abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 11:28:07 #1
43556 miss_dynastie
pi_13176430
Sinds ruim een jaar slik ik microgynon 30. Het liep van begin af aan al niet heel lekker, maar de laatste tijd lijkt het steeds erger te worden. Extreme gewichtstoename, extreem uitgeput, extreem depri, extreem weinig zin in sex, extreem veel last van mijn ongesteldheid (had ik geen last van voor ik aan de pil begon). Kortom; ik wil er wel eens vanaf! Helaas heb ik een huisarts met wie het niet heel lekker loopt en in wie ik weinig vertrouwen heb. Hij gaf deze pil mee en wist duizend procent zeker dat ie goed was, hoefde niet terug te komen na drie maanden, enzovoort. Gelukkig ben ik particulier verzekerd, kan dus gewoon naar een andere arts, maar dat vind ik toch wel een aardige stap.... ik ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen met deze pil. Ook ben ik benieuwd of jullie misschien weten wat voor dingen ik moet vragen/opmerken in het gesprek met de arts. Ik heb geen zin in weer hetzelfde gehannes, zou graag direct een goede pil krijgen, waardoor ik weer prettiger in mijn vel ga zitten. Alvast bedankt!
pi_13176476
heb precies hetzelfde....

na deze strip ga ik dan ook even langs de huisarts...

Doei.
pi_13176477
* Viper_74 heb niet zoveel pil ervaring om eerlijk te zijn.

Wel slikte me ex helemaal geen pil omdat ze toch last had van de dingen die jij opnoemde. Volgens mij zijn er zoveel soorten pillen op de markt dat je op advies en overleg uiteraard gewoon een aantal moet proberen. Je hebt ook nog zware en lichte pillen.
Tja, als alternatief heb je dan nog wat andere toepassingen, maar goed de pil lijkt me zelf ook het makkelijkste.

Suc6

M'n signature, wat doe je :{
pi_13176521
ik ga iig niet stoppen met de pil... ik wil niet zwanger worden en een condoom is zo gescheurd en soms heb je helemaal geen zin in een condoom (alleen als je zeker weet dat het goed zit qua SOA's natuurlijk )

dus ik blijf zeker weten aan de pil... maar wel een andere.. ben echt mega aangekomen...

Doei.
pi_13176536
Ik werd een verschrikking met deze pil. Het beviel me totaal niet.
Heb hier nog 2 strippen liggen maar wilde het niet afwachten. Ben dus nu bijna 6 maanden overgestapt op de Nuvaring.
Dat bevalt veel beter. De hormonen zijn veel beter onder controle!
pi_13176636
Mijn vriendin zit nu al een maandje of 2 aan de Diane 35 pil.. Maar deze heeft ze ook genomen omdat die als bijeffect heeft dat het de puistjes tegengaat (had ze nog een beetje last van, hoewel ik het echt mee vond vallen). Ze heeft alleen eventjes moeten wennen, lichaam raakt er dan aan gewend enzow, maar nu bevalt het erg goed
Seems the only difference between mid week shit and weekend is how loud I speak
The Streets - Same Old Thing
  † In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 11:39:46 #7
43556 miss_dynastie
pi_13176637
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:30 schreef Viper_74 het volgende:

Volgens mij zijn er zoveel soorten pillen op de markt dat je op advies en overleg uiteraard gewoon een aantal moet proberen. Je hebt ook nog zware en lichte pillen.


Tja, en daar ben ik dus bang voor.... heb hier zulke nare ervaringen mee, dat ik weinig zin heb om er nog drie uit te proberen. Mijn huisarts kennende zal ie dat ook wel aanraden, omdat ie weinig zin heeft om het goed uit te zoeken. Daarom win ik hier en daar al wat adviezen in, om te kijken hoe ik zo goed mogelijk voorbereid bij de huisarts aankom .
  maandag 15 september 2003 @ 11:48:27 #8
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_13176800
Ik slik de pil Minulet. Een erg lichte pil, maar dat is mycrogynon ook (hoe je het ook schrijft) Ik ben al 5 jaar aan deze pil en ik heb er nooi lats van gehad, van niets! Misschien een aanrader, maar iedereen reageert weer anders op de pil!
Succes
Was ik maar rijk en niet zo knap.....
pi_13177165
Het gaat er niet alleen om dat er zoveel verschillende pillen zijn, maar vooral ook dat iedereen anders is. Wat bij de één goed werkt, werkt bij de ander helemaal niet fijn. En dus is het inderdaad een kwestie van uitproberen jah.

Toen ik aan de pil ging, kreeg ik ook Microgynon30. Mijn huisarts zei dat die pil de minste kans op trombose gaf. Ik kreeg toen echter last van migraine, en daarom kreeg ik een lichtere pil voorgeschreven.

En ja, je arts kan er overtuigd van zijn dat die pil goed is, natuurlijk is die pil ook goed. Alleen heeft het op jou een vervelende uitwerking. Dus gewoon terug gaan en zeggen wat je klachten zijn en dat je een andere pil wilt.

Ik heb nu Mercilon trouwens, en dat werkt prima voor mij.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_13180764
Oeps: de opmerking van Knerpstra kwam van mij. Zag niet dat Knerpstra nog was ingelogd op de pc van mijn lover.
Sorry!

Ik vind het wel fijn dat ik niet meer iedere dag een pil hoef te slikken.
Want bij de pil zit je iedere dag met hormonen die je in 1 keer inslikt. Als je moet overgeven of aan de diaree bent is ie al niet meer te vertrouwen.
Bij de nuvaring geeft de ring gewoon 3 weken hormonen af, kan je best ziek zijn, kotsen en aan de race zijn. Gewoon na 3 weken eruit, ongesteld worden en een nieuwe ring. En 'doorslikken' kan ook gewoon, dus je kan zelf kijken wanneer je ongesteld wil worden.

Veel meer voordelen dat de pil in mijn geval, en helemaal t.o.v. Microgynon.

pi_13180908
Minulet, microgynon30, femodeen...heb ik allemaal geslikt en het was allemaal kut.

Femodeen slik ik nog steeds, want tja, ik moet toch wat. .

M.a.w. : het kan zo zijn dat je gewoon tegen geen enkele pil kan. Dit is, jammer genoeg, een kwestie van uitzoeken. Mycrogynon is een lichte pil en dat is bv. Minulet ook. Een lichte pil zegt dus niks, want daar kan je net zo goed last van hebben.

Vertel aan de (nieuwe) huisarts waar je last van hebt en hij/zij kan dan de verschillende mogelijkheden met je doornemen. Een andere pil, een spiraaltje, de Mirena etc. etc.

Helaas moet je vaak gewoon uitproberen. . Tja, de ene vrouw slikt een pil en die hoeft nooit meer wat anders en de ander loopt altijd te kloten.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_13180951
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Tja, en daar ben ik dus bang voor.... heb hier zulke nare ervaringen mee, dat ik weinig zin heb om er nog drie uit te proberen. Mijn huisarts kennende zal ie dat ook wel aanraden, omdat ie weinig zin heeft om het goed uit te zoeken. Daarom win ik hier en daar al wat adviezen in, om te kijken hoe ik zo goed mogelijk voorbereid bij de huisarts aankom .
Hoezo zou je huisarts het niet goed wíllen uitzoeken? Het is inderdaad gewoon proberen welke pil wél goed voor jou is. Je arts is geen helderziende, en misschien moet je gewoon nog wel 3 merken proberen voordat je iets hebt gevonden dat voor jou werkt. Niks aan te doen als jij zo graag aan de pil wilt. Het is niet de schuld van je huisarts dat jij deze bijwerkingen krijgt, zoiets valt heel vaak niet te voorspellen.

Ik gebruik ook Microgynon30 en voor mij is het perfect. Maar hoe je reageert verschilt nou eenmaal van vrouw tot vrouw en daarom is het voor je huisarts ook maar uittesten welke pil voor jou geschikt is. Je kan hier wel vragen welke merken andere vrouwen bevallen, maar dan weet je nog steeds niet hoe jóúw lichaam erop zal reageren.

Ga er gewoon heen en vertel wat er mis is en dat je een ander merk pil wilt proberen, simpel. En als je geen ander merk wil testen moet je misschien op zoek naar een ander anticonceptiemiddel

Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_13181121
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Sinds ruim een jaar slik ik microgynon 30. Het liep van begin af aan al niet heel lekker, maar de laatste tijd lijkt het steeds erger te worden. Extreme gewichtstoename, extreem uitgeput, extreem depri, extreem weinig zin in sex, extreem veel last van mijn ongesteldheid (had ik geen last van voor ik aan de pil begon). Kortom; ik wil er wel eens vanaf! Helaas heb ik een huisarts met wie het niet heel lekker loopt en in wie ik weinig vertrouwen heb. Hij gaf deze pil mee en wist duizend procent zeker dat ie goed was, hoefde niet terug te komen na drie maanden, enzovoort. Gelukkig ben ik particulier verzekerd, kan dus gewoon naar een andere arts, maar dat vind ik toch wel een aardige stap.... ik ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen met deze pil. Ook ben ik benieuwd of jullie misschien weten wat voor dingen ik moet vragen/opmerken in het gesprek met de arts. Ik heb geen zin in weer hetzelfde gehannes, zou graag direct een goede pil krijgen, waardoor ik weer prettiger in mijn vel ga zitten. Alvast bedankt!
Ik heb (gelukkig) niet dezelfde ervaringen als jou met deze pil. Wat ik wel had is dat ik tussendoor gewoon ongesteld werd. Niet echt fijn
Toen ben ik overgestapt op een wat zwaardere pil. Dat hielp. Mercilon heette die pil. Sindsdien nergens meer last van. Alhoewel....de lust naar sex was er niet meer. Ik slik nu helemaal geen pil meer, dat bevalt me prima . Alleen een beetje gehannes met condooms....
Maar ik zit wel steeds meer te denken aan een spiraaltje....
  maandag 15 september 2003 @ 14:51:45 #14
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_13181305
Ik heb totaal geen klachten eigenlijk. Ben er zelfs méér dan tevreden over!! ik had eerst altijd superbuikpijn, en last van mn rug en omstreken tijdens ongesteld zijn, en nu ik dus de pil slik is het ( bijna ) helemaal weg !! Terwijl medicijnen speciaal voor die buikpijnen niet hielpen !!

Het enige waar ik ook wel ( meer ) last van heb gekregen door dat ding waarschijnlijk is stemmingswisselingen in de week van tevoren.
maar et is niet veschrikkelijk storend, want verder heb ik er meer profijt van dan klachten, dus eigenlijk ben ik wel tevreden erover

rasechte trut
pi_13181951
Ik heb twee jaar geleden om de pil gevraagd tegen de vreselijke buikpijn, diarree, overgeven, rugpijn, moeheid, koorts, misselijkheid en hoofdpijn die ik íédere maand weer had als ik ongesteld was. Dat was echt een crime.
De huisarts heeft me toen Diane35 gegeven, omdat ik puistjes had. Oftewel: Die pil werkte voor geen meter. Ik ben onlangs terug gegaan en ik ben over twee dagn klaar met de eerste strip microgynon30. Tot nu toe heb ik het steeds of warm of koud, ik bloed al bijna een hele maand, ik heb buikpijn en rugpijn, ik ben doodmoe... en ik moet nog ongesteld worden. Dus ik ben er tot nu toe niet zo over te spreken. Ook mn puistjes komen weer een beetje terug... ik ben er niet echt blij eme.
Ik kijk het nog een maandje aan en misschiend at ik dan maar iets anders ga proberen...
welke pil werkte bij jullie goed tegen buikpijn en andere klachten?
I had a signature once. It was awful.
  † In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 16:08:14 #16
43556 miss_dynastie
pi_13183365
quote:
Op maandag 15 september 2003 14:37 schreef imago het volgende:

[..]

Het is niet de schuld van je huisarts dat jij deze bijwerkingen krijgt, zoiets valt heel vaak niet te voorspellen.


Dat snap ik helemaal. Alleen zijn ongeinteresseerde houding en opmerkingen hebben mij wat angstig gemaakt.
quote:
Je kan hier wel vragen welke merken andere vrouwen bevallen, maar dan weet je nog steeds niet hoe jóúw lichaam erop zal reageren.
Ik vraag niet naar namen van andere merken, maar om ervaringen van anderen en om adviezen/ zaken om in het achterhoofd te houden als ik bij de huisarts kom. Ik vroeg helemaal niet naar merken, hoor, al vind ik het wel interessant om andermans ervaringen te lezen. Het ging er mij vooral om dat ik door de woorden van de huisarts het idee had dat ik raar ben omdat ik last heb van deze pil, terwijl heel Nederland hem praktisch gebruikt (zijn woorden). Ik snap ook wel dat ik niet naar binnen kan stappen en zeggen: doe mij eens een receptje van ..., maar nogmaals, ik vraag niet naar andere merken, maar ervaringen van anderen! In ieder geval allemaal bedankt, jullie ervaringen hebben me wel gesterkt in het idee om toch eens naar de huisarts te gaan
  † In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 16:11:39 #17
43556 miss_dynastie
pi_13183479
quote:
Op maandag 15 september 2003 14:43 schreef Filala het volgende:

Alleen een beetje gehannes met condooms....
Maar ik zit wel steeds meer te denken aan een spiraaltje....


Tja, condooms... zo zijn wij ook begonnen. Goede extra stevige van durex (euro per stuk, een rib uit je lijf- ik mocht van mijn moeder niet aan de pil en wist ik veel dat dat stiekem kan, wat was ik bleu ), maar we waren nog niet eens door het tweede doosje (van twaalf) heen, of ik kon al naar de huisarts voor de morning after . Misschien nog een soort pil proberen, en dan ga ik ook eens denken aan een spiraaltje. Maar ik heb zo'n hekel aan artsen en alles wat erop lijkt dat ik tegen het plaatsen van zo'n ding wel opzie...
pi_13187125
bijverschijnselen komen best vaak voor, moet je informeren naar een andere of een lichtere
moet je ff informeren bij de huisarts

Scarfication

pi_13189998
Ik gebruik ook Microgynon 30, en eerlijk gezegd werkt ie voor mij prima, het is echt heel persoonlijk welke pil goed bij je past. Zeker even langsgaan bij je huisarts, hij moet je gewoon een ander merk voorschrijven.

Het heeft bij mij ook een tijdje en een paar soorten geduurd voor ik de pil had gevonden die het beste bij me past..:)

  maandag 15 september 2003 @ 20:25:37 #20
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_13190141
het is idd heel erg persoonlijk wat voor bijwerkingen een bepaalde pil bij je heeft.

Ik had in het begin (ik slik ook microgynon 30) wel last van wenningsverschijnselen, maar nu heb ik alleen nog maar last van snel emotioneel zijn. Al moet ikz eggen dat dat ook minder wordt.

Weet je trouwens zeker dat alle redenen die jij noemt door de pil komen. Sommige mensen krijgen nl. klachten die ze eerder ook al hadden,of die wel nieuw zijn, en deze schuiven ze dan allemaal af op de pil.

De gewichtstoename die jij noemt bv. dat is volgens mijn huisarts niet het gevolg van de pil. Maar is het gevolg van je eetlust, en deze kan door de pil wel wat toenemen. (daar heb ik ook last van)
Het is best lastig deze af en toe te bedwingen. Maar het helpt bv. om een kauwgommetje te nemen.

imagination is more important than knowledge
  maandag 15 september 2003 @ 20:53:32 #21
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_13191018
Ik gebruik zelf sinds eind vorig jaar Microgynon 30. Had er in eerste instantie geen nare bijwerkingen van. Alleen leuke (meer zin in sex en dat vonden zowel ik als mijn vriend totaal niet vervelend ). Maar sinds een paar maanden geleden kreeg ik last van meer afscheiding dan normaal. Mijn huisarts vertelde dat dat komt doordat ik waarschijnlijk gevoelig ben voor een ben voor een bepaalde stof die erin zit maar die zit in alle pillen.

Nu kon ik wel Trygynon gaan proberen aangezien dit een 3-fasen pil is en ik daar misschien minder last van zou hebben maar het werd alleen maar erger. Dus nu gaan we aan het einde van deze strip gewoon weer lekker verder met de oude vertrouwde Microgynon 30. Die werkt ook een stuk makkelijk als je je periode wil uitstellen

pi_13196960
Ik slik die pil al een jaartje of drie... en nooit last mee gehad. Geen gewichtstoename, geen depressie, niet minder zin...
Wel veel last van mijn ongesteldheid (dan ook wel zeer extreme stemmingsschommelingen), maar dat had ik geloof ik altijd al wel.
En ach... ik slik hem heel vaak door, dus zo vaak ben ik niet ongesteld.

Hoe dan ook: succes ermee!

pi_13197048
quote:
Op maandag 15 september 2003 16:11 schreef miss_dynastie het volgende:

Misschien nog een soort pil proberen, en dan ga ik ook eens denken aan een spiraaltje. Maar ik heb zo'n hekel aan artsen en alles wat erop lijkt dat ik tegen het plaatsen van zo'n ding wel opzie...


Laat je goed informeren over al die dingen zodat je alle voor- en nadelen kunt afwegen.

Koperspiraaltje = kans op meer bloeden
Mirena-spiraal = ook weer hormonen.

Etc. etc. Zoek gewoon zelf ook eens op internet en ga voorbereid naar de dokter. .

En je kunt een verdoving krijgen bij het plaatsen van een spiraal!

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_13197953
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:39 schreef RonaldMcD het volgende:
Mijn vriendin zit nu al een maandje of 2 aan de Diane 35 pil.. Maar deze heeft ze ook genomen omdat die als bijeffect heeft dat het de puistjes tegengaat (had ze nog een beetje last van, hoewel ik het echt mee vond vallen). Ze heeft alleen eventjes moeten wennen, lichaam raakt er dan aan gewend enzow, maar nu bevalt het erg goed
Die slik ik ook en hij bevalt me echt perfect. Nergens last van, toen 'n paar vriendinnen van me 't laatst hadden over 'spots' (??) (af en toe toch spontaan bloedverlies tijdens het pil-slikken) had ik daar zelfs nooit van gehoord. Ben ongeveer 5 dagen ongesteld, en ook tijdens het ongesteld zijn nergens last van. Bijna geen bijwerkingen, klein beetje aangekomen maar' t kon er ook weer af.

Alleen bij het doorslikken zonder tussenstop beetje jankerig en depri laatste week. Maar dat neem ik maar voor lief wanneer ik 'n keertje over wil slaan

pi_13198043
Staat er niet in de bijsluiter dat je het gebruik moet staken indien dat soort symptomen zich voordoen?
offtopic:
quote:
zou graag direct een goede pil krijgen, waardoor ik weer prettiger in mijn vel ga zitten
Prozac?
[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')