Een paar maanden geleden las ik in Empire al een ronduit lovende recensie over deze film, en toen ik vandaag kwa The Life of David Gale misgreep in de videotheek en deze zag staan twijfelde ik geen moment.
Adembenemend goed geacteerd, prachtig verhaal over relaties, vertrouwen en hoe het uit elkaar kan lazeren.
De recensie in Empire:
quote:Doe maar kijken!
Like Robert Altmans best movies, this drama thriller and aching examination of modern relationships concerns a handful of people who seem to have no connection at the beginning of the film, but whose lives and relationships somehow ultimately connect.What brings them together is the catalystic disappearance of a woman, as investigated by cop Leon Zat. Unusually for a central character, Leon isnt very likeable hes bang in the middle of a mid-life crisis that has caused him to cheat on his wife and become unnecessarily violent towards anyone who crosses his path (including an unfortunate jogger he smashes into).
LaPaglia (an Australian, although we are used to seeing him playing Italian-Americans in movies like Summer Of Sam, or Daphnes drunken English brother in Frasier) is superb as Zat. Hes supported by an impressive cast, but its his raw, uncompromising performance that makes this one of the must-see movies of the year.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 13-09-2003 23:38]
quote:Niet bekend bij mij, maar ff checken in de vidtheek dan
Op zaterdag 13 september 2003 23:29 schreef Verbal het volgende:
Prachtig Australisch drama, met hoofdrollen voor Anthony LaPaglia, Barbara Hershey en Geoffrey Rush (al is het eigenlijk een ensemblefilm met meer goeie acteurs).Een paar maanden geleden las ik in Empire al een ronduit lovende recensie over deze film, en toen ik vandaag kwa The Life of David Gale misgreep in de videotheek en deze zag staan twijfelde ik geen moment.
Adembenemend goed geacteerd, prachtig verhaal over relaties, vertrouwen en hoe het uit elkaar kan lazeren.
De recensie in Empire:
[..]Doe maar kijken!
V.
Ik zal er naar uitkijken bij de volgende videotheek bezoek
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 23:54 schreef twiFight het volgende:
pfff, film gereleased in 2002, die's toch helemaal niet meer te downloaden joh
V.
quote:Ik heb er al een paar keer mee in m'n handen gestaan bij de videotheek, en steeds werd het toch iets anders. Bovenstaande quote geeft de doorslag, ik weet het volgende keer wel
Op zaterdag 13 september 2003 23:29 schreef Verbal het volgende:
Doe maar kijken!V.
The Life of David Gale is trouwens niet zo goed .
quote:So what? Spacey speelt erin
Op zondag 14 september 2003 00:35 schreef California het volgende:[..]
Ik heb er al een paar keer mee in m'n handen gestaan bij de videotheek, en steeds werd het toch iets anders. Bovenstaande quote geeft de doorslag, ik weet het volgende keer wel
.
The Life of David Gale is trouwens niet zo goed
quote:Persactly
Op zondag 14 september 2003 10:04 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
So what? Spacey speelt erin
.
V.
quote:Ik zeg ook niet: ga The Life of David Gale niet zien.
Op zondag 14 september 2003 10:04 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
So what? Spacey speelt erin
.
Het overgrote sneakpubliek wist dit natuurlijk niet te waarderen en was al voor de pauze weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |