Sommige mensen kunnen soms zo dom uit de hoek komen, terwijl ze het zelf niet weten.
Vaak gehoorde uitspraak die we hoorden tijdens de laatste weken van de zwangerschap :
Bij ons kwamen er altijd mensen naar ons (lees: Tanne) toe en dan was het van "Goh is het er nou nog niet?" wijzend op de dikke buik.
"Ja hoor het is er al, het ligt thuis in het bedje te slapen en wij hebben een kussen onder haar jas gestopt zodat het nog lijkt alsof we nog zwanger zijn"
Moussy kwam met de volgende :
quote:Wie heeft er mee .... ?
"Hoe kan je nou zwanger worden, je bent niet eens getrouwd?!""Men neme zijn en haar onderbroekie en stopt die in 1 en dezelfde trommel van de wasmachine en doet de was eens niet op 95 graden"
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 27-08-2003 23:42]
Vraagt ze aan mijn vriendin (toen 7 maanden zwanger) of ze meer ging om van de hoge duikplank af te gaan. Toen mijn vriendin dat (resoluut) niet deed, vond ze dat gek , want volgens haar kan dat wel.
En dat zegt dan iemand die bij 3 maanden niets meer deed.
Mijn zus deed heel erg laks over de problemen/kwaaltjes die mijn vriendin had tijdens haar zwangerschap want het kon nooit zo erg zijn. Roken was (en is) slecht en daar moest mijn vriendin maar mee stoppen. Elke keer dat mijn vriendin een sigaret opstak, kreeg ze wel commentaar van mijn zus.
Nu is mijn zus zwanger en nu moet klaagt ze tegen iedereen en ze rookt soms ook nog , dus spreken wij haar nu elke keer aan over het roken. Dan lacht ze als een boer met kiespijn
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 00:10 schreef CarOnline het volgende:
Kassa-Juf tegen mij: Hoelang moet je nog?
Ik: Nog 8 weken
Zij: je ziet eruit alsof je zo kan bevallen!
Ik: Ja maar het zijn er twee.
Zij: Jeetje! Dat je dat wil zeg!
Echt gebeurd
Ik wist niet eens dat ze zwanger was....
quote:dat hadden onze buren ook
Op donderdag 28 augustus 2003 08:32 schreef Wilgje het volgende:
Ik woon in een flat, de enige geluiden die ik hoor van mijn medebewoners zijn die van de bovenburen.
Op een nacht hoor ik een baby huilen en vroeg me af of mijn bovenburen een logeetje hadden (zij zijn een jong stel van begin 20).
De volgende morgen zag ik bovenbuurman bij de brievenbussen en ik vroeg hem of zij een logeetje hadden.
Welnee, zegt ie, mijn vrouw is vorige week bevallen.Ik wist niet eens dat ze zwanger was....
Terwijl zij naar de wc was en ik voor het raam naar buiten stond te kijken kwam de nieuwe verpleegkundige van die dag de kamer op lopen om zich voor te stellen. Ze kwam heel vrolijk binnen met de opmerking: "Je kan het al mooi zien hè!"
....moest toch maar eens gaan afvallen.
Ik was dan ook erg blij dat tijdens mijn derde zwangerschap een paar dagen voor de bevalling een verkoopster van een kinderkledingzaak zei: "Zo te zien duurt het vast niet lang meer he?" Dat was de eerste en enige opmerking van een ander... maar misschien zijn mensen vaak wel voorzichtig met vragen/opmerkingen maken, omdat iemand misschien gewoon dik is in plaats van zwanger. Ik was het gewoon allebei
quote:Van sommige mensen vraag je je idd af of ze wel helemaal goed bij hun hoofd zijn..
Op donderdag 28 augustus 2003 09:52 schreef coolbabe het volgende:
M`n schoonloeder toen we gingen vertellen dat ik zwanger was voor de eerste keer: "Je kunt het ook altijd nog weg laten halen".
De relatie is nooit meer goedgekomen tussen ons
Zelf ook weleens DE klassieke blunder begaan. Terwijl je altijd denkt dat je die nooit zult maken. Ik was bij een kapster thuis, ze had twee zoontjes, waarvan de ene steeds 'meehielp' met elastiekjes aangeven enzo..maar hij wilde toch niet later ook kapper worden, vertelde ze..Zei ik met mijn domme kop: nou maar mischien krijg je nu wel een meisje, die dat wel wil...Ze had best wel een erge dikke buik namelijk. Waarop ze zei, nou twee jongens vind ik eigenlijk al wel genoeg! Ik kon wel door de grond zakken, maar ik hoop nog steeds dat ze niet doorhad dat ik dat zei omdat ik dacht dat ze zwanger was..
quote:Mijn moeder dekt zich altijd in, die zegt gewoon: OOOOO, wat een lief kindje!
Op donderdag 28 augustus 2003 08:16 schreef Sorella het volgende:
Was jaren terug bij het consultatiebureau met mijn zoontje, staat daar een oma met kleinkind, dus ik zeg zo wat een lief kleinkind heeft u.
Is het de moeder
En vervolgens kletst ze zolang tot ze zeker weet of het oma of mama is
Mijn moeder hangt trouwens altijd meteen boven alle kinderwagens, zo irritant.
Buurman met hondje: " heb je de kleine niet bij je?"
ik " jawel hoor , die zit in de tas"
Diezelfde man vraagt nog regelmatig als ik alleen met Esther buiten ben waar de baby is. In het begin keek ik dan geschrokken zoekend om me heen " ze was hier net nog"
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:13 schreef Dinus het volgende:
Jennifer was nog niet zo lang geleden geboren, en ik ging voor het eerst op de fiets naar Appie H met een duidelijk nog lege tas aan het stuur.Buurman met hondje: " heb je de kleine niet bij je?"
ik " jawel hoor , die zit in de tas"Diezelfde man vraagt nog regelmatig als ik alleen met Esther buiten ben waar de baby is. In het begin keek ik dan geschrokken zoekend om me heen " ze was hier net nog"
Oja, en als mijn man met Sven thuis is ook. Is papa op de kleine aan het passen................nee, een vader past niet op, een vader zorgt voor zijn kind ........tenminste, dat vind ik dan he
Norah was net 2 dagen oud en lag op bed te slapen
Mama wilde persé even uit bed en voelde zich goed.
Kraamverzorgster was er niet blij mee maar kon ons niet tegenhouden.
Wij met zijn 2-en naar de bakker (waar mama had gewerkt)
na gefeliciteerd te zijn (*zoen zoen zoen*) vraagt er één van die oud-collega's "Goh heb je Norah niet meegenomen???"
Nee muts ze is net 2 dagen oud
Voel eens aan je voorhoofd!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |