abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13015344
kben de laatste tijd ontzettend bezig met stonerrock, alleen heb ik nog geen vet fuzz geluid. aangezien ik eerder alleen hard-rock en metal speelde heb ik ook totaal geen ervaring met fuzz en wah apperatuur...

Ik wil met mn band nu dus egt fatsoenlijk stoner gaan spelen en het liefst de sound van Kyuss en de ouwe Qotsa hebben... alsmede een wah voor met solo's maf te doen. ..

op t roadburn festival viel me op dat vrijwel alle bands daar z'n oranje pedaaltje hadde voor (waarschijnlijk) fuzz, de MXR Phase100 op de site van fu manchu zag ik een foto:

legio fuzz spull op sites maar geen id wat in de buurt komt.

pi_13015424
Probeer de Fab Tone van DanElectro eens, zouk zeggen.

Vette Fuzz!

Review:
http://www.wholenote.com/resources/revmain.asp?i=2809

Succes!

Hm?
  maandag 8 september 2003 @ 01:38:08 #3
65945 Cascade
Green changed to White
pi_13015523
Kyuss
Fu Manchu

Maar terug ontopic...

Dat gele MXR kastje is een phasor en zorgt voor een 'zweving' in je geluid. Het is niet de basis van de fuzz.

Als je de plaatjes van de pedalen van Fu Manchu bekijkt, is niet echt duidelijk wat nou wat is. Alleen die gele en de tuner is duidelijk. Is het op het plaatje wel compleet? Op het messageboard is ook een discussie hoe het nou zit.

Er zijn wel zat fuzz pedalen te krijgen. Kijk eens hier en zoek op 'fuzz'. Dit is een Duitse winkel waar ze hier en daar samples hebben voor de effectpedalen. Leuk om te vergelijken.

Ook een idee: neem je gitaar en versterker mee naar een muziekwinkel en probeer eens wat uit, laat je informeren.

Meer zinnigs kan ik er niet over zeggen (ben ook maar een 'gitaarbeginner'), dat zullen anderen beter kunnen

In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
pi_13015658
ja t probleem is dat hier in de buurt niet veel muziek-winkel te beleven valt, dus ik moet mn gitaar en versterker naar een andere stadt slepen dus bennik liever van te voren ff goed geinformeerd. meestal koop ik mn gear bij Feedback rotterdam, maar die slacken nogal in fuzz-pedalen...

die andere fast van Fu manchu heeft er naast de tuner en die MXR nog een boss pedaaltje tussen staan maar op die foto kun je niet zien wat het is...

zelf vind ik Kyuss en Qotsa toch iets rauwer klinken als Fu Manchu.... op dat forum las ik "mysterious CROWN" pedal als fuzz source maar daar schieten we ook niet zo veel me op

naja /zoekt verder, bedankt voor de link trouwens.. daar hebbe ze veel!

maandag 8 september 2003 @ 02:07:20 #5
65945 Cascade
Green changed to White
pi_13015717
Nog wat links:
Uitleg over diverse effecten
Uitleg over gitaarversterkers en overdrive/distortion

Door je (buizen)versterker te oversturen krijg je ook dat 'scheur' geluid. Maar of dat op de fuzz van QotSA/Kyuss/Fu Manchu lijkt, weet ik niet.

In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
pi_13027057
voor een wat donkere fuzz> big muff, ik denk dat die wel zal voldoen voor een st onerrock geluid, een phaser is heel wat anders, dat is een beetje een jaren tachtig geluid, moeilijk uit te leggen maar als je het hoort herken je het zeker, vergelijkbaar met flanger maar dan zonder een metaal achtige klank.
  maandag 8 september 2003 @ 23:23:07 #7
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_13036920
.. Hell yeah dude, The Janssens.. DE stoner band uit Weert
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  maandag 8 september 2003 @ 23:34:51 #8
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_13037215
Voor de Kyuss sound is het misschien ook wel leuk om je gitaar wat lager te stemmen voor een lomper geluid.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_13042353
lomper?

naja zo ver waren we al, t gaat me puur om t geluid nou....

pi_13042425
Gitaar lager stemmen, dikkere snaren, hals element gebruiken, tone knoppen iets dicht draaien op je gitaar.
Als fuzzbox bijv. de Big Muff of een simpele Boss.

Met de tone en je elementkeuze kun je gewoon heel veel doen qua fuzz.

yankee charlie dinges
pi_13043912
Thanx, ik ga sowiezo een ouwe gitaar gebruiken voor om te tunen, ik gebruik nou nog gewoon een eadgbe tuning (009 snaren) met knobs en die heb ik ook voor tal van andere dingen zo nodig. kep gelezen dat voor CFBbEbGC je het beste 013 - 056 snaren kan gebruiken. ik ga een ouwe strat gebruiken daarvoor. ik hoop alleen dat ik dan ook de brug fatsoenlijk krijg afgesteld, aangezien die gitaar ook niet is gemaakt voor detunings.

pi_13044050
Lukt op zich wel met een Strat, naast het afstellen van de brug moet je eik ook de hals afstellen, de nieuwe (veel dikkere) set snaren oefent nogal wat kracht uit op je hals.

Overigens, qua sound is de Strat eigenlijk net niet wat je zoekt, tenzij er humbuckers inzitten... of je moet een flink boost pedaaltje ofzo gebruiken... voor het geluid wat jij zoekt neem je eik liever een LesPaul ofzo.

yankee charlie dinges
pi_13046173
ya maar unfortunatly heeft Louike geen 1 million dollars en mn Ibanelz RG houdt ik ff voor de rest... anders blijf ik aant tunen/afstellen.... k ga zometeen ff die Big Muff '70 pedaal checken. vele forums enzo wijzen hem uit als de betere van het zooitje.. en zo duur istie nie.

Maarre hals afstellen, wat moet ik me daarbij voorstellen? ik ging er vanuit dat als ik mn brug op niveau zet t wel voor elkaar zou zijn...

pi_13156366
kep nu dees aangeschaft:

hij klinkt al vet fuzzy als ik t halselement gebruik en de toon knop half open zet, 013 -056 snaren is wel ff wennen maar t heeft wel wat. zeker als je 009 gewend bent. kga volgende week de oude Bigmuff kopen..

pi_37491732
queens of the stone age gebruiken een bigmuff
PS4 online: micro_nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')