quote:net alsof dat bij iedereen gelijk is
Op woensdag 3 september 2003 15:39 schreef brotherlouie98 het volgende:
Stel je hebt een relatie met iemand. Na hoeveel tijd kan je dan zeggen dat je van diegene houdt?
Ik ken mensen die al na 2 maanden getrouwd zijn. En na een week of 2 al zeiden dat ze van elkaar hielden.
Bij mezelf merkte ik dat het verliefde gevoel na een poosje wegging, en meer overging in houden van. En ik denk dat dit voor iedereen verschillend is
quote:Nou, dat staat in de wet en is 129 dagen.
Stel je hebt een relatie met iemand. Na hoeveel tijd kan je dan zeggen dat je van diegene houdt?
Ik denk eerder dat het een eigen gevoel is, houden van is
het missen van een persoon als hij/zij er niet is, en je erg op je gemak voelt als de persoon bij je is.
dit kan zowel na 6 mnd voorkomen (misschien soort van gem)
maar ook al na een mnd.
Ik zelf vertrouw niemand die al na een week zegt ik houd van je (of ze zijn toekomstige stalkers of gewoon niet goed wijs)
quote:Ik zou het na 5 minuten niet zo serieus nemen. Een jaar zou kunnen.
Op woensdag 3 september 2003 15:42 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Dat is natuurlijk per persoon verschillend. De ene vind dit al na 5 minuten, de andere na een jaar.
Vaak besef je pas dat je echt van iemand houdt als degene er niet meer is (voor je)...
quote:dan zal het waarschijnlijk nooit worden....
Op woensdag 3 september 2003 15:44 schreef Frenkie het volgende:
bij sommigen heb je dat na 10 minuten. bij anderen na 10 maanden nog niet. Dat verschilt!
quote:Op het moment dat het zo is. Dan ongeveer.
geen seconde eerder of later want dan is het moment voorbij en heb je het verpest
quote:Ik ben alleen geïnterresseerd in wat jullie mening hierover is (en omdat ik toch niks anders te doen heb op m'n werk)
Op woensdag 3 september 2003 15:41 schreef Matrixxx het volgende:
totdat je het gevoel hebt echt van de persoon te houden. Gvd wat een lijp topiq. No offence ofzow hoor, maar stel nou dat je geen forum zou hebben, zou je dan ontzettend ongelukkig worden en niet weten hoe je met je gevoelens om moet gaan? Moet alles zoals mensen op het forum het voorschrijven? WAT EEN ONZIN! :s
quote:In de huidige maatschappij wordt heel gauw een verwachtingpatroon aan dingen gehangen. Als je het niet doet zoals 'het hoort' , is het al gauw fout. En als forums als deze er niet zouden zijn, waren de wachtlijsten bij de GGZ's en psychiaters misschien nog wel 3x zo lang.
Op woensdag 3 september 2003 15:41 schreef Matrixxx het volgende:
totdat je het gevoel hebt echt van de persoon te houden. Gvd wat een lijp topiq. No offence ofzow hoor, maar stel nou dat je geen forum zou hebben, zou je dan ontzettend ongelukkig worden en niet weten hoe je met je gevoelens om moet gaan? Moet alles zoals mensen op het forum het voorschrijven? WAT EEN ONZIN! :s
quote:Of 3x zo kort, want mensen laten zich al heel snel iets aanpraten.
Op woensdag 3 september 2003 15:46 schreef roaddevil het volgende:
In de huidige maatschappij wordt heel gauw een verwachtingpatroon aan dingen gehangen. Als je het niet doet zoals 'het hoort' , is het al gauw fout. En als forums als deze er niet zouden zijn, waren de wachtlijsten bij de GGZ's en psychiaters misschien nog wel 3x zo lang.
quote:Pfff, er staat ook dat het voor iedereen anders is
Op woensdag 3 september 2003 15:44 schreef avdbree het volgende:[..]
Ik zou het na 5 minuten niet zo serieus nemen. Een jaar zou kunnen.
quote:Als je iemand al min of meer kent. Dan kan dat vast denk ik.
Op woensdag 3 september 2003 15:44 schreef avdbree het volgende:
Ik zou het na 5 minuten niet zo serieus nemen.
"Houden van". Van mijn eerste vriendin kreeg ik dat al te horen in het eerste mailtje nadat we officieel wat hadden. 16 jaar waren we toen, en dan neem je het niet zo serieus. Luv' you! Hou van je, xxx! Etc. Bij mijn eerste serieuze relatie zei ik het na 2 maanden. Na het een jaar volgehouden te hebben, en erop terugkijkend, heb ik nooit echt van haar gehouden. En toch hecht ik veel waarde aan deze woorden omdat ik graag wil als ik het uitspreek, dat ik het ook daadwerkelijk meen.
Andere mensen gebruiken deze uitdrukking in hun serieuze relatie misschien niet zo serieus, maar zijn eerder geneigd het te zeggen. Maar omdat ik nu weet hoe echte liefde *niet* moet voelen, zal ik hopelijk ooit nog eens meemaken dat ik die woorden uitspreek en het daadwerkelijk meen. En blijf menen....
het gaat denk ik ook meer om het moment dat je beseft dat je van iemand houd.
Dat heeft veel meer impact
Je kan wel tegen je vriend/ vriendin zeggen "Ik hou van je", dat is voor die ander misschien fijn om te horen.
Maar het moment dat er iets gebeurd en je bij je zelf denkt "Ik hou van hem/ haar". dat is voor je eigen persoontje veel belangrijker.
quote:* Chillz houd niet van t eerste "ik hou van je" "ik ook van jou" gesprek
Op woensdag 3 september 2003 16:08 schreef kennydies het volgende:
Je kunt pas zeggen dat je van iemand houdt als je ook echt dat gevoel hebt
Mijn vorige vriendin had allang tegen mij gezegt dat ze van me hield, maar ik zei het nog niet terug. "Ik zeg dat pas als ik t meen wanneer ik t zeg" vond ze wel heel erg redelijk en eerlijk...
Tijdje daarna had ik zo'n moment dat ik me realiseerde dat zij wel heel byzonder was, dus toen heb ik dat r ook gelijk duidelijk gemaakt... ![]()
Ik houd nog steeds van dr,
jammergenoeg wil ze niet meer met mij samen zijn...
Dis dan gemiddeld, het kan een half jaar of wat varieren, maar het begrip houden van is de laatste jaren aan inflatie onderhevig. Mensen die net een week hebben en claimen dat ze voor elkaar gemaakt zijn en van elkaar houden ![]()
Mensen die een jaar of meer een slechte relatie onderhouden, tien keer uit elkaar geweest zijn en zeggen dat ze van elkaar houden ![]()
Ik hield van mijn ex, maar daar had ik ook 3,5 jaar mee
Ik hou van het meisje waar ik nu mee ben en daar heb ik bijna een jaar mee... en nou hou ik op want ik begin dr te missen ...
quote:Chillz's quote van de dag vandaag gewonnen door Milagro
Op woensdag 3 september 2003 16:25 schreef milagro het volgende:
Verliefd zijn is blind zijn voor de minpunten.
Houden van doe je ondanks de minpunten.
quote:Hmmm nice quote, maar geven om doe je ook ondanks minpunten.
Op woensdag 3 september 2003 16:25 schreef milagro het volgende:
Verliefd zijn is blind zijn voor de minpunten.
Houden van doe je ondanks de minpunten.
Verschil tussen geven om en houden van?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |