quote:ja, was volgens mij geen 16 jaar overigens die chick, stukje ouder, maar goed...dat is moeilijk te zien bij die jeugd van tegenwoordig.
Op donderdag 4 december 2003 00:32 schreef marky het volgende:[..]
En op die chick waar hij mee in het vliegtuig zat.
hij zat overigens gewoon economy class...hij is zo gewoon gebleven die Jim !
of hij houdt gewoon geen cent over aan dat wurgcontract
quote:Was het toevallig deze chick?
Op donderdag 4 december 2003 13:24 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
ja, was volgens mij geen 16 jaar overigens die chick, stukje ouder, maar goed...dat is moeilijk te zien bij die jeugd van tegenwoordig.
hij zat overigens gewoon economy class...hij is zo gewoon gebleven die Jim !
of hij houdt gewoon geen cent over aan dat wurgcontract
quote:ze was wat meer naturel dan deze chick !
Op donderdag 4 december 2003 14:15 schreef happyme28 het volgende:[..]
Was het toevallig deze chick?
[afbeelding]
quote:Hier is ze opgemaakt om in de clip te gaan spelen dus het kan dat ze in real life wat minder heftig in de schmink zit.
Op donderdag 4 december 2003 14:47 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
ze was wat meer naturel dan deze chick !
niet zo opgemaakt en zo goed heb ik ook weer niet opgelet !
quote:hee, dat vest had hij gister ook aan in het vliegtuig !
Op donderdag 4 december 2003 21:01 schreef marky het volgende:
Jim was vandaag bij Lucky Letters. Eerst zou Emiel Ratelband komen maar toen ze Jim konden krijgen hebben ze die afgezegd Jim zorgt namelijk voor goede kijkcijfers.
quote:Dan zal hij het vast niet koud hebben gehad.
Op donderdag 4 december 2003 21:20 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
hee, dat vest had hij gister ook aan in het vliegtuig !
Akties rond Jim schijnen te werken.
quote:
Jim toch nr. 1Voor mijn eerste column had ik de keuze uit vele onderwerpen, want activiteiten op de grenslijn van merken en media & entertainment zijn er genoeg. Ikzelf heb er sinds 5 jaar mijn werk van gemaakt en het is interessant te zien hoe verschillend het bedrijfsleven omgaat met de mogelijkheden die worden aangeboden. Want dat is één van de grote veranderingen die heeft plaatsgevonden; de entertainment industrie zoekt het bedrijfsleven nu zelf actief op. Zo zoeken filmproducenten in een vroeg stadium sponsors om een film te kunnen produceren, bieden TV-makers bij de programmadirecties van de commerciële zenders vaak totaal gesponsorde programmas aan, worden de meeste grote evenementen pas georganiseerd als de sponsoring rond is en zoeken platenmaatschappijen bij de financiering van het opnamebudget van een artiest al het bedrijfsleven op. Een paar van deze onderwerpen zal ik in mijn toekomstige columns toelichten.
Het bedrijfsleven maakt gretig gebruik van de geboden kansen en veel van de voorbeelden van het afgelopen jaar zijn reeds beschreven in Comment. Misschien wel de meest in het oog springende koppeling was die van Idol Jim aan Mars. Wat mij betreft een geslaagd voorbeeld van hoe een degelijk en bijna saai merk (voornamelijk veroorzaakt door die oersaaie Internationale themacampagnes) weer hip, cool en nog veel belangrijker van ons werd. Artiesten als de Idols zijn als een komeet naar boven geschoten, maar dragen ook het risico in zich een vallende ster te worden!
Helaas geldt dit zeker in Nederland. Mars heeft dat perfect ingezien door snel met een campagne rondom Jim te komen. Daarnaast heeft Mars in haar eerste communicatie slim gefocust op datgene waar Jim bekend om is geworden: muziek. Met een paar Mars wikkels kon de eerste single van Jim voor de helft van de prijs bij Free Record Shop worden opgehaald, hetgeen resulteerde in een nr. 1 hit. Ook hoorde ik uit betrouwbare kring dat er via sales promotions in 1 maand zoveel meer Mars is verkocht dat het sponsorbedrag er al uit zou zijn. Mars durfde te gokken op de nr. 2 van Idols, maar werd wat mij betreft nr.1, omdat zij als merk het maximale uit de Idols hype heeft weten te halen, door een geslaagde image transfer, een verhoogde omzet en veel, heel veel publiciteit. Hoewel de toekomst zal moeten uitwijzen of Jim het zal redden als artiest en zijn waarde zal kunnen behouden voor Mars, de eerste executie van het endorsement was een succes.Heel anders is het met de nr. 1 van Idols, Jamai, die een lucratief contract heeft afgesloten met Specsavers. De commercials zijn pas kort te bewonderen en hebben weinig synergie met de bestaande pratende ogen-campagne. Ook de timing is twijfelachtig, aangezien de grootste hype rondom Jamai enkele maanden achter ons ligt.
Tot slot wil ik in dit kader ook Unilever noemen met haar merk Rexona. Zij sponsorden het programma Idols middels o.m. opvallende billboards voor en na het programma. Unilever heeft zondermeer de beste financiële deal gemaakt (de uiteindelijke kijkcijfers waren vele malen hoger dan de verwachte) en het programma sloot naadloos aan op de kernbeloften van het product (want ik heb de deelnemers zien zweten!).
Chris Havinga
chris@headman.nl
www.headman.nl
Door Peter Marinus
Vrijdag 5 december, Idols-finalist Jim gaf gisterochtend een miniconcert op het NS-station in Eindhoven. Het was onderdeel van de sinterklaastour 2003 van Radio 538.
De hal aan de stadskant van het Eindhovense station was gisterochtend voor héél even een concertzaal met twee sinterklazen, een stel zwarte pieten en degene voor wie een paar honderd meisjes tussen de twaalf en achttien uit hun dak gingen: Jim.
De zestienjarige Idols-ster speelde in de stationshal een paar van zijn bekendste nummers, onder andere 'The way it goes' en 'This love is real'.
Het miniconcert was onderdeel van de Sinterklaastour 2003 van Radio 538-DJ Edwin Evers, die het concert rechtstreeks op de radio presenteerde. Voor zijn programma 'Evers Staat Op' organiseert de 'Sint-fan' sinds drie jaar rondreizen door Nederland. De sint wordt daarvoor elk jaar rondgereden in een ander bijzonder voertuig. Dit jaar werd hij vervoerd in een speciale trein; het oudste nog rijdende elektrische treinstel van Nederland.
Getuige het gegil van het publiek, is Jim nog altijd 'hot'. Niet veel mensen hadden, kort na de Idols-finale begin dit jaar, geloofd dat zijn carriere nog zo lang zou duren. Jim werd uiteindelijk tweede in de populaire talentenjacht uit een groep van 7.626 deelnemers.
Zijn critici zagen het te somber in. Dankzij een school die begreep dat Jim een gouden kans had gekregen, kon de aanstormende ster zich richten op zijn muziek. En dat gaat hem nog steeds goed af. Want Jims singles weten regelmatig de muziek van de andere Idols-deelnemers te overtreffen in de hitparades. Inclusief die van de uiteindelijke Idols-winnaar, Jamai.
Jim zat overigens zelf niet op de trein. Gisteren werd hij afgeleverd in Eindhoven in een spiksplinternieuwe auto door zijn vader. Na het succes van zijn zoon heeft hij zijn oude Kadett ingeruild, zijn timmerbedrijf tijdelijk neergelegd en rijdt hij zijn zoon door Nederland.
Even voor tien uur gisterochtend vertrok Jim weer. Waarna de schare gillende fans verstomde en de routine terugkeerde op het -station. Vandaag doet de 'sintercity' Den Haag aan, waar de band Di-Rect de reis met een concert afsluit.
quote:Leuk voor haar.
Op maandag 8 december 2003 21:22 schreef Alex1307 het volgende:
Jim staat 13 december in de Heineken Music Hall. Me zusje heeft kaarten gewonnen bij c1000.
Bron: MSN
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 11-12-2003 12:14]
quote:Hey bedankt.
Op woensdag 10 december 2003 13:52 schreef marky het volgende:
Speciaal voor CJ het buikje van Jim
Dat streepje donshaar vanaf z'n navel naar z'n schaamstreek...
quote:Wie is die trut achterop de fiets?
Op donderdag 11 december 2003 20:00 schreef marky het volgende:
[afbeelding]
Maar hij ziet er wel weer heel erg lief uit.
Lizelotte van Dijk was behoorlijk gecharmeerd van Jim: 'Hij was erg leuk en vooral erg lief. Jim is lekker nuchter en daarom was het leuk om met hem te werken. Van dichtbij ziet hij er nog leuker uit.
Bron: Starnews.nl
quote:Jim is geloof ik ongeveer 1m93.
Op vrijdag 12 december 2003 14:57 schreef Tom_Tom- het volgende:
Zo hee, of Jim is heel lang, of die Liezelotte is een propje.
Dat vind ik zelf best lang eigenlijk.
quote:Ah, ongeveer net zo lang als ik
Op vrijdag 12 december 2003 16:15 schreef CJ het volgende:
Jim is geloof ik ongeveer 1m93.Dat vind ik zelf best lang eigenlijk.
En CJ, heb je al 2 pakken Mars gekocht?
quote:Ik heb de single wel!! (vriendje heeft twee pakken Mars gekocht zodat ie die single voor mij kon halen
Op vrijdag 12 december 2003 16:23 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ah, ongeveer net zo lang als ik
.
quote:Urhm... Ik heb vandaag twee 5packs Snickers Cruncher gekocht...
Op vrijdag 12 december 2003 16:23 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ah, ongeveer net zo lang als ik
.
Daar kreeg je 'm ook bij. Ook deze twee tracks zijn weer door Yanou en Toneteam geproduceerd, net zoals ze ook voor de albums van Dewi en Do veel nummers hebben geproduceerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |