abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12644298
Ik heb de afgelopen vakantie (tot 4 aug) een erg leuk meisje ontmoet, welke nu mijn vriendin is. Het probleem alleen is dat ze zover weg woont (Wroclaw, Polen, ruim 950 km).

We bellen 1X per week, mailen minstens 1X per dag, en schrijven om de week brieven.

De eerst volgende keer dat ik haar kan zien is waarschijnlijk eind oktober, of anders pas met oud en nieuw. In oktober heb ik maar enkele dagen de tijd (klote stage) met oud en nieuw een week.

Nu wil ik graag weten, zijn er mensen met hetzelfde. Of mensen die het hebben meegemaakt. Nu moet ik wel vertellen dat ik 18 ben en zij pas 15, maar ik heb bij haar een gevoel wat ik nog nooit heb gevoeld (bij mn ex-en) en zij zegt hetzelfde te hebben.

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:13:54 #2
60766 harige_henk
en klaar is henk
pi_12644542
Misschien kunnen zij je helpen?

kon het niet laten

dat hakt er lekker in
pi_12644738
Polen is heeeeeeeeeel ver, dat kan ik je wel vertellen. Niet alleen fysiek maar ook voor je gevoel.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:23:29 #4
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_12644837
Ik heb zelf al ruim 1.5 jaar een vriendin in de VS. We houden veel van elkaar maar de afstand maakt het af-en-toe heeeeeel erg lastig.

Bedenk goed of je dit echt wilt. Ik heb 7 maanden in de VS gestudeerd en tijdens deze periode heb ik na 2 maanden wat met jen gekregen. toen ik terug moest naaar NL hebben we er over getwijfeld het uit te maken omwille van de afstand. Maargoed echte liefde overwint alles.

edit:bovendien gaat de taal je parten spelen. ik spreek erg goed engels mar af-en-toe druk ik me verkeerd uit en dan zeg ik weat heel anders dan wat ik bedoel. Dit kan vaak minder leuke situaties opleveren. Nou valt het bij ons redelijk mee, maar ik kan me voorstellen dat het moeilijker is met pools en nederlands en waarschijnlijk duits of engels.

[Dit bericht is gewijzigd door Quintony op 22-08-2003 23:25]

Live from the USA
pi_12644873
950km kun je in ruim 6 uur doen met de auto, dat valt zelfs nog te doen voor ff een weekendje hoor:)
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:26:29 #6
7488 Quintony
pi_12644903
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:25 schreef renkie het volgende:
950km kun je in ruim 6 uur doen met de auto, dat valt zelfs nog te doen voor ff een weekendje hoor:)
950/6=160.....
dan moet je toch aaaardig doorrijden.
Live from the USA
pi_12644915
Ik heb ook een collega die vaak een weekje naar Hongarije gaat om zn vriendin op te zoeken.

Dus wat dat betreft ben je niet de enige.

Maar als je echt van deze meid houdt, dan maakt de afstand niet uit!

Als ik jou was, zou ik het gewoon geproberen! En je kan het altijd nog uitmaken als je de afstand te groot vind.

Ik zou dit echter alleen doen als ik HEEL zeker zou weten dat het voor haar net zo serieus is als bij jou.

Iemand dood maken met een blije mus.
pi_12644937
sorry hoor maar wat een ellende moet dat zijn

Vind het al erg als ze 1 meter van mij vandaan wonen
muh vriendjes duzz

zucht
pi_12644954
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:26 schreef Quintony het volgende:

[..]

950/6=160.....
dan moet je toch aaaardig doorrijden.

Niet zo'n probleem als je snachts rijd hoor (been there, done that)
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:30:26 #10
7488 Quintony
pi_12644998
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:28 schreef renkie het volgende:

[..]

uiteraard
Live from the USA
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:30:44 #11
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_12645008
kansloos
/-=]
|o-0
~~~`
pi_12645269
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:30 schreef Quintony het volgende:

[..]

uiteraard

Betaal de diesel en je kunt meerijden, kun je het zelf zien ongelovig figuur dat je bent.

Verder staat er RUIM 6 uur en een gemiddelde van 150 kun je easy halen met een TDI die niet harder dan 180-190 gaat. Laatst staan wanneer je een nog snellere bak hebt

Anyway, dis offtopic.

Ontopic : TS , wanneer je denkt dat het echt 'de' ware is lijkt me geen afstand te groot.... toch?

vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:43:03 #13
7488 Quintony
pi_12645413
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:38 schreef renkie het volgende:

[..]

Betaal de diesel en je kunt meerijden, kun je het zelf zien ongelovig figuur dat je bent.

Verder staat er RUIM 6 uur en een gemiddelde van 150 kun je easy halen met een TDI die niet harder dan 180-190 gaat. Laatst staan wanneer je een nog snellere bak hebt

Anyway, dis offtopic.

Ontopic : TS , wanneer je denkt dat het echt 'de' ware is lijkt me geen afstand te groot.... toch?

absoluut niet, al wordt het zelfs met de ware soms erg lastig hoor. Ook cultuurverschillen tellen mee. (vakanties worden wel erg goedkoop )
Live from the USA
pi_12645486
Ik heb precies hetzelfde, ik weet wat je bedoelt.

Ik was op vakantie bij mijn oom, die woont in Zegocina (dorpje in de buurt van Krakow, inde bergen, Polen) en daar heb ik ook een superleuk meisje ontmoet.Nouja, ontmoet, ik kende haar al van de vorige keren dat ik daar was maar deze keer is het meer geworden.Maar helaas moest ik na 3 weken alweer terug naar Nederland. Ik mis haar elke dag nog heel erg, en vooral omdat ze in een dorpje woont, waar nog geen internet is, alleen hele dure 56 k.
Ze schrijft af en toe welleens een email naar mij, op mijn oom's pc.

Ik ken de Poolse mentaliteit, mijn moeder is Pools, en ik zelf spreek ook een aardig woordje Pools. Die mensen daar zijn zoveel anders dan hier in Nederland. In mijn mening veel aardiger en gezelliger dan de Nederlanders.Daardoor weet ik wel dat ze niet zo snel met een andere vandoor zal gaan, want zo zijn die mensen daar simpel gezegd niet.

Ik draaf weer veel te veel af op mijn eigen verhaal:P , anywayz,

Ze is 16, en ik ben 15, Ik zie haar waarschijnlijk pas weer met kerstmis als ik daar 2 weken ben,en anders volgende zomervakantie.
Ik mis haar gewoon zo erg, maar je staat machteloos als je in Nederland woont en zij in Polen. Dus je moet je er maar bij neerleggen of er anders maar gaan wonen.Of haar hier halen natuurlijk.

Maar ik weet wat je voelt en bedoelt... ik heb precies hetzelfde..

//Dennis

[Dit bericht is gewijzigd door VeD op 22-08-2003 23:47]

pi_12645547
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:04 schreef PeuRac het volgende:
maar ik heb bij haar een gevoel wat ik nog nooit heb gevoeld (bij mn ex-en) en zij zegt hetzelfde te hebben.
Ze is 15, dus da's niet zo vreemd h'e?.
pi_12645602
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:23 schreef Quintony het volgende:
bovendien gaat de taal je parten spelen. ik spreek erg goed engels mar af-en-toe druk ik me verkeerd uit en dan zeg ik weat heel anders dan wat ik bedoel. Dit kan vaak minder leuke situaties opleveren. .
Heel herkenbaar dit...
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:54:03 #17
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_12645715
Ik heb afgelopen vakantie in turkije een heel leuk meisje uit Israel ontmoet, een one night stand maar het klikte supergoed, brutaal, lief en gewoon supergoed gevoel over. Maar ze zit in het leger als luitenante, en gaat mischien bijtekenen voor 8 jaar, die beslissing zou ze afgelopen zondag maken..
Nu heb ik haar deze week 2x gemaild heh en ik verwachtte er echt helemaal niks meer van maar ben toch wel gek van dat meisje. Nu wordt ik vanavond ineens door haar gebeld, super leuk gesprek enzo, nu blijkt dat ze niet heeft bijgetekend maar volgende maand uit het leger gaat en volgend jaar gaat studeren maar tot die tijd vakantie heeft! En dat ze net als ik ook een supergoed gevoel over ons heeft enzo, maar toch is Israel best ver weg, ze woont gelukkig in het noorden niet waar al die suicide terroristen bezig zijn.
Ene kant ben ik nu echt super super super blij maar weet niet zo goed wat ik er mee moet, ik wil wel een keertje naar israel en zij wel naar nederland en dan zie ik wel... damn
Edit:
Oja, ik ben 23 en zij is 22
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_12646792
Alvast erg bedankt, voor jullie reaktie's (verwacht er natuurlijk nog meer)
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:23 schreef Quintony het volgende:
bovendien gaat de taal je parten spelen. ik spreek erg goed engels mar af-en-toe druk ik me verkeerd uit en dan zeg ik weat heel anders dan wat ik bedoel. Dit kan vaak minder leuke situaties opleveren. Nou valt het bij ons redelijk mee, maar ik kan me voorstellen dat het moeilijker is met pools en nederlands en waarschijnlijk duits of engels.
Dat hebben wij dus ook, we maken allebei wel eens verkeerde opmerkingen, gelukkig weten we dat het vaak niet zo bedoeld is.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:28 schreef renkie het volgende:

Uiteraard word er 's nachts gereden dan. Maar ik denk dat ik er minstend 8 uur over doe. Er staat nl (incl pauze's) 10 uur voor.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:45 schreef VeD het volgende:
Ik ken de Poolse mentaliteit, mijn moeder is Pools, en ik zelf spreek ook een aardig woordje Pools. Die mensen daar zijn zoveel anders dan hier in Nederland. In mijn mening veel aardiger en gezelliger dan de Nederlanders.Daardoor weet ik wel dat ze niet zo snel met een andere vandoor zal gaan, want zo zijn die mensen daar simpel gezegd niet.
//Dennis
Zij kent de NL mentaliteit goed, haar moeder heeft enkele vriendinnen met een NL man (toeval??? heb er maar niet naar gevraagd). En haar vader werkt 1 dag in de week voor de EU (wat precies is me onduidelijk, hij geeft ook les en is top-advocaat).
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:47 schreef Elevation het volgende:
Ze is 15, dus da's niet zo vreemd h'e?.
Volgens mij heb jij nog, geen zinnige bijdrage geleverd, zou je dat eerst willen doen voor je commentaat leverd. Dankje.

Om even atwoord te geven: Ze is erg volwassen, je zou niet zo snel zeggen dat ze pas 15 is. Ze is vaak zelfs volwassener als ik.

pi_12646846
Dat komt denkik mede door dat de kinderen daar anders opgevoed worden dan hier. Ik bedoel maar, in dat dorpje waren de meiden vriendelijk en aardig en lief, dat zieje niet vaak in nederland meer, hier zijn ze arrogant en sletterig...geld niet voor allen hoor.

//Dennis

pi_12658271
Als het ware liefde is dan maakt de afstand niet uit.Ik zou gewoon tot oktober wachten en er naartoe gaan en kijken hoe het dan gaat
pi_12659066
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:43 schreef Radiohoofdje het volgende:
Als het ware liefde is dan maakt de afstand niet uit.
Dat is cliché en gaat dus echt niet op.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_12660897
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:21 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Dat is cliché en gaat dus echt niet op.

Daar ben ik het (helaas) mee eens.

Ik riep ook altijd dat relaties waarbij je elkaar weinig ziet, erg goed kunnen gaan, totdat je (langere tijd, half jaar oid) bij elkaar komt, door samen wonen, of doordat er een dichtbij komt wonen.

Dat was het eerste waar iedereen me op wees.

Oktober is ook al niet zo makkelijk, ik zou nl naar vrienden gaan die in Dresden (stad in het oosten van duitsland) wonen gaan. 5 dagen (wo - zo) maar die dagen wil ik dus veel liever mn vriendin zien, hoewel ik hen eigenlijk ook wel weer wil zien. Waarschijnlijk doen we het zo, ik ga wo naar Dresden, en vr avond rij ik dan door naar Polen, of zij komt naar Dresen (zij kent hen ook). Zij heeft nl geen vakantie, terwijl ze dat in duitsland wel hebben, en hier ook (alleen ik niet, vanwege mn stage)

zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:48:37 #23
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_12665059
Hmmmz... Poolse meisjes.. Ik weet er ook alles van.. (lang verhaal met genoeg-stof-voor-een-eigen-topic-onderdelen)

Maar ik had zo ongeveer hetzelfde met een heel leuk en lief meisje uit Oostenrijk (een andere keer).. Op vakantie ontmoet in Spanje, en ietsjes tè heftig verliefd geworden! Na 2 maandjes Nederland ben ik op een ochtend gewoon naar Schiphol gegaan om daar een ticket te kopen en er een paar weekjes later heengevlogen! Was een beetje bang dat dit fout kon gaan, immers we kenden elkaar alleen van een aantal dagen + nachten vakantie en een hoop e-mails, en een vliegticket naar Inssbruck is ook niuet goedkoop

Maar het werd geweldig! Hoewel niet langer dan een week had ik daar echt een hele leuke tijd, maar eenmaal terug in Nederland besefte ik (en zij intussen ook daar in Oostenrijk, hoog in de bergen) dat steeds weer maanden wachten tot je elkaar ziet iets heel zwaars is, en zo sterk was het dus ook weer niet... Niet om dat vol te houden! Dus besloten we maar als gewone vrienden, zonder steeds van die ellenlange wachtijden met elkaar om te gaan....

Mijn persoonlijke ervaring is dus dat het gewoon bijna onmogelijk is, zeker als je allebei nog studeert, geen rijbewijs hebt, thuis woont en nog jong bent...

...That makes kinda two of us...
pi_12737652
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:48 schreef ElCriz het volgende:
Hmmmz... Poolse meisjes.. Ik weet er ook alles van.. (lang verhaal met genoeg-stof-voor-een-eigen-topic-onderdelen)

Maar ik had zo ongeveer hetzelfde met een heel leuk en lief meisje uit Oostenrijk (een andere keer).. Op vakantie ontmoet in Spanje, en ietsjes tè heftig verliefd geworden! Na 2 maandjes Nederland ben ik op een ochtend gewoon naar Schiphol gegaan om daar een ticket te kopen en er een paar weekjes later heengevlogen! Was een beetje bang dat dit fout kon gaan, immers we kenden elkaar alleen van een aantal dagen + nachten vakantie en een hoop e-mails, en een vliegticket naar Inssbruck is ook niuet goedkoop

Maar het werd geweldig! Hoewel niet langer dan een week had ik daar echt een hele leuke tijd, maar eenmaal terug in Nederland besefte ik (en zij intussen ook daar in Oostenrijk, hoog in de bergen) dat steeds weer maanden wachten tot je elkaar ziet iets heel zwaars is, en zo sterk was het dus ook weer niet... Niet om dat vol te houden! Dus besloten we maar als gewone vrienden, zonder steeds van die ellenlange wachtijden met elkaar om te gaan....

Mijn persoonlijke ervaring is dus dat het gewoon bijna onmogelijk is, zeker als je allebei nog studeert, geen rijbewijs hebt, thuis woont en nog jong bent...

De enigste reden dat ik twijfel is de afstand, verder voel ik me geweldig. Ik ben blij denk ik dat ik niet zomaar daarheen kan, door mn stage (anders moet ik het jaar over doen). Anders zou ik daar al mn geld aan uitgeven (elke maand erheen ofso, verder me de pleuris werken om dat te kunnen betalen).

Ik heb wel een rijbewijs en doordat ik thuis woon de mogelijkheid om er gratis heen te gaan (kan dus een voordeel zijn). Alleen heb ik de tijd niet. Van school heb ik nl maar 5 vrije dagen gekregen voor 21 weken. Ik hoop er meer te krijgen van school maar dat hoor ik morgen.

Over 8 weken zie ik haar weer, krijg elke dag (veel)mail van haar en we bellen 1X per week.

Verder kan studeren ook een voordeel zijn, over een poos wil ik nl in het buitenland studeren (wou ik al voor ik haar kende) in een plaats 250km bij haar vandaan (ipv 950km). Maar dat duurt nog 1.5 jaar dus eerst maar zien of we dan nog wat hebben.

Voorlopig gaat het erg goed tussen ons en het ziet er niet naar uit dat het voorlopig minder zal worden (haar ouders staan achter haar, de mijne niet maar dat boeit niet zo, zolang ik de auto maar mee krijg).

dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:41:13 #25
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_12737944
Hmmmz 8 weekjes maar? Dat gaat wel lukken hoor!

Maar als je je bedenkt dat je steeds 8 weken of meer, ook daarna, moet wachten... Maarja, geniet er van zou ik zeggen!

...That makes kinda two of us...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')