Hoe belangrijk is muziek voor jou, en moet jou partner dezelfde muziek leuk vinden?
Voor dat ik mijn partner leerde kennen, keek ik vrijwel geen TV, en luisterde ik altijd naar muziek.Nu ben ik 2 jaar (gelukkig getrouwd) en heb een heel lief kindje , maar ik heb ook mijn muziek smaak.Die smaak is absoluut niet die van mijn vrouw, en ik vind haar muziek niet om te pruimen.Dus gezellig samen muziek luisteren is er voor ons niet bij.Nu kies ik dus mijn momenten om van mijn muziek te genieten.Ik heb een eigen werkkamer, en daar kan ik draaien wat ik wil.
Hoe lossen jullie dat dit op, of hoef je per definitie geen partner die niet dezelfde muzieksmaak heeft.(heb ik jaren lang geroepen)
gelukkig hebben wel heel veel andere dingen die we samen leuk vinden(waaronde voetbal kijken). dus dat maakt ook een hoop goed.
quote:Mijn vriendje vindt mijn muziek ook niets, dus gaat hij 'vreemd' met mijn beste vriendin...
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:30 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik twijfelde even of het hier of in muziek moet.Hoe belangrijk is muziek voor jou, en moet jou partner dezelfde muziek leuk vinden?
Voor dat ik mijn partner leerde kennen, keek ik vrijwel geen TV, en luisterde ik altijd naar muziek.Nu ben ik 2 jaar (gelukkig getrouwd) en heb een heel lief kindje , maar ik heb ook mijn muziek smaak.Die smaak is absoluut niet die van mijn vrouw, en ik vind haar muziek niet om te pruimen.Dus gezellig samen muziek luisteren is er voor ons niet bij.Nu kies ik dus mijn momenten om van mijn muziek te genieten.Ik heb een eigen werkkamer, en daar kan ik draaien wat ik wil.
Hoe lossen jullie dat dit op, of hoef je per definitie geen partner die niet dezelfde muzieksmaak heeft.(heb ik jaren lang geroepen)
gelukkig hebben wel heel veel andere dingen die we samen leuk vinden(waaronde voetbal kijken). dus dat maakt ook een hoop goed.
quote:Vliegende fuck, is dat ook een liedje?
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:31 schreef Doctor_Bara het volgende:
Boeit me echt geen vliegende fuck wat voor muziek ze leuk vindt of dat ze die van mij goed vindt
Maar dingen als Type O Negative, Metallica, Foo Fighters of Paradise lost vind ze ook erg goed.
Dus dat draai ik dan soms ook als compromi.
Maar gelukkig houd ze niet van house/stuiter muziek!
Moet er niet aan denken iets te hebben met iemand die niet geinteresseerd is in muziek.
quote:Of er wel in geinteresseerd is maar er geen verstand van heeft...
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:37 schreef ullie het volgende:
Moet er niet aan denken iets te hebben met iemand die niet geinteresseerd is in muziek.
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 13:03 schreef EvilChild het volgende:
mijn muziek smaak is hardrock en metal enzo en het zou fijn zijn als mijn toekomstige vriend dat ook leuk zou vinden omdat dat weer gespreksstof geeft, maar in principe maakt het me niet veel uit, want het gaat je meestal om je vriend/vriendin en niet om de muzieksmaak die hij/zijn leuk vind. Toch?
quote:dat is zo, maar als je (zoals ik)naar metal luistert en je komt iemand tegen die alleen naar top40 luistert.
Op zondag 24 augustus 2003 13:03 schreef EvilChild het volgende:
mijn muziek smaak is jardrock en metal enzo en het zou fijn zijn als mijn toekomstige vriend dat ook leuk zou vinden omdat dat weer gespreksstof geeft, maar in principe maakt het me niet veel uit, want het gaat je meestal om je vriend/vriendin en niet om de muzieksmaak die hij/zijn leuk vind. Toch?
Dat ging wel heel erg ver
En zo niet dan moet die gene niet gaan zeggen dat mijn muziek smaak slecht is. Dat het haar smaak niet is kan. Maar dat wil niet zeggen dat ze het ook af mag gaan kraken.
't Is ook onzin om te zeggen: "ik ga alleen maar naar gelegenheden waar 'mijn' muziek gedraait wordt om te zorgen dat we dezelfde muziek waarderen", want dan kom je je nieuwe liefde buiten bij't vuurwerk-kijken tegen, en dan?? Maar zou ik bijv. iemand via internet leren kennen, dan moet die persoon dus verder wel heel erg bijzonder zijn, wil ik d'r eventueel 'foute' muzieksmaak 'vergeven'.. want zoals TS schrijft, naar een apart kamertje moeten om relaxed je eigen muziek te luisteren..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |