Ja, gisteren, in Nederland... Een maat van mij heeft 'm gekocht en is 'm aan het invoeren, gisteren was keurings-dag bij RDW, dus mocht hij even rijden. Volgens RDW is het de eerste R33 in Nederland die echt is ingevoerd voor weg-gebruik.
Het is ongelooflijk wat de ~370pk (beetje getuned) in combinatie met 4WD en 4WS met je ingewanden doet. Het is echt een monster, tussenacceleratie en het uit bochten acceleren in waanzinnig... een geweldig mooi geluid van de 6 cylinder met de twee turbo's.
Super... iets mooiers als dit wat op de weg mag kan ik me nauwelijks voorstellen.
Skyline, dat is ook de bolide waar Brian Ow Conner in rijdt in het begin van 2 Fast 2 Furious volgens mij. Die blauw/witte.
Mwah, zo hard ging die niet..........
150 maar ofzo..... (owja mph da's...uhmz...240 kmh)
quote:AAAAAAAARGH, waar, waar, ik ook
Op vrijdag 12 september 2003 08:36 schreef stefimke het volgende:
.... een woord: WOW!Ja, gisteren, in Nederland... Een maat van mij heeft 'm gekocht en is 'm aan het invoeren, gisteren was keurings-dag bij RDW, dus mocht hij even rijden. Volgens RDW is het de eerste R33 in Nederland die echt is ingevoerd voor weg-gebruik.
Het is ongelooflijk wat de ~370pk (beetje getuned) in combinatie met 4WD en 4WS met je ingewanden doet. Het is echt een monster, tussenacceleratie en het uit bochten acceleren in waanzinnig... een geweldig mooi geluid van de 6 cylinder met de twee turbo's.
Super... iets mooiers als dit wat op de weg mag kan ik me nauwelijks voorstellen.
![]()
![]()
quote:Tja dat je ze moet importeren houd sommige mensen een beetje tegen.
Op vrijdag 12 september 2003 08:43 schreef Viper_74 het volgende:
Zozo, klinkt geil. Mag je hiermee gewoon de weg op dan? Dat er niet meer van rondrijden.
quote:Das een R34 Skyline, het model na degene waar de TS het over heeft dus
Zozo, klinkt geil. Mag je hiermee gewoon de weg op dan? Dat er niet meer van rondrijden.Skyline, dat is ook de bolide waar Brian Ow Conner in rijdt in het begin van 2 Fast 2 Furious volgens mij. Die blauw/witte.
Mwah, zo hard ging die niet..........
150 maar ofzo..... (owja mph
da's...uhmz...240 kmh)
quote:De Skyline in 2F2F is zoals al gezegd de R34 GTR. De R33 is daar de voorloper van, ziet er een tikje ronder uit.
Zozo, klinkt geil. Mag je hiermee gewoon de weg op dan? Dat er niet meer van rondrijden.Skyline, dat is ook de bolide waar Brian Ow Conner in rijdt in het begin van 2 Fast 2 Furious volgens mij. Die blauw/witte.
Punt is dat je 'm moet invoeren. Direct vanuit Japan schijnt niet te mogen in Nederland, dus vandaar via Engeland. Is een heel gedoe. Moet dan eerst in Engeland goedgekeurd worden, dan hiernaartoe, hier door RDW gekeurd worden, ook heel gedoe, aangezien ze de auto nog niet in hun databases hadden staan. Dus ook voor BPM nogal lastig.
Maarja... als de papieren rond zijn rijd er wel een geweldige machine rond in Nederland. Waar hij woont ga ik niet vertellen, er zat onlangs al bijna een auto bij z'n buurman in de voortuin toen ie de Skyline op de oprit zag staan. Ik denk niet dat hij (en z'n buurman) op prijs zouden stellen als ik het adres zou onthullen.
Erg grappig is dat de snelheidsmeter bij 180kmh (ja, Kmh) ophoud... gekke Jappaners.
Ik ben er na deze korte introductie er wel van overtuigd dat je met heel wat geweld aan moet komen om dit ding eruit te rijden. En al helemaal als het wat bochtiger/natter wordt.
De bovenstaande foto's kloppen inderdaad. Er zit een NISMO front lip op, is erg laag, geen foute stickers, geen overdreven spoilers. Hij is zwart, 18" wit/chroom (klinkt gek, is bloedmooi) velgen.
Toen ik hoorde dat m'n maat 'm ging kopen werd ik al enthousiast en had ik er al hoge verwachtingen van, maar al die verwachtingen zijn alleen maar overtroffen. Dit is echt god op wielen.
quote:Owja
Op vrijdag 12 september 2003 08:44 schreef Mr._T-Rex het volgende:[..]
Das een R34 Skyline, het model na degene waar de TS het over heeft dus
L O S E R
Die 34 is natuuurlijk stukken mooier beter vreder vetter geiler superder duurderder etc. dan die 33
Vindt het maar magertjes hoor, koop dan gelijk een echte wagen, die 34 dan. Stumpert
[Dit bericht is gewijzigd door stefimke op 12-09-2003 09:03]
quote:Klopt.. dat is een nadeeltje. Vooral met inhalen, je ziet geen flikker. Voordeel is dan weer dat het inhalen op zich redelijk vlotjes gaat
Op vrijdag 12 september 2003 09:01 schreef DamagedBrain het volgende:
Maar de Skyline wordt toch alleen rechtsgestuurd gemaakt?
Wel vet, de Skyline is zo'n beetje de snelste productiewagen ter wereld.
quote:Tja, dan wordt het toch de Brian O conner school of driving (2f2f) achteruit overal heen, zit je iig aan de goede kant
Op vrijdag 12 september 2003 09:07 schreef zerotolerance het volgende:
Het stuur is niet te verplaatsen. Het motorblok is dusdanig geplaatst dat dit niet mogelijk is.
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 09:12 schreef Viper_74 het volgende:[..]
Tja, dan wordt het toch de Brian O conner school of driving (2f2f) achteruit overal heen, zit je iig aan de goede kant
De beste manier is inderdaad via Engeland. Op die wijze kun je ook tegen bijna lachwekkende prijzen Supras aanschaffen. Nadeel is dat ze het stuur rechts hebben, en ook J-spec zijn (280pk ipv 320, kmteller inderdaad maar tot 180). Kijk maar eens op http://www.japanese-car-imports.co.uk/home.htm .
Maaruh die skyline, is ie al gemod? Heeft hij hem ook in Engeland aangeschaft, en welke kmstand? En wat heeft ie betaald als ik vragen mag (niemand hier kent hem toch )? Japanse auto's zijn vreselijk goedkoop, op die site hierboven wordt ook uitgelegd waarom. Heeft te maken met blokken van 3 jaren en keuringen of zo.
Voor Japanse auto's moet je inderdaad een aparte keuring volgen, omdat er geen Europese typegoedkeuring is.
En nog een leuke vergelijking: skyline vs supra
quote:Absoluut. Ik dacht al dat een Audi Coupe Quattro veel traction had... maar dit slaat echt alles.
Op vrijdag 12 september 2003 09:21 schreef StefanP het volgende:
Geil hoor!
quote:280pk en 180kmh zijn blijkbaar Japanse "regeltjes".
De beste manier is inderdaad via Engeland. Nadeel is dat ze het stuur rechts hebben, en ook J-spec zijn (280pk ipv 320, kmteller inderdaad maar tot 180).
quote:De Skyline is zeker al gemod, hij heeft zeker 350pk, maar de schatting is 370pk, gezien de tweaks die er gedaan zijn. Welke tweaks weet ik zo even niet. Kilometerstand is dacht ik iets van ~26k-km.
Maaruh die skyline, is ie al gemod? Heeft hij hem ook in Engeland aangeschaft, en welke kmstand? En wat heeft ie betaald als ik vragen mag (niemand hier kent hem toch)?
Wat hij ervoor heeft betaald weet ik niet precies, wel ongeveer, maar dat vind ik wat prive info. Bij de Engelse prijs komt natuurlijk nog 't een en ander bij voordat je er hier een NL-kentekenplaatje op kunt schroeven.
quote:Dank voor je vergelijking, zal 't eens gaan lezen als ik wat meer tijd heb.
En nog een leuke vergelijking: skyline vs supra
Trouwens hoe doe je dat met verzekeren, ik bedoel allrisk enzo maar als die gestolen wordt kun je een hele nieuwe gaan invoeren ?
quote:Voor een auto in deze (= perfecte) staat kom je denk ik ergens tussen de 20k-30k euro uit.
Op vrijdag 12 september 2003 09:40 schreef Viper_74 het volgende:
Kun je niet een beetje een schatting geven wat ie in totaal kwijt is voordat ie de auto in nederland na invoer en alles. Misschien voor de geïntresseerde ook wel leuk.Trouwens hoe doe je dat met verzekeren, ik bedoel allrisk enzo maar als die gestolen wordt kun je een hele nieuwe gaan invoeren ?
Hij heeft een zg. "newtimer" verzekering. Hij heeft de auto ook voor "erbij". Je mag een beperkt aantal kilometers rijden per jaar, kosten vallen enorm mee. Ik denk dat er een taxatie-rapport gaat komen wat de waarde van de auto bepaald en daar zal hij wel voor verzekerd worden. Als er dan iets misgaat zal het de bedoeling zijn dat dat bedrag uitgekeerd gaan worden.
Maarehm.... gna... ik geloof dat ik de eerste Fok!er ben die ooit in een (rijdende) Skyline (R33 GTR V-Spec) gezeten heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |