abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13023920
Mensen al bekend met dit waanzinnige techno-nummer? Het werd de afgelopen tijd al helemaal platgedraaid op technofeesten en dancefestivals en in clubs. Het begint nu zelfs in het reguliere (commerciele) discocircuit een bescheiden hitje te worden; ik hoorde em zelfs in Renesse stel je voor... Supersterk nummer en gegarandeerd dak eraf!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_13042001
Die track is inderdaad erg lekker, op Awakenings hoorde ik 'em minstens 3x langskomen.

Net zoals de tracks van Thomas Krome (DK8 is Jesper Dahlback +Thomas Krome) harde techno zonder plat te worden. Merkwaardig dat het bij het minder techno-minded publiek het ook goed lijkt te doen. Zou dit dan toch een hit kunnen worden?

pi_13043685
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:41 schreef teknomist het volgende:
Mensen al bekend met dit waanzinnige techno-nummer? Het werd de afgelopen tijd al helemaal platgedraaid op technofeesten en dancefestivals en in clubs. Het begint nu zelfs in het reguliere (commerciele) discocircuit een bescheiden hitje te worden; ik hoorde em zelfs in Renesse stel je voor... Supersterk nummer en gegarandeerd dak eraf!
Hey Surgeon & Kevin Yost fan!..ik moet zaterdag 4 oktober in doornroosje draaien dus dan zullen van eerder genoemde producers wel wat plaatjes langs komen
Homer Simpson: "Relax. What is mind? No matter. What is matter? Never mind!"
pi_13043822
Ik vind m na een paar keer luisteren wat minder worden.
Superfly.
pi_13045107
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:04 schreef drexciya het volgende:
Merkwaardig dat het bij het minder techno-minded publiek het ook goed lijkt te doen. Zou dit dan toch een hit kunnen worden?
Het nummer zal nooit en te nimmer in de charts komen maar aangezien het wel in de commerciele clubs wordt gedraaid blijkt maar weer dat mits een nummer de juiste sounds en de opbouw/structuur heeft techno toch hitpotentie heeft
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_13083005
momenteel idd een 'hitje' in de technoschene, ik heb 'm zelf inmiddels al weer te vaak gehoord helaas.. maar kende hem dan ook al in de originele uitvoering

volgende hit:

T Raumschmiere - Monstertruckdriver

die is echt damn cool, vooral die clip ook..

zal ook wel doodgedraaid gaan worden

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_13091357
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:39 schreef Ener-G het volgende:
momenteel idd een 'hitje' in de technoschene, ik heb 'm zelf inmiddels al weer te vaak gehoord helaas.. maar kende hem dan ook al in de originele uitvoering

zal ook wel doodgedraaid gaan worden

Ik heb daar zelf niet zo'n last van, maar het is eigenlijk treurig dat zoveel DJ's op safe spelen en alleen maar hitjes draaien of er niets boeiends mee doen.

Mijns inziens is er genoeg te vinden om jezelf te onderscheiden van de hitjesdraaiers, of is het publiek de zwakke schakel? Ik kan me ook niet onttrekken aan de indruk dat het gemiddelde publiek weinig oor heeft voor afwijkende nummers.

Wat dat betreft snap ik ook al die ophef rond die track van Monika Kruse - Latin lovers niet. Ik vind het een ontzettend cheesy nummer, aangezien het concept al eerder is toegepast.

Wanneer je als DJ zelf een salsa (o.i.d.) plaat pakt en dat door je set mikt ben je veel origineler bezig.

pi_13095726
tja uiteindelijk moet je als dj kiezen tussen 'ik draai wat ik leuk vind, met als risico dat er mensen afhaken' of tussen 'ik draai wat het publiek leuk vindt, om zoveel mogelijk mensen tevreden te houden'... altijd lastig zoiets
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_13097153
quote:
Ik heb daar zelf niet zo'n last van, maar het is eigenlijk treurig dat zoveel DJ's op safe spelen en alleen maar hitjes draaien of er niets boeiends mee doen.
Af-en-toe kan het geen kwaad een hitje er door heen te gooien om het publiek even op te peppen.
quote:
Mijns inziens is er genoeg te vinden om jezelf te onderscheiden van de hitjesdraaiers, of is het publiek de zwakke schakel? Ik kan me ook niet onttrekken aan de indruk dat het gemiddelde publiek weinig oor heeft voor afwijkende nummers.
Het publiek heeft best wel gehoor voor afwijkende nummers en vaak zijn hitjes ook afwijkende nummers omdat die meestal door hun originaliteit en kracht een afwijkende (en dus herkenbare) positie innemen.

Ik heb er een hekel aan als een DJ alleen maar hitjes draait, maar dat komt m.i. ook niet heel veel voor. Een DJ behoort een goed evenwicht te creeeren door het draaien van hitjes, opbouwende platen en de wat experimentelere en afwijkende nummers.

quote:
Wat dat betreft snap ik ook al die ophef rond die track van Monika Kruse - Latin lovers niet. Ik vind het een ontzettend cheesy nummer, aangezien het concept al eerder is toegepast.
Ik ken het nummer niet, maar ik zal het zeker eens checken. (Dan zal ook wel blijken dat ik het nummer eigenlijk wel ken )
quote:
Wanneer je als DJ zelf een salsa (o.i.d.) plaat pakt en dat door je set mikt ben je veel origineler bezig.
Dit deed Monika Kruse dus op DV met mixen van een plaat van Manu Chao door haar set: erg cool en origineel
  vrijdag 12 september 2003 @ 13:59:29 #10
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_13118064
Ik HAAT dit nummer

Doet me denken aan John Selway - Blood Angels, ook zon irritant nummer

have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
pi_13119414
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:59 schreef UniversalNation het volgende:
Doet me denken aan John Selway - Blood Angels, ook zon irritant nummer
John Starlight
pi_13121085
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:59 schreef UniversalNation het volgende:
Ik HAAT dit nummer
Heb je nog wat argumentatie daarbij?

Ik vind het zelf een goed nummer omdat niet op de standaard manier alle frequenties worden dichtgesmeerd - het klinkt open.

Qua geluiden wijkt het ook nogal af van de standaard, dus ik zie niet in wat er mis aan is. Ook geen irritante of uitgekauwde samples of andere "goedkope"/makkelijke effecten.

vrijdag 12 september 2003 @ 16:00:10 #13
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_13121516
Krome is een van mijn favorieten. Na Bitches from Hell kan hij bij niets meer fout doen (bij wijze van spreken uiteraard).
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_13121707
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:00 schreef Manji het volgende:
Krome is een van mijn favorieten. Na Bitches from Hell kan hij bij niets meer fout doen (bij wijze van spreken uiteraard).
Thomas Krome maakt idd harde en strakke feestplaten. Zeker ook een van mijn favoriete technoproducers.
pi_13122352
laat maar

[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 12-09-2003 16:32]

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_13523680
vet nummer
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')