quote:Dat zullen kostbare projecten zijn. Mijn vraag is, wat levert het op ? Een gezellige volksbuurt of een verhaal zonder einde waar Marokkanen nog steeds de boel verzieken ?
Gepost door Rob (R@b) - woensdag 27 augustus 2003 @ 15:09 - Bron: De Telegraaf
In de Rotterdam-Noord wordt een aantal Marokkaanse families nauwlettend in de gaten gehouden, zo meldt de Telegraaf. Het gaat om een tiental families die veel overlast veroorzaken, en door politie, justitie en socialewerkers nu op de hielen worden gezeten. De families zijn volgens justitie verantwoordelijk voor het overgrote deel van de criminaliteit in de Rotterdamse volkswijk.Deze nieuwe werkwijze wordt door de verschillende deelnemende instellingen als ''uiterst privacygevoelig'' omschreven. Nog niet eerder was de aanpak gericht op zo een relatief kleine en afgebakende groep, overlast veroorzakende figuren. Justitie heeft lange tijd een andere aanpak geprobeerd, maar dat hielp niets. Het Oude Noorden in Rotterdam wordt al jaren geplaagd door allerlei vormen van criminaliteit. De woorden achterbuurt en getto werden vaak gebruikt. Politie en gemeente zijn jarenlang hard bezig geweest om het Oude Noorden uit het slop te trekken, maar tevergeefs.
Volgens Richard Andriesse van het gemeentelijk projectbureau Veilig, worden de bewuste families intensief in de gaten gehouden: ''Men wordt op de voet gevolgd. Het gaat daarbij niet alleen om een justitietraject. Belangrijk onderdeel is ook de sociale aanpak. Zo zal de gemeente helpen bij opvoedingsondersteuning, het zoeken naar werk en huiswerkbegeleiding voor kinderen''.
Andriesse wijst er op dat politie en justitie zich niet blindstaren op de Marokkaanse families. Iedereen die problemen veroorzaakt zal op een dergelijke manier worden gevolgd. Uiteindelijk doel is om van het Oude Noorden weer de gezellige volksbuurt van weleer te maken.
quote:Dat weet je niet als je het niet probeert he ?
Op woensdag 27 augustus 2003 16:45 schreef Kaptein__Iglo het volgende:[..]
Dat zullen kostbare projecten zijn. Mijn vraag is, wat levert het op ? Een gezellige volksbuurt of een verhaal zonder einde waar Marokkanen nog steeds de boel verzieken ?
Of heb je een betere oplossing..
De politie die zegt: "Het heeft onze volledige aandacht hoor!"
Koop je niks voor, maar het klinkt wel leuk.
quote:Familie doorlichten op WAO/WW en andere uitkeringen, inkomsten en inboedel. Kijken wat daar van legaal is en zo niet bevriezen en in beslag nemen. Kaal plukken tot dat ze niks meer hebben. Liefst uitzetten als het aan mij ligt.
Op woensdag 27 augustus 2003 16:48 schreef gelly het volgende:[..]
Dat weet je niet als je het niet probeert he ?
Of heb je een betere oplossing..
quote:Precies wat ik bedoel.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:03 schreef dr.Tesla het volgende:
Ik kan nergens zien staan wat voor oplossingen zij voor ogen hebben als het desbetreffende groepje weer voor overlast zorgt...
Weet iemand dit?
quote:Gewoon het normale juridische traject plus nauwgezette sociale controle en hulp.
Ik kan nergens zien staan wat voor oplossingen zij voor ogen hebben als het desbetreffende groepje weer voor overlast zorgt...
Weet iemand dit?
quote:goed punt, vraag ik me ook af... Ik heb weinig vertrouwen in de strafmaat in NL
Weet iemand dit?
Maar goed laten we hopen dat ze iets beters op het oog hebben..
quote:Ze worden nauwlettend in de gaten gehouden
Weet iemand dit?
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:08 schreef Kaptein__Iglo het volgende:[..]
Zoals in Gouda waar de bevolking gek van dit volk wordt.
quote:Maar dan is er toch helemaal geen project nodig als de normale gang van zaken van toepassing is.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:06 schreef gelly het volgende:[..]
Gewoon het normale juridische traject plus nauwgezette sociale controle en hulp.
quote:Nee, men houdt de probleem gezinnen nu preventief in de gaten, en zorgt naast juridische vervolging ook voor een sociaal plan wat ervoor moet zorgen dat deze families sowieso niet meer in de criminaliteit belanden. Dat is dus wat anders als achteraf even langskomen als er al een delict is gepleegd.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:34 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
Maar dan is er toch helemaal geen project nodig als de normale gang van zaken van toepassing is.
Het project dient ook een oplossing te bieden voor probleemgevallen daar waar het project zelf geen positieve uitwerking heeft op de desbetreffende groep.
quote:Mag ik vragen hoe ze dat in de praktijk willen brengen?
Op woensdag 27 augustus 2003 17:43 schreef gelly het volgende:[..]
Nee, men houdt de probleem gezinnen nu preventief in de gaten, en zorgt naast juridische vervolging ook voor een sociaal plan wat ervoor moet zorgen dat deze families sowieso niet meer in de criminaliteit belanden. Dat is dus wat anders als achteraf even langskomen als er al een delict is gepleegd.
Tenzij natuurlijk er weer een bezigheidtherapietje tegenaan gegooid wordt....wat ik ook meer verwacht van een "sociaal beleid" dat ze willen hanteren.
quote:Wat spreekt jou het meeste aan in dit project als ik vragen mag?
Op woensdag 27 augustus 2003 17:54 schreef SCH het volgende:
Zouden ze met kampers ook eens moeten doen.
quote:Het is heel gericht en heel duidelijk.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:58 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
Wat spreekt jou het meeste aan in dit project als ik vragen mag?
quote:Wat is er duidelijk aan dit programma ? Ik zie niks concreets.
Op woensdag 27 augustus 2003 18:03 schreef SCH het volgende:[..]
Het is heel gericht en heel duidelijk.
Net als sommige kampers - je moet oppassen dat sommige (groepen) mensen niet boven en buiten de samenleving komen te staan.
quote:Ach er worden specifiek (criminele) marokkanen aangepakt spreekt jou dat niet aan dan?
Wat is er duidelijk aan dit programma ? Ik zie niks concreets.
quote:Oja? Blijkbaar reizen die families wat af...
Op woensdag 27 augustus 2003 17:08 schreef Kaptein__Iglo het volgende:Zoals in Gouda waar de bevolking gek van dit volk wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |