abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2001 @ 09:40:30 #1
3102 Lot
hoezo...ondeugend????
pi_868446
Naar aanleiding van een discussie eerder deze week in het Lagerhuis over wat je zou doen als je merkte dat een collega aan het stelen is op het werk, ontstond bij ons thuis een discussie over het volgende:

Wat zou je doen als je tijdens een programma als opsporing verzocht iemand van een compositietekening of beschrijving zou herkennen als diegene die je heel goed kent? Vader, broer, buurman, vriend.....
Zou je hem aangeven? of niet? Wanneer wel en wanneer niet?

De meningen waren best verdeeld hier en we kwamen er ook niet echt uit.

Ik zelf zou, denk ik, iemand onmiddelijk aangeven als het ging om een moord of verkrachting. Bij een overval....pffff...al moeilijker...
Ik probeerde me voor te stellen hoe ik me zou voelen als me zoiets overkwam ennuh....ik kreeg ut eik al spaans benauwd bij ut idee alleen al iemand waar je van houdt en waarvan je het nooit verwacht had aan te geven..
Realistisch gezien zou ik het natuurlijk moeten doen, maar emotioneel gezien...kweenie of ik er achteraf makkelijk mee klaar zou komen...

En jullie?

Zit niet te spitten in jezelf, in elke centimeter.....pas als je aan een ander denkt, gaat alles stukken beter....
  dinsdag 27 maart 2001 @ 09:50:38 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_868473
Hangt er helemaal vanaf zoals je al zegt! verkrachting jah zou ik meteen aangeven maakt niet uit wie het is.

Moord is een ander verhaal ligt eraan waarom enzo.

Overval hmzzz hangt ervan af hoeveel ik er dan aan over zou houden

dinsdag 27 maart 2001 @ 10:50:16 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_868603
Ik zou sowieso eerst met diegene praten (stel dat hij of zij het niet is).

Is hij/zij wel de dader dan zou ik proberen diegene over te halen met mij naar de politie te gaan.

Verkrachter wel aangeven en moord niet vind ik COMPLETE waanzin. Het is allebei verschrikkelijk, ongeacht de omstandigheden.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 27 maart 2001 @ 10:54:59 #4
4605 KingShakur
back.... really...
pi_868612
Ik sluit me aan bij Verbal, want stel dat het die persoon niet is... (compositietekeningen zijn niet helemaal betrouwbaar en sommigen hebben vaak voorkomende standaard gezichtscontouren), dan zorg je wel voor een hele ommezwaai in die persoon zijn leven.

Iemand die onschuldig beschuldigd wordt, zal er wel altijd gevolgen aan overhouden...

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_868613
Kzou ook eerst met degene gaan praten. En ik denk ook dat ik hem/haar zou aangeven.

Als een vriend zulke dingen doet ben ik toch teleurgesteld in die persoon.

Gelukkig ben ik nog nooit in die situatie beland

dinsdag 27 maart 2001 @ 11:08:48 #6
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_868652
Ik hoef niet meer te posten, Verbal heeft dat al voor me gedaan. Zelf aangeven zou ik doen als ik de persoon met geen mogelijkheid naar de politie kan krijgen. Als het om een minder bekend persoon gaat, zou ik iemand opzoeken die wél bekend is met de persoon om daarna precies hetzelfde te doen. Tsja, hoe dan ook zal die persoon naar de politie moeten...De waarheid komt altijd naar buiten, zullen we maar zeggen
pi_869030
quote:
Op 27 maart 2001 09:50 schreef Armageddon het volgende:
verkrachting jah zou ik meteen aangeven maakt niet uit wie het is.
Moord is een ander verhaal ligt eraan waarom enzo.
vage redenatie
So pardon me while I burn and rise above the flame.
  dinsdag 27 maart 2001 @ 16:41:05 #8
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_869652
Ligt eraan of ik diegene wel of niet lief vind. Met iemand die ik niet echt aardig vind zou ik niet eertst zelf gaan praten, want dat zou ik dan niet durfen; dus - aangeven.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_870858
Als het een vriend van me was zou ik hem niet aangeven als het een moord was. Maar het ligt er wel aan wat voor moord. Stel dat het een geval van noodweer was. En in nederland is dat erg moeilijk eronderuit te komen(dus bijna nooit noodweer).
Dus voorbeeld. Vriend fietst op een verlaten weggetje en er springt een man voor z'n fiets. Die gozer trekt een klein messie tevoorschijn en zegt:"kom op met je pegels".
De vriend denkt:"flikker op", en hij geeft hem een hengst. De man valt enigszins ongelukkig en dood is het gevolg. De vriend schrikt zich dood en rolt de man in de sloot en fietst verder.

Iemand heeft de vriend gezien maar kan alleen een compositiefoto laten maken.
jij ziet dat en wat doe jij dan??

dinsdag 1 januari 2002 @ 00:59:09 #10
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2667374
quote:
Op dinsdag 27 maart 2001 23:21 schreef Nicap het volgende:Iemand heeft de vriend gezien maar kan alleen een compositiefoto laten maken.
jij ziet dat en wat doe jij dan??
Ik zou die vriend aanspreken en proberen hem te overtuigen de waarheid te vertellen wat er nu werkelijk gebeurd is.

Aan de hand van antecedentenonderzoek kan toch enigszins aangetoond worden dat die vriend niet zomaar iemand zou vermoorden

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  dinsdag 1 januari 2002 @ 01:16:54 #11
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2667461
quote:
Op dinsdag 01 januari 2002 00:59 schreef Larissa het volgende:

[..]

Aan de hand van antecedentenonderzoek kan toch enigszins aangetoond worden dat die vriend niet zomaar iemand zou vermoorden

Neen.
  dinsdag 1 januari 2002 @ 01:36:37 #12
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2667610
quote:
Op dinsdag 01 januari 2002 01:16 schreef Quenda® het volgende:

Neen.

Ow.

Onderbouw eens dan

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  dinsdag 1 januari 2002 @ 02:29:07 #13
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_2667968
Ik zal eerst iemand aangeven en dan pas praten.
Dit telt natuurlijk niet voor vrienden waarvan ik weet dat ze niet zonder gegronde reden zouden moorden

Maar eerst praten en dan pas aangeven heeft tot risico dat je omgepraat wordt of erger, en dat is het niet waard.

Liefde, leven , geven!!!!
pi_2669359
quote:
Op dinsdag 01 januari 2002 02:29 schreef honesty het volgende:
Ik zal eerst iemand aangeven en dan pas praten.
Dit telt natuurlijk niet voor vrienden waarvan ik weet dat ze niet zonder gegronde reden zouden moorden

Maar eerst praten en dan pas aangeven heeft tot risico dat je omgepraat wordt of erger, en dat is het niet waard.

ik zou ook niet eerst zeggen dat je hem gaat aangeven. voor je het weet heeft ie 2 moorden begaan
pi_2669388
quote:
Op dinsdag 27 maart 2001 10:54 schreef KingShakur het volgende:
Ik sluit me aan bij Verbal, want stel dat het die persoon niet is... (compositietekeningen zijn niet helemaal betrouwbaar en sommigen hebben vaak voorkomende standaard gezichtscontouren), dan zorg je wel voor een hele ommezwaai in die persoon zijn leven.

Iemand die onschuldig beschuldigd wordt, zal er wel altijd gevolgen aan overhouden...

Dat geldt zowel voor mensen die je kent als niet kent, dus dat argument vind ik een beetje vreemd. Onder het motto 'ik wil een bekende van mij niet aangeven, want stel dat hij onschuldig is dan heeft hij/zij daar flinke gevolgen van'. Voor een onbekende maakt het dus niks uit of deze er altijd gevolgen voor over zou houden.

Dan kan je beter het standpunt hebben 'ik ben tegen compositietekeningen in het algemeen'. Anders is het wel erg egoistisch.

dinsdag 1 januari 2002 @ 13:38:05 #16
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2669498
quote:
Op dinsdag 01 januari 2002 01:36 schreef Larissa het volgende:

[..]

Ow.

Onderbouw eens dan

*zucht*

Is toch niet zo moeilijk te onderbouwen?

IEDEREEN is in staat om een moord te begaan of eventueel een overval te plegen, hangt er volkomen vanaf in wat voor situatie die persoon zit...

Dus heeft een antecedentenonderzoek geen enkel nut.
De persoon die het delict pleegde kan in het verleden een keurig en voorbeeldig leven hebben gehad.

dinsdag 1 januari 2002 @ 13:39:11 #17
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2669515
O jah, ik zou de dader idd aangeven, ongeacht wat mijn relatie met die persoon is en ongeacht wat hij heeft gedaan vrees ik.Er zijn geen verzachtende omstandigheden.
  dinsdag 1 januari 2002 @ 13:44:37 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_2669569
Ik zou due gene aan geven. Als ik 100% weet dat ie het gedaan heeft. Ik denk wel dat ik het ononiem zou doen.

Groeten

OOK_GEK

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 1 januari 2002 @ 18:06:59 #19
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_2671882
Als ik er zeker van was dat het diegene was, dan zou ik zeker aangeven......
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 2 januari 2002 @ 16:06:08 #20
19372 BotXXX
««« XxX »»»
pi_2680651
Tja, ik denk dat ik eerder tijdens een gesprekje even zou laten vallen over een sprekende gelijkenis van een compositie tekening op zo'n opsporings berichtje.

Kijken naar reactie, misschien door spelen aan politie misschien ook niet. Ligt er allemaal aan wat het is. Wie het heeft gedaan en welke slachtoffers er zijn.

Denk bv, doorrijden naar aanrijding. Persoon is er vanaf gekomen met een paar licht schrammen. Je weet dat deze persoon (je vriend/broer/buurman weet ik veel) een deukje in zijn wagen heeft laten herstellen. Beschrijving voertuig komt overeen. Tevens ook gebied waar het gebeurde. (zeg maar in de buurt)
Dan denk ik niet dat ik hem zou aangeven. Iedereen is er goed vanaf gekomen. Dus tja..

Ohh mooie meid, [url=http://www.xs4all.nl/~kvenjb/madmonarchs/erzsebet/erzsebet_bio.htm]Erzsébet Bathory[/url][br]Hotel de botel op een mooie poolse meid O+[br][url=http://64.180.102.226:8000]Original Ska[/url]
pi_2683424
hangt van het "vergrijp" af..

als iemand door 3 camera's geflitst wordt met een snelheid van 100 EuroKm/H (+/- 220 km/h)

sorry maar dan zeg ik lekker belangrijk..

echter is het een vergrijp waar anderen, schade door zijn opgelopen, (overval, doorrijden na aanrijding,etc)
dan is zelfs hij gewoon goed de lul....
(vul zelf maar in wat ik doe)

(p.s. denk maar zo, iedereen zou jou ook verlinken.....)

[b]100% hetero autochtoon, die een hekel heeft aan de rest[/b]
  woensdag 2 januari 2002 @ 20:16:00 #22
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_2683449
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 20:12 schreef Darkness het volgende:

... geflitst wordt met een snelheid van 100 EuroKm/H (+/- 220 km/h).....

LOL
Wat zijn we aan het doen ???
  woensdag 2 januari 2002 @ 20:19:14 #23
3767 Herald
Come get some
pi_2683482
sodeju, ik dacht even dat Lot terug was
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_2683531
"Kom, we gaan of samen of ik ga alleen naar de Politie toe.."

En als hij onschuldig is, dan is er helemaal niets aan de hand. Dan zou je JUIST naar de Politie gaan om je naam te zuiveren.

pi_2683648
ik zou weigeren te geloven dat die compositietekening ook echt die persoon is die ik (goed) ken. haal ik me al dat gezeik niet mee op de hals.

(denk ik).

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')