quote:De VN kan alleen het zichtbare (Israëlische leger) tegenhouden. Terroristen als die van Hamas kunnen ze echt niet stoppen.
Op donderdag 11 september 2003 11:07 schreef IPdaily het volgende:[..]
Het lijkt me trouwens aannemelijk dat na/tijdens terugtrekking, de palestijnse veiligheidsdiensten bereid zijn samen te werken met de VN en Israël, om gezamelijk overblijvend extremisme de kop in te drukken.
quote:Exact, dan mag voor mij dus ook vol de zweep eroverheen, als ze dan nog doorgaan.
Op donderdag 11 september 2003 10:54 schreef IPdaily het volgende:
En mochten ze dan alsnog doorgaan dan is werkelijk de hele wereld opinie het erover eens dat ze genadeloos mogen worden aangepakt. Israël waar wacht je nog op?
Maar het is net alsof Sharon liever een terrorist expres door zijn beleid in stand houdt omdat ze anders moeten toegeven dat ze al 20-30 jaar lang primitief beleid voeren en moeten erkennen dat ook Hamas maar bestaat uit stumperds die op een dag doorflippen. Maar ooits poedelnaakt en onschuldig geboren zijn als palestijnse baby.
Tot op de dag dat ze de oorzaken van dit alles wegnemen zijn er gewoon 2 schuldige, waarvan een de onderdrukker/bezetter en de andere de extremist is. En of je pakt beide aan door met geweld beide leiders en extremisten uit de samenleving te proberen te verwijderen (Sharon en Arafat/Hamas), of je gaat tussen beide kemphanen instaan en zorgt er in ieder geval voor dat ze mekaar niet meer aanraken en verder zo snel mogelijk aan de targets van de roadmap te werken en dus de ondrliggende oorzaken zo snel mogelijk op te lossen. Ik zou allereerst de laatste optie opteren...
quote:Nee, een terugtrekking is niet zomaar iets! Alles moet uit de kast worden getrokken. Met een combinatie van: geheime diensten, veiligheidstroepen, goed bewapende actie macht, en een goed bewaakbare grens (hek) tussen Israël en Palestina moet men toch zeker een heel eind komen...
Op donderdag 11 september 2003 11:12 schreef Tikorev het volgende:
De VN kan alleen het zichtbare (Israëlische leger) tegenhouden. Terroristen als die van Hamas kunnen ze echt niet stoppen.
Zelfs een hypermodern en gemotiveerd leger als het Israëlische lukt dat niet. Dan kun je zoiets zeker niet van een bijelkaar geraapt VN leger verwachten.
quote:Hallo??
Op donderdag 11 september 2003 10:44 schreef k_a_k het volgende:[..]
Allereerst is er niks op tegen Arafat deze kans te geven om dat alsnog te doen in samenwerking met Qurei, iemand waar hij wel mee door een deur kan. Met harde targets. En als dit niet gebeurt, doordat Arafat Hamas teveel ziet als broeders die strijden voor vrijheid na 20 jaar kutzooi, is het voor jou normaal dat Israel het dan maar preventief moordend doet? Hallo? Wakker worden? Wordt hier nou iemand nog ooits wijzer van de fouten daar door te besluiten neutraal te gaan opereren?
Israëlische staatsburgers worden afgeslacht.Moet Israël dat maar gewoon laten gebeuren??
Aangezien de Palestijnse Autoriteit niet hard optreedt om dit te voorkomen vind ik het idd normaal als Israël het hef in eigen handen neemt.
quote:Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat Israël zich verdedigt tegen Hamas en consorten??
Wat is er nu zo moeilijk te begrijpen aan dat Israel zich niet moeten willen bemoeien met deze extremisten, om van hun kant de handen schoon te houden en Hamas geen rede te geven tot wraak.
Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat het vredesproces geen steek verder komt als de Palestijnen de extremisten zelf niet aanpakken??
quote:Je eerste vraag is makkelijk te begrijpen.
Op donderdag 11 september 2003 12:35 schreef schatje het volgende:[..]
Hallo??
Wakker worden??Israëlische staatsburgers worden afgeslacht.Moet Israël dat maar gewoon laten gebeuren??
Aangezien de Palestijnse Autoriteit niet hard optreedt om dit te voorkomen vind ik het idd normaal als Israël het hef in eigen handen neemt.
[..]Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat Israël zich verdedigt tegen Hamas en consorten??
Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat het vredesproces geen steek verder komt als de Palestijnen de extremisten zelf niet aanpakken??
quote:Neen, daar is de VN voor in het leven geroepen. "The Problemsolvers". En wie wil die eigenlijk niet op hun grondgebied zien? En wie blokkeert dit?
Op donderdag 11 september 2003 12:35 schreef schatje het volgende:
Israëlische staatsburgers worden afgeslacht.Moet Israël dat maar gewoon laten gebeuren??
quote:Dan heb je er niks van begrepen. Sinds wanneer ben jij de draad trouwens kwijt, jij had hier altijd zinnige bijdrages wat dit aangaat maar bent volledig doorgeslagen naar 1 kant.
quote:Je gaat niet in op de kern van het probleem erachter dat Hamas creert. Wat de fuck heeft dit eigenlijk nog met verdedigen te maken, dit is aanvallen om een toekomstig probleem te 'verdedigen', maar het is eerder 'elimineren en moorden', exact datgene wat ze Hamas verwijten. En vrijheidsstrijders zijn daar onbeperkt uitbreidbaar zolang de onderliggende oorzaken niet aangepakt worden en de agressie tot sterkere provocatie leidt. Gooi Arafat eruit met geweld en je hebt helemaal stront aan de knikker.
Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat Israël zich verdedigt tegen Hamas en consorten??
quote:Ja en het gedogen richting Israel om hen hun gang te laten gaan met liquidaties levert inderdaad geweldig veel perspectief op.
quote:Geregistreerd op 27 augustus 2003 zie ik in jouw profiel.Waarom post je niet onder je eigen naam??
Op donderdag 11 september 2003 12:57 schreef k_a_k het volgende:[..]
Dan heb je er niks van begrepen. Sinds wanneer ben jij de draad trouwens kwijt, jij had hier altijd zinnige bijdrages wat dit aangaat maar bent volledig doorgeslagen naar 1 kant.
Dus gewoon onder je eigen naam posten, dan zal ik zeker op jouw standpunten ingaan .
quote:Ik ben meer een meelezer, en had zelden iets toe te voegen. Dan hoef je je ook niet te registreren he?
Op donderdag 11 september 2003 13:12 schreef schatje het volgende:Geregistreerd op 27 augustus 2003 zie ik in jouw profiel.Waarom post je niet onder je eigen naam??
Maar ik kijk hier al een tijdje sporadisch mee als ik zin heb. Vond altijd wel dat mijn standpunt verwoord werd hier, vaak door jou. Maar ik ben het meelezen zat.
quote:Dan doe dat maar eens dan. Wat dit gaat nergens meer over met jou nu he, met dat kritiekloze jegens Israel.
Dus gewoon onder je eigen naam posten, dan zal ik zeker op jouw standpunten ingaan.
quote:
Op donderdag 11 september 2003 13:26 schreef k_a_k het volgende:[..]
Ik ben meer een meelezer, en had zelden iets toe te voegen. Dan hoef je je ook niet te registreren he?
Maar ik kijk hier al een tijdje sporadisch mee als ik zin heb. Vond altijd wel dat mijn standpunt verwoord werd hier, vaak door jou. Maar ik ben het meelezen zat.
Ik geloof er geen bal van .
Je hebt gewoon een kloontje aangemaakt omdat je niet onder je iegen naam durft te posten ofzo.
Je gaat daarom op de ignore .
P.S
excusez moi voor de typo's, deze PC is ietwat brak.
P.S. 2
Ok, geef maar toe, BAZZA, je hebt schatjes account gehacked.
quote:En zo is het, en niet anders. En als je al iets wil uitschakelen dan is dat de taak van de VN.
Op donderdag 11 september 2003 13:38 schreef tvlxd het volgende:Verantwoordelijk voor het falen van deze wapenstilstand is overduielijk Israel, door het uitschakelen van terroristenleiders.
quote:
Op donderdag 11 september 2003 13:18 schreef schatje het volgende:
Ik heb het idee dat het Motown is.
quote:Nee, dat laatste is dan weer niet zo.
Op donderdag 11 september 2003 13:52 schreef k_a_k het volgende:
En zo is het, en niet anders. En als je al iets wil uitschakelen dan is dat de taak van de VN.
quote:Wie moet het dan doen volgens jou, want er zullen tot aan het eindtraject toch nog extremisten aangepakt/opgepakt moeten worden omdat het wel erg wishfull thinking is dat er helemaal niks meer gebeurd.
Op donderdag 11 september 2003 13:55 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nee, dat laatste is dan weer niet zo.
quote:Oh, natuurlijk moet dat uiteindelijk wel gebeuren, maar aangezien die situatie er nu niet is, is dat niet relevant.
Op donderdag 11 september 2003 13:58 schreef k_a_k het volgende:[..]
Wie moet het dan doen volgens jou, want er zullen tot aan het eindtraject toch nog extremisten aangepakt/opgepakt moeten worden omdat het wel erg wishfull thinking is dat er helemaal niks meer gebeurd.
quote:Beter voorkomen dan genezen. VN troepen moeten het gebied in daar, zodat die vertrouwd raken met de problematiek en bij de volgende herstart van de roadmap eventueel tijdig in kunnen grijpen indien nodig. Maar je bent het met me eens dat Israel zijn handjes volledig thuis moet houden wat Hamas-liquidaties betreft?
Op donderdag 11 september 2003 14:02 schreef tvlxd het volgende:Oh, natuurlijk moet dat uiteindelijk wel gebeuren, maar aangezien die situatie er nu niet is, is dat niet relevant.
quote:terug trekken houdt ook in dat je je vliegtuigen met hun raketten thuis laat .
Op donderdag 11 september 2003 10:58 schreef Tikorev het volgende:[..]
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Telkens als Israël zich uit een bepaald gebied terugtrekt volgt er binnen 2 dagen weer aan aanslag vanuit dat gebied.
quote:Wanneer er een wapenstilstand is, is dat inderdaad wel bevorderlijk.
Op donderdag 11 september 2003 14:07 schreef k_a_k het volgende:
Maar je bent het met me eens dat Israel zijn handjes volledig thuis moet houden wat Hamas-liquidaties betreft?
quote:Als een arrestatie in een vuurgevecht uitloopt waarbij de Hamasser omkomt is dat geen liquidatie.
Op donderdag 11 september 2003 14:07 schreef k_a_k het volgende:[..]
Beter voorkomen dan genezen. VN troepen moeten het gebied in daar, zodat die vertrouwd raken met de problematiek en bij de volgende herstart van de roadmap eventueel tijdig in kunnen grijpen indien nodig. Maar je bent het met me eens dat Israel zijn handjes volledig thuis moet houden wat Hamas-liquidaties betreft?
quote:Jij doelt op een arrestatie die uit de hand loopt? Ligt er maar net aan hoe dat dan gebeurd en in welke omstandigheden. Het is wel een liquidatie als dat gebeurt door lompigheid of te aggressief handelen. Vergeet niet dat israelische politietroepen en gezag niet geaccepteert en erkent worden door extremistische palestijnen, dus ook al gebeurd het volledig correct, het komt over voor die mensen alsof een stel duitsers hier bij ons als "die Kripo" een huis binnenvallen. En zoals je weet, buitenlandse politie heeft hier ook geen zeggenschap en ik laat me ook niet aanhouden hier door een aggresieve vage duitser die mij zonder reden en controle vast kan houden voor onbeperkte tijd zonder fatsoendelijke rechtsgang.
Op donderdag 11 september 2003 14:20 schreef CeeJee het volgende:
Als een arrestatie in een vuurgevecht uitloopt waarbij de Hamasser omkomt is dat geen liquidatie.
Dit wordt natuurlijk ook altijd in Hamas-kringen negatief uitgelegd, hoe goed het ook gebeurt. En dat moet ten alle tijden voorkomen worden uiteraard. Dus nogmaals, Israel moet elke liquidatie-associatie wat dit aangaat niet willen, dan neem je pas echt redenen voor irritatie/escalatie weg. Ook jouw 'vriendelijke arrestaties' horen daarin niet thuis, laat dat maar fijn een ander doen als men er rede toe ziet.
quote:Graag een concreet voorstel wie die andere moet gaan zijn.En niet een VN macht die er ooit misschien zal gaan komen (of niet) maar wie de Hamas man nu oppakt die over 2 dagen een bus gaat laten opblazen met de bom die hij aan het maken is.
Op donderdag 11 september 2003 14:36 schreef k_a_k het volgende:[..]
Ook jouw 'vriendelijke arrestaties' horen daarin niet thuis, laat dat maar fijn een ander doen als men er rede toe ziet.
quote:Daarom moet de Palestijnse Autoriteit dat doen.Er is diverse berichtgeving geweest die hoopvol was, o.a. het sluiten van van smokkeltunnels bij de grens van Egypte, en het controleren van auto's op wapentuig door hen.Abbas kreeg echter niet volledig steun van Arafat om hier mee door te gaan.
Op donderdag 11 september 2003 14:02 schreef tvlxd het volgende:[..]
Oh, natuurlijk moet dat uiteindelijk wel gebeuren, maar aangezien die situatie er nu niet is, is dat niet relevant.
Ik ben trouwens nog steeds pro Palestijns, ben alleen zeer kritisch geworden .
quote:De VN of een door de EU samengestelde militaire presentiemacht van diverse nationaliteiten. Geen Amerikanen daar s.v.p., die hebben geen al te beste naam, en zijn wat lomp...
Op donderdag 11 september 2003 14:47 schreef CeeJee het volgende:
Graag een concreet voorstel wie die andere moet gaan zijn.
quote:Ja waarom niet de VN? Je lijkt wel Sharon, die dit om een onbegrijpelijk vage, dubieuze reden tegenhoudt. Leg mij nou eens uit wat het nut is van die veto van de VS hierop. Waarom als enige samen met Israel zich hiertegen verzetten? Valt er wat te verbergen ofzo? Of komt die oorlog stiekem beide wel goed uit?
En niet een VN macht die er ooit misschien zal gaan komen (of niet)
quote:Als er sprake is van een ernstige verdenking dienen neutrale of palestijnse troepen op betrouwbaar advies van Israel over te gaan tot arrestatie buiten heterdaad van deze Hamasser, laten we hem Ali Dynamicali noemen. Ali zal op gevaarlijkheid worden onderzocht over zijn doen en laten en indien van toepassing worden vervolgd voor het ondermijnen van de veiligheid van beide landen. Liquideren doen wij niet aan in dit geval...
maar wie de Hamas man nu oppakt die over 2 dagen een bus gaat laten opblazen met de bom die hij aan het maken is.
Mocht hij zich verzetten bij arrestatie en dit uitdraaien op doden dan kleeft het bloed ditmaal niet aan israelische handen, maar aan een door palestijnse overheid geautoriseerde presentiemacht/interventiemacht. Wat een wereld van verschil in provocatie biedt, en geen aanleiding meer kan zijn voor Hamas om hun vingertjes boos richting Israel te wijzen.
Maar even buiten dit alles : als Sharon nu op de TV aankondigt dat hij per direct stopt met uitroeien van Hamas en versneld de roadmaptargets wil behalen, en zich daar ook aan houdt, dan scheelt dat ook al een aanslag op een borrel. Ik heb hem dergelijke woorden echter nooit horen zeggen. In tegendeel, hij roeit nogal graag mensen uit. Sharon=Hamas=Puinzooi.
quote:Laat ze eerst eens Israel lid kunnen laten worden van de Veiligheidsraad. Een orgaan dat zich democratisch noemt, mij uitsluit en keihard partij kiest voor mijn ondemocratische tegenstander zou ik ook niet vertrouwen,.
Op donderdag 11 september 2003 15:42 schreef k_a_k het volgende:Ja waarom niet de VN? Je lijkt wel Sharon, die dit om een onbegrijpelijk vage, dubieuze reden tegenhoudt. Leg mij nou eens uit wat het nut is van die veto van de VS hierop. Waarom als enige samen met Israel zich hiertegen verzetten? Valt er wat te verbergen ofzo? Of komt die oorlog stiekem beide wel goed uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |