De vraag lijkt me duidelijk: wat vind jij nou echt een heel erg mooi gebouw?
Eén van mijn favorieten: Villa Savoy (1928-29), door Le Corbusier. Staat in Poissy bij Parijs.
quote:
het ING-gebouw bij Amsterdam Bijlmer
quote:Beiden van hetzelfde architectenbureau (Alberts & van Huut). Het ING kantoor vinnik ook erg mooi. Maar ondertussen ken ik het kunstje wel.
De Gasunie in Groningen
en dan nog wat kerken in Brugge en antwerpen en in italie en Barcelona.
quote:Sluit ik me bij aan, vormt altijd weer een mooi gezicht als ik vanuit Leeuwarden eerst dit gebouw en dan de Martini zie staan
Op 27 maart 2001 12:07 schreef Fieldy het volgende:
De Gasunie in Groningen
Maar ik hou ook heel erg van een industriele sfeer zoal Meat District in New York City en de Hef in Rotterdam... die grote loodsen, dat ijzer & staal, prachtig!
Jammer dat ik geen foto's kan plaatsen.
[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 27-03-2001 12:30]
quote:
Op 27 maart 2001 12:11 schreef zodiakk het volgende:
- Millenium Tower in Rotterdam.
quote:
- Fortisgebouw ( aan Blaak)
quote:
Op 27 maart 2001 12:22 schreef Manono het volgende:
De nieuwe VPRO villa, gewoon schitterend
New Metropolis in Amsterdam
quote:
Het Stedelijk Museum in Amsterdam
Gügenheim New York
quote:
Gügenheim BilBao (aaaaah)
quote:
Chrysler Building New York
quote:At your service...
Jammer dat ik geen foto's kan plaatsen.
Iemand plaatjes van?
quote:
Op 27 maart 2001 14:15 schreef Koekepan het volgende:
- Haags gemeentemuseum.Iemand plaatjes van?
Jammer dat je bij het Gügenheim van Bilbao niet ziet hoe mooi de structuren en materialen zijn, met die zilverachtige schubben. Aliyaah had een paar clips geleden een video daar opgenomen, weet niet meer hoe dat nummer heette.
quote:Het is titanium. Hier is het beter te zien;
Op 27 maart 2001 15:06 schreef Manono het volgende:
Thnx K-man, mooi hoor.Jammer dat je bij het Gügenheim van Bilbao niet ziet hoe mooi de structuren en materialen zijn, met die zilverachtige schubben.
U vraagt, wij draaien...
Wat heb je eigenlijk met architectuur, k_man? Behalve natuurlijk dat er inderdaad een hoop moois aan gebouwen te vinden is.
[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 27-03-2001 15:23]
quote:Ik ben bouwkundig ingenieur. En tis ook een soort hobby. Op vakantie bekijk ik graag architectonische hoogtepunten.
Op 27 maart 2001 15:22 schreef Koekepan het volgende:
Wat heb je eigenlijk met architectuur, k_man? Behalve natuurlijk dat er inderdaad een hoop moois aan gebouwen te vinden is.
Reeds genoemd, maar ontroerend mooi: Guggenheim Museum in New York.
Dichter bij huis: Beurs van Berlage, eigenlijk alles van de Amsterdamse school.
[edit]typo[/edit] *SilkTie heeft nog altijd last van het uur slaap dat ze van hem gejat hebben
[Dit bericht is gewijzigd door SilkTie op 27-03-2001 15:52]
Het mooie van dit gebouw is dat de lijnen zijn gevormd als zijn ze uitgesleten door water oid. Dit is ook binnen in het gebouw helemaal doorgevoerd en geeft het gevoel alsof je door een grot loopt, met mooie zalen en kleine gangen.
quote:Ik ook, grappig. Wat vind jij zelf nog meer mooie gebouwen?
Op 27 maart 2001 15:27 schreef k_man het volgende:
tis ook een soort hobby. Op vakantie bekijk ik graag architectonische hoogtepunten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |