abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12798451
Vervolg van [centraal topic] Israël/Palestina discussie # 33

Spelregels ongewijzigd: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
* Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.

quote:
Palestijnen grijpen in tegen Hamas
GAZA-STAD (ANP) - Bij een aanval van Israëlische gevechtshelikopters donderdagavond in de Gazastrook is een lid van de radicale Palestijnse Hamas-beweging om het leven gekomen. Vanuit de helikopters vuurden de Israëliërs raketten af op het voertuig waarin de man zich bevond.

Bij een andere aanval wierpen Israëlische gevechtsvliegtuigen een bom af op een buurtschap in de Gazastrook. Volgens Palestijnse ooggetuigen doodde de explosie een Hamas-aanhanger. De aanvallen maken deel uit van de Israëlische jacht op Palestijnse extremisten die aanslagen plegen en vanuit de Gazastrook met zelfgemaakte raketten Israëlische steden en nederzettingen beschieten.

De Palestijnse machthebbers proberen de greep op de militante beweging Hamas en andere extremisten te versterken. De Palestijnse minister van Informatie, Amr, kondigde donderdag maatregelen tegen radicale groeperingen aan. Hij liet geen details los.

Amr bevestigde dat de autoriteiten de banktegoeden lieten bevriezen van welzijnsorganisaties die verbonden zijn aan de islamitische verzetsbeweging Hamas. Honderden behoeftigen demonstreerden in Gaza-Stad tegen de stap van de Palestijnse leiding. Hamas-topman Abdelaziz al-Rantissi reageerde woedend: ,,Dit initiatief van de Palestijnse Autoriteit is genomen onder druk van de Amerikanen en de zionisten.''

Volgens Hamas, dat zich verzet tegen de Israëlische bezettting van Palestijns gebied, helpen de welzijnsorganisaties allerlei behoeftige Palestijnen. Uit een opdracht van de autoriteiten aan banken op de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook blijkt dat het gaat om organisaties die weduwen en kinderen steunen van door Israëliërs gedode of gevangengehouden Palestijnen.

bron

Als die banktegoeden daar daadwerkelijk voor gebruikt zouden worden zou het geen probleem zijn.Ik denk echter dat het geld ook gebruikt werd voor het plegen van aanslagen.Daarom is het bevriezen de juiste stap.

Wat vinden jullie??

vrijdag 29 augustus 2003 @ 01:36:46 #2
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_12798494
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:10 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

Ok,

en die aanslag, de reden tot vergelding, was die ook niet tijdens het staakt het vuren?

Terug waar we begonnen waren. Hoe waar, hoe triest.

Je mail past in dat straatje. net als mijn antwoord overigens

Wellus-Nietus.

Hey, zullen we eens afspreken, voordat we een reactie hier plaatsen, of die reactie binnen dat stramien valt?

Zo ja, dan spreken we af die reactie niet te plaatsen.

J.

Er blijven altijd mensen die denken dat de zon om de aarde draait.
En die dat uitdragen!
Moeten we dan collectief onze mond houden?
Koranfascisme bedankt Islam
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 01:37:16 #3
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12798504
Het is een oud smoesje, die financiers van Al-Quaida werken ook altijd onder de cover van "Islamitische liefdadigheids organisaties voor hongerige kinderen" etc
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 01:42:30 #4
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_12798551
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 01:32 schreef schatje het volgende:
Vervolg van [centraal topic] Israël/Palestina discussie # 33

Spelregels ongewijzigd: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
* Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.

[..]

bron

Als die banktegoeden daar daadwerkelijk voor gebruikt zouden worden zou het geen probleem zijn.Ik denk echter dat het geld ook gebruikt werd voor het plegen van aanslagen.Daarom is het bevriezen de juiste stap.

Wat vinden jullie??

Ik dacht dat het merendeels gaat om familie van aanslagPLEGERS die geld incasseren
pi_12798576
Laat ze een doorzichtige boekhouding overhandigen, dan kan de boel weer open lijkt mij.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_12805286
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 01:44 schreef elcastel het volgende:
Laat ze een doorzichtige boekhouding overhandigen, dan kan de boel weer open lijkt mij.
Ik weet nu al wat het antwoord is indien men dat zou vragen.

Ik vraag me ook af of de VN aktief is in de Palestijnse gebieden, dus met voedselpakketen enzo.

pi_12806142
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:42 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af of de VN aktief is in de Palestijnse gebieden, dus met voedselpakketen enzo.

De UNRWA is al sinds 1948 bezig hulp te verlenen. Op http://www.un.org/unrwa/finances/cont-dec02.html kan je zien wie daar het meeste (of juist niet) aan bijdragen.
pi_12814752
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:42 schreef schatje het volgende:

[..]

vertel ?
quote:
Zoals de post hierboven. Ze zijn er sowieso met medicijnen in de weer en ik meen dat er allerlei projecten zijn/waren zoals die haven bouwen (die inmiddels weer plat is gegooid).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 1 september 2003 @ 23:02:17 #9
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12882898
quote:
Israel on Monday declared an "all-out war" against Hamas and said it is freezing diplomatic relations with the Palestinian Authority unless the Palestinian leadership takes "tangible steps to deal with infrastructures of terror."

Following an Israeli Cabinet meeting, a statement cited Defense Minister Shaul Mofaz as saying the August 19 bus bombing in Jerusalem had "broken the track that was supposed to give the diplomatic process a chance."

http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/09/01/mideast/index.html

Zonde.

Wel lekker hypocriet weer: the August 19 bus bombing in Jerusalem had "broken the track that was supposed to give the diplomatic process a chance." . Nee, die aanvallen op Hamasleiders waren een duidelijk signaal van vrede.

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_12883444
quote:
Op maandag 1 september 2003 23:02 schreef tvlxd het volgende:

[..]

http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/09/01/mideast/index.html

Zonde.

Wel lekker hypocriet weer: the August 19 bus bombing in Jerusalem had "broken the track that was supposed to give the diplomatic process a chance." . Nee, die aanvallen op Hamasleiders waren een duidelijk signaal van vrede.

maar dat waren de bad guys of zoiets en ze hadden geen staakt het vuren met de bad guys maar met de good guys... hell waarom een staakt het vuren met de bad guys ... zoiets . Isreal nam dat hele gedoe niet serieus en waren erop uit om weer te rellen ondanks toezeggingen van Hamas.
  dinsdag 2 september 2003 @ 18:35:08 #11
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12898549
quote:
Israeli Defense Minister Shaul Mofaz said Tuesday that Israel made a historic mistake not expelling Palestinian Authority President Yasser Arafat two years ago, and he left open the possibility Israel might take action soon.

His comments came as Palestinians called on their leaders to settle their differences.

In an interview with Israel Army Radio, Mofaz said Arafat was an obstacle to Palestinian Prime Minister Mahmoud Abbas and his attempts to implement the U.S.-backed "road map" to peace.

http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/09/02/mideast/index.html

Kijk, Arafat is een smerige terroristenleider, maar zo'n actie lijkt mij niet echt positief. Die Mofaz is maar een eng mannetje, net als Sharon -ach zo zijn er wel meer-.

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  woensdag 3 september 2003 @ 16:51:55 #12
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12918661
Tja als je dan leest dat Abbas misschien wil opstappen omdat Arafat vrede blijft dwarsbomen begrijp ik Mofaz heel erg goed.

http://teletekst.nos.nl/gif/123-01.html

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_12923799
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:51 schreef BAZZA het volgende:
Tja als je dan leest dat Abbas misschien wil opstappen omdat Arafat vrede blijft dwarsbomen begrijp ik Mofaz heel erg goed.

http://teletekst.nos.nl/gif/123-01.html

De VS zal ook niet accepteren indien Abbas op zal stappen, heb ik ergens gelezen.
pi_12923998
Eindelijk... het laatste jaar voor Arafat :

JERUSALEM- Regretting that Israel did not act when it had the chance, Defense Minister Shaul Mofaz said Tuesday that Yasser Arafat, the Palestinian leader, must be expelled from the region and that Israel may move to oust him as early as this year.

bron: http://www.iht.com/articles/108631.html

pi_12931129
Abbas zal opstappen indien hij vandaag geen steun zal krijgen van het parlement voor zijn beleid.Hij wil namelijk een einde maken aan de zeggenschap die Arafat over delen van de Palestijnse veiligheidsdiensten heeft.Laatst genoemde wil dat echter niet opgeven .
pi_12935300
Abbas is constant tegen gewerkt door Israel en door Arafat. Denk eerder dat Abbas het veld gaat ruimen dan Arafat.
pi_12935358
quote:
Op donderdag 4 september 2003 12:46 schreef Chadi het volgende:
Abbas is constant tegen gewerkt door Israel en door Arafat. Denk eerder dat Abbas het veld gaat ruimen dan Arafat.
Het zal de Palestijnse zaak geen goed indien Abbas zal opstappen.Met Arafat komt het vredesproces namelijk geen steek verder.
pi_12935443
quote:
Op donderdag 4 september 2003 12:50 schreef schatje het volgende:

[..]

Het zal de Palestijnse zaak geen goed indien Abbas zal opstappen.Met Arafat komt het vredesproces namelijk geen steek verder.

Met Abbas wel?
pi_12936583
quote:
Op donderdag 4 september 2003 12:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

Met Abbas wel?

Die probeert tenminste om Hamas en consorten aan te pakken.
pi_12936599
quote:
Op donderdag 4 september 2003 13:52 schreef schatje het volgende:

[..]

Die probeert tenminste om Hamas en consorten aan te pakken.

Kan hijnet zo goed lid worden an het Israelisch kabinet als je door de ogen van een palestijn kijkt
  donderdag 4 september 2003 @ 22:28:44 #21
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_12948742
quote:
Op donderdag 4 september 2003 13:53 schreef Chadi het volgende:

[..]

Kan hijnet zo goed lid worden an het Israelisch kabinet als je door de ogen van een palestijn kijkt

EEN Palestijn ??
  vrijdag 5 september 2003 @ 02:19:31 #22
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_12953444
Ik vraag mij af waarom er nog steeds niemand is opgestaan om een vliegtuig met Palestijnen te kapen, en het op dreigt te blazen, met als eis dat Arafat zich een niew permanentje laat aanmeten in Parijs in de nabijheid van zijn koopzieke blonde Christelijke vrouwtje.
pi_12977290
Arafat heeft het voor elkaar:
quote:
'Abbas kondigt aftreden deze zaterdag aan'
NEW YORK (ANP) - De Palestijnse premier Mahmoud Abbas zal zijn aftreden deze zaterdag aankondigen. Dat gebeurt 's middags in Rammallah op de Westelijke Jordaanoever. Dat meldde The New York Times zaterdag op basis van anonieme uitspraken van hoge Palestijnse functionarissen.

,,Het is de enige weg vooruit. We zijn nu op een dood spoor beland'', aldus een van hen. De stap van Abbas is bedoeld om een einde te maken aan zijn hoog opgelopen conflict met de Palestijnse leider Yasser Arafat. De ruzie gaat over de verdeling van de onderlinge macht en de te volgen koers in het vredesproces met Israël.

Door af te treden zou Abbas, die veel krediet bij de Amerikaanse regering geniet, Arafat onder internationale druk willen zetten. Mogelijk zou Abbas, wellicht met meer bevoegheden, later weer kunnen terugkeren als premier.

pi_12978748
Niet alleen Arafat. Dat hij vertrekt ligt hoofdzakelijk in zijn Falen om Israel en Hamas te scheiden Maar die 2 die wilden geen bestand.
pi_12978934
Het is officieel nu, het is bevestigd door de Palestijnse onderhandelaar Saëb Erakat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')