abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 september 2003 @ 01:10:27 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_13133940
Hebben jullie daar geen last van?

Ik wel. Er gebeurt zo ongelooflijk veel op deze wereld, en dan bedoel ik niet alleen in het nieuws, hoor. Gewoon alles bij elkaar.

Wereldwijd gebeurt er ongelooflijk veel dat op alle mogelijke fronten via allerlei kanalen op je wordt afgevuurd, in je dagelijkse omgeving speelt zich enorm veel af, er komen tientallen films, cd's en boeken uit wat je nog probeert bij te houden, dan wil je nog een poging doen om wat achtergrondartikelen in weekbladen en weekendkranten te lezen.

Ik heb gewoon het gevoel dat het allemaal niet meer bij te houden is, maar wat is het alternatief? Selecties maken? Niet meer lezen? Of het nieuws niet meer volgen? Geen films meer kijken? Waar begin je, en waar houdt het op? En ga je dan, als je allemaal een selectie gaat maken op een gegeven moment niet langs elkaar heenlullen, omdat je allemaal andere dingen volgt?

Ik blijf graag van van alles behoorlijk op de hoogte, maar steeds vaker bekruipt mij het gevoel dat het alleen maar erger gaat worden en dat het op den duur allemaal niet meer bij te houden is

Zijn er meer mensen met dit gevoel?

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 13-09-2003 01:13]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_13133948
soms
pi_13133961
ik leef me leven en wat er allemaal gebeurd dat verder dan 25KM ligt boeit me vrijwel geen kontkorrel.
pi_13134007
ja zoveel informatie gaat ik niet lezen voor een onzin post...
gelijk hedde, kapot gade
  zaterdag 13 september 2003 @ 01:15:25 #5
57263 Crassus
thats what keeps me going
pi_13134019
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 01:10 schreef Verbal het volgende:
Hebben jullie daar geen last van?

Wereldwijd gebeurt er ongelooflijk veel dat op alle mogelijke fronten via allerlei kanalen op je wordt afgevuurd, in je dagelijkse omgeving speelt zich enorm veel af, er komen tientallen films, cd's en boeken uit wat je nog probeert bij te houden, dan wil je nog een poging doen om wat achtergrondartikelen in weekbladen en weekendkranten te lezen.

Ik heb gewoon het gevoel dat het allemaal niet meer bij te houden is, maar wat is het alternatief? Selecties maken? Niet meer lezen? Of het nieuws niet meer volgen? Geen films meer kijken?

Zijn er meer mensen met dit gevoel?

V.

ken ik! ken ik!
Cd's, DVD's, boeken, kranten, opgenomen video's van verfilmde boeken, internetsites help!
Van Kooten en de Bie hebben hier ooit een sketch over gemaakt, ze noemden dit verschijnsel 'infostress' geloof ik.
  zaterdag 13 september 2003 @ 01:15:40 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_13134025
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 01:14 schreef bier2k3 het volgende:
ja zoveel informatie gaat ik niet lezen voor een onzin post...
Bedankt voor het baggeren

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_13134047
Het is voor jezelf waar je je prioriteiten stelt.
Ook qua nieuws.
pi_13134128
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 01:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

Bedankt voor het baggeren

V.

Graag gedaan
gelijk hedde, kapot gade
  zaterdag 13 september 2003 @ 01:24:13 #9
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_13134145
Ik heb vanavond in de trein 3 kranten (en dan bedoel ik kranten en geen metro of spits) en dat was alleen maar heerlijk ontspannend. Ik vind het eerder positief dat er zo veel informatie beschikbaar is om je niet te gaan vervelen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_13134185
Ik zou gek worden als ik alles bij moest houden. Ik kijk af en toe naar het nieuws, en dat is meer dan genoeg. Van sommige dingen is het soms ook gewoon beter als je niet weet dat ze gebeurd zijn..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 13 september 2003 @ 10:14:30 #11
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_13136041
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 01:10 schreef Verbal het volgende:
Ik heb gewoon het gevoel dat het allemaal niet meer bij te houden is, maar wat is het alternatief? Selecties maken? Niet meer lezen? Of het nieuws niet meer volgen? Geen films meer kijken? Waar begin je, en waar houdt het op? En ga je dan, als je allemaal een selectie gaat maken op een gegeven moment niet langs elkaar heenlullen, omdat je allemaal andere dingen volgt?
Om alles in goede banen te leiden moet je inderdaad selecties maken, overigens doe je dit al door een aantal voorkeuren die je hebt voor een bepaald genre muziek & film bijv.
Deze selecties maak je niet alleen zelf maar worden ook sterk geleid door je omgeving en de interesses van de mensen daarin.
Ga je gesprekken aan met mensen buiten deze omgeving zal je inderdaad vaak merken dat je volledig langs elkaar heen praat, dit is zeker niet negatief, het vestigt voor jezelf en je gesprekspartner weer even de aandacht op een alternatieve invalshoek die je van elkaar overneemt uit een gesprek of discussie.

Om met een cliche uit de kast te komen, smaken verschillen, door wel open te blijven staan voor andere meningen en/of zienswijzes zal je eigen smaak zich door blijven ontwikkelen zodat deze net zo dynamisch is als de ontwikkelingen om je heen.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_13136101
Gewoon s'avonds even Ad Vissers brainsessions opzetten en je komt weer helemaal tot rust.
[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/jonkie.xl/images/cs1x.jpg]CS1X rules![/url]
pi_13137134
Ik maak vanzelf al een selectie. Als ik geen zin/tijd heb om de krant te lezen dan komen de belangrijke dingen vanzelf zoch wel bij mij (daar heeft iedereen het dan over). En als ik de krant wel lees dan sla ik sport over omdat dat mij gewoonweg niet interesseert. Ik zou niet weten waarom je ALLES zou willen weten including de dingen die jou niet interesseren (neigt naar overasl perse over mee willen kunnen praten.... vind ik niet nodig). Ik kijk alleen de films die mij leuk lijken (dus maak inderdaad een selectie.

Waarom geen selectie maken? Niemand kan ALLES weten... de een vangt op wat de ander niet weet... jij bent ook geen monteur en piloot tegelijk... ieder weer zijn eigen terrein.

pi_13149600
Heerlijk toch, al die informatie? Een van de mooie dingen van onze tijd. Je hoeft er niet eens meer naar op zoek, het komt vanzelf jouw kant op. Ik vind het fantastisch om overal wat over te horen, lezen of zien. Het mooie van al die informatie is ook dat je de onbelangrijkere dingen ook weer zo vergeten bent, want dan staat er alweer wat nieuws voor je klaar! Wat is daar mis mee dan? Naar mijn mening helemaal niets. Als kind word je op school volgepropt met allerlei dingen die je niet wilt weten, maar toch moet leren. Daarna krijg je allemaal informatie waar je ook niet om gevraagd heb, maar waar geen enkele druk op staat om dat te onthouden. Maar het kan wel de moeite waard zijn om het te onthouden, en of dat zo is bepaal je helemaal zelf. Ik vind het fantastisch, keep 'em coming
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_13149716
ik ga altijd voor het laatste nieuw naar www.kr**te*.c*m en www.n***w*.nl.
Teletekst tjek ik ook elke dag, die van de publieke en van de commerciële zenders. (en de Vlaamse zenders natuurlijk....)
je moet gewoon het zelfde patroon aanhouden, zal vast wel helpen denk ik
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')