Eigenlijk lijkt Kasteel Amerongen niet op een kasteel.Het heeft immers geen torens en ook zijn er geen vestingsmuren. De reden waarom men het toch een kasteel noemt, is omdat het gebouwd is op de fundamenten van een burcht uit de 13de eeuw.
Om het kasteel ligt een gracht. En over deze gracht liggen twee bruggen. De bovenste werd gebruikt de edelen en de onderste door het personeel en de bezorgers.
Het kasteel heeft een geweldige galerij met schilderijen! Zeker de moeite waard om eens te gaan bekijken. Daarnaast wordt het kasteel nog steeds bewoond. De bovenste verdiepingen zijn dus ook niet te bezichtigen.
Welke kastelen heb jij bezocht? Of welke zou je nog wel eens willen bezoeken?
Ik heb nu geen tijd voor mooie beschrijvingen, maar zal de komende tijd per kasteel wat schrijven.
Hoensbroek
.
quote:Klopt. Tussen het Ottomaanse en Habsburgse rijk boterde het niet zo, en vooral Hongarije is regelmatig van eigenaar veranderd. Vooral in het huidige Burgenland en Kärnten (oostenrijkse Bundesländer) stikt het van de burgen. Vandaar ook de naam...
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:45 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Idd ook in Oostenrijk en Hongarije staan volgens mij hele mooie exemplaren. Dan denk ik vooral aan het Habsburgse rijk?
Ondermeer de Loire kastelen, waarbij ik die van Chenonceau wel de mooiste vond.
In Groot Brittanië ook veel kastelen gezien, daar is de mooiste Warwick Castle, vooral het interieur en de kunst daar is zeer de moeite waard.
In Nederland Loevenstein en Kasteel Ammersoyen. Ammersoyen heeft zo'n leuke lift van kelder naar zolder. Kindertjes mogen daarin als ze willen.
In Oostenrijk de abdij van Melk ('t Is wel geen kasteel maar benadert het aardig)
In Budapest onlangs nog het kasteel bekeken. Helaas alleen aan de buitenkant. Er is trouwens niet veel meer over van het oorspronkelijke interieur aangezien er diverse musea in gevestigd zijn.
Kasteel Beersel in Belgie
Hmm, zo kan ik nog wel even doorgaan geloof ik. In Duitsland staan mooie, in Spanje, in Denemarken etc. etc. Bovenstaande kastelen schoten me als eerste door het hoofd.
quote:Daar ben ik ook geweest! Erg mooi van binnen. Enorm veel goud in een Barok interieur. Alleen al bij de restauratie (in de jaren 80 geloof ik) werd er, volgens de reisleider, maar liefst 3 kilo bladgoud gebruikt. Verder zijn er 2 torens met wijzerplaten, maar zit er slechts in 1 een uurwerk. Dit om kosten te besparen.
In Oostenrijk de abdij van Melk ('t Is wel geen kasteel maar benadert het aardig)
Wie kan er een plaatje van vinden?
quote:Jij! Je gaat naar http://www.google.nl, selecteert afbeeldingen, typt haarzuilen in en je krijgt: http://images.google.nl/images?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=haarzuilen&btnG=Google+zoeken
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:24 schreef mykel het volgende:
In haarzuilens staat een mooi kasteel. Het Haar het die geloof ik.Wie kan er een plaatje van vinden?
Oftewel
http://www.neuschwanstein.com/images/neuschwanstein_01_771.jpg
Wederom geen torentjes, maar wel een erg mooi paleis (inmiddels museum)!
Jarenlang was dit de favoriete zomerresidentie van de Oranjes. Het ligt in de bossen bij Apeldoorn, en buiten het prachtige interieur zijn de tuinen ook zeker heel bijzonder.
quote:ik vind het loo erg veel op landhuis lijken op dit plaatje. Vind in NL dan gebouw als bijv Rijksmuseum mooier+indrukwekkender
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:26 schreef Natalie het volgende:
Paleis het LooWederom geen torentjes, maar wel een erg mooi paleis (inmiddels museum)!
Jarenlang was dit de favoriete zomerresidentie van de Oranjes. Het ligt in de bossen bij Apeldoorn, en buiten het prachtige interieur zijn de tuinen ook zeker heel bijzonder.
ah plaatje weergeven moet zo dus:)
Neuschwanstein dan nogmaals : naar mijn mening mooitste kasteel...
Pas in 1860 gebouwd dacht ik
quote:In de faq staan alle codes beschreven. Voor plaatjes moet je niet de [ url ] tag gebruiken, maar [ img ] url adres [ /img ]
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:38 schreef BlaZ het volgende:
wat doe ik verkeerd ?
Edit: precies!
En met de edit knop- naast het hoofdje bij de balk met de tijd - kun je je oudere posts aanpassen: je hoeft dus geen nieuwe post te openen als je iets verkeerds getypt hebt.
Maar goed: Neuschwanstein: daar is best een hoop over te zeggen. Het is het model geweest voor de Disney versie van het kasteel van Doornroosje, de bouw heeft Beieren enorm veel gekost (ik dacht dat het zo erg was dat de onafhankelijkheid van Beieren opgegeven werd in ruil voor verdere financiering, maar volgens onderstaande site schijn ik me vergist te hebben, dat is een hardnekkig misverstand), Het is nooit afgebouwd, Het zou van alle gemakken voorzien zijn, inclusief wintertuin en telefoon, de opdrachtgever, Ludwig II is slechts 11 nachten in het (toen nog niet afgebouwde) kasteel geweest....
http://www.german-way.com/german/neuschw.html
[Dit bericht is gewijzigd door Alecks op 29-08-2003 21:04]
quote:ja dat zei ik dus. (is trouwens een modern kasteel als ik het goed heb)
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:46 schreef BlaZ het volgende:
nu dan mischien>
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |