quote:
op maandag 1 september 2003 18:13 schreef akkersloot het volgende:kom ik omdat ik in de evolutietheorie geloof volgens de verdedigers van de creatietheorie-volgens-de-bijbel nu wel of niet in de hel?
hoe staan die voorstanders van de creatietheorie er dan tegenover dat hun god mensen in de middeleeuwen dan allemaal naar de hemel laat gaan (die hadden immers nooit van dinosaurussen, neanderthalers en evolutie gehoord) en wij als levende in de moderne tijd extra op de proef gesteld moeten worden. is daar enige rechtvaardiging in?
quote:dus, stel ik zou wel gelovig zijn en ik doe aan godsdienst en al die shit, maar ik geloof niet in de hel. kom ik dan ook zachtjes terecht?
op dinsdag 2 september 2003 18:05 schreef decoy het volgende:
als jij niet gelooft in een hel kun je er ook moeilijk komen toch?
dus maak je niet druk.
quote:ik stel die vraag natuurlijk aan die bijbelgelovigen die zo hameren op hun scheppingsverhaal.
op dinsdag 2 september 2003 18:07 schreef apophis4u het volgende:[op dinsdag 2 september 2003 18:05 schreef decoy het volgende:
als jij niet gelooft in een hel kun je er ook moeilijk komen toch?
dus maak je niet druk]dus, stel ik zou wel gelovig zijn en ik doe aan godsdienst en al die shit, maar ik geloof niet in de hel. kom ik dan ook zachtjes terecht?
quote:niet volgens de gristenen die geloven in de zondeval en de redding door christus.
op dinsdag 2 september 2003 18:09 schreef mokrokees het volgende:
geloven in de evolutie theorie is geen onvergevelijke zonde dus ook geen directe reden om naar de hel verbannen te worden..
om tot de hel veroordeeld te worden moet je wel iets meer op je kerfstok hebben..
quote:misschien is het hebben van een internetaansluiting ook een doodszonde.... maar goed, waarom zou je überhaupt naar de hemel willen? om tot in de eewigheid door te brengen met dezelfde stompzinnige en nietszeggende mensen als op aarde? ik moet er niet aan denken. en god zelf is ook al niet veel beter omdat die een prutser is die de aandachtsspanne heeft van een 3 jarige (wat? adam eet een appel? nou dan hou ik er lekker mee op, lekker puh nana nananaaa)
op dinsdag 2 september 2003 18:22 schreef apophis4u het volgende:
zijn verdacht weinig bijbel vertegenwoordigers hier
kortom de vraag is irrelevant
quote:kut-newbie
op woensdag 3 september 2003 02:29 schreef keromane69 het volgende:
ik dacht dat dit forum de hel was..
quote:je wordt volgens het boek hooguit vanwege gebrek aan aanname van een gratis geschenk buitengesloten. al het andere is volgens dat boek niet eens meer relevant.
op dinsdag 2 september 2003 17:59 schreef akkersloot het volgende:
in plaats van dat er elke keer weer een topic over de evolutietheorie wordt geopend wil ik gewoon antwoord op de volgende vraag:
[..]
ene paulus schreef daarover in zijn brief aan de romeinen in hoofdstuk 3 de navolgende uitleg:
quote:het staat mensen volkomen vrij om daar al dan niet geloof aan te hechten. omdat dit mensen volkomen vrij staat betekent dit dat mensen ervoor kunnen kiezen er niets mee te doen, de zaak in het belachelijke te trekken, de zaak als oubollig af te doen en/of mensen die hier wel geloof aan hechten als goedgelovigen af te schilderen.
10 het staat zo in de boeken: "voor god is niemand rechtvaardig, werkelijk niemand. 11 er is niemand verstandig. er is niemand die echt zijn best doet om god te vinden. 12 alle mensen hebben zich van god afgekeerd; zij zijn met elkaar de verkeerde weg opgegaan! niemand doet wat goed is, zelfs niet één.
--knip
17 zij weten niet hoe zij in vrede moeten leven. 18 zij houden geen rekening met god. van enig ontzag voor hem is geen sprake." 19 het is duidelijk dat deze woorden in het bijzonder gelden voor de joden, die gods wet hebben. zo wordt iedereen de mond gesnoerd en gaat iemand vrijuit. de hele wereld moet schuld bekennen voor god. 20 ook al houdt men zich aan de wet, dan nog gaat men voor god niet vrijuit. het enige wat de wet doet, is de mens bewust maken van zijn zonde. maar nu is aan het licht gekomen dat god de mens buiten de wet om vrijspraak wil geven. daar is in de boeken al op gewezen. 22 deze rechtvaardigheid voor god wordt bereikt door op jezus christus te vertrouwen. dit geldt voor alle mensen die in hem geloven, wie zij ook zijn. alle mensen hebben gezondigd en missen daardoor gods nabijheid. 24 maar god is zo goed en vergevend hen weer aan te nemen (zonder dat het hun iets kost en zonder dat zij het hebben verdiend) omdat jezus christus hen uit de greep van de zonde heeft bevrijd. 25 god heeft christus jezus gegeven als verzoeningsoffer. door zijn bloed zal de mens, wanneer hij gelooft, gods rechtvaardigheid ontdekken. god heeft namelijk de zonden die eerder gepleegd waren, verdragen 26 om uiteindelijk (in deze tijd) te laten zien hoe rechtvaardig hij is. ook als blijkt dat hij ieder mens, die door geloof bij jezus hoort, in ere herstelt. 27 waarop kunnen wij ons dan nog beroemen? nergens op! waarom niet? omdat we niet met god in het reine kunnen komen door ons aan de wet te houden. 28 wij komen met god in het reine door op jezus te vertrouwen en niet door stipt de wet na te leven.
doe ermee wat je wilt.
quote:sommige mensen zijn ook nog wel eens aan het werk
op dinsdag 2 september 2003 18:22 schreef apophis4u het volgende:
zijn verdacht weinig bijbel vertegenwoordigers hier
quote:---
op dinsdag 2 september 2003 18:27 schreef oheng het volgende:[..]
(wat? adam eet een appel? nou dan hou ik er lekker mee op, lekker puh nana nananaaa)kortom de vraag is irrelevant
[dit bericht is gewijzigd door keromane69 op 03-09-2003 16:10]
kom ik omdat ik in de evolutietheorie geloof volgens de verdedigers van de creatietheorie-volgens-de-bijbel nu wel of niet in de hel?
hoe staan die voorstanders van de creatietheorie er dan tegenover dat hun god mensen in de middeleeuwen dan allemaal naar de hemel laat gaan (die hadden immers nooit van dinosaurussen, neanderthalers en evolutie gehoord) en wij als levende in de moderne tijd extra op de proef gesteld moeten worden. is daar enige rechtvaardiging in
quote:hoe zit dat dan met amazone indianen die nog nooit can d ebijbel gehoord hebben, of et?
op woensdag 3 september 2003 03:38 schreef sjun het volgende:[..]
je wordt volgens het boek hooguit vanwege gebrek aan aanname van een gratis geschenk buitengesloten. al het andere is volgens dat boek niet eens meer relevant.
het staat mensen volkomen vrij om daar al dan niet geloof aan te hechten. omdat dit mensen volkomen vrij staat betekent dit dat mensen ervoor kunnen kiezen er niets mee te doen, de zaak in het belachelijke te trekken, de zaak als oubollig af te doen en/of mensen die hier wel geloof aan hechten als goedgelovigen af te schilderen.doe ermee wat je wilt.
maar volgens de christelijke leer, kan je alleen in de hemel komen als je in hem gelooft. en gelooft dat christus is gestorven voor jouw zonden. en of de evolutietheorie waar is of de stelling van gödel of de m-theorie, of dat newton gelijk had en of het getal i wel bestaat dat is allemaal geneuzel wat er niet echt toe doet.
"onderzoekt alles en behoudt het goede" - uit de bijbel -
en mensen die nog nooit van de christelijke god gehoord hebben, die worden beoordeeld op hun handelen. (is die vraag ook behandeld).
quote:verdorie, probeer ik op een nachtelijk tijdstip en een glas wijn eens creatief te wezen met bijbelteksten, kom je met deze vraag naar mij!
op woensdag 3 september 2003 06:42 schreef akkersloot het volgende:
keromane, waarom krijg ik geen antwoord op de vraag:
volgens mij hangt het helemaal af van wat voor religieuze persoon je voor je hebt. er zijn er die niet eens in de hel geloven, er zijn er die denken dat het een saaie plek is waar je alleen komt als je heel erg stout bent geweest. er zijn er ook die geloven dat iedereen naar de hel gaat, op een paar uitverkorenen na. uiteraard zijn de mensen die dat denken zelf uitverkoren.
pak ik historische omschrijvingen van de hel erbij dan denk ik dat je je as moet laten uitstrooien boven de etna of vesuvius of zo, wil je na je dood naar de hel gaan. of je creationist of niet bent is irrelevant lijkt me.
et
quote:het is zo makkelijk om god de schuld van alles te geven....
op woensdag 3 september 2003 13:21 schreef spotmatic het volgende:
ik wil naar de hel uit protest tegen de incompetentie van god. want hij heeft er op aarde een gigantische klerezooi van gemaakt. hoe haalt die vent het in zijn hoofd om hemel en aarde te scheppen, die vol te stoppen met argeloze wezens, en dan ook nog te verwachten dat iedereen naar zijn nukken buigt en volgens de 10 geboden leeft? en dan maar raar opkijken dat dat niet gebeurt. sukkel. get a life.
gelukkig ben ik het wel eens met je ondertitel....
quote:dit gaat een beetje ver vind je niet? jij weet niet wat het plan van god was met onder andere ons mensen.
op woensdag 3 september 2003 13:21 schreef spotmatic het volgende:
ik wil naar de hel uit protest tegen de incompetentie van god. want hij heeft er op aarde een gigantische klerezooi van gemaakt. hoe haalt die vent het in zijn hoofd om hemel en aarde te scheppen, die vol te stoppen met argeloze wezens, en dan ook nog te verwachten dat iedereen naar zijn nukken buigt en volgens de 10 geboden leeft? en dan maar raar opkijken dat dat niet gebeurt. sukkel. get a life.
quote:god schiep de mens en gaf hem een eigen wil, en het resultaat kunnen wij heden ten dage overal ter wereld bewonderen. tsskk.... voor een alwetend wezen vind ik zoveel naïveteit stuitend en getuigen van een zwaar gebrek aan inzicht. deed hij het desondanks toch met opzet (hij wist de uitkomst van zijn experiment al), dan daalt hij nog verder in mijn (toch al extreem lage) achting.
op woensdag 3 september 2003 13:58 schreef macmeester het volgende:[..]
het is zo makkelijk om god de schuld van alles te geven....
op zoveel incompetentie heb ik maar 1 antwoord: een enkeltje hel voor mij, alstublieft!
quote:als je je toch al niet hebt verdiept in deze materie, waarom dan meteen kiezen voor de hel, als je niet eens weet wat de hel is?
op woensdag 3 september 2003 14:34 schreef spotmatic het volgende:
god schiep de mens en gaf hem een eigen wil, en het resultaat kunnen wij heden ten dage overal ter wereld bewonderen. tsskk.... voor een alwetend wezen vind ik zoveel naïveteit stuitend en getuigen van een zwaar gebrek aan inzicht. deed hij het desondanks toch met opzet (hij wist de uitkomst van zijn experiment al), dan daalt hij nog verder in mijn (toch al extreem lage) achting.op zoveel incompetentie heb ik maar 1 antwoord: een enkeltje hel voor mij, alstublieft!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |