Een kaping van een bus waar een Dokufilm van gemaakt is om de verloedering te laten zien en waartoe een straatkind in staat is als hij wat ouder is, totaal uit de hand gelopen loopt het af met de dood. .
Dit allemaal n.a.l.v.
Een collega, hij vertelde me over een jaartje brazilië, over hoe corrupt het daar allemaal is. Het meeste zie je niet op het nieuws zoals ik het hoorde wat hij allemaal vertelde.
Vb, in opdracht van een nieuwe gouverneur bestormt een politiekorps op een afgesproken dag een gevangenis en schiet iedere willekeurige levende persoon dood.
Vb2, bende oorlog in gevangenis, bewaker gedood, men neme zijn sleutels laat al je bendeleden vrij, loop langs het wapengarnizoen, dan naar de andere kant van de gevangenis en vervolgens schiet je de weerloze andere bendeleden dood in hun cellen, wikkelt ze in matrassen en steekt ze al dan niet levend in vuur en vlam.
Hij bleef maar praten over dergelijk voorvallen, het trok mijn aandacht en vandaar. Nu dus de vraag of iemand weet waar de film te krijgen is ?
http://www.filmfestivalrotterdam.com/2003/nl/film/23283.html
edit: sorry, ik dacht dat je de naam zocht, maar je zoekt een kopie van de film... Foutje van mij...
quote:Ja, dat is de film inderdaad
Op donderdag 11 september 2003 21:09 schreef ernie09 het volgende:
deze?http://www.filmfestivalrotterdam.com/2003/nl/film/23283.html
Ik zag op die site van jou wel het volgende staan:
quote:Misschien even een meeltje sturen om te vragen of ie in Europa/Nederland is uitgebracht en zo ja, via welke distribiteur ie dan te verkrijgen is. Ik zoek ook nog even verder. Succes!
For information regarding the distribution rights of the film, please contact:
Susane Bodine at: sbodine@entlawfirm.com.br
quote:Die is verstuurd, bedankt alvast
Op donderdag 11 september 2003 21:14 schreef ernie09 het volgende:
Nogmaals sorry, ik had het verkeerd begrepen.Ik zag op die site van jou wel het volgende staan:
[..]Misschien even een meeltje sturen om te vragen of ie in Europa/Nederland is uitgebracht en zo ja, via welke distribiteur ie dan te verkrijgen is. Ik zoek ook nog even verder. Succes!
quote:Misschien is ie dus alleen nog maar uit in de filmhuizen en nog niet op DVD. Ik denk nl dat 8 oct. de bioscoop releasedatum is, dus dan is ie voorlopig nog niet op dvd.
.
Jose Padilha
ThinkFilm
Not Rated .
Documentary, Art/Foreign, Crime/Gangster
October 08, 2003
This documentary captures what happened in Rio de Janeiro, Brazil, on June 12th, 2000 when Bus 174 was highjacked by an armed young man, Sandro do Nascimento, with a dozen passengers. Nascimento threatened to kill all of the passengers, but eventuallly agreed to surrender, as TV cameras were rolling and an entire nation was glued to their screens watching the event take place. Then, a police officer decided to fire at Nascimento anyway, accidentally killing one of the female passengers instead. What followed was a revolt among the city's population, enraged at police brutality. The film intertwines the story of the standoff with biographical information about Sandro do Nascimento, including his childhood as a survivor of the "Candelaria" child mass murders in the early 1990s, and the trauma of seeing his mother stabbed to death in front of him.
Houd verder deze in de gaten:
http://www.thinkfilmcompany.com/
Hij staat nog bij 'coming soon'. Er is ook een categorie 'in theaters' en '' DVD/video. Ook kun je hen even een mailtje sturen.
http://www.thinkfilmcompany.com/release14.pdf
Hier kun je lezen dat ze net de rechten hebben gekocht (toen dus) en dat ie 18 oct in de premiere gaat (gegaan is dus ) in NYC.
Ben dus bang dat je geduld moet hebben
Zo mijn foutje van net goed gemaakt?
[Dit bericht is gewijzigd door ernie09 op 11-09-2003 21:28]
quote:Wat ik op het filmfestival kon vinden leek erop dat de film vorig jaar oktober al had gespeeld, maar mocht dat deze oktober zijn dan ga ik ervoor naar de randstad als het moet.
Op donderdag 11 september 2003 21:22 schreef ernie09 het volgende:
Kwam ook dit tegen:
[..]Misschien is ie dus alleen nog maar uit in de filmhuizen en nog niet op DVD. Ik denk nl dat 8 oct. de bioscoop releasedatum is, dus dan is ie voorlopig nog niet op dvd.
quote:Dat zou kunnen. Dan was het gewoon een Braziliaanse film, van een Braziliaanse maatschappij. Nu is ie dus door ThinkFilm aangekocht en releasen ze hem in de VS. Net gebeurd dus pas, dus het is ook nog niet zeker dat ie naar Europa komt. Waarschijnlijk zal ie dan wel vroeg of laat ind e VS uitkomen op DVD en kun je hem daar bestellen.
Op donderdag 11 september 2003 21:24 schreef D-Devil het volgende:[..]
Wat ik op het filmfestival kon vinden leek erop dat de film vorig jaar oktober al had gespeeld, maar mocht dat deze oktober zijn dan ga ik ervoor naar de randstad als het moet.
offtopic: zat in je fotoboek te kijken. Werk(te) je bij 24help?
[Dit bericht is gewijzigd door ernie09 op 11-09-2003 21:30]
quote:Dan wacht ik daarop, en dit was de mail :
Op donderdag 11 september 2003 21:28 schreef ernie09 het volgende:[..]
Dat zou kunnen. Dan was het gewoon een Braziliaanse film, van een Braziliaanse maatschappij. Nu is ie dus door ThinkFilm aangekocht en releasen ze hem in de VS. Net gebeurd dus pas, dus het is ook nog niet zeker dat ie naar Europa komt. Waarschijnlijk zal ie dan wel vroeg of laat ind e VS uitkomen op DVD en kun je hem daar bestellen.
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
sbodine@entlawfirm.com.br
quote:LOL
Op donderdag 11 september 2003 21:30 schreef D-Devil het volgende:[..]
Dan wacht ik daarop, en dit was de mail :
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
sbodine@entlawfirm.com.br
Kriterion 15:00 za en zo.
[Dit bericht is gewijzigd door California op 11-09-2003 22:05]
quote:Zondag.
Op donderdag 11 september 2003 22:00 schreef California het volgende:
Als je zaterdag of zondag in Amsterdam kunt zijn, kun je 'm in de bioscoop zienKriterion 15:00 za en zo.
quote:minimeet
Op donderdag 11 september 2003 22:04 schreef ernie09 het volgende:
Komt ie nou mee...Maar ik ben er toch, dus misschien dat ik wel een kijkje ga nemen.
quote:Wel. tegenvraag: Hoe de neuk weet jij dat
Op donderdag 11 september 2003 22:11 schreef ernie09 het volgende:
Tja, keuzes hè?offtopic weer: werk(te) je nou wel of niet bij 24help?
quote:Ik werkte bij Microsoft (in Schiphol-Rijk) en onze support zit in Maastricht en wordt verzorgd door...? U raad het al! 24Help
Op donderdag 11 september 2003 22:19 schreef D-Devil het volgende:[..]
Wel. tegenvraag: Hoe de neuk weet jij dat
.
Zag dat in je profiel staan. Had het een paar posts geleden al gevraagd (na een edit), maar die zul je wel gemist hebben.
.
quote:Kun je m niet op http://www.rodisc.nl bestellen?
Op donderdag 11 september 2003 21:11 schreef D-Devil het volgende:[..]
Ja, dat is de film inderdaad
. Nu wil ik hem dus zien, kopen/bestellen. Of weet ik wat dan ook. Ideetje ? Of moet ik naar rotterdam ?
edit: ok never mind
quote:Cool! Maarre... als je nou volgende x gewoon even zelf goed zoekt, voor je een topic opent
Op vrijdag 12 september 2003 13:05 schreef D-Devil het volgende:
Ik krijg hem volgende week op DVD, bij www.lumiere.nl heeft hij gedraaid tot vorige week, en ze hebben hem op DVD als dokufilm.
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |