quote:Ik vindt bush ook een grote flapdrol.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:05 schreef ASSpirine het volgende:
Nu is er nog een extra reden bijgekomen voor mensen die bush een eikel vindenn de pro-bush mensen zullen het nu ook wel eens moeten zijn dat het een eikel is
Bush wil dat de elektriciteitscentrales (lees: klassieke centrales, steenkool, olie,enz...) meer CO2 uitlaatgassen mogen producerenNog ff ter herrinering, Verdrag van Kyoto...
Owjah, gat in de ozonlaag is op zen grootst nu
Maar het gat in de ozon laag heeft nada niets te maken met CO2 uitstoot. Het gat in de ozon laag komt voornamelijk door cfk's, welke gelukkigerwijze heden ten dage wel al voor een groot stuk niet meer gebruikt worden. Helaas zwerven er nog veel oude koelkasten rond waar deze rotzooi nog wel steeds in zit.
En vooral vrolijk doorgaan met veel co2 uitstoot te maken, ik wil over 15 jaar toch wel een palmboomgaard in mijn achtertuin in nederland hebben, en 6 maanden zomer
Waarom wordt er geen poll gemaakt, dan kunnen we tenminste een representatieve weergave geven, over wat de fok populatie denkt over bush.
quote:
Originally posted by -
lol @ stupid americans tbh.OMG TEH POWER IS DOWN MEIGHTS ITS SADAMM HUSSEIN! HES HERE, IN THE USA!
wonder which country they will invade now cos they had a power cut...
quote:Je spreekt jezelf tegen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:35 schreef Basp1 het volgende:[..]
Ik vindt bush ook een grote flapdrol.
Maar het gat in de ozon laag heeft nada niets te maken met CO2 uitstoot. Het gat in de ozon laag komt voornamelijk door cfk's, welke gelukkigerwijze heden ten dage wel al voor een groot stuk niet meer gebruikt worden. Helaas zwerven er nog veel oude koelkasten rond waar deze rotzooi nog wel steeds in zit.
En vooral vrolijk doorgaan met veel co2 uitstoot te maken, ik wil over 15 jaar toch wel een palmboomgaard in mijn achtertuin in nederland hebben, en 6 maanden zomer
![]()
quote:Met welke uitspraak spreek ik mezelf tegen?
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:48 schreef Tha.Gnome het volgende:[..]
Je spreekt jezelf tegen.
En als over 15 jaar hier in Nederland de pleuris uitbreekt zeker weer braaf wachten tot Amerika ons komt helpen.
Bush is
quote:Typisch dat je er een kaart bij moet zetten met een uitspraak van kennedy.
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:06 schreef Tikorev het volgende:
Hoe kun je nu walgen van een van de grootste vrijheidsstrijders ooitEn als over 15 jaar hier in Nederland de pleuris uitbreekt zeker weer braaf wachten tot Amerika ons komt helpen.
Bush is
![]()
Dit komt naar alle waarschijnlijkheid omdat meneer bush nog niet in staat is geweest om een speech te schrijven met zoveel pakkende teksten.
Het statement van kennedy komt uit deze toespraak:
http://1stholistic.com/Reading/liv_speeches-kennedy-first-inaugural-address-1961.htm
Vooral de zin die volgt op de genoemde zin op jouw kaart is kenmerkend voor de diplomatie die kennedy had en welke voor bush een te moeilijk woord is.
quote:
To those old allies whose cultural and spiritual origins we share, we pledge the loyalty of faithful friends. United, there is little we cannot do in a host of cooperative ventures
quote:Bush voegt de daad bij het woord. Dat is misschien een verschil.
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:16 schreef Basp1 het volgende:[..]
Dit komt naar alle waarschijnlijkheid omdat meneer bush nog niet in staat is geweest om een speech te schrijven met zoveel pakkende teksten.
quote:Bush doet niets, dat doen z'n havikken wel (Rice, Wolfowitz, Perl en Rumsfeld
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:37 schreef Tikorev het volgende:[..]
Bush voegt de daad bij het woord. Dat is misschien een verschil.
En oja, ik walg van mensen die door die mooie Amerikapropoganda nog steeds achter Bush zn kont aan loopt..
quote:Goh las ik ook in de nieuwe suske en wiske van de AH
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:42 schreef Wolter het volgende:
Bush moet oprotten.. Moet niet denken dat ze met de situatie die nu zo is nog overal als Big Brother kunnen optreden.. Ik stel voor om in de naam van Pieter Stuyversant (is in Wolvega geboren!) New York weer te veroveren.. En Bush als vredesbeeld te gebruiken..
En oja, ik walg van mensen die door die mooie Amerikapropoganda nog steeds achter Bush zn kont aan loopt..
quote:Helaas voert bush ondoordachte en niet diplomatieke acties uit. Als je dat daad bij woord wilt noemen ja
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:37 schreef Tikorev het volgende:Bush voegt de daad bij het woord. Dat is misschien een verschil.
Maar dan nog blijf ik het vreemd vinden om een quote van een goede president te gebruiken, de qoute uit zijn verband te rukken en te gebruiken voor stompzinnige bush acties. Als je nu een kloon van bush was geweest had ik het kunen begrijpen
quote:"Het verschil tussen Bush en zijn voorgangers is, dat Bush tot verbazing van zijn tegenstanders eenvoudigweg doet wat hij zegt"
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:37 schreef Tikorev het volgende:
Bush voegt de daad bij het woord. Dat is misschien een verschil.
Stond eens in Het Parool
quote:Jij ook.
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:43 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Maar Bush moet idd oprotten.
quote:Maar dat wil nog niet zeggen dat hetgene dat hij doet, goed is.
"Het verschil tussen Bush en zijn voorgangers is, dat Bush tot verbazing van zijn tegenstanders eenvoudigweg doet wat hij zegt"
quote:Die sloeg meer op Amerika.
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:48 schreef Basp1 het volgende:[..]
Maar dan nog blijf ik het vreemd vinden om een quote van een goede president te gebruiken, de qoute uit zijn verband te rukken en te gebruiken voor stompzinnige bush acties.
Maar anders nog. Kennedy mag het mooier kunnen zeggen, Bush voert het in de praktijk uit.
æíÞæá: ( Åä Èíä íÏí ÇáÓÇÚÉ ÇáåÑÌ¡ ÞÇáæÇ: æãÇ ÇáåÑÌ¿ ÞÇá: ÇáÞÊá¡ Åäå áíÓ ÈÞÊáßã ÇáãÔÑßíä¡ æáßä ÞÊá ÈÚÖßã ÈÚÖÇð¡ ÍÊì íÞÊá ÇáÑÌá ÌÇÑå¡ æíÞÊá ÃÎÇå¡ æíÞÊá Úãå¡ æíÞÊá ÇÈä Úãå) ÃÎÑÌå ÃÍãÏ æÕÍÍå ÇáÃáÈÇäí.
æíÞæá : ( ÛíÑ ÇáÏÌÇá ÃÎæÝ Úáì ÃãÊí ãä ÇáÏÌÇá¡ ÇáÃÆãÉ ÇáãÖáæä). æíÞæá (ÅÐÇ ÊÈÇíÚÊã ÈÇáÚíäÉ¡ æÃÎÐÊã ÃÐäÇÈ ÇáÈÞÑ¡ æÑÖíÊã ÈÇáÒÑÚ¡ æÊÑßÊã ÇáÌåÇϺ ÓáØ Çááå Úáíßã ÐáÇ áÇ íäÒÚå Úäßã ÍÊì ÊÑÌÚæÇ Åáì Ïíäßã).
æíÞæá: (íßæä Ýí ÂÎÑ åÐå ÇáÃãÉ ÎÓÝ æãÓÎñ æÞÐÝñ¡ ÞÇáÊ ÚÇÆÔÉ ÑÖí Çááå ÚäåÇ: Ãäåáß æÝíäÇ ÇáÕÇáÍæä¿ ÞÇá: äÚã ÅÐÇ ßËÑ ÇáÎÈË).
æíÞæá : (Åä ãä æÑÇÆßã ÃíÇã¡ ÇáÕÈÑ¡ ááãÊãÓß Ýíåä íæãÆÐ ÈãÇ ÃäÊã Úáíå ÃÌÑ ÎãÓíä ãäßã¡ ÞÇáæÇ: íÇ äÈí Çááå Ãæ ãäåã¿ ÞÇá: Èá ãäßã).
Åä ÇáÃÍÇÏíË Ýí ÇáÝÊä ßËíÑÉ¡ æßËíÑ ãäåÇ íäØÈÞ Úáì ãÇ äÍä Ýíå Çáíæã¡ æãä ÔÃä ÝÞå Êáß ÇáÃÍÇÏíË æÊÌäÈ ãÇ ÍÐøÑÊ ãäå Ãä íÚÕã ÇáÅäÓÇä ãä ßËíÑ ãä ÇáÔÑæÑ æÇáãÕÇÆÈ¡ æÃä íÑÔÏå Åáì ÇáØÑíÞ ÇáÞæíã ÇáÐí ÃÑÇÏ Çááå ÊÚÇáì áå Ãä íÓáßå áíäÌæ¡ æåäÇáß ãä ÇáãÈÔÑÇÊ ÇáÊí ÌÇÁÊ ÈåÇ ÇáÂíÇÊ æÇáÃÍÇÏíË ÇáÔíÁ ÇáßËíÑ ããÇ íØãÆä ÞáÈ ÇáãÓáã æíÔÚÑå ÈãÚíÉ Çááå ÊÚÇáì áå æäÕÑå æÊËÈíÊå¡ ãËá Þæáå Õáì Çááå Úáíå æÓáã : (áÇ ÊÒÇá ØÇÆÝÉ ãä ÃãÊí íÞÇÊáæä Úáì ÇáÍÞ ÍÊì íÃÊí ÃãÑ Çááå). æÞæáå: (áíÈáÛä åÐÇ ÇáÃãÑ ãÇ ÈáÛ Çááíá æÇáäåÇÑ¡ æáÇ íÊÑß Çááå ÈíÊ ãÏÑ æáÇ æÈÑ ÅáÇ ÃÏÎáå Çááå åÐÇ ÇáÏíä¡ ÈÚÒ ÚÒíÒ¡ Ãæ ÈÐá Ðáíá¡ ÚÒÇ íÚÒ Çááå Èå ÇáÅÓáÇã¡ æÐáÇ íÐá Èå ÇáßÝÑ).
æáÇ Ôß Ãä ÇáÚÇÞÈÉ ááãÊÞíä æÃä ÇáäÕÑ ãÚ ÇáÕÈÑ (æáíäÕÑä Çááå ãä íäÕÑå¡ Åä Çááå áÞæí ÚÒíÒ).
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:43 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Goh las ik ook in de nieuwe suske en wiske van de AH
quote:idd
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:01 schreef Tikorev het volgende:[..]
Die sloeg meer op Amerika.
Maar anders nog. Kennedy mag het mooier kunnen zeggen, Bush voert het in de praktijk uit.
terwijl andere er alleen maar elle langen discussies over gaan voeren...
geen woorden maar daden!
quote:Bush zorgt zo alleen maar voor meer terroristen.. Bij landen waar hij steun had verzwakt die steun.. En bij de "tegenstanders" stijgt zo alleen maar het moreel.. Ook is het gevaarlijk dat alle terroristen in principe makkelijk vervangbaar zijn..
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:06 schreef onlogisch het volgende:[..]
idd
bush rolt terroristen op!
terwijl andere er alleen maar elle langen discussies over gaan voeren...
geen woorden maar daden!
Wanneer komt de Balkenende-versie?
quote:die is er toch al
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:14 schreef chibibo het volgende:
http://www.kbtoys.com/genProduct.html/PID/2431939/ctid/17/place/aguc?_ts=n&ls=collect&_e=3f475&_v=3F475A41l3oVa5E6E9F2A2C0&_ts=yWanneer komt de Balkenende-versie?
quote:Het gaat volgens mij nog steeds over de context waarin iets gezegd wordt, en deze zin is door kennedy niet in de conext gezegd dat meneer bush dit letterlijk zou moeten nemen en meteen moet uitvoeren.
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:01 schreef Tikorev het volgende:[..]
Die sloeg meer op Amerika.
quote:Vooral dat laatste stukje zin is meesterlijk, en juist dat stukje gaat bij bush en co altijd naar complete waanzin toe. Aangezien ik juist de laatste stukjes het belangrijkste vind, vind ik bush steeds meer een grotere flapdrol aan het worden.
And so, my fellow Americans: ask not what your country can do for you - ask what you can do for your country. My fellow citizens of the world: ask not what America will do for you, but what together we can do for the freedom of man.John F. Kennedy
quote:deze so called "flapdrol"
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:18 schreef Basp1 het volgende:vind ik bush steeds meer een grotere flapdrol aan het worden.
bevrijdt ons wel van terroristen en losgeslagen dictators..........
als hij het niet doet......... wie doet het dan wel?
quote:ALs hij dat doet, waarom is ie zelf dan nog aan de macht
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:22 schreef onlogisch het volgende:[..]
deze so called "flapdrol"
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 23-08-2003 14:33]
quote:Ik ben juist bang dat zijn acties het terrorisme alleen maar aan zullen wakkeren.
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:22 schreef onlogisch het volgende:
deze so called "flapdrol"bevrijdt ons wel van terroristen en losgeslagen dictators..........
quote:Als ie in plaats van het buitenland eens naar zijn eigen land zou kijken zou ik heb al een stuk liever vinden
quote:Nou dan heb ik toch een paar jaar geschiedenis gemist, want is het gehele AQ netwerk in afghanistan dan al opgeruimd.
Over welke losgeslagen dictator heb je het, dat zal waarschijlijk wel saddam zijn, hoeveel ander dictators hebben we nog in deze wereld waar bush niet zo gevoelig voor is. OLIEdom weer deze redenering.
quote:volgens mij is die knakker van Noord- Korea ook niet echt een maatje van Bush.........
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:39 schreef Basp1 het volgende:[..]
Nou dan heb ik toch een paar jaar geschiedenis gemist, want is het gehele AQ netwerk in afghanistan dan al opgeruimd.
Over welke losgeslagen dictator heb je het, dat zal waarschijlijk wel saddam zijn, hoeveel ander dictators hebben we nog in deze wereld waar bush niet zo gevoelig voor is. OLIEdom weer deze redenering.
Enne OLIEdom......... gaat dat ook op in Liberia?
quote:Onder de veel geprezen Clinton is de eerste aanslag op het WTC gepleegd, zijn Amerikaanse Ambassades in Afrika gebombardeerd en zijn de aanslagen van 11 september gepland.
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:39 schreef Basp1 het volgende:[..]
Nou dan heb ik toch een paar jaar geschiedenis gemist, want is het gehele AQ netwerk in afghanistan dan al opgeruimd.
![]()
Sinds Bush twee jaar geleden de oorlog aan het terrorisme heeft verklaard zijn er in het Westen geen mensen meer gestorven door islamitisch geweld.
En met AlQueda zijn ze over de hele wereld nog hard bezig ook in het belang van Europa/Nederland. Zonder Amerika kon BinLaden vrolijk verder gaan met het aanvallen van het Westen vanuit zijn terroristenkampen in Afghanistan.
quote:Nee hoor. Van een illegale oorlog is nooit sprake geweest.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:12 schreef plato242 het volgende:
Jammer genoeg 'bevrijd' Texaan Bush ons van 'terorristen' op illegale wijze...
De Verenigde Staten zijn op dit moment verantwoordelijk voor ongeveer 25% van de totale uitstoot van CO2 ter wereld. De Amerikaanse milieugroepering Natural Resources Defense Council noemt de voorgenomen maatregel een enorme klap voor de Amerikaanse milieubeweging en een grote overwinning voor de energiesector
Ach ja ...waarom ook niet he. Ze willen ook werkelijk in alles de beste zijn he.
quote:En die praktijken in Guantanamo bay zijn allemaal heel netjes en humaan.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:14 schreef Cronus het volgende:[..]
Nee hoor. Van een illegale oorlog is nooit sprake geweest.
quote:Nee niet allemaal, maar ook niet illegaal (wel zeer geschikt voor terroristen overigens).
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:23 schreef Aaargh! het volgende:[..]
En die praktijken in Guantanamo bay zijn allemaal heel netjes en humaan.
quote:Jawel hoor. De oorlog in Irak was illegaal, want niet gestoeld op resolutie 1441.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:14 schreef Cronus het volgende:[..]
Nee hoor. Van een illegale oorlog is nooit sprake geweest.
quote:Ja.......had ie maar niet zoveel aan oorlogje spelen moeten uitgeven, de yanks zijn toch zo goed in alles, kunnen alles beter en sneller. Dan is het toch een aanfluiting en een enorme afgang dat ze nu weer meer moeten uitstoten om hun stroom voorziening weer op gang te krijgen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:19 schreef Tikorev het volgende:
Wat wil je dat ze anders doen. Miljoenen Amerikanen in het donker laten zitten
Dat krijg je dus met zo een Texaan, op Gouverneur te worden heeft hij ook al de millieu maatregelen voor de olie industrie geschrapt. Lekker bezig zo.
Alleen varkens schijten in hun eigen hok.
quote:Die oorlog was strikt genomen al gerechtvaardigd door resoluties 678 en 687 uit 1991.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:33 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Jawel hoor. De oorlog in Irak was illegaal, want niet gestoeld op resolutie 1441.
Maar waarom moet per se een VN resolutie een oorlog legaal maken? De oorlog in Joegoslavië om de etnische zuiveringen in Kosovo te stoppen ging ook buiten de VN om. Ook illegaal?
quote:Nee, omdat ze een loophole hebben gevonden in de wet, en aangezien de VS toch niet aan mensenrechten doet ...
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:31 schreef Tikorev het volgende:[..]
Nee niet allemaal, maar ook niet illegaal
quote:Zijn ze al veroordeeld dan ?
(wel zeer geschikt voor terroristen overigens).
quote:Ja
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:46 schreef Tikorev het volgende:
Maar waarom moet per se een VN resolutie een oorlog legaal maken? De oorlog in Joegoslavië om de etnische zuiveringen in Kosovo te stoppen ging ook buiten de VN om. Ook illegaal?
quote:In een oorlog hoef je niet eerst elke soldaat van de tegenstander door een rechter te laten veroordelen voordat je hem mag doodschieten. Daarom heet het nu eenmaal oorlog.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:53 schreef Aaargh! het volgende:
Zijn ze al veroordeeld dan ?
Ik dacht dat de VS ook iets had als onschuldig tot het tegendeel bewezen, maar dat geldt natuurlijk alleen voor mensen die bush z'n kont kussen of geld hebben (wat neerkomt op hetzelfde)
Maar ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat de Amerikanen niet zomaar een paar onschuldige Afghanen helemaal naar Cuba vliegen om ze daar in een zwaar bewaakt kamp vast te houden
De VS dienen zich net zo als ieder ander land aan de samen gemaakte internationale afspraken houden. Dus ook aan het verdrag van Kyoto, dat hebben ze inmiddels alweer verworpen.
Snap het wel, de maatregelen en de houding van de Yanks, die denken toch dat de natuur, ijsbergen, bossen in Hollywood zijn. Is allemaal een studio en als je mazzel hebt zie je Arnie ook nog ff langs lopen.
quote:Zonder Amerika was Joegoslavië nu ondertussen wel helemaal gezuiverd geweest van moslims.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:53 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ja
Clinton was wat dat betreft ook een oorlogshitser en bemoeide zich ook met interne aangelegenheden.
quote:Dat geldt inderdaad zolang die vijandige soldaten nog met een geweer in hun klauwen rondlopen, niet zodra ze met handboeien en een zak over de kop in een gevangenis zitten.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:56 schreef Tikorev het volgende:[..]
In een oorlog hoef je niet eerst elke soldaat van de tegenstander door een rechter te laten veroordelen voordat je hem mag doodschieten. Daarom heet het nu eenmaal oorlog.
quote:Het zullen vast geen lieverdjes zijn, maar dat neemt niet weg dat ze gewoon rechten hebben, als de VS zich daar niet aan houdt (en dat doen ze dus niet) zijn ze net zo slecht als de terroristen (maar dat wisten we al)
Maar ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat de Amerikanen niet zomaar een paar onschuldige Afghanen helemaal naar Cuba vliegen om ze daar in een zwaar bewaakt kamp vast te houden
Alle redenen die de VS gegeven heeft om b.v. iraq binnen te vallen kunnen direct als reden gebruikt worden voor de rest van de wereld om de VS binnen te vallen.
quote:Dat valt wel mee hoor.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:00 schreef Tikorev het volgende:[..]
Zonder Amerika was Joegoslavië nu ondertussen wel helemaal gezuiverd geweest van moslims.
Dat had van jou maar moeten gebeuren omdat ze wat bureaucratische handelingen bij de derde wereld lobby club achterwege hebben gelaten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |