Mijn test resultaat,
Humanisme - Socrates
Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.
quote:
De caissičre van de supermarkt geeft je 50 euro wisselgeld teveel terug. Jij dreigt je baan te verliezen en je moeder is binnenkort ook nog jarig. Wat doe je?
Je maakt gebruik van de verwarring, zodat ze je 75 euro teveel teruggeeft.
quote:Een leger Wijngaardslakken eet de moestuin op die op zijn beurt noodzakelijk is voor het levensonderhoud van jouw gezin. Wat doe je?
Op donderdag 28 augustus 2003 19:52 schreef yavanna het volgende:
Er staan wel grappige vragen tussen
[..]
Je zet de slak in de wei, want het zou de reīncarnatie van je schoonmoeder kunnen zijn
*trots
mensen hier:
Het schaap of de sloot ?
ikke het schaap
quote:Die laatste twee
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: islam en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
quote:Je zet de slak in de wei met de kans dat hij wordt opgegeten door de vogels.
Op donderdag 28 augustus 2003 20:03 schreef placebeau het volgende:[..]
Een leger Wijngaardslakken eet de moestuin op die op zijn beurt noodzakelijk is voor het levensonderhoud van jouw gezin. Wat doe je?
Je zet de slak in de wei, want het zou de reīncarnatie van je schoonmoeder kunnen zijn
ach dit wist ik al van mezelf
[Dit bericht is gewijzigd door CrazyMentos op 28-08-2003 20:08]
quote:Ik was niet zo gemeen hoor, ik ging voor, Het leven is al duur genoeg. Je laat het erbij en koopt iets leuks voor jezelf.
Op donderdag 28 augustus 2003 20:04 schreef Grayburn het volgende:
Humanisme, en ik ging ook voor de ¤75.
quote:Die was ook wel grappig ja
Op donderdag 28 augustus 2003 20:07 schreef Grayburn het volgende:
Het schaap, maar koe ...
En als aanverwante dingen Boeddhisme en Protestantisme.
quote:nou.. daar valt ook nog wel weer over te twisten...
Op donderdag 28 augustus 2003 20:10 schreef placebeau het volgende:
ben een protestant.
leuk zeg.
Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze:
jodendom en protestantisme.
quote:ik ook
Op donderdag 28 augustus 2003 19:57 schreef Disorder het volgende:
Ik kwam ook uit op het Humanisme, en daar ben ik blij mee. Precies zoals ik verwachtte.
[Dit bericht is gewijzigd door Tweater op 28-08-2003 20:16]
quote:Socrates stond erbij dus ik neem aan dat hij er het één en ander over geschreven heeft.
Op donderdag 28 augustus 2003 20:10 schreef Grayburn het volgende:
Hebben wij een soort van bijbel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |