Ik wil met mn band nu dus egt fatsoenlijk stoner gaan spelen en het liefst de sound van Kyuss en de ouwe Qotsa hebben... alsmede een wah voor met solo's maf te doen. ..
op t roadburn festival viel me op dat vrijwel alle bands daar z'n oranje pedaaltje hadde voor (waarschijnlijk) fuzz, de MXR Phase100 op de site van fu manchu zag ik een foto:
legio fuzz spull op sites maar geen id wat in de buurt komt.
Vette Fuzz!
Review:
http://www.wholenote.com/resources/revmain.asp?i=2809
Succes!
Maar terug ontopic...
Dat gele MXR kastje is een phasor en zorgt voor een 'zweving' in je geluid. Het is niet de basis van de fuzz.
Als je de plaatjes van de pedalen van Fu Manchu bekijkt, is niet echt duidelijk wat nou wat is. Alleen die gele en de tuner is duidelijk. Is het op het plaatje wel compleet? Op het messageboard is ook een discussie hoe het nou zit.
Er zijn wel zat fuzz pedalen te krijgen. Kijk eens hier en zoek op 'fuzz'. Dit is een Duitse winkel waar ze hier en daar samples hebben voor de effectpedalen. Leuk om te vergelijken.
Ook een idee: neem je gitaar en versterker mee naar een muziekwinkel en probeer eens wat uit, laat je informeren.
Meer zinnigs kan ik er niet over zeggen (ben ook maar een 'gitaarbeginner'), dat zullen anderen beter kunnen
die andere fast van Fu manchu heeft er naast de tuner en die MXR nog een boss pedaaltje tussen staan maar op die foto kun je niet zien wat het is...
zelf vind ik Kyuss en Qotsa toch iets rauwer klinken als Fu Manchu.... op dat forum las ik "mysterious CROWN" pedal als fuzz source maar daar schieten we ook niet zo veel me op
naja /zoekt verder, bedankt voor de link trouwens.. daar hebbe ze veel!
Door je (buizen)versterker te oversturen krijg je ook dat 'scheur' geluid. Maar of dat op de fuzz van QotSA/Kyuss/Fu Manchu lijkt, weet ik niet.
Met de tone en je elementkeuze kun je gewoon heel veel doen qua fuzz.
Overigens, qua sound is de Strat eigenlijk net niet wat je zoekt, tenzij er humbuckers inzitten... of je moet een flink boost pedaaltje ofzo gebruiken... voor het geluid wat jij zoekt neem je eik liever een LesPaul ofzo.
Maarre hals afstellen, wat moet ik me daarbij voorstellen? ik ging er vanuit dat als ik mn brug op niveau zet t wel voor elkaar zou zijn...
hij klinkt al vet fuzzy als ik t halselement gebruik en de toon knop half open zet, 013 -056 snaren is wel ff wennen maar t heeft wel wat. zeker als je 009 gewend bent. kga volgende week de oude Bigmuff kopen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |