zie het verschil echt niet ?
Er zijn natuurlijk ook egoistische gelovigen die alleen maar aan hun zelf denken, endus zichzelf alleen de hemel in willen prijzen.
Opzich wel een goed idee blijft er ook wat ruimte over in de hemel (geen overbevolking enzo).
  maandag 15 september 2003 @ 13:07:03 #3
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_13178464
quote:
Op maandag 15 september 2003 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik las net een gedeelte uit nederlandse vertaling van de Koran. En in hoofdstuk 2 las ik het volgende vers:
[..]

Toen ik dit las dacht bij mezelf, warempel, dit klopt echt. De moslims zijn de laatste tijd zo vaak in de media, en altijd negatief. En dit vers verteld gewoon eigenlijk: Wij vinden jullie pas tof als jullie net als ons zijn. En dit klopt ook nog volgens mij: zie bv. palestina/israel etc.

Idd. De grootste drijfveer van fundamentalisten voor het plegen van aanslagen is niet de onderdrukking van Isreal, maar dat is de Koran.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_13178469
Nee joh, de Islam is een heel vredelievend volk joh. Welk bedrijf maakt reclame voor de ander? Geen. Christenen ook, gaan met brandend zwaard de woestijn door.

Geloof == oorlog

Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
pi_13178482
De beredenatie klopt wel aardig volgens mij, alleen is dat volgens mij met zo ongeveer elk geloof dus ook andersom.
Je kan mensen niet beoordelen op het geloof dat ze wel of niet belijden.
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_13178520
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:07 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Idd. De grootste drijfveer van fundamentalisten voor het plegen van aanslagen is niet de onderdrukking van Isreal, maar dat is de Koran.

De koran drijfveer voor het plegen van aanslagen???
Denk het niet, ik denk dat je eerder bij de (foute) imams moet zijn die het woord van allah verkondigen...
pi_13178533
quote:
...dit klopt echt....

slaap zacht !

Religion : Mankind's worst invention !
  maandag 15 september 2003 @ 13:10:01 #8
41606 Misanthroopia
pi_13178548
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:05 schreef Mac11 het volgende:
Sorry hoor maar christenen en andere gelovigen willen toch ook zoveel mogelijk mensen tot hun krijgen.
Er zijn natuurlijk ook egoistische gelovigen die alleen maar aan hun zelf denken, endus zichzelf alleen de hemel in willen prijzen.
Opzich wel een goed idee blijft er ook wat ruimte over in de hemel (geen overbevolking enzo).
De Koran stelt echter als enige dat heidenen, homo's, joden en christenen lager dan varkens zijn. Zij moeten bekeerd worden. Als eerste moet dit op een vredelievende manier geprobeerd worden en wanneer dat niet lukt d.m.v. een heilige oorlog.

Ik zal de betreffende passages ff opzoeken.

pi_13178553
En wat is de conclusie die ik uit dit verhaal moet trekken? Dat verschillende geloven nooit samengaan. Dat de islam met niets anders dan de islam samengaat? Dat Christenen en Joden fout zijn? Dat Christenen alleen met christenen samengaan? Of dat de niet-gelovigen altijd de dupe zijn van het geloof terwijl zij het misschien wel bij het juiste eind hebben?
  maandag 15 september 2003 @ 13:12:06 #10
64882 Mac11
pi_13178627
Omfg, iedereen noemt hier de koran als moordenaar....

Het is nog steeds de menselijke geest die de trekker overhaalt of (de amerikaanse wijze) de enter toets indrukt dus houd alsjeblieft de koran, god enzo erbuiten.

maandag 15 september 2003 @ 13:13:25 #11
13462 BansheeBoy
pi_13178660
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:10 schreef OutKast het volgende:
En wat is de conclusie die ik uit dit verhaal moet trekken? Dat verschillende geloven nooit samengaan. Dat de islam met niets anders dan de islam samengaat? Dat Christenen en Joden fout zijn? Dat Christenen alleen met christenen samengaan? Of dat de niet-gelovigen altijd de dupe zijn van het geloof terwijl zij het misschien wel bij het juiste eind hebben?
de conlusie die ik hieruit kan trekken is:

Dat de Christenen en de Joden de moslim NIET accepteren totdat zij dezelfde religie hebben als hen. Vanuit de oogpunt van de moslims kunnen zij prima samen...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_13178695
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:12 schreef Mac11 het volgende:
Omfg, iedereen noemt hier de koran als moordenaar....

Het is nog steeds de menselijke geest die de trekker overhaalt of (de amerikaanse wijze) de enter toets indrukt dus houd alsjeblieft de koran, god enzo erbuiten.

Je vergeet alleen wel dat vaak onder de naam van een geloof (welke maakt nu even niet uit) de trekker overgehaald wordt.
Kijk maar naar aanslagen en oorlogen van de laatste jaren.

Het geloof wordt miischien wel te makkelijk aangehaald om foute acties goed te praten

maandag 15 september 2003 @ 13:15:00 #13
41606 Misanthroopia
pi_13178707
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:09 schreef Coencordia het volgende:

[..]

De koran drijfveer voor het plegen van aanslagen???
Denk het niet, ik denk dat je eerder bij de (foute) imams moet zijn die het woord van allah verkondigen...

Dat is anders niet wat bv. de hamas, jihad of al aqsa beweert na het opeisen van een bomaanslag. Daar wordt steevast een vers uit de koran voorgelezen waarmee zij de motivatie achter de aanslag aangeven.

Afgezien van de IRA ken ik weinig groeperingen in onze joods/christelijk/humanistische samenleving die sinds de verlichting nog op zo'n achterlijke manier denken.

maandag 15 september 2003 @ 13:16:14 #14
64882 Mac11
pi_13178757
Ergens in de bijbel staat ook dat de totale vernietiging van de aarde uit het middenoosten zal komen.
  maandag 15 september 2003 @ 13:17:58 #15
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_13178812
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:07 schreef eetomit het volgende:
Geloof == oorlog
Voetbal == oorlog == geloof?
Action is the enemy of thoughts
pi_13178828
quote:
120. En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien gij hun wensen volgt, nadat de kennis tot u is gekomen, zult gij aan Allah Vriend noch Helper hebben.
Dit klinkt mij in de oren als een self-fulfilling prophecy, gestaaft door een dreigement van Allah himself...

[Dit bericht is gewijzigd door Start op 15-09-2003 13:20]

The more I study religions, the more I am convinced that man never worshipped anything but himself. - Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
  maandag 15 september 2003 @ 13:20:04 #17
41606 Misanthroopia
pi_13178875
Onderstaande heeft ooit iemand een keer op Fok! gepost.

DE vrede van de islam (tssss)

Islamitische eschatologie..............(=een uiteenzetting.)

De eschatologie van de moslims behelst een wereldomspannend islamitisch rijk, waarin alle 'ongelovigen' (Lees: Joden en christenen!) zullen omkomen of zich zullen onderwerpen aan Allah en de Koran.

Maar er is op de hele aarde geen plek te vinden waar de veroveringsdrang van de islam zich sterker op richt dan de stad Jeruzalem.

Uit de Koran alleen strijdlustige verzen te citeren is net zo onredelijk als het veroordelen van Joden of christenen op grond van teksten in de Torah of het Oude Testament die oproepen tot een meedogenloze strijd tegen de Kanaänieten. Er staat in de Koran immers ook geschreven: 'Er is geen dwang in de godsdienst' (2:256). Wie dan ook betoogt dat de moslims de islam verbreid hebben met het zwaard, zal ook moeten erkennen dat Karel de Grote, Wladimir de 'Heilige' en vele andere 'christelijke' leiders de onderworpen massa' s dwangmatig het christendom hebben opgelegd. De Koran spreekt over vrijwillige bekering, met name waar het om Joden en christenen gaat (bijv. 3:64).

Toch is dat niet het hele verhaal. In het zogenoemde 'vers van het zwaard' zegt de Koran (9:5): 'doodt de genoten-gevers (= de heidenen) waar gij hen aantreft, en grijpt hen en belemmert hen en bezet elke uitkijkpost tegen hen' , tenzij zij zich laten islamiseren. Soera 48:16 zegt tot 'gelovigen' met betrekking tot bepaalde 'ongelovigen': 'gij zult hen bestrijden, tenzij dat zij Overgave (islam) doen.' En in vs. 28: '(Allah) is het, die Zijn Boodschapper (= Mohammed) heeft uitgezonden met de rechte leiding en de wezenlijke godsdienst om haar de overhand te geven over alle godsdienst.'

Soera 3:85 zegt: 'wie iets anders dan de Overgave (islam) tot godsdienst wenst, van hem zal (het) niet aangenomen worden en hij behoort in het latere leven tot de verliezers.' En Soera 9: 'Bestrijdt hen die niet geloven in Allah' (vs. 29) en: 'O gij, die gelooft, bestrijdt de ongelovigen, die u na staan, en laat hen strengheid in u vinden' (vs.123).

Islam en hun interpretatie van vrede !!

Volgens de letter van de Koran is vriendschap tussen moslim en niet-moslim dan ook principieel uitgesloten. Soera 5:51 zegt: 'O gij, die gelooft, neemt u niet de Joden en de Christenen tot verbondenen; zij zijn elkanders verbondenen en wie Uwer met hen gemeenschap aangaat, die behoort tot hen.' Soera 9:123 zegt: 'O gij, die gelooft, bestrijdt de ongelovigen, die u na staan, en laat hen gestrengheid in u vinden.' Dit vers en andere verzen worden vaak weggeëxegetiseerd door moslims die naar buiten toe een vriendelijk beeld willen afgeven.

In werkelijkheid maken deze verzen duidelijk wat Dzjihad (Jihad zoals het vertaald wordt) ten diepste is: het uiteindelijke doel van de islam is de hele wereld tot onderwerping aan de Koran te brengen, wat het ook moge kosten. islamiseren).'

Vandaag is de wereld nog verdeeld in twee gebieden: de dar al-islam, het 'huis van de islam' , waarin de meerderheid van de bewoners moslim is, en de dar al-harb, het 'huis van de oorlog' , waarin de meerderheid van de bewoners nog geen moslim is.

Het eerste 'huis' moet het tweede 'huis' onderwerpen (islamiseren), zo mogelijk met vreedzame middelen of anders met geweld (de Jihad). Als tenslotte alle mensen moslims zijn geworden, zal de wereld dar al-salaam, 'huis des vredes' , zijn. Dit is de islamitische opvatting van 'vrede': die bestaat daaruit dat alle opponenten geïslamiseerd (tot slaafse onderwerping gebracht) zijn. De islam heeft wat dat betreft veel geduld.

Dat is nu die vredelievende islam waar onze politieke leiders het over hebben, ze barbbelen maar wat, hebben nog nooit een letter van de Koran in hun handen genomen, dus weten ze werkelijk niet waar ze over praten !!

pi_13178897
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:15 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Dat is anders niet wat bv. de hamas, jihad of al aqsa beweert na het opeisen van een bomaanslag. Daar wordt steevast een vers uit de koran voorgelezen waarmee zij de motivatie achter de aanslag aangeven.

Afgezien van de IRA ken ik weinig groeperingen in onze joods/christelijk/humanistische samenleving die sinds de verlichting nog op zo'n achterlijke manier denken.

Zullen ze dan niet door iemand opgefokt zijn om dat te doen??
Als je langgenoeg fout gepreek aanhoort ga je er nog in geloven ook.

Maar ik denk dat we het er wel overeens zijn dat die aanslagen fout zijn, helemaal als ze een geloof ter goedkeuring gebruiken.
Goede voorbeelden zijn aanslagen van de Hamas Jihaad en dergelijke maar ook de oorlog in Irak met "God's goedkeuring"

maandag 15 september 2003 @ 13:22:40 #19
3542 Gia
User under construction
pi_13178954
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

de conlusie die ik hieruit kan trekken is:

Dat de Christenen en de Joden de moslim NIET accepteren totdat zij dezelfde religie hebben als hen. Vanuit de oogpunt van de moslims kunnen zij prima samen...

Dus omdat in de Koran staat dat Mohammed heeft gezegd dat de Christenen en de Joden geen Moslims accepteren, is dat ook de waarheid.

Leer nou eens voor jezelf denken en volg eens niet alles wat in een dom boekje staat.

pi_13179052
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:05 schreef Mac11 het volgende:
Het verschil is dat ze hun geloof hier uitten. Dat mogen ze lekker in hun eigen land doen
  maandag 15 september 2003 @ 13:29:54 #21
13462 BansheeBoy
pi_13179171
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus omdat in de Koran staat dat Mohammed heeft gezegd dat de Christenen en de Joden geen Moslims accepteren, is dat ook de waarheid.

Leer nou eens voor jezelf denken en volg eens niet alles wat in een dom boekje staat.

Nee, ik classificeer het als waarheid naar aanleiding van de hedendaagse problemen e.d.

maandag 15 september 2003 @ 13:30:28 #22
13462 BansheeBoy
pi_13179183
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:25 schreef AleXXXLie het volgende:

[..]

Het verschil is dat ze hun geloof hier uitten. Dat mogen ze lekker in hun eigen land doen

Die zin snap ik niet

maandag 15 september 2003 @ 13:31:10 #23
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13179204
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:25 schreef AleXXXLie het volgende:

[..]

Dit land is toch van mensen die hier wonen? .
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 15 september 2003 @ 13:33:42 #24
13462 BansheeBoy
pi_13179284
Deze site kwam ik tegen. Echt eeen hele mooie moskee in Rotterdam

http://www.omroep.nl/nmo/Excursie/Mevlana_moskee/excursie.htm

maandag 15 september 2003 @ 13:38:22 #25
41606 Misanthroopia
pi_13179432
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze site kwam ik tegen. Echt eeen hele mooie moskee in Rotterdam

http://www.omroep.nl/nmo/Excursie/Mevlana_moskee/excursie.htm

Idd, mooie moskee. Is een keer wat anders dan al die rijtjeshuizen. Ik wil hem eigenlijk wel eens bezoeken met m'n vriendin.

Mag zij ook naar binnen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')