quote:Zie link:
Liever 440 vakkenvullers
dan 1 zakkenvuller!
Wie blijft er op de kleintjes letten?Albert Heijn zet in de komende tijd 440 werknemers op straat.
De salarissen van deze mensen verdwijnen voor een groot deel naar de bankrekening van 1 topman: Anders Moberg.
Moberg krijgt ieder jaar een miljoenensalaris en bonussen. Mocht hij falen en het bedrijf verder in de problemen helpen, dan krijgt hij bij zijn ontslag nog eens ¤ 10,5 miljoen extra mee!
Vind je dit ook onacceptabel? Vul dan onderstaand actieformulier in en stuur dit naar AH Klantenservice !
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden... is dit acceptabel of niet, zo ja waarom wel/niet?
Op het eerste gezicht lijkt mij het zowieso raar dat iemand zoveel kan verdienen als er bezuinigd moet worden. Dat topmannen nu eenmaal meer verdiennen dan bijv. vakkenvullers lijkt me logisch, maar ja 10 mln is wel heel veel.... maar ja wat weet ik er nu van...
quote:Tja, maar zonder deze bedragen is het bedrijf al wel bijna gered van de ondergang!
Op dinsdag 9 september 2003 19:03 schreef Mr_Knoxville het volgende:
als zo iemand een dergelijk bedrijf van de ondergang kan redden dan zal hij dat salaris dubbel en dwars waard zijn en in de toekomst weer voor meer werkgelegenheid binnen Ahold zorgen.
quote:Maar waarom dan die 10 mln mocht ie falen? Dat lijkt me nogal een understatement voor 'gouden handdruk'
Op dinsdag 9 september 2003 19:03 schreef Mr_Knoxville het volgende:
als zo iemand een dergelijk bedrijf van de ondergang kan redden dan zal hij dat salaris dubbel en dwars waard zijn en in de toekomst weer voor meer werkgelegenheid binnen Ahold zorgen.
Hij pakt gewoon wat hij pakken kan. Zouden jullie dat niet doen dan? Zo ja, jullie zijn veels te goed voor deze wereld.
En als hij AH uit de slop kan krijgen is er opeens niemand die zeikt over die ene clausule waardoor ie zijn eigen toekomst al vast klaar zet.
quote:Helaas is dat de mentaliteit tegenwoordig. Pakken wat je pakken kan en de rest kan stikken. Daar gaat Nederland inderdaad mee naar de kloten is mijn mening.
Op dinsdag 9 september 2003 19:08 schreef blieblie het volgende:
Wat een gezeik over die man.Hij pakt gewoon wat hij pakken kan. Zouden jullie dat niet doen dan? Zo ja, jullie zijn veels te goed voor deze wereld.
En als hij AH uit de slop kan krijgen is er opeens niemand die zeikt over die ene clausule waardoor ie zijn eigen toekomst al vast klaar zet.
quote:Ik verbaas me meer over het feit dat het hem wordt aangeboden
Op dinsdag 9 september 2003 19:08 schreef blieblie het volgende:
Wat een gezeik over die man.Hij pakt gewoon wat hij pakken kan. Zouden jullie dat niet doen dan? Zo ja, jullie zijn veels te goed voor deze wereld.
quote:Ik weet in ieder geval van 440 mensen die ook dan niet zullen juichen.
quote:Hoezo laat hij de rest zitten??
Op dinsdag 9 september 2003 19:14 schreef jjdevries het volgende:[..]
Helaas is dat de mentaliteit tegenwoordig. Pakken wat je pakken kan en de rest kan stikken. Daar gaat Nederland inderdaad mee naar de kloten is mijn mening.
Imho mag een CEO flink betaald worden. Op het punt dat het misgaat, maakt niet uit wat het is, economie wordt slechte, personeel saboteerd de boel. Wie is de verantwoordelijke? Juist, die ene man aan de top. En die mag daar (imho) best voor betaald worden.
De beslissingen om mensen eruit te zetten is echt niet omkeerbaar als hij zijn salaris naar beneden haalt. Dat zou op z'n hoogst uitstel van executie zijn.
Wat echter het probleem is met Nederland, mensen kunnen het niet hebben dat de 1 beter betaald wordt dan de ander. Zo is het nu eenmaal, niet alleen hier, maar overal op de wereld.
quote:Wat is de baan van die man??
Op dinsdag 9 september 2003 19:18 schreef HassieBassie het volgende:Ik weet in ieder geval van 440 mensen die ook dan niet zullen juichen.
quote:Die man heeft die 440 man niet ontslagen, toen wassie nog niet in dienst.
Op dinsdag 9 september 2003 19:22 schreef blieblie het volgende:Wat is de baan van die man??
440 man tevreden houden, of dat bedrijf gezond houden?
En als ie echt Ahold gezond wil maken, kannie ook best wel even naar zijn eigen salaris kijken en zich bedenken dat je voor dat bedrag ook 400 Appie medewerkers aan het werk kan houden.
quote:Wat mij betreft is de hoogte van het salaris van die man dan ook niet het probleem, maar de manier waarop hij het verdient. Bij voorbaat (zonder iets gepresteerd te hebben!) krijgt hij al 10 miljoen euro. Voldoet hij niet dan komt daar nog eens 10 miljoen euro bij en dat is toch een zeer vreemde situatie.
Op dinsdag 9 september 2003 19:19 schreef blieblie het volgende:
Wat echter het probleem is met Nederland, mensen kunnen het niet hebben dat de 1 beter betaald wordt dan de ander. Zo is het nu eenmaal, niet alleen hier, maar overal op de wereld.
Als die kerol goed z'n best doet verdient het makkelijk terug voor het bedrijf. Het is toch prachtig dat sommige mensen op aarde dat kunnen verdienen. Zou ik ook wel willen, dat is een stimulans om altijd hard te werken.
Als ie het slecht doet en na 1 jaar wordt ontslagen krijgt ie helemaal geen 10 miljoen mee.
quote:He rustig he, je moet helemaal niets met dat formulier... ik heb het ook niet eens in gevuld... (en ook niet van plan) een vriend van mij kwam met dat verhaal. Maar in het nieuws kon ik me er niets van herinneren, nu weet ik dat ie erg SP is ingesteld, dus ik dacht misschien heeft ie het daarvandaan...
Op dinsdag 9 september 2003 19:31 schreef WebVoice het volgende:
=edit=haal net die reactie weg...
[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 09-09-2003 20:03]
quote:Hier in NL zijn mensen nog al eens geneigd om bedrijven en sociale instanties door elkaar te halen. Deze mensen worden in hun denkbeelden erg gesteund door de NL-regelgeving.
Op dinsdag 9 september 2003 19:27 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Die man heeft die 440 man niet ontslagen, toen wassie nog niet in dienst.
En als ie echt Ahold gezond wil maken, kannie ook best wel even naar zijn eigen salaris kijken en zich bedenken dat je voor dat bedrag ook 400 Appie medewerkers aan het werk kan houden.
Voor die mensen nog 1 keer:
Ahold en andere commerciële (gek hè; 't zit eigenlijk al in het woord) ondernemingen zijn geen sociale instanties. Het zijn be-dríj-ven of 'for profit' organisaties (dubbel
)
Een bericht als: "Ahold creëert extra werk voor 440 feitelijk overtollige medewerkers" doet het niet zo lekker op de beurs.
Ik kan mij goed voorstellen dat de brcihtgeving over ons bedrijf afgelopen week je heeft geschokt.
Als directievoorzitter van AH wil ik je graag een toelichting geven op de situatie bij AH.
De reorganisatie die we gaan doorvoerenis de meest ingrijpende uit onze geschiedenis. Er moeten 440 arbeidsplaatsen op het HOOFDKANTOOR en in het distributiecentrum van AH verdwijnen.
Net als op het HK en in de DBC gaan we in onze winkels door met het bespraen op allerlei kosten. We besparen alleen niet op werk dat direct met de klanten te maken heeft. Want medewerkers die in contact met de klant staan zijn het gezicht van ons bedrijf. In de DBC verdwijnen ondersteunende banen. Dat zijn functies die niet direct met de beleveringen van de winkel te maken hebben.
De collega;s die het betreft worden zo snel mogelijk geinformeerd. Een harde pijnlijke boodschap. Maar ik verzeker je dat geen enkele AH medewerker van de één op de andere dag op straat staat
ect ect
Met vriendelijke groet,
Dcik Boer
Directievoorzitter.
ALLE medewerkers van AH hebben vandaag deze informatieve brief gekregen.
Als hij ahold helemaal uit het slop weet te trekken, dan mag hij van mij het dubbele krijgen! maar hij moet er wel wat voor doen!
Wat een eerder poster al heel treffend zij: Het is puur het geweten van Moberg dat hem aan het werk houd. De prikkel om extra goed te presteren is weg.
quote:Wat geeft jou het idee dat hij er niks voor doet of zou doen?
Op woensdag 10 september 2003 08:16 schreef overhyped het volgende:
maar hij moet er wel wat voor doen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |