Ik weet het niet, daarom heb ik geen keuze gemaakt!
quote:Denk er even rustig over na. Zoek op internet of kijk wat wie de andere users hebben gekozen.
Op donderdag 28 augustus 2003 12:02 schreef du_ke het volgende:
Ik heb ook een lijstje gemaakt maar een keuze voor de meest invloedrijke persoon heb ik neit kunnen maken. Ik weet ook niet waar ik die moet zoeken, is het de man die het vuur of het wiel uitvond? De eerste leider van een groot rijk (egypte, babelonië) een wreed despoot uit later tijden (Hitler, Stalin).
Ik weet het niet, daarom heb ik geen keuze gemaakt!
Verder is het vuur ook geen uitvinding.
quote:de Maya's hebben nooit het wiel uitgevonden of ontdekt, hoor.
Op donderdag 28 augustus 2003 12:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
elke plek op de wereld ongeveer tegelijk het wiel (dus met as) gingen gebruiken.
quote:Hier kom ik vanavond op terug. Ik zal dan eens een stuk quoten uit mijn leerboek
Op donderdag 28 augustus 2003 12:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
de Maya's hebben nooit het wiel uitgevonden of ontdekt, hoor.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:59 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Hier kom ik vanavond op terug. Ik zal dan eens een stuk quoten uit mijn leerboek
quote:http://www.civilization.ca/civil/maya/mminteng.html
Deep within the jungles of Mexico and Guatemala and extending into the limestone shelf of the Yucatán peninsula lie the fabled temples and palaces of the Maya. While Europe still slumbered in the midst of the Dark Ages, these innovative people had charted the heavens, evolved the only true writing system native to the Americas and were masters of mathematics and calendrics. Without advantage of metal tools, beasts of burden or even the wheel they were able to construct vast cities with an astonishing degree of architectural perfection and variety.
quote:Ok misschien zijn het geen grote uitvindingen geweest maar zonder deze hulpmiddelen had de mens zich nooit zo kunnen ontwikkelen als ze gedaan heeft.
Op donderdag 28 augustus 2003 12:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Even antwoord op Duke, het wiel is geen bijzondere uitvinding![]()
Ik heb hier laatst nog een tentamen over gemaakt en kwam erop neer dat zowieso palen al gebruikt werden om te rollen en dat elke plek op de wereld ongeveer tegelijk het wiel (dus met as) gingen gebruiken.Verder is het vuur ook geen uitvinding.
Ik mis eigenlijk alleen Steve Jobs
Verder loopt het goed!
quote:Vertel, wie vallen je op?
Op donderdag 28 augustus 2003 13:35 schreef mvt het volgende:
Eigenlijk vallen mijn 2 mensen op als ik naar Natalie en ToBe hun lijstjes kijk.Ik mis eigenlijk alleen Steve Jobs
Steve Jobs zegt me zo 1,2,3 niets.
quote:Bill Gates vs Linus Torvalds.
Op donderdag 28 augustus 2003 13:41 schreef Natalie het volgende:[..]
Vertel, wie vallen je op?
* Natalie heeft zelf even gekeken, maar ziet niet wat je bedoeld.Steve Jobs zegt me zo 1,2,3 niets.
Steve Jobs is de grote man achter Apple
quote:Ah! Dan snap ik het
Op donderdag 28 augustus 2003 13:42 schreef mvt het volgende:Bill Gates vs Linus Torvalds.
Steve Jobs is de grote man achter Apple
-De eerste 10 users hebben Hitler allemaal in hun top 10 staan. Hij staat dan ook ver bovenaan.
-Personen zie ik voorbij komen waarvan ik nog nooit gehoord heb.
-Wel heel vreemde combinaties waarbij Kok hoger wordt ingeschat dan Julius Caesar bijvoorbeeld.
Maar dat maakt het alleen maar leuk.
Overigens is het lijstje van Beeer schitterend. Alleen ken ik er 4 niet...
Ook Zodiakk's lijstje is erg mooi.
[Dit bericht is gewijzigd door Quasar_de_Duif op 28-08-2003 14:56]
even crossposten.
quote:Als je niet zegt welke, dan kunnen we ook niet vertellen wie t zijn
Op donderdag 28 augustus 2003 14:47 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
.
-Personen zie ik voorbij komen waarvan ik nog nooit gehoord heb.
Als je naar mijn lijstje kijkt dan zie je denk ik ook wel wat ik de belangrijkste ontwikkeling vond tot nu toe en dat was dus rusland/ussr/sovjet-unie
quote:Die computergasten bijv. Alan Turing.
Op donderdag 28 augustus 2003 15:34 schreef Atreidez het volgende:[..]
Als je niet zegt welke, dan kunnen we ook niet vertellen wie t zijn
Bij elke nieuwe naam zoek ik wel even op google.
Mijn lijstje bevat trouwens ook een aantal onbekende namen voor de meeste denk ik.
quote:Augustinus met de civitate deus versteende middeleeuwen. Francis Bacon empirisme. DesCartes rationalisme. Kant navolger in Hegel en dan ook Marx, Lenin, Stalin, Gorbatsjow.
Op donderdag 28 augustus 2003 16:31 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Die computergasten bijv. Alan Turing.
Maar ook John Locke en Francis Bacon van Zodiakk.Bij elke nieuwe naam zoek ik wel even op google.
Mijn lijstje bevat trouwens ook een aantal onbekende namen voor de meeste denk ik.
quote:Leg die onbekende namen eens uit. En waarom noemt niemand Amerigo Vespucci?
Op donderdag 28 augustus 2003 16:31 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Die computergasten bijv. Alan Turing.
Maar ook John Locke en Francis Bacon van Zodiakk.Bij elke nieuwe naam zoek ik wel even op google.
quote:Die heeft jozef_444 in ze lijstje staan hoor
Op donderdag 28 augustus 2003 16:42 schreef Ryan3 het volgende:
M.S. Gorbatsjow staat er ook bij niemand bij, zie ik. Gek.
En Alan Turing heb ik omdat ik van mening ben dat hij de grondlegger is van alle computer wetenschappen.
quote:Meso-Amerikaanse indianen kenden wel het concept wiel. Er zijn dan ook speeltjes met wielen gevonden. Welke beschaving het was, weet ik niet zo.
Op donderdag 28 augustus 2003 12:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
de Maya's hebben nooit het wiel uitgevonden of ontdekt, hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |