abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13053241
quote:
Liever 440 vakkenvullers
dan 1 zakkenvuller!
Wie blijft er op de kleintjes letten?

Albert Heijn zet in de komende tijd 440 werknemers op straat.

De salarissen van deze mensen verdwijnen voor een groot deel naar de bankrekening van 1 topman: Anders Moberg.

Moberg krijgt ieder jaar een miljoenensalaris en bonussen. Mocht hij falen en het bedrijf verder in de problemen helpen, dan krijgt hij bij zijn ontslag nog eens ¤ 10,5 miljoen extra mee!

Vind je dit ook onacceptabel? Vul dan onderstaand actieformulier in en stuur dit naar AH Klantenservice !

Zie link:
http://www.sp.nl/nieuws/actie/ah/index.stm

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden... is dit acceptabel of niet, zo ja waarom wel/niet?

Op het eerste gezicht lijkt mij het zowieso raar dat iemand zoveel kan verdienen als er bezuinigd moet worden. Dat topmannen nu eenmaal meer verdiennen dan bijv. vakkenvullers lijkt me logisch, maar ja 10 mln is wel heel veel.... maar ja wat weet ik er nu van...

pi_13053341
als zo iemand een dergelijk bedrijf van de ondergang kan redden dan zal hij dat salaris dubbel en dwars waard zijn en in de toekomst weer voor meer werkgelegenheid binnen Ahold zorgen.
pi_13053392
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 19:03 schreef Mr_Knoxville het volgende:
als zo iemand een dergelijk bedrijf van de ondergang kan redden dan zal hij dat salaris dubbel en dwars waard zijn en in de toekomst weer voor meer werkgelegenheid binnen Ahold zorgen.
Tja, maar zonder deze bedragen is het bedrijf al wel bijna gered van de ondergang!
pi_13053404
1 woord: Scheephouwer.
pi_13053425
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 19:03 schreef Mr_Knoxville het volgende:
Maar waarom dan die 10 mln mocht ie falen? Dat lijkt me nogal een understatement voor 'gouden handdruk'
pi_13053443
de communicatie afdeling is wel erg stom bezig eerst ontslagen aankondigen en daarna leuk melden dat de topman zoveel miljoenen krijgt......
pi_13053469
Wat een gezeik over die man.

Hij pakt gewoon wat hij pakken kan. Zouden jullie dat niet doen dan? Zo ja, jullie zijn veels te goed voor deze wereld.

En als hij AH uit de slop kan krijgen is er opeens niemand die zeikt over die ene clausule waardoor ie zijn eigen toekomst al vast klaar zet.

pi_13053613
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 19:08 schreef blieblie het volgende:

Hij pakt gewoon wat hij pakken kan. Zouden jullie dat niet doen dan? Zo ja, jullie zijn veels te goed voor deze wereld.

En als hij AH uit de slop kan krijgen is er opeens niemand die zeikt over die ene clausule waardoor ie zijn eigen toekomst al vast klaar zet.

Helaas is dat de mentaliteit tegenwoordig. Pakken wat je pakken kan en de rest kan stikken. Daar gaat Nederland inderdaad mee naar de kloten is mijn mening.
pi_13053712
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 19:08 schreef blieblie het volgende:

Ik verbaas me meer over het feit dat het hem wordt aangeboden
quote:
Ik weet in ieder geval van 440 mensen die ook dan niet zullen juichen.
Big dick.
pi_13053731
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 19:14 schreef jjdevries het volgende:

[..]

Helaas is dat de mentaliteit tegenwoordig. Pakken wat je pakken kan en de rest kan stikken. Daar gaat Nederland inderdaad mee naar de kloten is mijn mening.

Hoezo laat hij de rest zitten??
Hij mikt die mensen eruit, omdat er te veel zijn.
Dat is iets wat je nu eenmaal hebt als het slechter gaat met de economie. Dan ga je kijken waar te veel geld onnodig heen gaan, en daar ga je op bezuinigen.

Imho mag een CEO flink betaald worden. Op het punt dat het misgaat, maakt niet uit wat het is, economie wordt slechte, personeel saboteerd de boel. Wie is de verantwoordelijke? Juist, die ene man aan de top. En die mag daar (imho) best voor betaald worden.

De beslissingen om mensen eruit te zetten is echt niet omkeerbaar als hij zijn salaris naar beneden haalt. Dat zou op z'n hoogst uitstel van executie zijn.

Wat echter het probleem is met Nederland, mensen kunnen het niet hebben dat de 1 beter betaald wordt dan de ander. Zo is het nu eenmaal, niet alleen hier, maar overal op de wereld.

pi_13053786
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 19:18 schreef HassieBassie het volgende:

Ik weet in ieder geval van 440 mensen die ook dan niet zullen juichen.

Wat is de baan van die man??
440 man tevreden houden, of dat bedrijf gezond houden?
pi_13053915
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 19:22 schreef blieblie het volgende:

Wat is de baan van die man??
440 man tevreden houden, of dat bedrijf gezond houden?

Die man heeft die 440 man niet ontslagen, toen wassie nog niet in dienst.

En als ie echt Ahold gezond wil maken, kannie ook best wel even naar zijn eigen salaris kijken en zich bedenken dat je voor dat bedrag ook 400 Appie medewerkers aan het werk kan houden.

Big dick.
pi_13053971
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 19:19 schreef blieblie het volgende:
Wat echter het probleem is met Nederland, mensen kunnen het niet hebben dat de 1 beter betaald wordt dan de ander. Zo is het nu eenmaal, niet alleen hier, maar overal op de wereld.
Wat mij betreft is de hoogte van het salaris van die man dan ook niet het probleem, maar de manier waarop hij het verdient. Bij voorbaat (zonder iets gepresteerd te hebben!) krijgt hij al 10 miljoen euro. Voldoet hij niet dan komt daar nog eens 10 miljoen euro bij en dat is toch een zeer vreemde situatie.
Mensen moeten betaald worden aan de hand van wat ze presteren en niet gelijk belachelijk veel geld in de schoot geworpen krijgen. Daarmee neem je namelijk ook de prikkel weg voor de topman. Het enige waar hij nog voor werkt is zijn geweten ("ik kan niet zomaar weggaan en al dat geld in mijn zak steken") en zijn goede naam. Niet echt overtuigende prikkels om zijn best te doen dus.
En prikkels zijn niet alleen nodig voor de gewone arbeider, maar ook voor de duurbetaalde topman. Zo werkt de psychologie in de economie nu eenmaal. Daar zo doldriest tegenin gaan vind ik heel dom en zelfs schandalig.
  dinsdag 9 september 2003 @ 19:31:54 #14
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_13054029
=edit=
wat vriendelijker mag ook wel

[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 09-09-2003 20:02]

dinsdag 9 september 2003 @ 19:35:21 #15
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_13054115
Dit is meer W&G dan POL
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  dinsdag 9 september 2003 @ 19:57:59 #16
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_13054773
Wat een trieste kutzooi!

Als die kerol goed z'n best doet verdient het makkelijk terug voor het bedrijf. Het is toch prachtig dat sommige mensen op aarde dat kunnen verdienen. Zou ik ook wel willen, dat is een stimulans om altijd hard te werken.

Als ie het slecht doet en na 1 jaar wordt ontslagen krijgt ie helemaal geen 10 miljoen mee.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_13054893
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 19:31 schreef WebVoice het volgende:
=edit=
haal net die reactie weg...
He rustig he, je moet helemaal niets met dat formulier... ik heb het ook niet eens in gevuld... (en ook niet van plan) een vriend van mij kwam met dat verhaal. Maar in het nieuws kon ik me er niets van herinneren, nu weet ik dat ie erg SP is ingesteld, dus ik dacht misschien heeft ie het daarvandaan...

[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 09-09-2003 20:03]

dinsdag 9 september 2003 @ 23:43:56 #18
14482 nixan
Vlekkenkampioen
pi_13062094
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 19:27 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Die man heeft die 440 man niet ontslagen, toen wassie nog niet in dienst.

En als ie echt Ahold gezond wil maken, kannie ook best wel even naar zijn eigen salaris kijken en zich bedenken dat je voor dat bedrag ook 400 Appie medewerkers aan het werk kan houden.

Hier in NL zijn mensen nog al eens geneigd om bedrijven en sociale instanties door elkaar te halen. Deze mensen worden in hun denkbeelden erg gesteund door de NL-regelgeving.

Voor die mensen nog 1 keer:
Ahold en andere commerciële (gek hè; 't zit eigenlijk al in het woord) ondernemingen zijn geen sociale instanties. Het zijn be-dríj-ven of 'for profit' organisaties (dubbel )

Een bericht als: "Ahold creëert extra werk voor 440 feitelijk overtollige medewerkers" doet het niet zo lekker op de beurs.

and then?
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2003 @ 00:22:47 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_13062873
Beste Collega,

Ik kan mij goed voorstellen dat de brcihtgeving over ons bedrijf afgelopen week je heeft geschokt.
Als directievoorzitter van AH wil ik je graag een toelichting geven op de situatie bij AH.
De reorganisatie die we gaan doorvoerenis de meest ingrijpende uit onze geschiedenis. Er moeten 440 arbeidsplaatsen op het HOOFDKANTOOR en in het distributiecentrum van AH verdwijnen.

Net als op het HK en in de DBC gaan we in onze winkels door met het bespraen op allerlei kosten. We besparen alleen niet op werk dat direct met de klanten te maken heeft. Want medewerkers die in contact met de klant staan zijn het gezicht van ons bedrijf. In de DBC verdwijnen ondersteunende banen. Dat zijn functies die niet direct met de beleveringen van de winkel te maken hebben.

De collega;s die het betreft worden zo snel mogelijk geinformeerd. Een harde pijnlijke boodschap. Maar ik verzeker je dat geen enkele AH medewerker van de één op de andere dag op straat staat

ect ect

Met vriendelijke groet,
Dcik Boer
Directievoorzitter.

ALLE medewerkers van AH hebben vandaag deze informatieve brief gekregen.

pi_13064387
wat mij tegen de borst stuit is het feit dat hij niks hoeft te doen voor die bonussen.

Als hij ahold helemaal uit het slop weet te trekken, dan mag hij van mij het dubbele krijgen! maar hij moet er wel wat voor doen!

Wat een eerder poster al heel treffend zij: Het is puur het geweten van Moberg dat hem aan het werk houd. De prikkel om extra goed te presteren is weg.

Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  woensdag 10 september 2003 @ 08:24:30 #21
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_13064426
Zelf AH-medewerker, en ik vind het best. Zo werkt het nou eenmaal. En idd, Scheepbouwer heeft miljarden voor KPN terugverdiend dus dan kan je best een paar miljoen waard zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_13064432
quote:
Op woensdag 10 september 2003 08:16 schreef overhyped het volgende:
maar hij moet er wel wat voor doen!
Wat geeft jou het idee dat hij er niks voor doet of zou doen?
  woensdag 10 september 2003 @ 08:26:45 #23
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13064433
Ten eerste is het signaal natuurlijk erg verkeerd, eerst melden dat er 440 mensen uitmoeten en dan het bericht dat er een nieuwe topman komt die aardig verdiend.
Maar net zoals veel mensen vind ik die onvoorwaardelijke bonus een stuk erger. Als er een voorwaarde aan vast zit, een mijlpaal die hij moet halen, dan ok, maar op deze manier zeker niet.
Ik stuur de sp mail ook niet op, maar ik zal hem aanpassen en mailen wat ik van de bonus vind.
pi_13065855
Die bonus is ook het enige wat mij als onrechtvaardig overkomt, kijk als je winst wil maken en je moet daarom 440 mensen ontslaan nou ja dat is dan jammer maar inderdaad AH is niet gericht om mensen aan het werk te houdenm en als iemand inderdaad miljoenen gaat verdienen omdat hij het bedrijf het veelvoudige gaat opleveren dan vind ik dat niet erg. Ik vind dat regeltje: 'Mocht hij falen en het bedrijf verder in de problemen helpen, dan krijgt hij bij zijn ontslag nog eens ¤ 10,5 miljoen extra mee!' in het SP bericht ook nogal klinken als een slogan, er zal toch wel meer aan zitten dan 'nou ik ga eens kijken wat ik kan doen, mocht het niet lukken dan heb ik tenminste nog die 10 mln.' Wat is bijvoorbeeld de reden voor ahold omdat die man te gunnen?
pi_13066781
Zoals al eerder door anderen gezegd: als ie dat bedrijf uit het slop trekt, alla, maar doet ie dat niet dan krijgt ie nog 10 miljoen. Dat gaat nergens over IMHO. En ten tweede is maar de vraag of hem dat lukt; niet dat ik hem persoonlijk ken of weet wat deze man eerder gedaan heeft, maar 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst'; er zijn genoeg topmannen geweest die ook dergelijke sommen geld verdienen en die compleet gefaald hebben; zie de vorige topman van Ahold en de vorige directie van VenD.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')