Wat gebeurde er zoal in het jaar van jouw geboorte?
Mijn jaar: 1979
Het was behoorlijk koud in februari van dit jaar. Een behoorlijke lading sneeuw en een harde wind zorgden ervoor dat de mensen uit de noorderlijke provincies (vooral Groningen) hun huis niet meer uit konden. Naar het werk gaan was onmogelijk. Inwoners van de zuidelijke provincies kwamen zelfs naar het noorden toe om te kijken of het echt zo erg was
En dit allemaal terwijl ik als klein vruchtje in de buik van mijn moeder rondzwom.
Daarnaast ontving Moeder Theresa de Nobelprijs voor de vrede.
Ook werd Margaret Thatcher dit jaar premier "prime minister" van Groot-Brittannië. De eerste vrouwelijke premier van dat land
(Informatie over jouw jaar kun je vinden door bijv. je geboortejaar in typen in een zoekmachine. Google, Vinden.nl etc.)
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 27-08-2003 18:34]
quote:Ik ook 1979 ...
Op woensdag 27 augustus 2003 18:29 schreef Natalie het volgende:
Terug van weggeweestWat gebeurde er zoal in het jaar van jouw geboorte?
Mijn jaar: 1979
Het was behoorlijk koud in februari van dit jaar. Een behoorlijke lading sneeuw en een harde wind zorgen ervoor dat de mensen uit de noorderlijke provincies (vooral Groningen) hun huis niet meer uit konden. Naar het werk gaan was onmogelijk. Inwoners van de zuidelijke provincies kwamen zelfs naar het noorden toe om te kijken of het echt zo erg was
En dit allemaal terwijl ik als klein vruchtje in de buik van mijn moeder rondzwom.Daarnaast ontving Moeder Theresa de Nobelprijs voor de vrede.
Ook werd Margaret Thatcher dit jaar premier "prime minister" van Groot-Brittannië. De eerste vrouwelijke premier van dat land
Aart de With won het nederland klassement fierljeppen!
http://www.pbholland.com/uitslag.php?klassement=K1979H&lang=nl
[Dit bericht is gewijzigd door Sock0 op 27-08-2003 18:35]
In 1980 werd betrad Beatrix de troon. Zij nam de troon over van haar moeder, Juliana, op 30 april. Net als tijdens het huwelijk van Beatrix in 1966 werd de plechtigheid door antimonarchisten, anarchisten en krakers verstoord. De ME moest hard optreden.
Daarnaast deed de regering in 1980 het verzoek aan de olympische bonden om geen delegatie naar de Olympische spelen te sturen. Dit in verband met het boycot van de VS. Zij wilden geen delegatie naar Moscow sturen vanwege een Russische inval in Afghanistan. De nederlandse bonden waren verdeeld en sommigen stuurden geen afgevaardigden. Ondanks het zwakke deelnemersveld van dat jaar, moest Nederland het doen met slechts een zilveren en twee bronzen medailles.
Ook was 1980 een goed jaar voor de film. Films die nog steeds inmens populair zijn, zagen in dat jaar het licht bv, Star Wars V; The Empire Strikes back, Raging Bull en The Shining (top 3 van de films uit 1980 uit de imdb top 250).
(ff spieken)
en de herdenking van de vernietiging van Pompeï ... 1900 jaar geleden.
dat is me altijd bijgebleven omdat de Vesuvius exact op mijn verjaardag uitbarstte en op 24 augustus 79 de volledige stad verwoestte ....
exact 1900 jaar later werd een kleine realist geboren ...
quote:Ik werd 5.
Op woensdag 27 augustus 2003 18:31 schreef GuitarMaistro het volgende:
Wat is er in 1984 gebeurt??
- De film "Return of the Jedi " komt uit.
- Laatste aflevering van M*A*S*H.
- Michael Jackson lanceert "Thriller".
- De eerste "My little Pony" word gemaakt.
copy paste
------------------------------------------------------------------------------------
Geen idee eigenlijk, wat gebeurde er in '85
quote:Ik werd 6.
Op woensdag 27 augustus 2003 18:37 schreef WattaFakka het volgende:
Geen idee eigenlijk, wat gebeurde er in '85
[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 27-08-2003 18:37]
Geboren:
30 juni - Jamai, Nederlands zanger, winnaar Idols 2003.
2 juli - Lindsay Lohan, actrice, o.a. bekend van 'The Parent Trap'.
Overleden:
28 februari - Olaf Palme (59), Zweeds politicus
22 juli - Ede Staal, Groninger streektaalartiest
31 juli - Sempo Sugihara. Japans diplomaat en consul in Litouwen
3 augustus - Willem Ruis? (41), Nederlands presentator
28 oktober - Marga Klompé (74), Nederlands politica
30 november - Cary Grant (82), Brits filmacteur
[Dit bericht is gewijzigd door sleepflower op 27-08-2003 18:44]
quote:En John Lennon werd vermoord.
Op woensdag 27 augustus 2003 18:31 schreef ToBe het volgende:
Ik ben van 1980.In 1980 werd betrad Beatrix de troon. Zij nam de troon over van haar moeder, Juliana, op 30 april. Net als tijdens het huwelijk van Beatrix in 1966 werd de plechtigheid door antimonarchisten, anarchisten en krakers verstoord. De ME moest hard optreden.
Daarnaast deed de regering in 1980 het verzoek aan de olympische bonden om geen delegatie naar de Olympische spelen te sturen. Dit in verband met het boycot van de VS. Zij wilden geen delegatie naar Moscow sturen vanwege een Russische inval in Afghanistan. De nederlandse bonden waren verdeeld en sommigen stuurden geen afgevaardigden. Ondanks het zwakke deelnemersveld van dat jaar, moest Nederland het doen met slechts een zilveren en twee bronzen medailles.
Ook was 1980 een goed jaar voor de film. Films die nog steeds inmens populair zijn, zagen in dat jaar het licht bv, Star Wars V; The Empire Strikes back, Raging Bull en The Shining (top 3 van de films uit 1980 uit de imdb top 250).
Ik werd ook geboren in dat jaar.
quote:Wat raar eigenlijk, dat staat me nog zo goed bij!
Op woensdag 27 augustus 2003 18:37 schreef Aardwetenschapper het volgende:[..]
En John Lennon werd vermoord.
Ik werd ook geboren in dat jaar.
quote:De Challenger geloof ik
Op woensdag 27 augustus 2003 18:47 schreef Fatality het volgende:
In 1986, de laatste wanhopige poging om de geboorte van een toekomstige legende, genie etc. (ik dus) te verijdelen, juist ja... De kernramp van Tschernobyl, en die ramp met de space shuttle (wat was de naam ook alweer) was toch ook in dat jaar?
Tijdens de 20ste Olympische Spelen in het Duitse München gijzelen acht Palestijnse terroristen de Israelische sportploeg. De gijzeling wordt met geweld beëindigd op het vliegveld, waarbij zeventien doden vallen: alle gijzelaars en vijf terroristen.
Einde van de Vietnam oorlog
29 april - Aanval van Hutu-guerrillas in Burundi op leden van de regerende Tutsi-stam, waarbij tussen de 5000 en 15.000 Tutsi's gedood worden. Het Tutsi regeringsleger slaat terug met hulp van Zaïre. Eind mei waren ca. 100.000 Hutu's gedood. Velen vluchtten naar naburige staten.
In de nacht van 19 juni belt de nachtwaker Wills, te Washington, de politie op, om te melden dat 5 inbrekers op het hoofdkwartier van de democratische partij zitten. Ze worden aangehouden. Daarmee start het bekende Watergate-schandaal, dat leidt tot het gedwongen voortijdig ontslag van president Nixon, 2 jaar later.
De terugkeer van de maan van de Apollo 17 na de 6e (en laatste) Apollo maanlanding.
geboren
28 februari - Jan Boven, Nederlandse profwielrenner.
22 april - Sabine Appelmans, Belgisch tennisster.
27 april - Silvia Farina Elia, Italiaans tennisster
30 juni - Bastiaan Ragas, Nederlands musicalster.
6 augustus - Geri Halliwell, Bitse zangeres, ex-lid van de Spice Girls?
15 augustus - Ben Affleck, Amerikaans acteur
21 augustus - Gisela Otto, Nederlands tv-presentatrice
heengegaan
27 maart - Maurits Cornelis Escher, Nederlands kunstenaar
29 mei - Overlijden van de 77-jarige Engelse Hertog van Windsor?. Gedurende 10 maanden was hij de Engelse koning Edward VIII?. Omwille van zijn liefde voor de gescheiden Amerikaanse Mevr. Wallis Warfield Simpson?, waarmee hij trouwens huwde, deed hij afstand van de Engelse troon. Hij stierf in zijn woning te Parijs.
en ik zit nu te twijfelen of die vliegramp in Amsterdam dat jaar ook gebeurt is, heb ik gelijk?
quote:Volgens mij is dat later. Wel: (ook uit mijn hoofd) Begin golfoorlog en het debuut van Massive attack (toen nog massive)
Op woensdag 27 augustus 2003 18:58 schreef bugeye het volgende:
1991 is het geboorte van mijn kleine nichtje
dat jaar was (uit mijn hoofd)
- Bryan Adams met Everything I do nr. 1
- Film Terminator 2
- Golfoorlog
- Freddy Mercury overledenen ik zit nu te twijfelen of die vliegramp in Amsterdam dat jaar ook gebeurt is, heb ik gelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |