quote:had ik geprobeerd maar werkt niet software matig. (dus de software van de router)
Op zondag 7 september 2003 10:43 schreef flezem het volgende:
je wil een DMZ maken?
quote:maar kan ik gewoon die router gebruiken als hub bijv?
Op zondag 7 september 2003 10:45 schreef Lemmeb het volgende:
Als je van je PC een router maakt, moet dat kunnen. Oftewel: wat een onzinnige vraag dit.
quote:nee natuurlijk niet software matig.maar je pc voor de router plaatsen, zul je ook je route tabellen moeten aanpassen. wat komt er dan eigenlijk na je router? en is je router je dsl gateway?
Op zondag 7 september 2003 10:47 schreef nlboy het volgende:[..]
had ik geprobeerd maar werkt niet software matig. (dus de software van de router)
De dmz heeft niks met voor de router staan te maken, lijkt wel of je een Belg bent gezien je woordkeuze.
Maar topicstarter, stel je vraag nu eens duidelijker! Zo kan niemand je helpen. Wat is nu het probleem?
[Dit bericht is gewijzigd door 303 op 07-09-2003 10:51]
quote:DeMilitarized Zone.
Op zondag 7 september 2003 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is een DMZ?
quote:Hardwarematig werkt het alleen als je van je eigen PC een router maakt. En daar die router dan weer aanhangt. Beetje onzinnige oplossing dus imo.
Op zondag 7 september 2003 10:47 schreef nlboy het volgende:
had ik geprobeerd maar werkt niet software matig. (dus de software van de router)
Jij moet gewoon zorgen dat je 2 IP-adressen van je provider krijgt. Aan 1 hang je de router en aan de ander je PC.
/edit Maar idd, probeer gewoon DMZ eens, dat is waarschijnlijk wat je wilt
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 07-09-2003 10:52]
quote:ik heb een adsl wireless router. en m'n router is dsl gateway
Op zondag 7 september 2003 10:49 schreef flezem het volgende:[..]
nee natuurlijk niet software matig.maar je pc voor de router plaatsen, zul je ook je route tabellen moeten aanpassen. wat komt er dan eigenlijk na je router? en is je router je dsl gateway?
quote:Welke applicatie wil je draaien waarvoor je PC ongelimiteerd data zou moeten kunnen ontvangen?
Op zondag 7 september 2003 10:52 schreef nlboy het volgende:[..]
ik heb een adsl wireless router. en m'n router is dsl gateway
quote:ik wil dit omdat ik geen gameserver of shoutcast kan gebruiken omdat de router z'n firewall dat blokeert. ook al z'n de poorten open.
Op zondag 7 september 2003 10:50 schreef 303 het volgende:
DMZ is een zone in de router waarin je vrij spel hebt, demilitarized zone (zal wel niet goed gespelt zijn). Ip nummers van pc's in de dmz mogen alles.De dmz heeft niks met voor de router staan te maken, lijkt wel of je een Belg bent gezien je woordkeuze.
Maar topicstarter, stel je vraag nu eens duidelijker! Zo kan niemand je helpen. Wat is nu het probleem?
(ik had een helpdesk mederwerker aan de lijn en die zei dat ik dan voor de router zal staan als ik de dmz instel)
[Dit bericht is gewijzigd door nlboy op 07-09-2003 10:55]
quote:Als je een gameserver draait moet je virtual server gebruiken.
Op zondag 7 september 2003 10:54 schreef nlboy het volgende:[..]
ik wil dit omdat ik geen gameserver of shoutcast kan gebruiken omdat de router z'n firewall dat blokeert. ook al z'n de poorten open.
en daarom deze vraag.
quote:Dan moet je dus DMZ aanzetten
Op zondag 7 september 2003 10:54 schreef nlboy het volgende:
ik wil dit omdat ik geen gameserver of shoutcast kan gebruiken omdat de router z'n firewall dat blokeert. ook al z'n de poorten open.
en daarom deze vraag.(ik had een helpdesk mederwerker aan de lijn en die zei dat ik dan voor de router zal staan als ik de dmz instel)
quote:Ja, dat is de term die veel helpdeskers gebruiken, om DMZ uit te leggen aan een eind-gebruiker
Op zondag 7 september 2003 10:54 schreef nlboy het volgende:
(ik had een helpdesk mederwerker aan de lijn en die zei dat ik dan voor de router zal staan als ik de dmz instel)
quote:Thuis hier hebben we meerdere pc's die allemaal internet moet hebben.
Op zondag 7 september 2003 10:55 schreef flezem het volgende:
ik snap niet waarom je je pc voor de router wil plaatsen. wat ga je met die router doen, wat komt er achter je router en welk voordeel denk je te halen met het plaatsen van je pc voor de router?
quote:dit is niet de functie van een DMZ. dus zal geen nut hebben. gewoon de router wegslopen en je pc de ip# geven die nu in je router staan.
Op zondag 7 september 2003 10:56 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Dan moet je dus DMZ aanzetten
En dat heet misschien anders bij jouw router, maar het principe blijft hetzelfde.
ga je nu ook een nieuwe topic openen
router te koop?
quote:
Op zondag 7 september 2003 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Als je een gameserver draait moet je virtual server gebruiken.
En shoutcast zal wel dynamische poort toewijzing gebruiken.
Is daar geen UPnP applicatie voor te vinden? En als shoutcast geen dynamische poorten gebruikt, moet je een special application aanmaken ipv virtual server.
quote:Wat is beter? een router of een hub om het internet te delen?
Op zondag 7 september 2003 10:57 schreef flezem het volgende:[..]
dit is niet de functie van een DMZ. dus zal geen nut hebben. gewoon de router wegslopen en je pc de ip# geven die nu in je router staan.
ga je nu ook een nieuwe topic openen
router te koop?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |